bedankt voor je reactie , maar zou een bij een 6950 de cpu niet heel erg achterblijven ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:06 schreef Athlon64x het volgende:
videokaart en cpu(dual core ) je zou een 2handse 6950 kunne proberen?
Nee, valt reuze mee volgens mij cpu´s zijn niet vaak de bottleneck. Beiden vervangen zou natuurlijk beter zijn maar wij kunnen niet in je portemenee kijken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:14 schreef Tai-Chi het volgende:
[..]
bedankt voor je reactie , maar zou een bij een 6950 de cpu niet heel erg achterblijven ?
Dus: Waar moet ik op letten als ik een GPU koop, en is het aan te raden nog een RAM bankje aan te schaffen? (Voor BF3 dus)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:09 schreef Jeff89 het volgende:
Dit is mijn huidige systeem:
Processor Intel Core-2-Quad i7-950 3.06ghz + GT
Geheugen DDR3 1333mhz kingston 6gb (3x2gb)
Video Pci-E VGA DX11 ATi HD5770 1024mb
In principe moet hij prima speelbaar zijn, maar die videokaart is me eigenlijk wel een doorn in het oog.. Ga denk ik 'n HD6870 kopen, ook met Skyrim op het oog.
Ik ben alleen bestwel een n00b op kaartgebied, en er zijn tig varianten van die HD6970.. Als ik gewoon 1 haal met "PCI-E in de omschrijving moet het toch goed zijn, in principe?
En is 6GB RAM genoeg, of zal ik er nog een bankje bijkopen?
Die 4G RAM, heb je die erbij geplaatst, of speel je nu gewoon met 4GB? Als jij 'm trekt met 4, hoef ik niets bij mijn 6 te plaatsenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:37 schreef de_gebruiker het volgende:
Heb het zojuist tien minuutjes gespeeld en het ziet er ziekelijk mooi uit
Heb een hd 6870 en alles op ultra gezet en het liep redelijk soepel. Geen haperingen ofzo.
Toch liep alles op high merkbaar vloeiender (eigenlijk perfect)
Echt heel veel verschil kon ik zo snel niet waarnemen.
Dit icm met een budget cpu (Phenom 2 x4 955 gekocht voor 40 euro) en 4gb geheugen die ik voor 20 euro op de kop heb getikt ben ik dik tevreden.
Vanavond ga ik verder want denk dat de ervaring beter is als het donker is.
Ik heb gewoon 4gb erin zitten. Volgens mij 1066 mhz zelfs.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:40 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Die 4G RAM, heb je die erbij geplaatst, of speel je nu gewoon met 4GB? Als jij 'm trekt met 4, hoef ik niets bij mijn 6 te plaatsen
Ja, er zat 6 in toen ik deze bak kochtquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef de_gebruiker het volgende:
6gb is al overkillmaar met die geheugenprijzen ga ik zelf ook maar upgraden naar 8. Met sinterklaas ofzo lol
Ok, en 1 of 2 GB (on board geheugen oid neem ik aan?) In hoeverre is dat belangrijk? Hangt dat af van wat je met de kaart wil doen oid?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:09 schreef mschol het volgende:
GDDR5 is het type van het geheugen, 900Mhz is volgens mij de snelheid.. (tenzij de core op 900mhz draait, wat niet onmogelijk is)
sapphire is de fabrikant van de kaart (en bepaalt b.v. welke koeler er op zit), AMD is de chipfabrikant
1 GB nemen. Tegen de tijd dat je 2GB aan grafisch geheugen nodig hebt kan je kaart sowieso al niet meer mee.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:17 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ok, en 1 of 2 GB (on board geheugen oid neem ik aan?) In hoeverre is dat belangrijk? Hangt dat af van wat je met de kaart wil doen oid?
Battlefield 3 op 1920x1200...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:03 schreef Bart het volgende:
Volgens mij zijn er al best wel games die op hoge resoluties meer dan 1GB videogeheugen eten...
Hangt van de meerprijs af...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Battlefield 3 op 1920x1200...
Is die 2GB dan een raadzame investering, of kan het ook wel zonder denken jullie?
XFX HD-687X-CNFCquote:
Hmm.. Iemand ervaring met XFX, en is het voor mijn systeem een probleem dat 't geen PCI-E kaart is?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:42 schreef Bart het volgende:
Tja, voor die drie tientjes zou ik het wel doen eigenlijk. Denk dat het komende jaar steeds meer games over de 1GB zullen gaan.
Dan ga je al over full HD resoluties heen iig, en bij zo'n 6870 heeft het echt geen zin, de GPU is al niet geschikt om op dat soort resoluties nog fatsoenlijk te presteren. En dat geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle single-gpu-kaarten op dit moment.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:03 schreef Bart het volgende:
Volgens mij zijn er al best wel games die op hoge resoluties meer dan 1GB videogeheugen eten...
En dat riep men in 2009 ook al, het lijkt nogal mee/tegen te vallen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:42 schreef Bart het volgende:
Tja, voor die drie tientjes zou ik het wel doen eigenlijk. Denk dat het komende jaar steeds meer games over de 1GB zullen gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |