abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102463715
Mensen die zeggen tegen mij dat geld niet gelukkig maakt, hebben waarschijnlijk nooit met serieuze geldproblemen gekampt. Geld an sich maakt misschien niet gelukkig, maar gebrek aan geld kan een mens dood ongelukkig maken. Continu elk dubbeltje omdraaien, jezelf in elke hoek of bocht wringen om te proberen om van je dubbeltje een daalder te maken en op bepaalde dagen zelfs geen sneetje brood meer in huis te hebben, is een ware marteling. Ik behoor helaas tot de laatste groep mensen.

Ik woon sinds enkele jaren zelfstandig. In het begin van die periode was er geen wolkje aan de lucht. Mijn leven liep op rolletjes, kun je wel stellen.

Totdat ik mijn energieafrekening kreeg gepresenteerd. Ik moest ¤ 2500,00 betalen en een betalingsregeling treffen was geen optie.

Ik was in paniek, hoe was dat mogelijk! Ik woonde in mijn uppie, in een minuscuul appartementje, ik had geen peperdure apparatuur continu aanstaan en ik had ook echt geen wietplantage in mijn appartement!

Ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag om het uit te puzzelen hoe het kon dat ik zo'n gigantische energieafrekening op mijn bordje kreeg, maar feit bleef dat ik dat bedrag moest ophoesten. En daarmee was de kous af.

Mijn vader heeft me toen uit de brand geholpen, door dat bedrag over te storten naar mijn rekening, zodat ik in een klap geen schulden meer had. De gedachte achter die 'schenking' was dat ik beter mijn vader zou kunnen aflossen, dan een BKR-registratie aan mijn broek hebben hangen. Daar ben ik mijn vader dan ook nog elke dag ontzettend dankbaar voor.

In die periode die volgde kreeg ik nog een aantal rekeningen gepresenteerd, maar geen onoverkomelijke bedragen.

Ik heb toen in overleg met een team van mensen om me heen, ingestemd met budgetbeheer. Ook om het feit dat ik niet zo heeeeel goed met geld om kon gaan. Ik gaf vaak meer geld uit dan dat er binnen kwam. Budgetbeheer leek een oplossing. Dan ben ik toch 'zelfstandig', kan ik elk moment beslissen om het stop te zetten, maar draagt iemand anders wel zorg voor mij financiële plaatje. Ik dacht dat me dat rust zou geven en dat zaken dan wel binnen aanzienlijke tijd op hun pootjes terecht zouden komen, maar niets was minder waar.

Budgethulp is van een vriend naar een vijand veranderd. Het is van een droom een nachtmerrie geworden. Het voelt als een straf. Althans, dat is mijn gevoel.

Ik zit nu op het punt, dat mijn hele wereld voortdurend om geld draait. Of beter gezegd; gebrek aan geld. Ik associeer mijn hele leven met geld. Geld betekent de wereld voor me, en het heeft me zo erg in zijn greep, dat ik het gevoel heb in een isolement terecht te zijn gekomen. Het is een blok aan mijn been.

Het is een worsteling, een oorlog en op momenten voelt het zelfs als een foltering aan. Ik sta op met geldgebrek aan mijn hoofd en ik ga slapen met geldgebrek aan mijn hoofd. Ik heb geen minuut meer rust in mijn hoofd, het is een grote chaos in mijn hoofd en ik ben een bonk stress en spanning, wat overigens ook zijn tol begint te eisen binnen mijn relatie.

Ik leef van een uitkering, omdat ik ben afgekeurd. Ik heb dus een minimaal budget per maand en ik kan me geen extraatjes meer veroorloven. Al het denkbare behalve eten en drinken, is een 'ver-van-mijn-bed' show geworden. Ik ben nooit meer in de stad te vinden, omdat ik dan met de keiharde realiteit wordt geconfronteerd. Ik word zonder in de stad te zijn ook al met mijn neus op de feiten gedrukt, dus daar pas ik voor.

Ik krijg wekelijks een vastgesteld bedrag, waar ik amper mee rond kan komen. Het is een crime.

