Och Mibos toch

ik las het al op facebook vanmorgen maar jeetje wat naar zeg
Hoe is het vandaag gegaan verder?
Miss hopelijk valt het mee dan met de waterpokken en wordt t niet erger.

Hier een erg fijn zomers dagje gehad, mn buiten-kind was helemaal in dr element. Samen met de buren alle badjes die we hadden naar buiten gesleept op t pleintje dus we hadden ons eigen zwemparadijs

ze heeft heerlijk gespeeld en ligt nu uitgeteld te slapen.
Wel nog kei lastig, er is 1 buurjongetje die wat moeilijk ligt hier op het plein
(we wonen aan een besloten pleintje met een handjevol andere gezinnen, verder niemand; voor de duidelijkheid
de kindjes kunnen verder dus eigenlijk buiten dit plein ook nergens heen, ze zijn echt een beetje op elkaar aangewezen. ) In eerste instantie weet iedereen zijn gedrag gewoon aan zijn leeftijd van och, hij is nog klein en doet het niet expres. Inmiddels is hij niet zo klein meer en eigenlijk gaat alles wél expres. Hij is behoorlijk aan het testen, en heel eerlijk gezegd is hij ronduit vervelend. Het is nu zo ver dat de andere kindjes niet meer met hem willen spelen. Mijn oudste is de enige die nog vrolijk met hem speelt (ignorance is bliss enzo

) maar ze kreeg vandaag wel voor de zesde keer deze week een tafel tegen haar hoofd (!), werd geknepen, aan dr haar getrokken, kreeg een voetbal in haar rug en andere van dat soort fratsen. Hij sleept haar dan ook mee de "hut" in die hier op het plein staat en barricadeert de uitgang met stoelen en tafels zodat ze er niet meer uit kan. Speelgoed wordt afgepakt en stukgemaakt enz enz. Niet echt heel leuk speelgedrag dus
Er is al met de ouders gepraat (niet alleen door ons, ze moesten laatst ook -samen- op school komen

), en er is altijd iemand buiten van de andere buren dus er wordt fors gecorrigeerd en ingegrepen.
Ik vind het ontzettend irritant, het zal ongetwijfeld een schreeuw om aandacht zijn, maar het is niet mijn taak om hem die aandacht te gaan geven, daar voel ik me ook niet echt tot geroepen ofzo.
nouja. mijn verhaal voor het kringgesprek, nu mag de volgende