abonnement Unibet Coolblue
pi_102468614
Ik wil een appartementje(achtig iets) in Groningen en sta (ongeveer 2 jaar) ingeschreven in Woningnet. Ik denk er over om me ook in te schrijven bij Directwonen. Hebben jullie ervaring met Directwonen voor ik voor niets 35¤ uitgeef?
Zijn die mailtjes die ik elke maand krijg met "we hebben een woning voor je gevonden" zo nep als ik denk dat ze zijn? En hoeveel kans maak je gemiddeld op een woning.
Lijkt me namelijk sterk dat je Direct de woning kan krijgen, zoals de naam impliceert.
pi_102468637
heel direct, als je maar genoeg geld hebt.
particulier huren is erg duur.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 28 september 2011 @ 09:50:42 #3
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_102468942
Het is wel echt een rotbedrijf is mijn ervaring. Schrijf nu met mijn telefoin dus geen zin om het te onderbouwen, maar er zijn veel meer bedrijven en particuliere makelaars waar je ook direct kan huren zonder enorme commissies en ongunstige contracten.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 28 september 2011 @ 09:51:10 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_102468953
Van alle bemiddelaars die er zijn zou ik Direct-Wonen het meest afraden.
Je moeder is een hamster
pi_102469039
Je betaalt in eerste instantie een boel geld aan hen en vervolgens per maand ook nog iets meer dan normaal. Als je per se snel iets moet hebben kan het een oplossing zijn, maar ik zou het niet aanraden. Ligt natuurlijk ook erg aan het aanbod van het moment of je meteen iets hebt of niet. En het aantal zoekenden. Ik ken een aantal mensen die wel snel terecht konden, maar achteraf misschien beter verder hadden kunnen kijken (wonen een stuk kleiner dan hun huur doet vermoeden).
pi_102469049
www.zeeven.nl

een heeel stuk goedkoper (450 euro administratiekosten, prettige huurpijzen en vaak geen borg)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102469054
Een vriend van mij zit nog steeds vast aan een te dure 5 jarige verzekering via Direct Wonen terwijl hij al 3 jaar zijn eigen koophuis heeft. Deze moest hij afsluiten om de aangeboden woning van Direct Wonen te kunnen betrekken.

GOED LEZEN dus voordat je iets tekent.

Bemiddelingskosten zijn vaak ook nog eens ex btw. Verassing van 19% :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_102469059
Direct-wonen is echt een faal.

Je betaalt in principe geld om als eerst het aanbod in je mailbox te krijgen. Toen wij zeer-actief aan het huizen zoeken waren hebben wij sowieso al een aantal keer huizen gevonden die pas een week later in de DW-mail kwamen.

Daarnaast gaan ze je 'helpen' met zoeken maar behalve het rondsturen van mailtjes waar je op kunt reageren doen ze niet veel meer.

Faalbedrijf.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:17:04 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102469588
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:36 schreef Mirjam het volgende:
heel direct, als je maar genoeg geld hebt.
particulier huren is erg duur.
Huu, het begint met die 35 euro, dan een maand huur als commissie voor direct wonen geloof ik.

Mijn ervaring is dat je ze beter zo links mogelijk kunt laten liggen.
pi_102469945
Directwonen is een jaar of 2 terug ook in het nieuws geweest omdat ze in Amsterdam huizen verhuurden waarvan de eigenaar helemaal niet wist/wilde dat het verhuurd werd.
pi_102469990
Ik heb in een ver verleden zaken met ze gedaan en vond ze;
- onaardig
- vreselijk vreselijk duur
- dat ze de praatjes voor het inschrijven mooier zijn dan erna
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
pi_102471632
Ons eerste appartementje hebben wij toen via Direct wonen gehuurd.
Je kunt (bijna) direct woonruimte via hun regelen, maar ze zijn inderdaad duur ( als ik het me goed herrinner ben je de eerste maand 3x huur kwijt, 1 x als bemiddelingskosten voor Direct Wonen, 1x als borg, en dan natuurlijk nog 1 x voor de huur.) Daarnaast vond ik ze ook niet erg behulpzaam, je moet nog steeds zelf heel erg er boven op zitten, en overal achter aan gaan.
Toen we het appartement echter eenmaal hadden hebben we eigenlijk niets meer met ze te maken gehad, en er dus verder ook geen last meer van gehad.
Dit is inmiddels wel ruim 11 jaar geleden.
Succes!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_102472446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:36 schreef Mirjam het volgende:
heel direct, als je maar genoeg geld hebt.
particulier huren is erg duur.
Maar je bent toch niet verplicht via een woningstichting te huren. :? Je kan tog ook gewoon rechtstreeks proberen de eigenaar te benaderen? :{ Kwestie van beetje uitzoeken lijk mij..
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  FOK!fotograaf woensdag 28 september 2011 @ 12:11:38 #14
17893 Forno
pi_102472941
Direct Wonen is geen (woning)stichting. Het is een commercieel bedrijf met als doel winst maken.

Denk dat Direct Wonen je altijd een stap voor is. Voor je als particulier op de hoogte bent dat een appartement te huur staat, is het al lang verhuurd.

Ik denk dat het voornamelijk gericht is op mensen die in nood zitten (scheiding), of tijdelijke woonruimte zoeken voor een paar maanden/jaar. Dus als je nu goedkoop huurt, lekker blijven zitten waar je zit. Wacht tot je een leuke woning kunt kopen, voor 800 euro/per maand (beetje huurprijs voor een directwonen postzegelwoning), kun je een aardige hypotheek krijgen.
pi_102475433
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:55 schreef rubje het volgende:

[..]

