heb nu staan:quote:als meubelstukken heb ik flipperkasten en andere apparaten op geld in mijn woonkamer staan
deze koop ik vaak als vrak.
wou topic maken over het reviseren.
dat is een heel probleem. als je geluk hebt kun je misschien een 2e hands speelveld vinden maar ben er bang voor... zelfde met de kopruit als je die sloopt...quote:Op zondag 25 september 2011 23:11 schreef ursel het volgende:
Ik heb nog een dataeast Checkpoint staan. Het speelveld is helaas erg beschadigd. Enig idee hoe dat te fixen, danwel waar ik een 2e hands kan vinden?
vorig topic was er ook iemand mee begonnen.quote:Op zondag 25 september 2011 23:27 schreef superdexx het volgende:
nog een foto van de huidige stand van mn hyperpin kast:
[ link | afbeelding ]
heb je wel eens op een gespeeld?quote:Op zondag 25 september 2011 23:31 schreef T42 het volgende:
[..]
vorig topic was er ook iemand mee begonnen.
vind ze leuk en kan snappen dat hierin misschien wel de toekomst van de flipperkast ligt maar het gevoel heb je er niet bij
heb 1x op een fabrieks gespeelt en verder heb ik ergens nog hyper-pinball software liggenquote:Op zondag 25 september 2011 23:33 schreef superdexx het volgende:
[..]
heb je wel eens op een gespeeld?
je bent iig welkom om er eens op te komen rammen.. (hij is nog niet 100% af, maar hij is iig al wel goed speelbaar)
Echt veel kom je er idd niet van tegenquote:Op zondag 25 september 2011 23:29 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is een heel probleem. als je geluk hebt kun je misschien een 2e hands speelveld vinden maar ben er bang voor... zelfde met de kopruit als je die sloopt...
binne kort is er een jukebox beurs in autotron daarliggen wel eens speelvelden maar of de goedde er tussen zit?
je kan hem leeg halen en namaken maar dan heb je geen beschilderingen meer.
je zou als laaste redmiddel het hele speelveld kunnen schuren en dan met hand wat dingen er op zetten en in de blankelak kunne zetten. maar mooi is anders. (hij is dan wel gewoon te spelen)quote:Op maandag 26 september 2011 00:02 schreef ursel het volgende:
[..]
Echt veel kom je er idd niet van tegen![]()
Probleem is dat de milar op veel plaatsen los zit. Dat vervangen is eigenlijk ook al geen optie. Meerdere soorten advies gekregen en bij allen gaat de onderliggende verf toch nog steeds mee.![]()
Staat nu te wachten om in de winter maar weer eens opgepakt te worden.
Zal eens kijken of ik tijd heb om naar die beurs te gaan. Bedankt alvast voor de tip
Lak was idd al de bedoeling. Was zelfs al op zoek of er eventueel stickers van waren.quote:Op maandag 26 september 2011 00:08 schreef T42 het volgende:
[..]
je zou als laaste redmiddel het hele speelveld kunnen schuren en dan met hand wat dingen er op zetten en in de blankelak kunne zetten. maar mooi is anders. (hij is dan wel gewoon te spelen)
nou jah kan maar hij is dan gewoon te spelenquote:Op maandag 26 september 2011 00:16 schreef superdexx het volgende:
krijg je met een sticker niet een andere rolweerstand en zo dus een spel dat niet meer klopt?
mja, was meer bang dat ie dan stil komt te liggen op plekken waar dat niet hoort enzo...quote:Op maandag 26 september 2011 00:18 schreef T42 het volgende:
[..]
nou jah kan maar hij is dan gewoon te spelenis niet dat je er kampioenschappen mee gaat doen
dus zou je een sticker kunne laten maken zeg ik DOEN
Een sticker is juist erg glad, lijkt me.quote:Op maandag 26 september 2011 08:29 schreef superdexx het volgende:
[..]
mja, was meer bang dat ie dan stil komt te liggen op plekken waar dat niet hoort enzo...
zet je hem toch wat schuiner daar zijn de aftstelbare poten voorquote:Op maandag 26 september 2011 08:29 schreef superdexx het volgende:
[..]
mja, was meer bang dat ie dan stil komt te liggen op plekken waar dat niet hoort enzo...
quote:Op maandag 26 september 2011 10:55 schreef superdexx het volgende:
dubbelzijdig tape gebruiken..
kan je m aan de muur hangen
coolquote:Op zondag 25 september 2011 23:27 schreef superdexx het volgende:
nog een foto van de huidige stand van mn hyperpin kast:
[ link | afbeelding ]
ik zag de plaatjes idd al in t vorige topicquote:Op maandag 26 september 2011 17:05 schreef Punnik het volgende:
[..]
coolik ben tijdje terug ook net met een hyperpin kast begonnen (40", 26" en 17")
eventjes je tweakers topic lezen
je zocht deze?quote:Op maandag 26 september 2011 17:45 schreef superdexx het volgende:
en om weer ff ontopic te komen mbt flipperkasten opknappen..
