abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 20:03:20 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102371717
2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX




Singapore:

Fri 23 September 2011
Practice 1 18:00 - 19:30
Practice 2 21:30 - 23:00

Sat 24 September 2011
Practice 3 19:00 - 20:00
Qualifying 22:00

Sun 25 September 2011
Race 20:00


My Local Time:
Fri 23 September 2011
Practice 1 12:00 - 13:30
Practice 2 15:30 - 17:00

Sat 24 September 2011
Practice 3 13:00 - 14:00
Qualifying 16:00

Sun 25 September 2011
Race 14:00
UI Made bij VanilleKwark.
pi_102372061
Filmpje van het incident @0.32. Uiteindelijk niet zo heel spannend.

pi_102372075
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Het staat me niet bij. Maar als de een de actie maakt en de situatie controleert en de ander dan raakt terwijl die er schade van heeft, dan is het de laatste tijd standaard een straf. Als het alleen maar een spin is laten ze het nog wel eens zitten.

[..]

Wat hij bedoelde was de touche tussen Button en Alonso in Canada. Alonso viel daardoor uit.

Dat Hamilton vandaag een penalty kreeg, vond ik wel terecht. Het was een te voorkomen race-ongeluk, waarbij Massa werd benadeeld. Dat de vorige keer Webber dan geen penalty kreeg nadat hij Massa rondtikte, is wel apart.

quote:
Het ging om het teruggeven van voordeel als je een chicane miste. Er was nog eens heel duidelijk gemaakt dat je de plek moest teruggeven. Hamilton lifte even maar bleef er in wezen naast, om toen meteen weer een inhaalactie te maken en trok dus voordeel. Iedereen begreep dat dat een straf was, behalve Hamilton en zijn fanclub bij de media.
Hij bleef er in Spa 2008 niet naast zitten, hij reed achter Raikkonen. Hij gaf dus de plek terug, zoals in de drivers briefing aan was gegeven. Dat hij de bocht daarna alsnog Raikkonen inhaalde, was op dat moment gewoon nog een legale actie. In de regels stond niet dat je nog een bocht moest wachten voor je in mocht halen, dat is pas na de race erin gezet. In principe deed Hamilton toen dus niks fout.
pi_102372652
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje van het incident @0.32. Uiteindelijk niet zo heel spannend.

Toch was zoiets niet nodig, en al helemaal niet voor een F1-coureur. Massa laat zich hier kennen vind ik. Dan
moet hij ook het gesprek met Hamilton aangaan direct daar bij Allard voor de camera i.p.v snel weglopen.
<>
  zondag 25 september 2011 @ 21:36:08 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102377222
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef ElmarO het volgende:
Filmpje van het incident @0.32. Uiteindelijk niet zo heel spannend.

Hoewel ik hier af en toe wel van hou. Dus afwijken van het politiek correcte vind ik het wel een onnodige actie. Het is een stukje frustratie van Massa en dat komt ook nog ui Monaco.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 25 september 2011 @ 21:47:09 #6
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102377948
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Wat hij bedoelde was de touche tussen Button en Alonso in Canada. Alonso viel daardoor uit.

Dat Hamilton vandaag een penalty kreeg, vond ik wel terecht. Het was een te voorkomen race-ongeluk, waarbij Massa werd benadeeld. Dat de vorige keer Webber dan geen penalty kreeg nadat hij Massa rondtikte, is wel apart.

[..]

Hij bleef er in Spa 2008 niet naast zitten, hij reed achter Raikkonen. Hij gaf dus de plek terug, zoals in de drivers briefing aan was gegeven. Dat hij de bocht daarna alsnog Raikkonen inhaalde, was op dat moment gewoon nog een legale actie. In de regels stond niet dat je nog een bocht moest wachten voor je in mocht halen, dat is pas na de race erin gezet. In principe deed Hamilton toen dus niks fout.
Er schijnt dus toen gezegd te zijn dat je geen voordeel mocht hebben na het afsnijden van de chicane (oftwel met vier wielen buiten de lijnen rijden). Je zou kunnen oordelen dat Hamilton er voordeel bij had, maar hij was sowieso vele malen sneller.

Het meest opvallende vind ik dat Raikkonen een aantal bochten te wijd gaat, met vier wielen over de witte lijn gaat en daarmee veel meer snelheid meeneemt het rechte stuk op waardoor hij Hamilton weer kan inhalen. Maar daar hoor je nooit iemand over :D :P Puur naar de regels kijkende was dat ook fout :P

Maar goed, dat is oude koeien uit de sloot halen :D
The line is a dot to you!
  zondag 25 september 2011 @ 23:26:05 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_102383569
Allard wat een baas hahahah
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_102389808
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef Rodawa het volgende:

Hij bleef er in Spa 2008 niet naast zitten, hij reed achter Raikkonen. Hij gaf dus de plek terug, zoals in de drivers briefing aan was gegeven. Dat hij de bocht daarna alsnog Raikkonen inhaalde, was op dat moment gewoon nog een legale actie. In de regels stond niet dat je nog een bocht moest wachten voor je in mocht halen, dat is pas na de race erin gezet. In principe deed Hamilton toen dus niks fout.
Het ging er dan ook wat er wel in de regels stond. De winnaar is degene die de race-afstand in de korste tijd aflegt. Deze bestaat uit rondjes over de baan in kwestie. De baan is gemarkeerd en de coureurs moeten dan ook binnen die markering blijven om de raceafstand af te leggen. Uitzondering is het missen van een chicane. Dat mag, maar je mag daar geen voordeel uit halen. Anders zou niemand nog de chicane nemen. In het geval je iemand inhaalt door het missen van de chicane, moet je de ander weer voor laten gaan teneinde geen voordeel te trekken. Dat is dus een uitwerking van het niet trekken van voordeel, nog duidelijk gemaakt in de rijdersbriefing.

Hamilton trok wel voordeel, want het missen van de chicane en daarna heel eventjes liften maakte dat hij daardoor voor de volgende bocht een inhaalactie kon plaatsen. Hij sloot immers niet weer achteraan, maar liet slechts terugzakken zodat de ander zijn neus even voor had, maar bleef er naast. Straf dus.

Dan vind ik het veelzeggend dat Hamilton niet snapt dat die regel ook voor hem geldt, terwijl alle andere coureurs het een volkomen logische toepassing van de regels vinden. En dan is het ook opvallend dat de media ook vinden dat die regel even niet voor Hamilton moet gelden, want die was veel sneller en had anders ook wel gewonnen, terwijl dat natuurlijk een totaal irrelevante overweging is. Alsof de stewards moeten gaan beoordelen wie de race had moeten winnen als alle coureurs zich aan de regels hielden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 september 2011 @ 10:46:57 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102391219
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 21:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hoewel ik hier af en toe wel van hou. Dus afwijken van het politiek correcte vind ik het wel een onnodige actie. Het is een stukje frustratie van Massa en dat komt ook nog uit Monaco.
De grootste frustratie bij Massa komt natuurlijk uit Sao Paulo waar hij net de titel verloor aan Hamilton, verder vind ik het nou niet zo bijzonder wat hij doet, uiteindelijk heeft Hamilton wel zijn race verpest
pi_102393158
Lewis :')
Vettel :r
Force India *O*
Schumacher :'(
Massa :'(
Button ^O^
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102393192
quote:
verder vind ik het nou niet zo bijzonder wat hij doet, uiteindelijk heeft Hamilton wel zijn race verpest
Inderdaad. En het is niet de eerste keer. Tevens was Lewis ook al aan het kutten in de training.
Dat slaat gewoon nergens op.

Maargoed, het maakt allemaal niet uit, want Lewis gaat toch nooit meer WC worden _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 26 september 2011 @ 12:33:44 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102394385
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2011 11:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad. En het is niet de eerste keer. Tevens was Lewis ook al aan het kutten in de training.
Dat slaat gewoon nergens op.

Maargoed, het maakt allemaal niet uit, want Lewis gaat toch nooit meer WC worden _O_
Dat laatste zou ik niet durven te stellen, ik denk dat veel van zijn roekeloosheid komt door het geen uitzicht hebben op de titel waardoor hij met een soort "alles of niets" mentaliteit zijn rondjes rijdt, met een goede auto vanaf dag 1 kan dat zomaar weer veranderen
  maandag 26 september 2011 @ 13:00:05 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102395180
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2011 11:57 schreef vosss het volgende:
Lewis :')
Vettel :r
Force India *O*
Schumacher :'(
Massa :'(
Button ^O^
Hoezo is er volgens jou onderscheid tussen de actie van Hamilton en Schumacher? Vind het allebei erg dom.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 26 september 2011 @ 13:11:09 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102395579
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 13:00 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hoezo is er volgens jou onderscheid tussen de actie van Hamilton en Schumacher? Vind het allebei erg dom.
Ja ook al had the Schu er voorbij gekomen aan de rechterkant kon hij volgens mij nooit die bocht meer nemen

pi_102396347
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

De grootste frustratie bij Massa komt natuurlijk uit Sao Paulo waar hij net de titel verloor aan Hamilton, verder vind ik het nou niet zo bijzonder wat hij doet, uiteindelijk heeft Hamilton wel zijn race verpest
Hamilton en Massa moesten beiden opnieuw beginnen. Hamilton haalt er een mooi resultaat uit, en Massa blijft kleurloos achter rijden. Tja dat zorgt ook voor frustratie.
<>
pi_102398614
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik niet durven te stellen, ik denk dat veel van zijn roekeloosheid komt door het geen uitzicht hebben op de titel waardoor hij met een soort "alles of niets" mentaliteit zijn rondjes rijdt, met een goede auto vanaf dag 1 kan dat zomaar weer veranderen
Hij heeft een goeie auto, hij profiteert er alleen niet van. In de kwalificatie waren de McLarens in het nadeel, maar qua racepace is die gewoon prima. Als Button Webber kan voorblijven moet Hamilton Vettel kunnen verslaan op snelheid.

Het is altijd al een brokkenpiloot geweest, als het spannend wordt gaat hij rare dingen doen, vaak alleen, maar ook vaak met andere slachtoffers. Kennelijk mist hij de kalmte die het wk vereist. Dat hij een titel heeft is ook meer ondanks zichzelf dan dankzij als we zijn snelheid even buiten beschouwing laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 september 2011 @ 15:52:46 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102400648
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft een goeie auto, hij profiteert er alleen niet van. In de kwalificatie waren de McLarens in het nadeel, maar qua racepace is die gewoon prima. Als Button Webber kan voorblijven moet Hamilton Vettel kunnen verslaan op snelheid.

Het is altijd al een brokkenpiloot geweest, als het spannend wordt gaat hij rare dingen doen, vaak alleen, maar ook vaak met andere slachtoffers. Kennelijk mist hij de kalmte die het wk vereist. Dat hij een titel heeft is ook meer ondanks zichzelf dan dankzij als we zijn snelheid even buiten beschouwing laten.
:) Van jou had ik nou helemaal geen reactie verwacht, in het begin van het seizoen zat Hamilton er ook steeds bij, vanaf Monaco is het een beetje minder geworden maar dat heeft er ook mee te maken dat Ferrari/Alonso in die periode beter werd en uiteraard de crashes waar hij bij betrokken was.

Verder is Vettel/RBR een duidelijk betere combinatie gebleken dan Webber/RBR dus als je Webber voor blijft zegt dat natuurlijk niet meteen dat je Vettel dan ook kan pakken.

Maar goed ik blijf erbij dat hij met het juiste materiaal ook in de toekomst een titelkandidaat is, de tijd zal leren of ik gelijk krijg of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 26-09-2011 16:03:08 ]
  maandag 26 september 2011 @ 17:15:57 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102404162
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


Hamilton trok wel voordeel, want het missen van de chicane en daarna heel eventjes liften maakte dat hij daardoor voor de volgende bocht een inhaalactie kon plaatsen. Hij sloot immers niet weer achteraan, maar liet slechts terugzakken zodat de ander zijn neus even voor had, maar bleef er naast. Straf dus.


Heb je dat fragment ooit al goed bekeken? Hamilton schoot er links langs over de chicane, liftte fatsoenlijk, ging achter Raikkonen door, en haalde hem vervolgens weer in aan de rechterzijde binnenkant van de bocht.
Dus niet zomaar met de neus ernaast en opnieuw ervoor. Hij reed duidelijk achter Kimi net voor La Saource.

En om het nog maar eens te verduidelijken, clip en op 20 sec gebeurd het.

Volgens de reglementen van dat moment was dit volkomen legaal. De race erna is de wacht-nog-maar-eens-een-bochtje regel er pas bij gekomen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102405667
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Van jou had ik nou helemaal geen reactie verwacht, in het begin van het seizoen zat Hamilton er ook steeds bij, vanaf Monaco is het een beetje minder geworden maar dat heeft er ook mee te maken dat Ferrari/Alonso in die periode beter werd en uiteraard de crashes waar hij bij betrokken was.

Verder is Vettel/RBR een duidelijk betere combinatie gebleken dan Webber/RBR dus als je Webber voor blijft zegt dat natuurlijk niet meteen dat je Vettel dan ook kan pakken.
Nee, maar Hamilton/McLaren is ook een snellere combinatie gebleken dan Button/Mclaren, en we hebben geen reden om Button sneller in te schatten dan Webber, en Button weet Webber wel voor te blijven, in races en in het kampioenschap. Twee teams met twee kopmannen die wezenlijke tienden sneller zijn dan hun teamgenoot. De ene kopman maakt er een potje van, de ander doet bijna alles goed, dat is het verschil. Niet de auto, want als de RBR veel beter zou zijn dan de McLaren dan zou Button Webber niet bij kunnen houden.

quote:
Maar goed ik blijf erbij dat hij met het juiste materiaal ook in de toekomst een titelkandidaat is, de tijd zal leren of ik gelijk krijg of niet.
Hij heeft dit jaar het juiste materiaal, alleen hij heeft dat zelf niet door en denkt dat het aan de auto ligt en niet aan hem.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Heb je dat fragment ooit al goed bekeken? Hamilton schoot er links langs over de chicane, liftte fatsoenlijk, ging achter Raikkonen door, en haalde hem vervolgens weer in aan de rechterzijde binnenkant van de bocht.
Dus niet zomaar met de neus ernaast en opnieuw ervoor. Hij reed duidelijk achter Kimi net voor La Saource.