Mijn vriend betaalt alle uitstapjes die we samen maken, mijn reiskosten en vaak zelfs eten voor me, als ik weer eens een stuk week overhoud aan het einde van mijn geld.

Ik heb hem nog nooit horen klagen of diep horen zuchten dat hij weer moet betalen, echt nog nooit. Hij zegt dat die lach die op mijn gezicht plakt, als we een keertje samen 'zorgeloos' genieten van een uitstapje, onbetaalbaar is voor hem en dat hij het niet zo erg vindt om voor mij te betalen, ook omdat hij werkt en dus een stuk meer te besteden heeft.

Ik heb zoveel wensen, zoveel dromen, maar het is een 'ver-van-mijn-bed' show, want ik durf geen dromen of plannen meer te maken. Ik hoef geen miljonair te zijn, absoluut niet zelfs, maar ik wil ook nooit meer hoeven voelen hoe het is om gebrek aan geld te hebben en om continu met geldzorgen op te staan en te gaan slapen. Dat is een verschrikkelijk gevoel en dat wens ik echt niemand toe.

Ondanks het feit dat ik afgekeurd ben, solliciteer ik me rot. Vaak meer dan gezond voor me is. Ik ben vastberaden een baan te vinden, zodat ik meer speelruimte krijg en weer kan ademen. Dat is een strohalmpje waar ik me aan vast klamp.

Volgende week ga ik met mijn budgetbeheerder aan tafel zitten, om de mogelijkheden voor bewindvoering te bespreken. Maar ik sta er heel sceptisch tegenover, omdat ik het gevoel heb dat ik dan alle houvast en controle verlies en dat ik nog meer financiële kopzorgen ga krijgen, omdat er een heleboel meer regels aan vasthangen dan aan budgetbeheer.

Ik hou me vast aan de gedachte dat er een dag komt dat ik mijn eigen geld weer kan beheren. Dat ik geen schuld meer heb bij mijn vader - mijn redder - en dat ik kan sparen voor een mooie toekomst die niet meer uitzichtloos lijkt. Dat ik weer durf te dromen en mijn vriend trots kan trakteren op een frietje van de plaatselijke frituur. Dat ik weer kan ademhalen en het gevoel heb dat ik 'leef' en niet alleen 'overleef'. Want dat doe ik, overleven..
pi_102463875
100% afgekeurd?
Ik ben een Tukker
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:53:08 #3
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_102463986
Misschien toch maar aan een wiet plantage denken.

Maar waar ligt nou precies het probleem? Dat jij meer uitgeeft dan dat je binnen haalt of dat je minder hebt dan dat je uitgeeft?
pi_102464045
even serieus, wat is je vraag?
pi_102464081
Ja het leven is zwaar / hard het valt niet mee,
bij deze mijn medeleven oke. :)
pi_102464139
Even een paar kleine dingetjes.

2500 bijbetalen voor een appartement waar 1 persoon in zit is echt BELACHELIJK veel. Wat is je voorschot nu dan? Ik had net zolang herberekeningen aangevraagd totdat het wel klopt, 2500 euro bijbetalen kan bijna niet.

Je zegt dat je afgekeurd bent op iets, maar ook dat je aan het solliciteren bent. Waardoor kan je dan precies geen werk vinden dat bij je past? Heb je al eens gewoon een uitzendbureau geprobeerd, de keren dat ik daar binnen ben gelopen kon ik diezelfde week nog aan de slag.
deal with it
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 september 2011 @ 00:04:25 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102464347
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef Bankpasje het volgende:
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102464470
T.S., Je zit er diep in zo te lezen,gelukkig heb je een echte vriend zo eentje die er niet alleen is in naam maar je ook echt uit de shit probeert te helpen wees er zuinig op want echte vrienden van dit kaliber zijn zeldzaam!

Ik hoop voor jouw dat je spoedig een manier vind om je geldproblemen op te lossen en dat je je vriend eens vrij kunt houden.

