abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102393235
Hoi iedereen,

Mijn kat kwam net binnen en hij hinkte op zijn voorpootje, hij kan er dus nog wel op lopen maar heel moeilijk. Ik zal even beschrijven hoe het eruit ziet: Alles tot zijn voetje werkt nog, Alleen dat laatst botje staat dan in een hoek naar beneden (hoe je het bij jezelf kan voorstellen: je hebt je arm helemaal recht naar voren en je pols/vingers naar beneden gebogen).

Zijn voet beweegt hij niet en ziet er wat dikker uit. Ik heb al op internet wat rondgekeken en het zou opzich goed een kneuzing kunnen zijn.. In dat geval is het advies meer afwachten en binnen houden. Nu is mijn kat een echte buitenkat en hem binnenhouden is voor hem echt een marteling, dus hij zit nu lekker in de tuin.
Ik heb ook al met de dierenarts gesproken en ik wacht vandaag nog even af en dan morgen toch even op controle.

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt of enig idee wat het zou kunnen zijn?
Bedankt!
  maandag 26 september 2011 @ 12:04:16 #2
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_102393368
Wat zei de dierenarts?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_102393390
dierenarts ja. :')

Dat je het nog hier komt vragen my god.
pi_102393556
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
dierenarts ja. :')

Dat je het nog hier komt vragen my god.
Ik zei ook dat ik de dierenarts al heb gesproken, maar mijn ervaring met dierenartsen is ook niet heel best. Mijn vroegere kat had een nierziekte en hij heeft het nooit kunnen vinden, terwijl het uiteindelijk overduidelijk bleek te zijn volgens onze nieuwe dierenarts, helaas was het toen ookal te laat. Dus extra info en ervaringen kunnen geen kwaad lijkt mij.
  maandag 26 september 2011 @ 12:12:29 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102393661
Geen ervaringen met gekneusde pootjes. Wel met een omgeklapt schouderblad en daarmee was ik binnen 20 minuten bij de dierenarts (zondagnacht, nog wel).

Ik zou het ook aanzien, maar niet tot morgen wachten met naar de dierenarts gaan. Die van ons heeft bijv. 's avonds inloopspreekuur. Als het in de loop van de middag niet verbetert (kat gaat er weer op staan) dan zou ik toch op bezoek gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_102393669
Een nierziekte is toch wel wat anders dan een gebroken of gekneusd pootje, ik zou wel naar de dierenarts gaan. Dan ga je toch naar die nieuwe?

Hoewel ik ook wel eens hals over kop met een manke kat naar de dierenarts ben gegaan, en daar liep hij gewoon uit het mandje alsof er niks aan de hand was ;( Maar goed, better safe than sorry 8-)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_102393983
De jongste hier heeft 2x wat aan z'n pootje gehad, beide keren was het binnen een uur of 2 weer normaal. Dan was het nog wel een beetje gevoelig, maar duidelijk niks ernstigs. Dus wat al gezegd is, ik zou het ook even aankijken maar als er geen verbetering is vroeg op de middag, dan naar de DA en niet tot morgen wachten.
pi_102395442
Als je enigzins van je beest houd dan breng je het naar de dierenarts... Desnoods een andere praktijk. Breuken moet je zo vroeg mogelijk aanpakken, eventuele infecties kunnen zomaar zijn/haar poot gaan kosten.
pi_102396237
Oke ben net op spreekuur geweest, ik kon het niet langer afwachten! Echt bang dat het met de tijd alleen maar erger zou worden. "Gelukkig" was het een ontsteking. Voor een week antibiotica mee dus ik ben heel blij! Groetjess
  maandag 26 september 2011 @ 13:35:18 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102396527
Verstandig, dus! Beterschap voor de kat. (En succes met pilletjes toedienen.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_102399418
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 13:35 schreef Lienekien het volgende:
Verstandig, dus! Beterschap voor de kat. (En succes met pilletjes toedienen.)
Dankjewel! Gelukkig zijn het mini pilletjes dus heel moeilijk zal het niet worden ;)
pi_102399652
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:13 schreef LaraDeWitt het volgende:
Dankjewel! Gelukkig zijn het mini pilletjes dus heel moeilijk zal het niet worden ;)
:|W

Hoe poes pil toedienen?

Hoe geef ik mijn kat een pil?

1. Pak uw kat en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van uw kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u intussen de pil in de andere hand gereed houdt. Zodra de kat het bekje opendoet, pil naar binnen gooien en de kat de gelegenheid geven te slikken.

2. Zoek de pil van de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat weer in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de vochtige vieze pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken open en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt kat's bekje een tel of tien dicht.

5. Haal de pil uit de goudviskom en de kat van de bovenkant van uw kledingkast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing de kat tussen uw knieën, neem al zijn poten in een ferme greep. Negeer de lage grommen. Laat uw echtgenoot kat's kopje stevig vasthouden en dwing met een liniaal zijn bekje open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te repareren. Veeg uw kapotte beeldjes en vazen aan de kant om later op te ruimen en eventueel te lijmen.

8. Draai de kat in een grote handdoek en laat uw echtgenoot op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder uw echtgenoot's oksel. Zuig de pil op met een rietje, forceer de bek open en blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om er zeker van te zijn dat de pil niet schadelijk is voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te krijgen. Ontsmet uw echtgenoot's arm, en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken van de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak nog een pil. Neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje en doe het deurtje dicht, zodanig dat de kop er net uit steekt. Forceer de bek open met een lepel en schiet de pil in de kattenkeel met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug whisky en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en doe een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kl....kat uit de bomen te halen. Maak uw verontschuldigingen bij de buurman die, terwijl hij de kat ontweek, dwars door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in, en bindt hem stevig vast aan een poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek ze aan. Duw de pil naar binnen en duw er een stuk vlees achteraan. Wees niet te voorzichtig. Pak vervolgens een glas water, doe de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te gaan slikken.

14. Neem het laatste restje whisky en vraag uw echtgenoot u naar de eerstehulppost van het ziekenhuis te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten, en de pilrestanten uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis een meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze ook een gemuteerde hellekat op willen halen en informeer bij de dierenwinkel of ze ook hamsters hebben

:+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')