abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56296656
Ik moet mijn poes zover zien te krijgen dat ze twee pillen slikt. Gisteravond heb ik een worsteling met haar gehad, maar ik heb verloren. Het lukt me niet om die pillen in haar bek te krijgen.
Toen heb ik het maar door haar eten gedaan, maar ze eet het dus gewoon niet op. Verolgens in een stukje worst gedaan. De worst eet ze op, maar de pil dus niet

Weet iemand een andere methode om haar die pillen toe te dienen?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:14:45 #2
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56296758
De pillen fijn maken en dan beetje bij beetje door het eten mengen.
Ik meng het meestal door een lekker blikvoertje heen, of ik trek een blik sardientjes open en meng het met de vis en de olie ...
Zou moeten werken. Succes
Alea jacta est
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:15:53 #3
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56296779
lama
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56296828
het is ons altijd gelukt, iemand houd de kat vast, en de ander de bek open, wanneer je dan je duim en wijsvinger tussen de kaken zet kan de pil maar 1 kant op
pi_56296833
Verkruimelen en dan tussen 2 plakjes kaas ofzoiets
pi_56296838
Het is niet lief, maar wat moet dat moet. Dit is af te raden als het een echt bijtertje is, anders moet het weinig echte problemen geven:
Pak haar stevig beet, en geef wat druk aan de zijkanten van haar bek. Deze zal opengaan en je kan de pil in de bek duwen. Zie erop toe dat ze het doorslikt. Het doet echter geen pijn en is geen mishandeling.
Onze vroegere kat was ook zo slim, dus dit was de enige manier.
Het mooi kotsende meisje.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:22:20 #7
203900 bryanw
Thuiswerk Nederland
pi_56296960
Zijn die pilletjes niet te krijgen in een andere variant, voor in de reet van dat poezebeest bijvoorbeeld.... ?
We zoeken nog collega's. Wil je ook met thuiswerk bijverdienen ? Kijk op http://www.thuiswerknederland.nl
pi_56297028
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:18 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is niet lief, maar wat moet dat moet. Dit is af te raden als het een echt bijtertje is, anders moet het weinig echte problemen geven:
Pak haar stevig beet, en geef wat druk aan de zijkanten van haar bek. Deze zal opengaan en je kan de pil in de bek duwen. Zie erop toe dat ze het doorslikt. Het doet echter geen pijn en is geen mishandeling.
Onze vroegere kat was ook zo slim, dus dit was de enige manier.
Dat dus. Als de bek open is, pil achterin mikken en het bekje dichthouden. Hoofdje wat naar achterhouden en over de keel aaien, zodat de kat doorslikt. Zodra het tongetje naar buiten komt is het pilletje doorgeslikt.

Succes Hom!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_56297093
Hoe geef ik mijn kat een pil?

1. Pak uw kat en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van uw kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u intussen de pil in de andere hand gereed houdt. Zodra de kat het bekje opendoet, pil naar binnen gooien en de kat de gelegenheid geven te slikken.

2. Zoek de pil van de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat weer in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de vochtige vieze pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken open en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt kat's bekje een tel of tien dicht.

5. Haal de pil uit de goudviskom en de kat van de bovenkant van uw kledingkast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing de kat tussen uw knieën, neem al zijn poten in een ferme greep. Negeer de lage grommen. Laat uw echtgenoot kat's kopje stevig vasthouden en dwing met een liniaal zijn bekje open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te repareren. Veeg uw kapotte beeldjes en vazen aan de kant om later op te ruimen en eventueel te lijmen.

8. Draai de kat in een grote handdoek en laat uw echtgenoot op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder uw echtgenoot's oksel. Zuig de pil op met een rietje, forceer de bek open en blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om er zeker van te zijn dat de pil niet schadelijk is voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te krijgen. Ontsmet uw echtgenoot's arm, en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken van de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak nog een pil. Neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje en doe het deurtje dicht, zodanig dat de kop er net uit steekt. Forceer de bek open met een lepel en schiet de pil in de kattenkeel met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug whisky en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en doe een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kl....kat uit de bomen te halen. Maak uw verontschuldigingen bij de buurman die, terwijl hij de kat ontweek, dwars door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in, en bindt hem stevig vast aan een poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek ze aan. Duw de pil naar binnen en duw er een stuk vlees achteraan. Wees niet te voorzichtig. Pak vervolgens een glas water, doe de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te gaan slikken.

