abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102463554

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
pi_102463572
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:39 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Kijk, dit is toch een aardig compliment naar mij toe. _O_
Achja, ik heb alleen maar respect voor mensen die dat zo kunnen. Dus, kudo's.
pi_102463605
Die topics gaan hard zeg hahaha.
Heb moeite om het allemaal bij te lezen.

enne The Singles (R&P Band)
Hebben we al een zanger / zangeres?
Do what you love, love what you do!
pi_102463745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:39 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Zo enorm extreem onaangepast als jij het stelt? Lijkt me stug.
Extreem onaangepast? Gewoon simpele jongens/mannen die onzeker zijn en zich daarom stuntelig gaan gedragen (stotteren, blozen) en domme opmerkingen gaan maken. Die komen wel veel voor en IRL worden die eerder afgewezen dan op zo'n beurs. Zijn we het daar over eens?

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Achja, ik heb alleen maar respect voor mensen die dat zo kunnen. Dus, kudo's.
Je werkte bij een callcenter dus jij kan het ook. Mensen overtuigen, goed praten. :P
pi_102463759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:42 schreef kree het volgende:
Die topics gaan hard zeg hahaha.
Heb moeite om het allemaal bij te lezen.

enne The Singles (R&P Band)
Hebben we al een zanger / zangeres?
Okay daar ga ik niet aan meedoen. :') dat SC gebeuren is even een R&P probleem, laten we daar MUZ nou niet lastig mee vallen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:48:26 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102463803
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Na de volgende 27 keer niet meer hoor.
This doesn't make you feel better, right? ;(
27 keer ga ik in mijn hele leven niet halen hoor. :')
En nee. ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:40 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Nee hoe je het nu deed was een goede oplossing. ;)
Je hoeft ook niet exact te doen wat ik zeg natuurlijk, maar er meer een grap van maken ipv drama is al een vooruitgang.
Daar heb je gelijk in.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_102463825
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:48 schreef heloef het volgende:

[..]

27 keer ga ik in mijn hele leven niet halen hoor. :')
En nee. ;(

[..]

Daar heb je gelijk in.
Ik vind je lief, voel je je nu beter? O+
pi_102463826
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:46 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Extreem onaangepast? Gewoon simpele jongens/mannen die onzeker zijn en zich daarom stuntelig gaan gedragen (stotteren, blozen) en domme opmerkingen gaan maken. Die komen wel veel voor en IRL worden die eerder afgewezen dan op zo'n beurs. Zijn we het daar over eens?
Je deed het overkomen alsof ze echt ernstig gedrag vertoonden en ver over de grenzen gingen van wat sociaal geaccepteerd is.
Als het enkel over blozen, stotteren en dommige opmerkingen maken ging vind ik dat je een beetje overdrijft. Laat die kerels lekker hun ding oefenen, als ze wat zekerder gaan voelen dankzij die modellen is er helemaal niks mis mee om het (ook) op hen te oefenen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:49:54 #9
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102463862
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind je lief, voel je je nu beter? O+
Nee je maakt het erger. :*
C'est la vie
pi_102463880
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:49 schreef heloef het volgende:

[..]

Godverdomme, jij bent ook niet easy to please.
pi_102463899
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:49 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik vind je ook lief :)
maar dat wil je ook weer niet horen natuurlijk :(
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:52:31 #12
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102463970
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Godverdomme, jij bent ook niet easy to please.
Het ligt niet aan jou hoor. :*
Maar iedereen zegt continu dat leuk, grappig, gevat, aardig, tof en nog wat ben.

Als dat zo is? Kan iemand mij dan uitleggen waarom als en iedereen om mij heen een relatie krijg ik dan alleen nog een meisje geknuffeld heb?
Snap je het is zo ontzettend tegenstrijdig.
C'est la vie
pi_102463984
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:52 schreef heloef het volgende:

[..]

Maar iedereen zegt continu dat leuk, grappig, gevat, aardig, tof en nog wat ben.

Als dat zo is? Kan iemand mij dan uitleggen waarom als en iedereen om mij heen een relatie krijg ik dan alleen nog een meisje geknuffeld heb?
Omdat je niet flirt.
Je bent die ene goede vriend, niet die ene leuke jongen met potentie.
pi_102464037
quote:

[..]

Omdat je leuk, tof, grappig, gevat, etc bent, maar geen initiatief durft te nemen :)
En dat is wel zonde.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:54:36 #15
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102464050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:50 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Ik vind je ook lief :)
maar dat wil je ook weer niet horen natuurlijk :(
Inderdaad, zegt dat maar tegen Newbie. :P
C'est la vie
pi_102464074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:49 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Je deed het overkomen alsof ze echt ernstig gedrag vertoonden en ver over de grenzen gingen van wat sociaal geaccepteerd is.
Als het enkel over blozen, stotteren en dommige opmerkingen maken ging vind ik dat je een beetje overdrijft. Laat die kerels lekker hun ding oefenen, als ze wat zekerder gaan voelen dankzij die modellen is er helemaal niks mis mee om het (ook) op hen te oefenen.
Ja, gewoon niet tactische opmerkingen. Ik gaf ook aan: niet perse respectloos. Okay, ben ik het dus niet mee eens maar goed, laat de mensen in dit topic eerst maar eens het lef hebben om zoiets ook daadwerkelijk te doen.

quote:

[..]