T42, of iemand anders, heb jij misschien ergens een pdf'je van de "williams Solid state flipper maintenance manual"? daar verwijzen ze naar in mn laserball manual, maar kan alleen maar sites vinden op ebay waar ik een fysiek exemplaar kan kopen uit 1912...
Geweldigquote:Op maandag 26 september 2011 22:28 schreef T42 het volgende:
net opgehaald de boekjes en sleutels waren kwijt
[ link | afbeelding ]
dus half uurtje boren en kloten want me boor brak..
[ link | afbeelding ]
en toen vond ik de boekjes en schema's en.... de sleutels
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij start op en gaat dan in demo. verder komt hij nog niet en de afstandsbediening moet ik nog nakijken. zit een hele rare 9v batterij in (die flink heeft gelekt)
50 euro zonder garantie, niet werkend en zonder boekjes en sleutelsquote:Op maandag 26 september 2011 22:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Geweldig
Wat heeft die gekost?![]()
Heb zelf nog een oude duitse gokkast uit 1981 hangen ook.
die ja, damn heb wel gezocht maar niet gevonden.quote:Op maandag 26 september 2011 21:59 schreef z80 het volgende:
[..]
je zocht deze?
http://gamearchive.askey.(...)leshooting_sys6a.pdf
ik weet niet welke muziek je eronder had gezet, maar ze hebben t verwijderdquote:
ik weet was de tv op de achtergrondquote:Op maandag 26 september 2011 23:48 schreef superdexx het volgende:
[..]
ik weet niet welke muziek je eronder had gezet, maar ze hebben t verwijderd
"MEDEDELING Deze video bevat een audiotrack waarvoor niet door alle houders van auteursrecht toestemming is gegeven. Het geluid is uitgeschakeld. Meer over auteursrecht "
haha kan ik weer iest anders gaan zoekkenquote:Op woensdag 28 september 2011 06:54 schreef qltel het volgende:
Gaaf hoor. Maar die Pacmankast is zaterdag verdwenen als het goed is..
veel plezier er meequote:Op woensdag 28 september 2011 06:54 schreef qltel het volgende:
Gaaf hoor. Maar die Pacmankast is zaterdag verdwenen als het goed is..
bj kast?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:54 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik heb nu ook een kast![]()
![]()
Het is de williams big deal. Speelt wel maar paar kleine mankementen.
Je kan bijvoorbeeld alleen in multiplayer 4 players spelenIemand tips?
mocht je een defecte 3e generatie flipperkast tegen komen voor een leuk prijsje.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:49 schreef T42 het volgende:
die oude is niet geworden heb nu een aparte thuis flipper
flipp flop dragster uit???
3e generatie is?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:20 schreef z80 het volgende:
[..]
mocht je een defecte 3e generatie flipperkast tegen komen voor een leuk prijsje.
laat het dan even weten. zo te lezen zit je redelijk in dit wereldje.
Het is een EM. Met tips is 'ie nu zo ver dat ie ook alleen als een speler kan spelen, ook met twee spelers en daarna doet de rode knop het niet meer. Het ligt dus aan de stapper. Ik heb de tip gehad dat ik de stapper goed moet reinigen. Ben benieuwd. Verder werkt de kast perfect.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:45 schreef T42 het volgende:
[..]
bj kast?
gok dat je keuze wielen vies en vast zitten. heb je ervaring met flippers?
keuzewielquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:55 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mijn kast is een EM
[..]
Het is een EM. Met tips is 'ie nu zo ver dat ie ook alleen als een speler kan spelen, ook met twee spelers en daarna doet de rode knop het niet meer. Het ligt dus aan de stapper. Ik heb de tip gehad dat ik de stapper goed moet reinigen. Ben benieuwd. Verder werkt de kast perfect.
Ik heb nog niet zo veel ervaring met flipperkasten maar dat komt met de tijd
vies kontakt of losse draad?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:05 schreef usernaamvergeten het volgende:
En nog een vraagje over de advance bonus punten. De advance bonus punten worden normaal bijgeteld bij de score, dan gereset en dan komt de nieuwe bal. Alleen worden de advance bonuspunten niet bijgeteld en gereset, waardoor er geen bal komt. Alleen als je de stapper handmatig op nul zet komt er een nieuwe bal.