Maar je bent toch niet verplicht via een woningstichting te huren. :? Je kan tog ook gewoon rechtstreeks proberen de eigenaar te benaderen? :{ Kwestie van beetje uitzoeken lijk mij..
Veel eigenaren besteden dit uit aan bijvoorbeeld DirectWonen. Dan hoeven hun geen moeite te stoppen in het vinden van nieuwe huurders.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_102579122
Er zijn meer dan genoeg bemiddelaars die alleen een maand courtage berekenen en niet ook nog eens geld vragen voor het versturen van wat mailtjes ;)
pi_102779162
Niet doen. Je kunt beter zelf een oproepje/advertentie op marktplaats/kamernet zetten. Scheelt je een maand bemiddelingskosten.

Ohja, als je zelf het huis gevonden hebt in hun aanbod dan mogen ze niet eens een maand kosten vragen. Dat is veel te hoog. Alleen moet je wel naar de kantonrechter om je gelijk te krijgen..
dag
pi_102779979
Het prachtigste vond ik nog indertijd aan DW dat ze ons eerst in de mail een woning aanboden, maar dat daarna bij het reageren bleek dat we niet voldeden aan de eisen van de verhuurder. _O- :')
pi_102780259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:52 schreef Daeron het volgende:
Het prachtigste vond ik nog indertijd aan DW dat ze ons eerst in de mail een woning aanboden, maar dat daarna bij het reageren bleek dat we niet voldeden aan de eisen van de verhuurder. _O- :')
Ze laten je ook het liefst met meerdere kandidaten opdraven voor 1 huis, zodat de eigenaar kan kiezen.. reis je voor niks. Pech gehad!
dag
pi_102798208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Ze laten je ook het liefst met meerdere kandidaten opdraven voor 1 huis, zodat de eigenaar kan kiezen.. reis je voor niks. Pech gehad!
Nja, dat is redelijk normaal in private sector imho. De verhuurder wil natuurlijk wel de meest betrouwbare persoon in zijn woning hebben, woningcorporaties hebben redelijk wat kennis en mogelijkheden in huis om een lastpost eruit te zettten, dat is voor een private verhuurder extreem duur. Dan is het voor de verhuurder beter om gewoon een groep geïnteresseerden te laten opdraven en daaruit de meest betrouwbare te kiezen.
pi_102798307
Wij liepen er bij DW tegen aan dat we voor een jaar getekend hadden. Dat was heel vervelend toen we na 4 maanden weg wilden uit dat klote-appartementencomplex.
En inderdaad, in het begin moet je 3x de huurprijs ophoesten.

Verder trouwens wel een vriendelijk contact gehad, en uiteindelijk konden we wel na 4 maanden weg omdat er nieuwe huurders waren gevonden.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:09:33 #22
263102 Piepfiets
pieperdepiep
pi_102803186
Heb me vorig jaar eens ingeschreven bij DW, maar (achteraf gezien gelukkig) nooit gebruik gemaakt van hun diensten verder. Wel eens een interessante woning bij ze gezien, maar de gezamenlijke en enige kijkavond was op een dag en tijdstip dat ik niet kon, dus helaas pindakaas. Heb het nu goed getroffen gelukkig, leuke woning voor een zeer schappelijke prijs van een zeer betrouwbare eigenaar. DW maakt gewoon misbruik van mensen die in een vervelende situatie zitten, zoals een scheiding. RotsVast is er ook zo een. Helaas hebben deze bedrijven wel een fors deel van de particuliere huurmarkt in handen.
pi_102803257
Oh wacht, ik realiseer me nu dat dat bij RotsVast was waar wij gehuurd hadden :o
Maakt voor het idee trouwens niet uit, want dat is inderdaad iets soortgelijks :)
pi_102804211
Heb er in Groningen ook een jaar of 2 ingeschreven gestaan. Een keer een bezichtiging gehad en dat ging heel snel (volgende dag al). Echter is de 'catch' dat je bij interesse direct het huurcontract moet tekenen. Als er meerdere geinteresseerden zijn moet dat ook, waarna de verhuurder iemand kiest. Je hebt dus één bezichtiging waarna je moet beslissen. Ik zou daar dus heel erg op bedacht zijn voordat je tekent dat je 'interesse' hebt.

(ik maakte de fout door te tekenen en me achteraf toch te bedenken. Uiteindelijk alleen mn borg van 200 euro kwijt, maar dat was een wijze les om nooit meer zo snel al te tekenen, want eigenlijk zat ik er al voor 1 jaar aan vast...).

Dus ja, DW is wel snel, maar je moet wel 1000% zeker weten na die korte bezichtiging dat je het echt wilt.

Heb nu een fatsoenlijk appartement in Groningen (90m, 2 slaapkamers) via Meeus (www.ikwilhuren.nu) voor hetzelfde geld als je bij DW een studiootje hebt van 25m... Je moet er alleen wel even ingeschreven staan (ik zo'n 1,5 jaar).
pi_102815547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:18 schreef Daeron het volgende:

[..]

Nja, dat is redelijk normaal in private sector imho. De verhuurder wil natuurlijk wel de meest betrouwbare persoon in zijn woning hebben, woningcorporaties hebben redelijk wat kennis en mogelijkheden in huis om een lastpost eruit te zettten, dat is voor een private verhuurder extreem duur. Dan is het voor de verhuurder beter om gewoon een groep geïnteresseerden te laten opdraven en daaruit de meest betrouwbare te kiezen.
Waarom is het voor een particuliere huurder duurder? Die kan zich toch ook verzekeren? Alsof de medewerkers en advocaten van een woningcorporatie gratis werken :+
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')