Heel veel succes gewenst hiermee.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:10:15 #9
335452 cricket
cricket from space
pi_102464523
Gelet op de manier waarop het een en ander wordt omschreven heb ik nou niet het idee dat specifiek (gebrek aan) geld het probleem is...
pi_102464611
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef Bankpasje het volgende:
Ik wilde mijn hart luchten.
Niets meer, niets minder.
pi_102464618
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:10 schreef cricket het volgende:
Gelet op de manier waarop het een en ander wordt omschreven heb ik nou niet het idee dat specifiek (gebrek aan) geld het probleem is...
Wat zou het dan moeten zijn, volgens jou?
  woensdag 28 september 2011 @ 00:18:32 #12
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_102464729
Sterkte ermee. :)

Waarom ben je afgekeurd als ik vragen mag? Is het niet mogelijk via een uitzendbureau werk te krijgen oid? Of kranten te gaan bezorgen?
Ik denk dat je leven al een stuk relaxter wordt als je wat te doen hebt.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_102464735
Wat is je budget per week dan als ik je mag vragen?

En ja ook afgekeurd/uitkering weining besteedbaar inkomen en op dit betaal ik al een tijdje een fiks bedrag aan derden verwar dat niet met schuld of dergelijke.

En heel eerlijk als ik een beetje oppas met wat ik doe kom ik goed rond... Misschien kan ik je wat tips geven zodat het makkelijker gaat :)
  woensdag 28 september 2011 @ 00:18:41 #14
335452 cricket
cricket from space
pi_102464736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:13 schreef Huizenvernielers het volgende:

[..]

Een diagnose via internet ga ik niet aan beginnen, maar het komt vooral over alsof je geld gebruikt als reden om jezelf niet te confronteren met wat het echte probleem is. Wat dat echte probleem is kun je alleen zelf uitvinden.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:29:35 #15
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_102464955
Wat mankeer je dan omdat je afgekeurd bent? Want zelf denk je dus wel dat je gewoon kunt werken?
My mama didn't raise no fool
pi_102465011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:13 schreef Huizenvernielers het volgende:

[..]

Ik denk het meer uitgeven dan er binnen komt wat je zegt dat je doet :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:37:52 #17
335452 cricket
cricket from space
pi_102465110
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk het meer uitgeven dan er binnen komt wat je zegt dat je doet :)
Het eerste wat mij aan het verhaal opviel was de openingsbewering over te weinig geld hebben terwijl uit de rest van de OP blijkt dat het probleem veel meer is dat TS niet met geld kan omgaan. Het probleem zit dus eerder in een bepaalde fixatie met geld dan de financiele situatie op zich. De oorzaak van die fixatie lijkt me hier het daadwerkelijke probleem.
pi_102465111
Ik zou gewoon gaan werken dan.
pi_102465267
2500 te weinig is echt veel.
Waarschijnlijk kost een kleine weed plantage dat niet eens.
pi_102466251
als ik zo in de shit zou zitten zou ik weer terug naar mijn ouders gaan denk ik. Even eruit sparen en dan weer op mezelf.
pi_102466444
Heb je wellicht een idee waardoor die rekening zo'n enorm bedrag bedraagt?
pi_102466482
2500/12 = EUR 208,- per maand.
Wat betaalde je aan voorschot? Helemaal nada?

Zit je als nog te veel. Ik betaal EUR 110,- voor gas en licht.
pi_102466542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:53 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien toch maar aan een wiet plantage denken.

Maar waar ligt nou precies het probleem? Dat jij meer uitgeeft dan dat je binnen haalt of dat je minder hebt dan dat je uitgeeft?
Niet doen. Beter: ga ergens zwart bijklussen. En budgetteer jezelf. Het is niet zo moeilijk om een bedrag door 30 dagen te delen
pi_102466748
En waar doe jij je boodschappen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_102466868
Kan je geen callcenter werk doen in de zin van verkoop. Dan ben je zelf afhankelijk voor je eigen resultaat. Daar zou je met je motivatie wel het e.e.a. moeten kunnen doen

Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig hoe je nou zo'n rekening kan krijgen? Wij wonen met z'n 5en in een groot huis en we hebben en PC (windows media center) ALTIJD aanstaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')