abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102992670
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

Of refurbished, dat heb je niet in de hand. En met de problemen die ik heb gok ik dat ik constant al een gerepareerde terugkrijg of zo ;)
Hmm oke geef je gelijk. Dan is het wel zo netjes dat je hem dan niet door verkoopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:02 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit begrepen. Ik download veel films, maar gooi ze ook gewoon weg als ik ze gekeken heb. Heel die hamsterdrang msi ik blijkbaar gewoon, als ik in de toekomst dezelfde film weer wil kijken download ik hem ff, waarom zou ik hem zelf bewaren?
Wou net zeggen. Snap die mensen ook niet als ze hem dan bewaren. Downloaden duurt toch niet zo lang
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:17:28 #152
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_102993049
quote:

[..]

Dat heb ik nooit begrepen. Ik download veel films, maar gooi ze ook gewoon weg als ik ze gekeken heb. Heel die hamsterdrang msi ik blijkbaar gewoon, als ik in de toekomst dezelfde film weer wil kijken download ik hem ff, waarom zou ik hem zelf bewaren?
Zelfde voor je steam-argumentatie: ik wil niet wachten, ik wil gewoon op de bonnefooi een kast, steammap of downloadmap in kunnen waar al een slootje klaar staat.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_102993670
quote:

[..]

Via mijn mobiele telefoon kan ik Sabnzbd altijd aan het werk zetten. Kroeg, werk, voor de tv whatever. Heel vaak hoor ik film zoek en zet de boel aan het werk.

Geen zin films direct weg te gooien naar kijken, vrienden/familie die belang bij hebben. En ach geheugen kost ook niks meer.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:39:10 #154
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_102993796
Drom. Paar TB erbij prikken is nog nooit zo ontzettend goedkoop geweest...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_103009841
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mja, er is ook niets mis, al neem ik nooit meer Samsung. Die dingen gaan binnen een paar maanden stuk ook al staan ze het merendeel van de tijd idle. Bizar dat ik nu weer de derde keer in een jaar kan bestellen :') Ik ga niet meer voor een RMA, ik hoef dat merk gewoonweg niet meer. Leuk, ietsie goedkoper, maar ik wil wel vertrouwen hebben :+
Pech kan je hebben. Geluk ook. Maxtor had heel lang een bad rep, jarenlang alleen maar maxtors gehad, nog nooit problemen mee gehad. Laatst voor het eerst een harde schijf met problemen meegemaakt, ik wist niet wat me overkwam :+ Was een seagate overigens.

Maar goed, aan de andere kant heb ik dan wel weer een spontaan ontvlammend (vuur ja, geen vonken, rook of brandlucht, nee een echt vlammetje) moederbord gehad wat gloednieuw was.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_103010173
Oh ja, de nieuwe AMD cpu's zijn uit:

Diverse reviews:
http://www.fudzilla.com/p(...)eries-bulldozer-cpus

TL; DR: Koop een Intel 2500K en houd een paar tientjes in je zak of steek ze in andere onderdelen van je systeem.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:31:16 #157
170547 Mday
The cake is a vlaai!
pi_103037027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oh ja, de nieuwe AMD cpu's zijn uit:

