Zo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u
Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid.
Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven.
edit: Merk is LINDE
[Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 03-07-2002 19:42]
quote:Liever een Linde
Op woensdag 03 juli 2002 19:41 schreef Ronaldsen het volgende:
het is niet eens een Hyster.
quote:Nee een linde, was ik vergeten....
Op woensdag 03 juli 2002 19:42 schreef Neo_TGP het volgende:
een Still ?
quote:Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog...
Op woensdag 03 juli 2002 19:43 schreef Herfst het volgende:
Koel, op m'n vakantiewerk (graanbedrijf) mag ik ook altijd op heftrucks rijden, en daar hebben we ook een linde, en een of andere vage japanner. Die linde rijdt echt lekker, en zeker met die 2 pedalen kun je vlot bewegen. Alleen als er een klant komt moet ik er altijd afspringen omdat ik geen heftruck rijbewijs heb
* Conflict heeft wel een rijbewijs
quote:Ja maar het is een linde geen still.
Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef Neo_TGP het volgende:
linde, still.. allemaal Linde groep
Buurman van mijn zussie mocht altijd zijn mini-sjovel mee naar huis nemen....
quote:Maar je bent wel onverzekerd toch?
Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef Conflict het volgende:[..]
Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog...
* Conflict heeft wel een rijbewijs
quote:Zolang je op eigen terrein rijdt niet hoor...
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef BrammeS het volgende:[..]
Maar je bent wel onverzekerd toch?
En anders heeft iemand anders het gedaan...
quote:Ja juist, daarom. Mocht er iets gebeuren met me (of materiaal) dan verzinnen ze gewoon wat
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef BrammeS het volgende:[..]
Maar je bent wel onverzekerd toch?
quote:Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!!
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:Hij kan 3 ton tillen
quote:Natuurlijk, noodstop ingedrukt houden, gas geven en stop loslaten.... krijg je van die mooie zwarte strepen van
Op woensdag 03 juli 2002 19:49 schreef DLegion het volgende:
En? Kan je al een burn-out maken ??
quote:Mooie truck
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:
Wow, vandaag kreeg ik eindelijk een nieuwe truckZo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u
Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid.
Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven.
edit: Merk is LINDE
Dat is wel even wennen twee van die pedalen!
Gaat dat remmen er woest?
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:50 schreef Trammelant het volgende:[..]
Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!!
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:Zo een is het maar dan op gas.
quote:Als je minder gas geeft gaat ie meer remmen, als je hard rijdt en je laat het gas los slipt ie heel erg.
Op woensdag 03 juli 2002 19:53 schreef Zworld het volgende:[..]
Mooie truck
Dat is wel even wennen twee van die pedalen!
Gaat dat remmen er woest?
Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben?
<zakken_________tillen>
______achterover
quote:Een komatsu
Op woensdag 03 juli 2002 19:55 schreef deBlauweBaret het volgende:Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben?
Je baas is verantwoordelijk, jij niet...
Eis een andere heftruck, levensgevaarlijk zo'n gaar ding!
quote:Ja maar het regent gewoon binnen hoor, ik rij zo'n 75% buiten en ben zeiknat geworden vandaag
Op woensdag 03 juli 2002 19:58 schreef deBlauweBaret het volgende:
Overigens heb jij een relaxt luxe bak dan zeg! Ramen, radio, zo'n handige stick... Netjes.
Ik moet zelf folie over de cabinetrekken morgen als het zo doorgaat. Radio en ramen, ho maar
O ja, ik rij bouwmaterialen. Ik moet aanhangwagentjes van mensen vullen met stenen enzo maar ook vrachtwagens laden en lossen. Ook stellingwerk maar dat doen we met de reachtruck.
Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog
quote:Nou ga ergens anders werken dan, heftruckchauffeurs zijn niet aan te slepen.
Op woensdag 03 juli 2002 20:01 schreef deBlauweBaret het volgende:
Eisen, eisen... Die kerel pest personeel weg om kosten te besparen, laat staan dat hij een nieuwe heftruck koopt...Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog
quote:Dat zijn versleten pakkingen.
Op woensdag 03 juli 2002 19:55 schreef deBlauweBaret het volgende:Verder is de hydrauliek niet meer goed: de heftruck kantelt en zakt vanzelf, heel langzaam aan.
Ik werk in een tuincentrum (zaterdags): uitladen van vrachtwagens, magazijn inrichten, een groot achterterrein onderhouden etc. Ik ben er voorzichtig mee, maar doordeweeks martelen ze mijn gele, sterke vriendje, zonde!
quote:Still of hystler
Op woensdag 03 juli 2002 20:04 schreef deBlauweBaret het volgende:
gele, sterke vriendje, zonde!
Da's helemaal kick, dat ding kan 40 kmpu en schept in een keer een kuub
Een Volvo loader dus
quote:Uhh we hebben ook 2 hijskranen waarmee we schepen lossen (doe ik niet hoor), 6 vrachtwagens met (kennis)kraan (allen, open klippers), 2 open vrachtwagencombi's, 1 huifwagen, dus 8 linde heftrucks, 1 linde reachtruck, 2 hoogwerkers en een loader.
Op woensdag 03 juli 2002 20:31 schreef deBlauweBaret het volgende:
Wow! Wat een schitterend ding man! Zoiets kan je echt voor 1001 klusjes gebruiken! Wat hier handig zou wezen is een bobcat of iets dergelijks, maar ja, zolang ik met een half stukke heftruck rijdt
Ik heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . .
quote:dat gaat niet grappen maker het is 1 pedaal wat in het hart kantelt
Op donderdag 04 juli 2002 14:11 schreef togt het volgende:
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt
quote:Gezien de vermoedelijk Japanse herkomst zit ik eerder aan TCM te denken...