14. Neem het laatste restje whisky en vraag uw echtgenoot u naar de eerstehulppost van het ziekenhuis te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten, en de pilrestanten uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis een meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze ook een gemuteerde hellekat op willen halen en informeer bij de dierenwinkel of ze ook hamsters hebben
pi_56297206
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat dus. Als de bek open is, pil achterin mikken en het bekje dichthouden. Hoofdje wat naar achterhouden en over de keel aaien, zodat de kat doorslikt. Zodra het tongetje naar buiten komt is het pilletje doorgeslikt.

Succes Hom!
Ik ga vanavond wat hulptroepen inschakelen en nog maar een poging doen om het op die manier te doen
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:36:42 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_56297317
Als het heel moeilijk gaat kun je het ook met een pillenschieter proberen. Die kan je wel bij de dierenarts krijgen.

Zie hier een voorbeeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:44:36 #12
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56297475
Ik ga altijd op m'n knieen zitten, druk Poes tussen de benen ( ) en ga een beetje op um zitten.
Met duim en wijsvinger bekkie opentrekken, pil zover mogelijk naar achteren in de keel drukken, snoetje dichthouden en strotje aaien.
Vervolgens een scheut kattenmelk neerzetten als beloning....en ze kotsen de pil dan niet uit.
Tenminste...die monsters van mij dan
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56297913
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga altijd op m'n knieen zitten, druk Poes tussen de benen ( ) en ga een beetje op um zitten.
Met duim en wijsvinger bekkie opentrekken, pil zover mogelijk naar achteren in de keel drukken, snoetje dichthouden en strotje aaien.
Vervolgens een scheut kattenmelk neerzetten als beloning....en ze kotsen de pil dan niet uit.
Zo doe ik het ook ongeveer, maar mijn katten lusten geen kattenmelk.
Ik kijk hem dus aan en lul tegen hem totdat ie terugmiauwt, dan weet ik dat de pil binnen is.

Daarbij zeg ik er altijd bij dat ie maar een bofkont is dat hij elke dag zo'n lekker oranje sinaasappelsnoepje krijgt en zijn zus niet. Psychologische truc.

Die pillenschieter hierboven ziet er wel tof uit, misschien kan ik dan wel met een gerust gevoel de katten aan een familielid overlaten, ik ben al twee jaar niet op vakantie geweest omdat we geen dode kat terug willen vinden.

Dus feitelijk zit ik al tijden te hopen dat ie dood gaat, zodat ik op vakantie kan zonder bang te zijn dat ie doodgaat. Dat kreng blijft maar leven.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:19:07 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56301809
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Dat dus, tussen je benen klemmen, dan leg je de ene hand over zijn kop en duw je zijn bek open... En verder zoals Ingetje het beschrijft.

Belangrijk is om het vooral vlot en daadkrachtig te doen. Verder zeg ik heel weinig tijdens het gebeuren, maar zodra de kat weer 'los' is roep ik vrolijk: "Klaar! Goed gedaan! Braaf!"
The love you take is equal to the love you make.
pi_56301937
kat beetpakken, tussen de benen klemmen (niet te hard knijpen). kopje beetpakken en met een hand de bek openen. met de andere hand de pil erin mikken. bekje dichtdrukken en hoofd naar achteren buigen (neus omhoog terwijl de kat in ziitende houding is).net zo lang vasthouden tot ie slikt. dit is bij mijn kat de enige manier. pil in plakje worst of eten werkt niet, de pil wordt niet opgegeten. bij een fijngemalen pil blijft de hele bak eten staan.
pi_56302086
Even een tvp.Moet mijn katten ook nog pillen geven.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:32:18 #17
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56302120
Leuk al die methodes, als ik het zo lees, heb ik mazzel dat mijn katten het voer gewoon tot zich nemen inclusief medicijn.

Het geheim: beide katten aan de ketting in een kamertje voor twee nachtjes met alleen maar water en voila...ze eten con amor hun voederbakje leeg
Alea jacta est
pi_56302213
Die van mij is een rotpoes als het op pillen aankomt. Krijg je het in dr bek gaat ze zitten kwijlen. Hij moet dus echt goed achter in dr strot zitten anders slikt ze em niet door. Daarna is ze nooit echt gestresst en vind ons wel gewoon lief.

Bij de kitten die we gehad hebben ging het een stuk makkelijker. In het begin kop beet en pil erin douwen. Toen had ik het idee om het pilletje gewoon naar em toe te gooien als snoepje. Vrat ie het gewoon op!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:51:42 #19
84328 Lllaura
painting pictures
pi_56304949
Bij onze kat is het onmogelijk. De dierenarts zou het 'wel even voordoen'. Maar zelfs met hulp van twee assistentes kreeg ie het niet voor elkaar...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:08:08 #20
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_56310730
Wat bij mijn kat ook nog wel eens helpt is om het pilletje helemaal te verpulveren. Dus niet een beetje stampen, maar echt stampen tot het nog fijner is dan zand. En dan niet door zijn normale voer, want dan proeven ze het.

Neem een klein kuipje van een ander merk, bijv. die van Sheba of Gourmet Gold, maakt eigenlijk niet zoveel uit wat als het maar niet het normale voer is. Roer het eerst door de helft van het kuipje heen, dan de andere helft erbij. Mijn kat heeft het dan niet in de gaten en eet het op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:12:54 #21
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_56319803
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe geef ik mijn kat een pil?

1. Pak uw kat en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van uw kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u intussen de pil in de andere hand gereed houdt. Zodra de kat het bekje opendoet, pil naar binnen gooien en de kat de gelegenheid geven te slikken.

2. Zoek de pil van de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat weer in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de vochtige vieze pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken open en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt kat's bekje een tel of tien dicht.

5. Haal de pil uit de goudviskom en de kat van de bovenkant van uw kledingkast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing de kat tussen uw knieën, neem al zijn poten in een ferme greep. Negeer de lage grommen. Laat uw echtgenoot kat's kopje stevig vasthouden en dwing met een liniaal zijn bekje open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te repareren. Veeg uw kapotte beeldjes en vazen aan de kant om later op te ruimen en eventueel te lijmen.

8. Draai de kat in een grote handdoek en laat uw echtgenoot op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder uw echtgenoot's oksel. Zuig de pil op met een rietje, forceer de bek open en blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om er zeker van te zijn dat de pil niet schadelijk is voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te krijgen. Ontsmet uw echtgenoot's arm, en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken van de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak nog een pil. Neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje en doe het deurtje dicht, zodanig dat de kop er net uit steekt. Forceer de bek open met een lepel en schiet de pil in de kattenkeel met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug whisky en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en doe een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kl....kat uit de bomen te halen. Maak uw verontschuldigingen bij de buurman die, terwijl hij de kat ontweek, dwars door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in, en bindt hem stevig vast aan een poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek ze aan. Duw de pil naar binnen en duw er een stuk vlees achteraan. Wees niet te voorzichtig. Pak vervolgens een glas water, doe de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te gaan slikken.

14. Neem het laatste restje whisky en vraag uw echtgenoot u naar de eerstehulppost van het ziekenhuis te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten, en de pilrestanten uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis een meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze ook een gemuteerde hellekat op willen halen en informeer bij de dierenwinkel of ze ook hamsters hebben
Herkenbaar. Helaas.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zaterdag 26 januari 2008 @ 16:20:47 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56320852
Ik pak het hoofdje altijd van bovenaf vast, zodat ik hem naar achter kan kantelen, en dan inderdaad in de zijkanten van de kaak duwen zodat de mond open gaat. Beetje over de keel wrijven helpt idd bij het slikken.
Als hij zich echt verzet kan je hem in een doek wikkelen en dan stevig vasthouden, dan kan hij geen kant op en heb je ook geen halen over je hele armen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_56321001
Als hij echt niet blijft zitten: voor je hem tussen je benen klemt een handdoek over zijn lijf leggen en strak op de uiteinden gaan zitten met je knieën, zo kan hij geen kant op. Desnoods inwikkelen zodat hij met zijn poten geen kant op kan. Dan pilletje achter in zijn bek meppen en wrijven over zijn keel, dat stimuleert het slikken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_56321082
Dag lang (of iets langer) geen eten geven en vervolgens die pil fijnprakken met een hapje leverworst.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 17:17:40 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56321824
Ik had altijd een spuitje ( je weet wel, zonder naald waar je eventueel water of voedsel in kan doen. Die hebben kids ook wel eens om mee te spelen) van de DA. Ik maalde de pillen fijn, pleurde ze in een kopje met een beetje melk, roerde dat, hield mn hand op het uiteinde van het tuitje van de spuit en pleurde het in de spuit.

Bekkie open, hoppa erin spuiten maar. Ging prima.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')