Heeft dit met de stapper of met iets anders te maken? Volgensmij wordt de spoel niet aangetrokken.
de kasten met een groot display en de mogelijkheid voor Multiball.quote:
multiball al in jare 80 maar die kasten zie ik vrij weining te nieuw voor mijquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:08 schreef z80 het volgende:
[..]
de kasten met een groot display en de mogelijkheid voor Multiball.
geen idee wanneer deze op de markt gekomen zijn. denk rond 1990
Is de bedoeling dat er stickers op komen , maar er is nog geen Punball-logoquote:Op zondag 30 oktober 2011 19:45 schreef T42 het volgende:
ga je er nog prints op zetten?
als je er trouwens moderne knoppen op wil zetten plaats van de orginele flipperknoppen heb ik die liggen![]()
Nice!!!quote:Op zondag 6 november 2011 00:36 schreef Punnik het volgende:
vandaag ook even addams family gespeeltmet 1 hand...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1.290.000.000 hier als Grand Champion.quote:Op zondag 6 november 2011 00:28 schreef rouletteking het volgende:
Nog DPO-gangers hierzo? Erg leuk maar wel fakking druk zeg.
Ff pimpen met mijn highscore op de Addams Family![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
pics or didn't happen...quote:Op zondag 6 november 2011 13:02 schreef ursel het volgende:
[..]
1.290.000.000 hier als Grand Champion.
ben toch voor echte spul maar je weet wel wat te makenquote:Op zondag 6 november 2011 00:36 schreef Punnik het volgende:
vandaag ook even addams family gespeeltmet 1 hand...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
moest google wat dat was... had er nog nooit van gehoord zelfsquote:Op zondag 6 november 2011 00:28 schreef rouletteking het volgende:
Nog DPO-gangers hierzo? Erg leuk maar wel fakking druk zeg.
Ff pimpen met mijn highscore op de Addams Family![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Je bent een fijn mensquote:Op zondag 6 november 2011 23:49 schreef T42 het volgende:
[..]
ik sleutel er liever aan en laat andere flipperen
Hier een dubbelle zelfsquote:
Netjesquote:Op woensdag 9 november 2011 13:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Hier een dubbelle zelfs![]()
Nog maar 1 uitdaging te gaan. Dat is tijdens tour de mansion de mansion weer vol te krijgen.![]()
Highscores worden hier telkens na 250 potjes gereset.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de extra ball bij Train Wreck, de mega bear kick, 5x bonus.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:19 schreef rouletteking het volgende:
[..]
Netjes! De 4-way combo ook al gelukt?
quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:46 schreef T42 het volgende:
heb er een nieuwe kast bij en de bowling alley is weg (ingeruild)
plaatje van internet: een tiger rag. van bell games (eigelijk een bally die hun hebben omgebouwd)
[ afbeelding ]
maarrr.. het moest een keer gebeuren...
[ link | afbeelding ]
dus nu een nieuwe ruit zien te vinden van een zeldzame kast...
system 1 is welk merk? (denk het nietquote:Op vrijdag 9 december 2011 03:26 schreef Dengaman het volgende:
T42 ik heb een trafo nodig uit een System 1... Heb jij eventueel nog een liggen?
zou het graag willenquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:29 schreef Punnik het volgende:
kheb trouwens nog de hele binnenkant liggen van deze kast ? ->
[ afbeelding ]
is daar misschien nog interesse voor ?
staan er een paar op mp zag ikquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:39 schreef hoe-die-nie het volgende:
Je kan van het speelveld altijd nog een tafeltje maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb ik niks van liggenquote:Op zondag 11 december 2011 20:41 schreef Dengaman het volgende:
Trafo van een Gottlieb... Er zitten 2 in en heb de kleine nodig...
waar heb je dat gehaald? wat kost die joystick? ik heb bijna de zelfde gekocht pasquote:Op zondag 18 december 2011 04:17 schreef Punnik het volgende:
knoppen/joystick voor punball/photoplay binnen
[ afbeelding ]
op http://www.arcadeshop.dequote:Op zondag 18 december 2011 18:07 schreef T42 het volgende:
[..]
waar heb je dat gehaald? wat kost die joystick? ik heb bijna de zelfde gekocht pas
vieze eind schakelaars in de tellers of sluiting in schakelaars in speelveld die de boel late hangen.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:52 schreef betyar het volgende:
De flipperkast blijft "hangen", zie filmpje, ook kun je de puntentelling beinvloeden door er tegen de zijkant aan te tikken. Zie filmpje:
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
tnx voor de onderdeeltjes héquote:Op zondag 18 december 2011 20:14 schreef Punnik het volgende:
[..]
op http://www.arcadeshop.de
geen idee wat die joystick los kostte .....
Hij staat in Schijndel bij een zus van me. Ik zal het morgen doorgeven.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:51 schreef T42 het volgende:
[..]
vieze eind schakelaars in de tellers of sluiting in schakelaars in speelveld die de boel late hangen.
zoemt de kast ook?
iedergeval niet meer spelen. anders heb je zeer hoge kans op verbrande spoelen.
waar staat hij? kan anders misschien even meekijken
De kast zoemt ook ja, nadat het euvel is verholpen zeg maar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:51 schreef T42 het volgende:
[..]
vieze eind schakelaars in de tellers of sluiting in schakelaars in speelveld die de boel late hangen.
zoemt de kast ook?
iedergeval niet meer spelen. anders heb je zeer hoge kans op verbrande spoelen.
waar staat hij? kan anders misschien even meekijken
zeg dan maar dat ze hem beter uit kunne laten staan. dan zal een reparatie nu nog tot wat schoonmaken en stellen zijn van paar schakelaartjesquote:Op vrijdag 30 december 2011 15:48 schreef betyar het volgende:
[..]
De kast zoemt ook ja, nadat het euvel is verholpen zeg maar.
topquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:55 schreef Punnik het volgende:
Nu met knopjes en lampjesook nieuwe flipperbuttons erin.
[ afbeelding ]
Verder verwacht ik morgen/overmorgen een nieuwe pc, die er nu in zit trekt het allemaal net niet lekker.
En ik zal zo eens kijken om dat 3e scherm er in te krijgen....
hoe bedoel je ? dit was idd een donor kast , jij hebt de organen daar liggen als het goed isquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:53 schreef T42 het volgende:
[..]
top![]()
je hebt toch een apparte kast gebruikt als donoralles is beter uitgevoerd dan in een grote merk kast.
dat bedoelde ikquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:51 schreef Punnik het volgende:
[..]
hoe bedoel je ? dit was idd een donor kast , jij hebt de organen daar liggen als het goed is
200 tot 5000 euroquote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:52 schreef blup het volgende:
Wat kost eigenlijk een goed werkende '90+ kast?
nope op fok niet nee.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:08 schreef zuigmarmot het volgende:
Tja, naar jouw arcadekast is niet veel vraag
1980 in 79 waren het nog proto'squote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:36 schreef zuigmarmot het volgende:
Aha een 1979 Space invaders,
bruute kopruit art heeft deze (een beetje een giger alienachtig)
Als ik jouw was zou ik die arcadekast weer terugbouwen naar photoplay, ik denk dat er dan meer vraag naar is
kwam dit tegenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:55 schreef Punnik het volgende:
Nu met knopjes en lampjesook nieuwe flipperbuttons erin.
[ afbeelding ]
Verder verwacht ik morgen/overmorgen een nieuwe pc, die er nu in zit trekt het allemaal net niet lekker.
En ik zal zo eens kijken om dat 3e scherm er in te krijgen....
quote:Op maandag 27 februari 2012 18:15 schreef T42 het volgende:
[..]
kwam dit tegen
http://link.marktplaats.nl/534890101
herken je hem niet?quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:01 schreef Punnik het volgende:
wowwat een tof ding
![]()
hij vraagt er nog best wat voor trouwens.....
[..]
quote:
die liggen er nog. zijn anders dan flipperkasten van de 3 grote merken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:18 schreef Punnik het volgende:
jazeker welheb er ook wel even leuk mee gespeelt , jij de onderdelen nog kunnen gebruiken ?
[..]
Quanta costa ? (met kopruit natuurlijk)quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:10 schreef T42 het volgende:
tevens moet de space invaders ook weer weg... (en ik wou hem zo graag maar wegens privé omstandigheden)
toen ik hem kocht deed hij niks meer. (MPU dood)
nu werkt hij voor 95% wat lampjes moet vervangen worden en bewegende delen nagekeken.
iemand intressen? is met of zonder kopruit te koop. (hang die graag aan de muur namelijk)
zonder kopruit ongeveer 350 euroquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:19 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Quanta costa ? (met kopruit natuurlijk)
De kopruit is mooi, maar waarom deze gaan scheiden van de rest van de kast, is wel zonde.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef T42 het volgende:
[..]
zonder kopruit ongeveer 350 euro
met ruit 400 euro extra (wil die eigelijk zelf houden voor in de toekomst)
omdat de ruit in topstaat is en vele slechtere al 400 dollar kosten op ebayquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:02 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
De kopruit is mooi, maar waarom deze gaan scheiden van de rest van de kast, is wel zonde.
helaas heb ik er geen 750 voor over
virusje?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:41 schreef Punnik het volgende:
[ afbeelding ]
voor als ik even uitgeflippert ben
Nee, dat nietquote:
http://nos.nl/artikel/351533-nunl-getroffen-door-virus.htmlquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:15 schreef Punnik het volgende:
[..]
Nee, dat nietgewoon even het nieuws lezen na het flipperen ...
-filmpje met stukje van de binnenkant en werking tilt-sensoren....-
ooooh, dat jaquote:Op vrijdag 16 maart 2012 08:43 schreef T42 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/351533-nunl-getroffen-door-virus.html
inderdaad jaquote:
zo'n binnenkant komt me wel vaag bekend voor , maar nee , ik kan je ook niet verder helpenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:50 schreef T42 het volgende:
heb nu een probleempje
[ link | afbeelding ]
deze wil niet resetten iemand een idee? (bally cosmos 1969)
heb je een foto van dit bordje? dat de 60 en 42 V ac niet aanwezig zijn is vreemd.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:43 schreef Dengaman het volgende:
Toch maar weer een kickje...
Ergens in het begin van dit topic al gevraagd om een trafo, echter, ook al is bij de trafo alle wax papier zwart doet ie het zonder problemen.
Probleem was dat ik een tekening had gekregen van een System 1 maar die bleek van een System 80 te zijn en dus heb ik de verkeerde waardes gemeten.
Dus alles doorgemeten, power supply board is dus ok, de lead naar de daadwerkelijke powe supply is goed en dan gaat het dus mis...
Alle waardes hebben output (en goed) behalve de 60 Vac en 42 Vac. Dus dit mordje is gewoon gaar waardoor de displays geen stroom krijgen en dus niet aan gaan.
Heb via marktplaats een bordje gekocht die 100% getest zou zijn, met nadruk op zou want ook die is gaar, wederom geen 60 Vac en 42 Vac. Hij was dan ook maar 15 euro incl verzenden maar toch.
BEn wat aan het struinen geweest en Rottendog maakt dus een vervanging voor de Power Supply voor 80 $ incl verzenden dus die maar besteld want met een power supply wat al de achilles hiel is van de system 1 blijf je modderen en lappen.
Verder het speelveld kaal gemaakt, gecleand (was nodig) alle onderdelen in de ultrasoon gehad en alle lampjes in de vaatwasser.
Nu bezig met het speelveld in de was te zetten en stukje voor stukje weer op te bouwen.
Zit nu te wachten dus op de Power Supply en m'n bestelling van Pinball Wizard en dan kunnen we weer verder...
Het is wat werk maar als je ineens dingen weer ziet glimmen en schoon ziet zijn dan is het toch wel een genot om naar te kijken en mee bezig te zijn...
Updates volgen...
Ben er even een avond voor gaan zitten, en Elco's moeten eigenlijk vervangen worden vanwege ouderdom maar daar is in feite niks mee aan de hand.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:04 schreef z80 het volgende:
de voeding moet voor een paar tientjes wel te maken zijn. mits alle torren nog leverbaar.
elco's kosten bijna niets. kijk maar eens bij conrad.
en C2 kan geen tor zijn. de C is voor een condensator.
en weet je zeker dat er ac=wissel spanning uit de voeding moet komen. ik zie onderaan waar de spanning op het bord binnenkomt een stapel diodes zitten en op het bord zelf zit nergens een trafo.
zo zie nu pas dat iemand hier wat had gezegtquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:07 schreef Dengaman het volgende:
Trouwens T42, meld jij je kasten ook allemaal aan bij International Pinball Serial Number Database?
Echt supervet! Heb je ergens meer info over je kast?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:12 schreef Punnik het volgende:
-kick-
Ook weer eens een update van mn Punball-kast.
Kheb nu 3D-headtracking via een Kinect op mn kast zodat je wanneer je beweegt onder/op/etc objecten kunt kijken voor een nog meer 3d-effect
hier het bouwproject een beetje -> http://punnik.nl/punball/quote:Op zondag 8 december 2013 00:28 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Echt supervet! Heb je ergens meer info over je kast?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |