APK zit er toch standaard bijquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een geïmporteerde auto bij de RDW alleen voor de schouwing aanbieden en niet voor de APK. APK naderhand zelf bij een dealer/garage laten doen.
Kan het me niet meer herinneren die keuze te hebben gekregenquote:
Hij wordt liever geripped bij een lokale garage denk ik; RDW zal hem wel te onafhankelijk zijnquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
Kan het me niet meer herinneren die keuze te hebben gekregen
En wat is de voornaamste reden om dit niet via de RDW te willen doen?
Als je afkeur krijgt, hoef je niet weer helemaal terug naar de rdw voor de herkeuring. Met opnieuw een 1dags kenteken of met een ambulance..quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
En de benzinetank wel 3/4e vol anders dan doen ze er zo een paar tientalen kilo's bij!quote:Op woensdag 28 september 2011 07:47 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor de keuring zorgen dat de auto zo licht mogelijk is. Dus reservewiel eruit, ruitensproeier tank leeg etc etc.
Met een beetje geluk betaal je minder wegenbelasting.
omdat je dan weer terug mag komen bij afkeur...quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
Kan het me niet meer herinneren die keuze te hebben gekregen
quote:Op woensdag 28 september 2011 07:47 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor de keuring zorgen dat de auto zo licht mogelijk is. Dus reservewiel eruit, ruitensproeier tank leeg etc etc.
Met een beetje geluk betaal je minder wegenbelasting.
Echt niet.quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als er al een bestaande typegoedkeuring is wordt ie gewoon daaraan geconformeerd.
Jij denkt dat ze alle auto's op de weegbrug zetten?quote:
Ik heb in de loop der jaren 3 keer een auto uit het buitenland gehaald en in alle gevallen werd er gewoon gekeken naar het model om het gewicht te bepalen.quote:
Dan mag je mij vertellen waarom er heel veel import auto's een ander gewicht hebben dan orginele Nederlandse auto's.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze alle auto's op de weegbrug zetten?. Je bent niet wijs.
Bovendien wordt de voertuiguitrusting helemaal niet meegerekend in het wagengewicht (zoals bijvoorbeeld het reservewiel).
Misschien omdat ie ook niet als Arosa op kenteken staat, maar als 6HS? Dat duidt op een veranderd type of op een type dat in die uitvoering niet in NL geleverd is, en dan kun je wel een ander gewicht aanvragen of kan de RDW besluiten om te wegen. Als de auto echter gewoon conform NL-specificaties gebouwd is, wordt er niets gewogen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 07:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waarom er heel veel import auto's een ander gewicht hebben dan orginele Nederlandse auto's.
Voorbeeld: 70-zn-tk arosa sdi volgens ovi 1020kg
Dat moet zijn 955kg........
Dat is niet zo. Die grens ligt op 25 jaar. Dus hoe je aan deze wijsheid komt is me onduidelijk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:10 schreef sijs het volgende:
bpm wordt in 8 jaar afgebouwd, autos van 8 jaar en ouder zijn bpm vrij
vandaar veel autos van 8 en 9 jaar die uit duitsland gehaald worden
Mij lukt het niet om daar een calculatie uit te krijgen, en ik ben echt niet dom ofzo. Het is gewoon een oerwoud van regeltjes waar voor een gemiddeld persoon niet doorheen te komen is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:08 schreef Alimmd het volgende:
maar een leuke BPM calculator op Autoweek is die wel te vertrouwen ? http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Die geeft een prima indicatie. Ik kwam zelfs nog een paar tientjes lager uit bij m'n uiteindelijke aangifte.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:08 schreef Alimmd het volgende:
maar een leuke BPM calculator op Autoweek is die wel te vertrouwen ? http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Bij mijn auto kom je daar op 300 of 1100 uit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die geeft een prima indicatie. Ik kwam zelfs nog een paar tientjes lager uit bij m'n uiteindelijke aangifte.
Autotelex bereikt overeenstemming met Belastingdienst/Douane over toepassing handelswaardequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:26 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb toen ook het compleet ingevulde formulier van autotelex gebruikt.....Paar dagen later de bevestiging met precies het bedrag dat op het formulier van autotelex stond......
Onzin.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:10 schreef sijs het volgende:
bpm wordt in 8 jaar afgebouwd, autos van 8 jaar en ouder zijn bpm vrij
vandaar veel autos van 8 en 9 jaar die uit duitsland gehaald worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |