Ja ok, maar op zich het feit dat de kabel door de fundering loopt zou dus geen problemen moeten opleveren?quote:Op woensdag 28 september 2011 08:41 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Behalve als je een storing krijgt.
ja, alleen zal ik de buis er dan wel omheen moeten vouwen ofzo. Bestaat er een soort PVC buis met ritssluiting zover jullie weten?quote:Op woensdag 28 september 2011 08:45 schreef betyar het volgende:
Je zou er een pvc buis omheen kunnen doen om zodat je de kabel altijd makkelijk kunt verwijderen.
Verder maakt het natuurlijk niks uit.
Dit dus. Gewoon even een flexibel stuk PVC doorsnijden en deze erom duwenquote:Op woensdag 28 september 2011 08:45 schreef betyar het volgende:
Je zou er een pvc buis omheen kunnen doen om zodat je de kabel altijd makkelijk kunt verwijderen.
quote:Op woensdag 28 september 2011 08:47 schreef Staartaap het volgende:
[..]
ja, alleen zal ik de buis er dan wel omheen moeten vouwen ofzo. Bestaat er een soort PVC buis met ritssluiting zover jullie weten?
Denk eraan, een stanleymes is scherp.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:47 schreef Diemux het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon even een flexibel stuk PVC doorsnijden en deze erom duwen
[ afbeelding ]
Idd, van je af snijden. 3 dagen geleden belanden er nog een stanleymes in de hand van een collega, we hadden hem nog gewaarschuwdquote:Op woensdag 28 september 2011 08:49 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Denk eraan, een stanleymes is scherp.
Nee, geen probleem.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:43 schreef Staartaap het volgende:
[..]
Ja ok, maar op zich het feit dat de kabel door de fundering loopt zou dus geen problemen moeten opleveren?
Het lijkt me zinniger om er gewoon een paar lege PVC pijpjes bij te steken, dan heb je in de toekomst genoeg ruimte om een ander kabeltje te trekken.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:45 schreef betyar het volgende:
Dat is een goeie, ik heb immers nog gewone PVC liggen, anders moet ik een hele slang kopen terwijl ik maar 45cm nodig heb..quote:Op woensdag 28 september 2011 08:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het lijkt me zinniger om er gewoon een paar lege PVC pijpjes bij te steken, dan heb je in de toekomst genoeg ruimte om een ander kabeltje te trekken.
Voor mij toch de anticlimax van dit topic, weten hoe groot die plantenbak nu werkelijk wordt...quote:Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef Staartaap het volgende:
[..]
terwijl ik maar 45cm nodig heb..
Ja in het geval van verzakken is het misschien toch verstandig er een flexibel stukje PVC omheen te doen. Of beton warm wordt weet ik eigenlijk niet.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:55 schreef Alecks het volgende:
Wordt beton niet behoorlijk warm tijdens het uitharden?
Blijft de kabel in zijn geheel in het beton of komt er maar op een klein stuk van de kabel beton? Als de grond of het beton daarna een beetje verzakt, komt er dan niet veel kracht op de kabel te staan?
Zowiezo... een losse kabel in de grond... Welke beunhaas heeft dat gelegd? Staat het in het kadaster aangegeven? Beter om de kabel netjes te leggen.
Wat een bull. Grondkabel op min 60cm diepte kan prima zonder pvc er omheen. In dit topic wordt zelfs gele pvc aangeraden ipv. grijze. Nu maakt dat in beton gegoten weinig uit, maar in de grond hoort dat niet. En wat heeft het kadaster te maken met een elektrakabel in de tuinquote:Op woensdag 28 september 2011 08:55 schreef Alecks het volgende:
Wordt beton niet behoorlijk warm tijdens het uitharden?
Blijft de kabel in zijn geheel in het beton of komt er maar op een klein stuk van de kabel beton? Als de grond of het beton daarna een beetje verzakt, komt er dan niet veel kracht op de kabel te staan?
Zowiezo... een losse kabel in de grond... Welke beunhaas heeft dat gelegd? Staat het in het kadaster aangegeven? Beter om de kabel netjes te leggen.
Nee hij loopt in de breedte door de fundering heen (45cm).quote:Op woensdag 28 september 2011 08:55 schreef Alecks het volgende:
Blijft de kabel in zijn geheel in het beton
Eens, gewoon een pvc buis van 125 open zagen kabel erin, afplakken en mee instorten, heb je altijd ruimte genoeg voor andere mogelijkheden.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het lijkt me zinniger om er gewoon een paar lege PVC pijpjes bij te steken, dan heb je in de toekomst genoeg ruimte om een ander kabeltje te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |