abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4870849
Wow, vandaag kreeg ik eindelijk een nieuwe truck

Zo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u

Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid.

Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven.

edit: Merk is LINDE

[Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 03-07-2002 19:42]

pi_4870887
het is niet eens een Hyster.
٩๏̯͡๏)۶
pi_4870891
een Still ?
Wat niet is kan nog komen, of is al geweest
pi_4870894
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:41 schreef Ronaldsen het volgende:
het is niet eens een Hyster.
Liever een Linde
pi_4870908
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:42 schreef Neo_TGP het volgende:
een Still ?
Nee een linde, was ik vergeten....
pi_4870923
Koel, op m'n vakantiewerk (graanbedrijf) mag ik ook altijd op heftrucks rijden, en daar hebben we ook een linde, en een of andere vage japanner. Die linde rijdt echt lekker, en zeker met die 2 pedalen kun je vlot bewegen. Alleen als er een klant komt moet ik er altijd afspringen omdat ik geen heftruck rijbewijs heb
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_4870929
linde, still.. allemaal Linde groep
Wat niet is kan nog komen, of is al geweest
pi_4870944
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:43 schreef Herfst het volgende:
Koel, op m'n vakantiewerk (graanbedrijf) mag ik ook altijd op heftrucks rijden, en daar hebben we ook een linde, en een of andere vage japanner. Die linde rijdt echt lekker, en zeker met die 2 pedalen kun je vlot bewegen. Alleen als er een klant komt moet ik er altijd afspringen omdat ik geen heftruck rijbewijs heb
Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog...

* Conflict heeft wel een rijbewijs

pi_4870954
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef Neo_TGP het volgende:
linde, still.. allemaal Linde groep
Ja maar het is een linde geen still.
pi_4870977
Is dat je auto van de zaak?

Buurman van mijn zussie mocht altijd zijn mini-sjovel mee naar huis nemen....

pi_4870995
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef Conflict het volgende:

[..]

Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog...

* Conflict heeft wel een rijbewijs

Maar je bent wel onverzekerd toch?
  woensdag 3 juli 2002 @ 19:47:50 #12
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_4870997
Heb niet zulke goeie ervaringen met die dingen (een keer bijna dood gereden) maar ondangs dat veel plezier er mee
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  woensdag 3 juli 2002 @ 19:49:33 #13
15261 DLegion
------------
pi_4871023
En? Kan je al een burn-out maken ??
Je kan tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar blijf wie ik ben :D
pi_4871026
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef BrammeS het volgende:

[..]

Zolang je op eigen terrein rijdt niet hoor...

En anders heeft iemand anders het gedaan...

pi_4871040
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef BrammeS het volgende:

[..]

Ja juist, daarom. Mocht er iets gebeuren met me (of materiaal) dan verzinnen ze gewoon wat
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_4871047
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:

Hij kan 3 ton tillen

Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!!
[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
pi_4871048
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:49 schreef DLegion het volgende:
En? Kan je al een burn-out maken ??
Natuurlijk, noodstop ingedrukt houden, gas geven en stop loslaten.... krijg je van die mooie zwarte strepen van
  woensdag 3 juli 2002 @ 19:53:12 #18
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_4871089
quote:
Wow, vandaag kreeg ik eindelijk een nieuwe truck

[afbeelding]

Zo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u

Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid.

Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven.

edit: Merk is LINDE

Mooie truck

Dat is wel even wennen twee van die pedalen!
Gaat dat remmen er woest?

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_4871093
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:50 schreef Trammelant het volgende:

[..]

Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!!

quote:

Zo een is het maar dan op gas.

pi_4871108
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:53 schreef Zworld het volgende:

[..]

Mooie truck

Dat is wel even wennen twee van die pedalen!
Gaat dat remmen er woest?

Als je minder gas geeft gaat ie meer remmen, als je hard rijdt en je laat het gas los slipt ie heel erg.
pi_4871129
Kreeg ik maar eens een nieuwe. Onze heftruck heeft een breuk in de beschermende delen die verticaal voor de hefkettingen zitten, waar het verticale deel van de lepels ook aanzitten. Verder is de hydrauliek niet meer goed: de heftruck kantelt en zakt vanzelf, heel langzaam aan. Een electrische hebben we, merk even ontschoten, eentje die 2500kg tilt. Iets Japans denk ik gezien de veiligheidsvoorschriften die ONLEESBAAR zijn

Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben?

pi_4871147
Ook handig is dat je 1 soort joystick hebt voor tillen, zakken, voor-en achterover.