Nu loop je trouwens al de hele avond te zeuren in dit topic. Je had er ook voor kunnen kiezen om iets leuks te doen met vrienden tot dit tijdstip. Uiteten, ergens wat drinken, ik noem maar wat. Kan je ook meteen oefenen op de serveerster ( :') ).
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:58:08 #17
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102464167
Ja ik zeik vandaag enorm, dat weet ik.
Nou ik heb alleen huismussen als vrienden in de buurt dus dat had niet gekund. :')
C'est la vie
pi_102464191
quote:

[..]

As ik dat eens wist. Ik was een paar jaar terug ook altijd verbaasd waarom het andere wel lukte en mij niet. Maar ineens ging alles heel snel terwijl ik zelfs niets veranderd was voor mijn gevoel. Nu heb ik nogsteeds periodes waarin ik meer met vriendinnen ben en periodes waarin ik meerdere keren in de week dates heb.

Achteraf zie ik wel in dat ik zelf soms bewust de afstand opzoek, uit onzekerheid of whatever, dat maakt niet uit, maar uiteindelijk was het wel zo dat ik de afstand hield en niet dat andere mensen ineens heel anders tegen mij aan keken of iets.
pi_102464223
Verdeeje, ik wordt nu versiert door een 15 jarig meisje op facebook. :')
Dit kan niet, waarom kom ik niet dat soort meiden tegen die 10 jaar ouder zijn....
Do what you love, love what you do!
pi_102464257
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:55 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Ja, gewoon niet tactische opmerkingen. Ik gaf ook aan: niet perse respectloos. Okay, ben ik het dus niet mee eens maar goed, laat de mensen in dit topic eerst maar eens het lef hebben om zoiets ook daadwerkelijk te doen.

Je hoeft het er ook helemaal niet mee eens te zijn.
Ik vond vooral dat je de gevolgen overdreef, alsof het alleen maar erger gesteld wordt met iedereen hier als ze een model aanspreken op de RAI. Sowieso gaf ik al aan dat het prima en/en kan zijn, modellen aanspreken en meisjes om de weg (o.i.d.) vragen en dat je het beste een sociaal vaardige vriend kan meenemen voor feedback. Het is allemaal iets wat ze zouden kunnen doen, wat ze uiteindelijk doen moeten ze zelf weten.
Niks mis met meerdere geluiden over tips.
pi_102464274
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:58 schreef heloef het volgende:
Ja ik zeik vandaag enorm, dat weet ik.
Nou ik heb alleen huismussen als vrienden in de buurt dus dat had niet gekund. :')
Makkelijk om je daar altijd maar achter te verschuilen. Neem jij geen initiatief qua versieren, gebeurt er bij de meeste mannen ook niets, maar klaag dan ook niet. Je doet het toch echt zelf, hoe hard dat ook klinkt.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:05:15 #22
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102464372
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:53 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Omdat je niet flirt.
Je bent die ene goede vriend, niet die ene leuke jongen met potentie.
Flirten lijkt bij de meesten iets normaals te zijn en dan ontstaat er wat.
Alleen ik moet schijnbaar er weer op gaan lopen letten en het geforceerd gaan doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Omdat je leuk, tof, grappig, gevat, etc bent, maar geen initiatief durft te nemen :)
En dat is wel zonde.
Tsja ik wil heus wel iniatief zijn maar dan moet ik wel een beetje kunnen aanvoelen dat er interesse is.
Maar ik merk dat nooit van een meisje dat er interesse haar kant is.
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:01 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Makkelijk om je daar altijd maar achter te verschuilen. Neem jij geen initiatief qua versieren, gebeurt er bij de meeste mannen ook niets, maar klaag dan ook niet. Je doet het toch echt zelf, hoe hard dat ook klinkt.
Heb ik nooit ontkent, jij hebt volledig gelijk.
C'est la vie
pi_102464417
Hoi ik kom hier weer eens kijken.

Samenvatting vandaag: 2 leuke, langere gesprekken en een aantal kleinere.
1x compleet de mist in gegaan door misplaatst te reageren; spijt van.
Nja en 1 of 2 x dat ik een beetje awkward een gesprek begon :D

Ik vrees dat ik nog eens ubersociaal ga worden :D
pi_102464451
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:06 schreef debeterebob het volgende:

Dat gaat lekker
  woensdag 28 september 2011 @ 00:08:24 #25
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102464476
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:06 schreef debeterebob het volgende:

Goed bezig.
C'est la vie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')