Diverse reviews:
http://www.fudzilla.com/p(...)eries-bulldozer-cpus

TL; DR: Koop een Intel 2500K en houd een paar tientjes in je zak of steek ze in andere onderdelen van je systeem.
thanks voor de TLDR :)
pi_103041314
Heel zwak eigenlijk dat ze met 8 cores nog steeds niet kunnen opboksen tegen de I5-2500
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:42:31 #159
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103041407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Heel zwak eigenlijk dat ze met 8 cores nog steeds niet kunnen opboksen tegen de I5-2500
Het zijn ook geen volwaardige cores dacht ik.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_103041479
Nog steeds zwak dat ze geen antwoord hebben op de i5 natuurlijk.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:49:45 #161
65252 Bart
pi_103041678
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Nog steeds zwak dat ze geen antwoord hebben op de i5 natuurlijk.
Ach ik weet niet of je dat als zwak moet zien. Ze zetten zich toch meer op de markt als budget en prijs/kwaliteit, dan als snelheidsmonster. Is het zwak van Toyota dat ze niet zo snel zijn als Porsche?
pi_103041865
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Ach ik weet niet of je dat als zwak moet zien. Ze zetten zich toch meer op de markt als budget en prijs/kwaliteit, dan als snelheidsmonster. Is het zwak van Toyota dat ze niet zo snel zijn als Porsche?
Met het verschil dat Porsche ook daadwerkelijk veel meer kost dan een Prius? Appels en peren :P
Intel heeft het op dit moment voor elkaar, AMD gaat vooral marketen op de meerdere cores die ze hebben tov Intel. En met Windows 8 zul je pas echt wat merken, als de ondersteuning voor de specifieke set er in zit.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:42 schreef Bart het volgende:

[..]

Het zijn ook geen volwaardige cores dacht ik.
Klopt, het zijn tot 4x twee cores, die elk FPU-registers delen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:58:04 #163
65252 Bart
pi_103041993
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:54 schreef Pheno het volgende:

[..]

Met het verschil dat Porsche ook daadwerkelijk veel meer kost dan een Prius? Appels en peren :P
Intel heeft het op dit moment voor elkaar, AMD gaat vooral marketen op de meerdere cores die ze hebben tov Intel. En met Windows 8 zul je pas echt wat merken, als de ondersteuning voor de specifieke set er in zit.

[..]

Klopt, het zijn tot 4x twee cores, die elk FPU-registers delen.
Natuurlijk is een Porsche duurder. Maar het gaat om het idee, AMD pretendeert ook niet snel te zijn...

En dat ja, ATI deed hetzelfde met zijn videokaarten. Veel meer cores dan die van nvidia, maar ze konden veel minder...
pi_103042125
Dat doet Toyota ook niet, maar die is 'groener'. Dat kunnen we van AMD ook niet zeggen, want ze verstoken meer dan Intel. Dus op snelheid winnen we niets, op zuinigheid niets en qua prijs boeit het ook al niet wat je neemt. Dan gaan veel kenners op Intel deze generatie.

Jammer, want concurrentie is altijd goed voor ons, zij het innovatie of prijs.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:04:36 #165
65252 Bart
pi_103042281
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:01 schreef Pheno het volgende:
Dat doet Toyota ook niet, maar die is 'groener'. Dat kunnen we van AMD ook niet zeggen, want ze verstoken meer dan Intel. Dus op snelheid winnen we niets, op zuinigheid niets en qua prijs boeit het ook al niet wat je neemt. Dan gaan veel kenners op Intel deze generatie.

Jammer, want concurrentie is altijd goed voor ons, zij het innovatie of prijs.
Als het qua prijs niet boeit, dan is AMD niet slim bezig.
pi_103042467
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Als het qua prijs niet boeit, dan is AMD niet slim bezig.
Ze zullen vrij snel gaan zakken hoop ik. AMD heeft gewoon het probleem veel minder researchbudget te hebben en als de yields bv tegenvallen of meer grappen, dan snijdt dat allemaal in de winst. Volgens mij was dat ook de reden dat ze nu in core-paren werken. Deze kunnen ze dan makkelijker (modulair) fabriceren.

Omdat dit een nieuwe programmeerfuncties nodig heeft, zal een gebruiker pas snelheidswinst bemerken als daar ook gebruik van wordt gemaakt. Dus het wordt even wachten op bv Windows 8, dat wel ondersteuning biedt voor deze cpu's. Dus ook de testen laten de kracht van de cpu nog niet goed zien, maar ja, het zijn wel praktijkscores, omdat er nog niet veel is aangepast.
pi_103042625
quote:

[..]

Ja nu wel ja, toen het nog mogelijk was deden ze zichzelf wat wat graag neerzetten als de snelste cpu-producent.

Daarnaast gaat je porsche/toyota vergelijking mank.
pi_103043038
quote:

[..]

En daar gaat het dus faliekant mis met de nieuwe CPU van AMD. De 2500K blijft de onbetwiste prijs/performance koning en is ook in absolute zin gewoon de betere gaming cpu met de prijzen die AMD vraagt.

Ik heb een hele hoop van die reviews door zitten ploegen en er is voor gamers momenteel echt geen enkele reden om voor de nieuwe AMD's te gaan. Zelfs al zouden games massaal geoptimaliseerd worden voor octacores dan nog ziet het er niet naar uit dat het topmodel FX-8150 de 2500K/2600K kan verslaan.

Kan je dan niet gamen op de nieuwe AMD? Jawel, in RL situaties is sowieso vaak de GPU de beperkende factor en kan vrijwel elke moderne cpu van de afgelopen jaren speelbare framerates uitpompen.

Dat neemt niet weg dat je naarmate de games zwaarder en zwaarder worden gewoon bij de nieuwe AMD's een stuk eerder tegen de CPU-limiet aan zal lopen dan met de 2500K, die ook nog eens stukken goedkoper is.

Voorbeelden van realistisch te verwachten gaming-situaties:

http://tweakers.net/revie(...)enchmarks-games.html

Zit allemaal erg dicht bij elkaar, dus wat dat betreft kan je net zo goed een i2400 in je systeempje gooien. :P

Maar ga je bewust situaties creëren waarin de cpu de bottleneck wordt dan zie je pas goed de verschillen in brute rekenkracht en die zijn soms ontluisterend:

Je bent dus gewoon meer futureproof met een 2500K dan met de 8150, en ook al zullen de RL verschillen altijd vrij klein blijven, waarom zou je 40-60 euro meer uitgeven aan een CPU die langzamer is én ook nog eens veel meer stroom verbruikt?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:42:56 #169
65252 Bart
pi_103043543
Nee zolang ie duurder is, is het inderdaad onzin.
pi_103043681
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:42 schreef Bart het volgende:
Nee zolang ie duurder is, is het inderdaad onzin.
Imho zal hij zelfs significant goedkoper moeten zijn dan de 2500K om hem op value-gebied te verslaan, stroom is ook niet gratis namelijk.

Ik ben wel benieuwd naar de value die de quadcore modellen neer gaan zetten. Dat worden misschien wel interessante opties voor de echte budget game systemen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:24:01 #171
170547 Mday
The cake is a vlaai!
pi_103052796
Aantal Aantal gereserveerd voor u Artikel
1 0 Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0
1 1 Intel Core i5 2500K Boxed
1 0 Asrock P67 EXTREME4 GEN3 1
1 0 Corsair Vengeance
1 0 Crucial 128GB m4
1 0 Samsung 1000GB HDD
1 0 Fractal Design Silent Fan 120mm
1 0 Corsair Enthusiast TX750M 0
1 0 Sony AD7260S
1 0 Arctic Silver Alumina (1,75g)

plus 570GTX TwinFrozr van MSI en een mugen2
pi_103194134
Niet echt een hardware vraag, maar welke internetprovider hebben jullie?

Heb hier nu Ziggo maar ben van plan over te stappen, werkt namelijk sinds de zomervakantie al voor geen meter; kan amper games online spelen.

Iemand hier verstand van? Is XS4all een beetje een goede keus en snel ivm games?
pi_103194599
Ik heb Ziggo en totaal geen problemen.
-weg-
pi_103194712
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:54 schreef Captainp00face het volgende:
Niet echt een hardware vraag, maar welke internetprovider hebben jullie?

Heb hier nu Ziggo maar ben van plan over te stappen, werkt namelijk sinds de zomervakantie al voor geen meter; kan amper games online spelen.

Iemand hier verstand van? Is XS4all een beetje een goede keus en snel ivm games?
Verschilt heel erg per regio volgens mij.

Hier ook Ziggo en geen problemen eigenlijk.
pi_103195659
Mag ik vragen welk modem jullie dan hebben? Die nieuwste? Ubee evw3200?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')