Op woensdag 03 juli 2002 20:06 schreef Conflict het volgende:
Still of hystler
quote:Nou, als je het vooruit pedaal indrukt komt het achteruit pedaal omhoog.
Op donderdag 04 juli 2002 14:11 schreef togt het volgende:
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indruktIk heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . .
Eeren bobcat staat er ook bij ons (was ik vergeten).
Kan je goed mee op de achterwielen rijden
Eeerst achteruit en dan meteen in zijn vooruit
quote:2 pedalen, 1 voor vooruit, 1 voor achteruit...
Op donderdag 04 juli 2002 16:06 schreef deBlauweBaret het volgende:
Wat is dat nou voor een achterlijk pendaal dan?! Nog nooit gezien/van gehoord... Vreemde voet die die beweging kan maken zonder na 1 uur last te hebben
En in het midden zit een noodstop om de wielen te blokkeren, dus geen rem.
quote:Ohh, quote 'm eens....
Op donderdag 04 juli 2002 20:46 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
quote:monotrol
Op donderdag 04 juli 2002 20:46 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!
quote:Jammer dat het bijna onmogelijk is om een heftruck total loss te rijden zonder je dat zelf ook bent..
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:
Een TCM is het!Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!
Bel de arbeidsinspectie eens.
quote:ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:
Een TCM is het!Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!
quote:Het automatisch zakken van de mast is niet toegestaan, evenals een hogere afwijking van het stuur dan 5 %... Je hoort gewoon op een degelijk onderhouden truck te rijden. Verder zijn beschermkappen verplicht en behoren in goede staat te verkeren.
Op maandag 08 juli 2002 22:04 schreef glasbak het volgende:[..]
ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.
Deze horen eens per aantal bedrijfsuren nagekeken te worden. Veel afwijkingen aan een heftruck zijn gewoon gevaarlijk.
Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.
quote:Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden
Op dinsdag 09 juli 2002 12:56 schreef DIGGER het volgende:
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.
quote:nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?
Op dinsdag 09 juli 2002 19:09 schreef Conflict het volgende:[..]
Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 21:26 schreef dop het volgende:[..]
nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?
nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...
Maar dat is geen geheven last sukkel...
Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan
Anders gaat het een beetje moeilijk
Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!
quote:Je moet proberen je lepels een klein beetje achterover te doen, dan insteken, heffen en dan helemaal achterover.
Op dinsdag 09 juli 2002 22:37 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!
Dat die mast automatisch zakt is echt link.
quote:Goed zo....
Op woensdag 10 juli 2002 17:45 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
Als je werk gevaarliojk lijkt, hoef je het niet uit te voeren. Vraag trouwens aan je baas lange (opzet) lepels.
Die gebruiken wij ook, bijvoorbeeld om lege containers mee te pakken.
quote:en toch heten het lepels
Op woensdag 10 juli 2002 18:30 schreef Treinhomo het volgende:
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
quote:Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
quote:zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
Op dinsdag 09 juli 2002 22:12 schreef Conflict het volgende:[..]
nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...
Maar dat is geen geheven last sukkel...
Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan
Anders gaat het een beetje moeilijk
quote:Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.
Op donderdag 11 juli 2002 07:45 schreef dop het volgende:[..]
zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem
En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.
Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.
quote:en waar heb jij je certifikaat gehaald ?
Op donderdag 11 juli 2002 07:49 schreef Conflict het volgende:[..]
Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.
En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.
Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.
10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:56 schreef dop het volgende:[..]
en waar heb jij je certifikaat gehaald ?
10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug
Zit niet zo te mierenneuken joh!
Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...
quote:Ow, dat bureau waar je als je 15 kruisjes in een multiple choice zet, ongeacht waar, en een beetje rondtoert met lege pallets elke randdebiel wel een certificaat scoort?
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...
En sja, met die ankerketting moesten we toch echt rijden, fout die me collega maakte is dat ie vooruit een heuveltje afreed met de lepels op 5 meter hoogte (ander zou de boel over de grond slepen)
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 11-07-2002 08:30]
quote:tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:[..]
Zit niet zo te mierenneuken joh!
Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...
helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult
voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte
een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels
lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan
maar verder zal je het best goed bedoelen
Binnen : Jungheinrich 3 wieler
Buiten : Still 4 wieler
quote:Zit niet zo te mierenneuken joh
Op donderdag 11 juli 2002 10:06 schreef dop het volgende:[..]
tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet
helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvultvoorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogteeen geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels
lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan
maar verder zal je het best goed bedoelen
quote:Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
Op woensdag 10 juli 2002 18:33 schreef maple-leaf het volgende:
en toch heten het lepels
quote:Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...
Op woensdag 10 juli 2002 19:33 schreef deBlauweBaret het volgende:
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
quote:Ach ja, wat maakt het uit
Op zaterdag 13 juli 2002 03:08 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
[..]Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...
Het mooiste was nog wel de linde reach stacker. Ben ooit eens meegeweest.... werde we ergens rond de middag opgeroepe om de mast en spreader te vervange.. rond 6 uur de volgende dag ware ze klaar (was op de haven vak school)
De 'nieuwe' Linde ziet er trouwens wel leuk uit:
Zoiets heb ik ook gehad.. ik was vergeten dat er een spporlijn over het terrein van mn toenmalige werkgever liepquote:Op maandag 12 juli 2004 15:59 schreef quattro het volgende:
ik heb ooit is het mooie verhaal gehoord...
gozer had haast en moest nog snel even wat pakken... rijdt met volle snelheid loods binnen was alleen vergeten dat lepels laag stonden...![]()
met volle snelheid op drempel hahaha![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |