abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102471641

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
pi_102471652
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Beter een paupermachine dan geen machine.

Waarom ik dit zeg is omdat mij opvalt dat voor alles wat iedereen aan tips geeft jij een externe factor als excuus aandraagt.
Nee, geen externe factor. Het ligt aan mij, weet ik best ;)
En ik ben al gestopt met gamen, vind ik al heel wat voor nu.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
pi_102471654
zo die was snel :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:27 schreef kedge het volgende:

[..]

_O- Red alert... gelijkwaardige situatie hier thuis gehad op zo'n oude pc, wat toendertijd hypermodern was.
Nou inderdaad een 486er 15 min wachten todat je kon beginnen met spelen.
Blijft een vet spel overigens maar ik ben niet zo meer van het gamen de laatste tijd
Do what you love, love what you do!
pi_102471705
En Cassandra, besef je wel dat ik mijn enige eigenwaarde haal uit het feit dat ik bij je favofokkers sta? ;(
pi_102471720
Goh edda je bent nog jong, komt wel goed hoor :)
Ik vind het wel grappig dat sommige mensen echt reageren alsof het einde zoek is. Soms op iemands 16e, soms op iemands 25e. Volgens mij is het nooit te laat om te veranderen, al wordt het later wel lastiger omdat je gewoonweg niet meer zo onbevangen zult reageren op je 30e dan als toen je 15 was
pi_102471732
Das wel sneu dbb, zal ik t maar laten staan? :P
  woensdag 28 september 2011 @ 11:33:40 #7
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102471735
Ik heb genoeg hobby's.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_102471745
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:31 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Nee, geen externe factor. Het ligt aan mij, weet ik best ;)
En ik ben al gestopt met gamen, vind ik al heel wat voor nu.
Online gamen is een killer voor je sociale leven. Mensen die zeggen dat het wel sociaal is omdat ze af en toe naar een guildmeet gaan waar ze met even zo afgestompte mensen zitten te BBQ'en houden zichzelf voor de gek.

Het hebben van echte vrienden is sociaal. Focus je daar dan ook op :) Gamen is trouwens niets mis mee, ik game ook met vrienden op de bank, of voordat ik de stad in ga. Maar nooit heb ik een sociale happening afgezegd omdat ik liever ging gamen.
pi_102471757
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het wel grappig dat sommige mensen echt reageren alsof het einde zoek is. Soms op iemands 16e, soms op iemands 25e. Volgens mij is het nooit te laat om te veranderen, al wordt het later wel lastiger omdat je gewoonweg niet meer zo onbevangen zult reageren op je 30e dan als toen je 15 was
Weet ik :)
Mijn leven is al veel leuker dan vier maanden geleden, ik ga me hier niet laten opjagen.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
pi_102471761
quote:
Das wel sneu dbb, zal ik t maar laten staan? :P
Hehe. Het is jouw feestje :P
pi_102471779
quote:
Ja dat *en* hoe ouder je wordt hoe meer mensen bezet zijn
pi_102471794
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:33 schreef heloef het volgende:
Ik heb genoeg hobby's.
Zoals?
pi_102471797
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Online gamen is een killer voor je sociale leven. Mensen die zeggen dat het wel sociaal is omdat ze af en toe naar een guildmeet gaan waar ze met even zo afgestompte mensen zitten te BBQ'en houden zichzelf voor de gek.

Het hebben van echte vrienden is sociaal. Focus je daar dan ook op :) Gamen is trouwens niets mis mee, ik game ook met vrienden op de bank, of voordat ik de stad in ga. Maar nooit heb ik een sociale happening afgezegd omdat ik liever ging gamen.
Met gamen is wel degelijk iets mis, je zult me dan ook nooit maar dan ook nooit horen zeggen dat het een sociale bezigheid is die tegen echte vrienden op kan. Het was meer een soort vlucht toen ik het nog deed.
pi_102471806
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:35 schreef kree het volgende:

[..]

Alsof dat betekent dat het einde zoek is. Wees gewoon eens tevreden.
pi_102471816
Maar ik snap dat hele paniek van groen zijn als je ouder dan 20 bent ook niet overigens
  woensdag 28 september 2011 @ 11:36:42 #16
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102471837
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zoals?
Voetbal, schrijven, radio maken.
Ik vind dat wel genoeg. :P
C'est la vie
  woensdag 28 september 2011 @ 11:37:10 #17
350968 kedge
cicatrix manet
pi_102471847
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:35 schreef kree het volgende:

[..]

Ik krijg op een of andere manier ook het gevoel dat ik me moet settelen telkens als er weer iemand trouwt die ik ken of een kindje krijgt.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_102471858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:35 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Met gamen is wel degelijk iets mis, je zult me dan ook nooit maar dan ook nooit horen zeggen dat het een sociale bezigheid is die tegen echte vrienden op kan. Het was meer een soort vlucht toen ik het nog deed.
Eens. Zie het ook in mijn omgeving van mensen die niet kunnen matigen. Zo zonde. (oh en ik zit ook nog teveel achter de pc)
pi_102471862
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:36 schreef heloef het volgende:

[..]

Schrijven doe ik ook, maar dan in m'n dagboek (hoewel 't nu beter een maandboek zou kunnen heten :P).
pi_102471864
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:36 schreef heloef het volgende:

[..]

Schrijven doe ik ook graag :)
Maar is wel een beetje een lonerhobby vind ik.
pi_102471866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:35 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Goed dat je gestopt bent hoor.

MMO's is wel iets mis mee, ik heb zelf ook 3 jaar WoW gespeeld, samen met mijn toenmalige vriendin. Nu ik single ben moet ik er niet meer aan denken.

Maar met 'gewone' games is niets mis. Sowieso kan ik niet langer dan een uurtje een game als Gran Turismo spelen, dan verveel ik me al weer en wil ik wat anders doen :')
  woensdag 28 september 2011 @ 11:37:47 #22
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102471873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar ik snap dat hele paniek van groen zijn als je ouder dan 20 bent ook niet overigens
Ik paniekeer ook onterecht. :')
C'est la vie
pi_102471876
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:35 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Alsof dat betekent dat het einde zoek is. Wees gewoon eens tevreden.
Het einde is niet zoek, maar het wordt wel lastiger als je ouder bent, althans in mijn ervaring.
Er zijn er gewoon veel die al bezet zijn.

Wil niet zeggen dat iedereen dat is, maar je kansen verminderen wel.
pi_102471907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:37 schreef kree het volgende:

[..]

Het einde is niet zoek, maar het wordt wel lastiger als je ouder bent, althans in mijn ervaring.
Er zijn er gewoon veel die al bezet zijn.

Wil niet zeggen dat iedereen dat is, maar je kansen verminderen wel.
Onzin. In mijn vrienden- en kennissenkring is vrijwel iedereen weer single sinds het laatste half jaar. Allemaal relaties van een jaar of 4 à 5 die stuklopen, allemaal begonnen toen ze begin 20 waren.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:38:52 #25
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102471909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:37 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Schrijven doe ik ook graag :)
Maar is wel een beetje een lonerhobby vind ik.
Ach ja het gaat er om dat je het leuk vind.

Ik schrijf meestal over voetbal. :)
Dat smerige verhaal was eenmalig. :+
C'est la vie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')