______voorover

<zakken_________tillen>

______achterover

pi_4871170
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:55 schreef deBlauweBaret het volgende:

Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben?

Een komatsu

Je baas is verantwoordelijk, jij niet...

Eis een andere heftruck, levensgevaarlijk zo'n gaar ding!

pi_4871172
Overigens heb jij een relaxt luxe bak dan zeg! Ramen, radio, zo'n handige stick... Netjes.
Ik moet zelf folie over de cabinetrekken morgen als het zo doorgaat. Radio en ramen, ho maar
pi_4871184
hehe
| Foto's |
pi_4871203
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:58 schreef deBlauweBaret het volgende:
Overigens heb jij een relaxt luxe bak dan zeg! Ramen, radio, zo'n handige stick... Netjes.
Ik moet zelf folie over de cabinetrekken morgen als het zo doorgaat. Radio en ramen, ho maar
Ja maar het regent gewoon binnen hoor, ik rij zo'n 75% buiten en ben zeiknat geworden vandaag

O ja, ik rij bouwmaterialen. Ik moet aanhangwagentjes van mensen vullen met stenen enzo maar ook vrachtwagens laden en lossen. Ook stellingwerk maar dat doen we met de reachtruck.

pi_4871207
Eisen, eisen... Die kerel pest personeel weg om kosten te besparen, laat staan dat hij een nieuwe heftruck koopt...

Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog

pi_4871226
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:01 schreef deBlauweBaret het volgende:
Eisen, eisen... Die kerel pest personeel weg om kosten te besparen, laat staan dat hij een nieuwe heftruck koopt...

Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog

Nou ga ergens anders werken dan, heftruckchauffeurs zijn niet aan te slepen.
pi_4871250
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:55 schreef deBlauweBaret het volgende:

Verder is de hydrauliek niet meer goed: de heftruck kantelt en zakt vanzelf, heel langzaam aan.

Dat zijn versleten pakkingen.
Die pakkingen zijn maar een paar euro (plastic schijfjes) maar de monteurs moeten je mast slopen en daar hebben ze geen zin in waarschijnlijk (zeker halve dag werk).
[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
pi_4871266
't Is maar een zaterdagbaantje, ik dacht even dat het morgen zaterdag was Maar ik ga er wel over zeiken ja, dat zal ik zeker doen, en anders schop ik wel wat kapot zodat hij wel MOET, want anders breekt t een keer en ben ik de beer!

Ik werk in een tuincentrum (zaterdags): uitladen van vrachtwagens, magazijn inrichten, een groot achterterrein onderhouden etc. Ik ben er voorzichtig mee, maar doordeweeks martelen ze mijn gele, sterke vriendje, zonde!

pi_4871313
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:04 schreef deBlauweBaret het volgende:
gele, sterke vriendje, zonde!
Still of hystler
pi_4871413
Op dit apparaat rij ik ook... Omdat wij dus ook zand en grind hebben (metselzand, vloerenzand, betonzand, laagzand, speelzand, voegzand, betongrind 16/32 en 8/16, witte grind etc.) moet ik aanhangwagentjes vullen.

Da's helemaal kick, dat ding kan 40 kmpu en schept in een keer een kuub

Een Volvo loader dus

pi_4871752
Wow! Wat een schitterend ding man! Zoiets kan je echt voor 1001 klusjes gebruiken! Wat hier handig zou wezen is een bobcat of iets dergelijks, maar ja, zolang ik met een half stukke heftruck rijdt
pi_4872159
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:31 schreef deBlauweBaret het volgende:
Wow! Wat een schitterend ding man! Zoiets kan je echt voor 1001 klusjes gebruiken! Wat hier handig zou wezen is een bobcat of iets dergelijks, maar ja, zolang ik met een half stukke heftruck rijdt
Uhh we hebben ook 2 hijskranen waarmee we schepen lossen (doe ik niet hoor), 6 vrachtwagens met (kennis)kraan (allen, open klippers), 2 open vrachtwagencombi's, 1 huifwagen, dus 8 linde heftrucks, 1 linde reachtruck, 2 hoogwerkers en een loader.

pi_4882564
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt

Ik heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . .

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
  donderdag 4 juli 2002 @ 15:41:18 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_4883663
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 14:11 schreef togt het volgende:
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt
dat gaat niet grappen maker het is 1 pedaal wat in het hart kantelt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_4884011
Wat is dat nou voor een achterlijk pendaal dan?! Nog nooit gezien/van gehoord... Vreemde voet die die beweging kan maken zonder na 1 uur last te hebben
pi_4888023
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:06 schreef Conflict het volgende:
Still of hystler
Gezien de vermoedelijk Japanse herkomst zit ik eerder aan TCM te denken...
pi_4888028
Hahaha, op mijn werk rijd ik wel op een Still zo nu en dan.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_4888042
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 14:11 schreef togt het volgende:

Ik heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . .

Nou, als je het vooruit pedaal indrukt komt het achteruit pedaal omhoog.

Eeren bobcat staat er ook bij ons (was ik vergeten).

Kan je goed mee op de achterwielen rijden

Eeerst achteruit en dan meteen in zijn vooruit

pi_4888057
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 16:06 schreef deBlauweBaret het volgende:
Wat is dat nou voor een achterlijk pendaal dan?! Nog nooit gezien/van gehoord... Vreemde voet die die beweging kan maken zonder na 1 uur last te hebben
2 pedalen, 1 voor vooruit, 1 voor achteruit...

En in het midden zit een noodstop om de wielen te blokkeren, dus geen rem.

pi_4888142
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
pi_4888335
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:46 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
Ohh, quote 'm eens....
  donderdag 4 juli 2002 @ 21:12:20 #44
545 dop
pi_4888381
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:46 schreef deBlauweBaret het volgende:
monotrol

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_4888407

Zo ziet ie er nu uit trouwens

donderdag 4 juli 2002 @ 21:19:41 #47
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_4888448
Een echte kenner herkent een Linde met z'n ogen dicht.
pi_4888949
Ah, dankje Dop! Nu snap ik het pas, merci!
pi_4911277
Een TCM is het! Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....

Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!

pi_4916000
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....

Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!

Jammer dat het bijna onmogelijk is om een heftruck total loss te rijden zonder je dat zelf ook bent..

Bel de arbeidsinspectie eens.

maandag 8 juli 2002 @ 22:04:22 #51
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_4934886
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:

ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.
pi_4935210
quote:
Op maandag 08 juli 2002 22:04 schreef glasbak het volgende:

[..]

ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.

Het automatisch zakken van de mast is niet toegestaan, evenals een hogere afwijking van het stuur dan 5 %... Je hoort gewoon op een degelijk onderhouden truck te rijden. Verder zijn beschermkappen verplicht en behoren in goede staat te verkeren.

Deze horen eens per aantal bedrijfsuren nagekeken te worden. Veel afwijkingen aan een heftruck zijn gewoon gevaarlijk.

pi_4941332
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.

Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_4945618
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 12:56 schreef DIGGER het volgende:
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.

Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.

Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden
  dinsdag 9 juli 2002 @ 21:26:52 #55
545 dop
pi_4947554
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:09 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden

nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?
pi_4948252
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 21:26 schreef dop het volgende:

[..]

nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?

nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...

Maar dat is geen geheven last sukkel...

Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan

Anders gaat het een beetje moeilijk

pi_4948603
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?

Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!

pi_4951584
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:37 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?

Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!

Je moet proberen je lepels een klein beetje achterover te doen, dan insteken, heffen en dan helemaal achterover.

Dat die mast automatisch zakt is echt link.

pi_4957800
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
pi_4958043
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 17:45 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
Goed zo....

Als je werk gevaarliojk lijkt, hoef je het niet uit te voeren. Vraag trouwens aan je baas lange (opzet) lepels.

Die gebruiken wij ook, bijvoorbeeld om lege containers mee te pakken.

pi_4958256
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
  woensdag 10 juli 2002 @ 18:33:28 #62
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_4958284
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:30 schreef Treinhomo het volgende:
Het zijn vorken !
en toch heten het lepels
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_4958992
quote:
Het zijn vorken !
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
  donderdag 11 juli 2002 @ 07:45:10 #64
545 dop
pi_4964165
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:12 schreef Conflict het volgende:

[..]

nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...

Maar dat is geen geheven last sukkel...

Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan

Anders gaat het een beetje moeilijk

zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem
pi_4964171
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:45 schreef dop het volgende:

[..]

zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem

Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.

En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.

Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.

donderdag 11 juli 2002 @ 07:56:22 #66
545 dop
pi_4964190
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:49 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.

En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.

Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.

en waar heb jij je certifikaat gehaald ?

10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug

pi_4964209
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:56 schreef dop het volgende:

[..]

en waar heb jij je certifikaat gehaald ?

10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug

Zit niet zo te mierenneuken joh!

Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...

pi_4964240
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:

Ow, dat bureau waar je als je 15 kruisjes in een multiple choice zet, ongeacht waar, en een beetje rondtoert met lege pallets elke randdebiel wel een certificaat scoort?

En sja, met die ankerketting moesten we toch echt rijden, fout die me collega maakte is dat ie vooruit een heuveltje afreed met de lepels op 5 meter hoogte (ander zou de boel over de grond slepen)

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 11-07-2002 08:30]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 11 juli 2002 @ 10:06:38 #69
545 dop
pi_4964727
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zit niet zo te mierenneuken joh!

tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet

helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult

voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte

een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels

lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan

maar verder zal je het best goed bedoelen

donderdag 11 juli 2002 @ 10:09:25 #70
545 dop
pi_4964750
ik heb evo en sbw
  donderdag 11 juli 2002 @ 10:19:09 #71
17061 mvt
blame Canada
pi_4964807
Blijf erbij, 3 wielers zijn veel leuker. Keren op een dubbeltje en als een idioot kunnen bochten (zonder lading natuurlijk, anders wordt het te gevaarlijk)

Binnen : Jungheinrich 3 wieler
Buiten : Still 4 wieler

We were to understand there would be pie and punch?
pi_4990255
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 10:06 schreef dop het volgende:

[..]

tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet

helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult

voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte

een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels

lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan

maar verder zal je het best goed bedoelen

Zit niet zo te mierenneuken joh

pi_4991858
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:33 schreef maple-leaf het volgende:
en toch heten het lepels
Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 19:33 schreef deBlauweBaret het volgende:
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...
pi_4992709
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 03:08 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
[..]

Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...

Ach ja, wat maakt het uit
pi_15289737
Mes noemt het messen.
Die 6 ton Linde van ons op het werk Rocks!
Het is een oud kreng maar loopt als een ...heftruck!
pi_15293857
Ik kick deze ff naar PTA, weet niet waarom dat nog niet eerder is gebeurd, maar ik denkd at ie daar beter tot zijn recht komt.
pi_15294281
Me vader is monteur bij Motrac (Linde) Ik heb hier dan ook een hele reeks miniatuurtjes staan en vele mappen over die heftrucks. Ik ben vroeger ook veel met hem meegeweest.

Het mooiste was nog wel de linde reach stacker. Ben ooit eens meegeweest.... werde we ergens rond de middag opgeroepe om de mast en spreader te vervange.. rond 6 uur de volgende dag ware ze klaar (was op de haven vak school)

De 'nieuwe' Linde ziet er trouwens wel leuk uit:

pi_20532786
Ik ben momenteel werkloos, maar ik heb voor mn stage bij Vitens (waterleidingbedrijf) net een half jaartje met een Linde driewielertje gereden Wel grappig, zon klein heftruckje, en dan dikke PVC buizen van 10 meter op de lepels
Daarvoor een half jaar stage gelopen bij een aardappelloods, waar ik op een rits verschillende Still's heb gereden. Vooral met een kantelmechanisme werken is wel leuk
  zaterdag 10 juli 2004 @ 18:31:14 #79
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_20534924
muahaha ik heb een soort bobcat op me werk toegewezen gekregen. een echte mustang.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 12 juli 2004 @ 15:55:09 #80
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_20575200
Wij verkopen heftrucks (Daewoo) en ik werk hier al 6 jaar, maar heb nog nooit op zo'n ding gereden..
  maandag 12 juli 2004 @ 15:59:35 #81
93916 quattro
What the FOK!
pi_20575309
ik heb ooit is het mooie verhaal gehoord...

gozer had haast en moest nog snel even wat pakken... rijdt met volle snelheid loods binnen was alleen vergeten dat lepels laag stonden...

met volle snelheid op drempel hahaha
pi_20603504
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:59 schreef quattro het volgende:
ik heb ooit is het mooie verhaal gehoord...

gozer had haast en moest nog snel even wat pakken... rijdt met volle snelheid loods binnen was alleen vergeten dat lepels laag stonden...

met volle snelheid op drempel hahaha
Zoiets heb ik ook gehad.. ik was vergeten dat er een spporlijn over het terrein van mn toenmalige werkgever liep En met vole snelhied er tegen aan.... Ik was blij dat ik geen voorruit had, en toen ik wegreed heb ik wat onderdelen weg kunnen vegen bij de achteras....
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:19:09 #83
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_20605150
Ik heb een collega die denkt dat je je mast niet hoeft te laten zakken als je onder een 3 meter hoge deur doorgaat. maar als je mast 5,5 meter is zou ik het toch wel doen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')