En om het nog maar eens te verduidelijken, clip en op 20 sec gebeurd het.
Het klopt dat hij erachter zat, maar hij gebruikt het voordeel van het afsnijden van de chicane om meteen weer in de slipstream te kruipen en zo een nieuwe inhaalactie te plaatsen. Dan kun je beter de chicane overslaan en het zo doen. En dat is nou net niet de bedoeling.

quote:
Volgens de reglementen van dat moment was dit volkomen legaal. De race erna is de wacht-nog-maar-eens-een-bochtje regel er pas bij gekomen.
Nee, toen was de regel ook al dat je geen voordeel mocht trekken uit het missen van de chicane. Alleen omdat er eentje was die het in tegenstelling tot alle andere coureurs nog steeds niet had begrepen moest het helemaal voorgekauwd wat te doen in zo'n situatie.

Het alternatief is dat je of iedereen bij de chicane rechtdoor laat, als je maar niet via de chicane inhaalt maar een paar meter verder pas. Dan moet je dus de chicane weghalen, want dan doet iedereen het. Of je zet er wat pionnen neer zodat je daar moet slalommen nadat je de chicane hebt gemist, en dan had Hamilton vol in de ankers gemoeten, vanuit stilstand de chicane moeten nemen en had hij nooit een kans gehad om meteen alweer een inhaalpoging te wagen. Hamilton mist gewoon de bocht, Raikkonen niet, dan kan Hamilton er nooit zo dicht achter zitten als hij geen voordeel trekt van dat missen van de bocht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 september 2011 @ 18:02:23 #20
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_102405730
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft een goeie auto, hij profiteert er alleen niet van. In de kwalificatie waren de McLarens in het nadeel, maar qua racepace is die gewoon prima. Als Button Webber kan voorblijven moet Hamilton Vettel kunnen verslaan op snelheid.

Het is altijd al een brokkenpiloot geweest, als het spannend wordt gaat hij rare dingen doen, vaak alleen, maar ook vaak met andere slachtoffers. Kennelijk mist hij de kalmte die het wk vereist. Dat hij een titel heeft is ook meer ondanks zichzelf dan dankzij als we zijn snelheid even buiten beschouwing laten.
Helemaal mee eens en het feit dat het niet lekker gaat maakt de frustratie erger en daardoor maakt hij nog meer fouten. Als alles goed gaat kan Lewis net verbergen dat ie eigenlijk gewoon tekort komt om meerdere titels te winnen.

Ben ook blij dat Button meer punten heeft dan Lewis en ik hoop echt dat Jenson dat tot het einde van het seizoen vol weet te houden. Dan kan Lewis een voorbeeld nemen aan Jenson en leren dat je niet in 3 bochten iedereen kan inhalen, maar dat je soms ook gewoon geduld moet hebben.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 september 2011 @ 18:12:33 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102406058
Button laat gewoon dit jaar zien dat hij een goede coureur is. Hij rijdt solide en haalt in waar het kan. Hamilton mag dan in de basis iets sneller zijn. Op het eind tellen de punten en dat heeft Button goed begrepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 september 2011 @ 18:47:03 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102407249
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:


Het klopt dat hij erachter zat, maar hij gebruikt het voordeel van het afsnijden van de chicane om meteen weer in de slipstream te kruipen en zo een nieuwe inhaalactie te plaatsen. Dan kun je beter de chicane overslaan en het zo doen. En dat is nou net niet de bedoeling.

Nee, toen was de regel ook al dat je geen voordeel mocht trekken uit het missen van de chicane. Alleen omdat er eentje was die het in tegenstelling tot alle andere coureurs nog steeds niet had begrepen moest het helemaal voorgekauwd wat te doen in zo'n situatie.

Het alternatief is dat je of iedereen bij de chicane rechtdoor laat, als je maar niet via de chicane inhaalt maar een paar meter verder pas. Dan moet je dus de chicane weghalen, want dan doet iedereen het. Of je zet er wat pionnen neer zodat je daar moet slalommen nadat je de chicane hebt gemist, en dan had Hamilton vol in de ankers gemoeten, vanuit stilstand de chicane moeten nemen en had hij nooit een kans gehad om meteen alweer een inhaalpoging te wagen. Hamilton mist gewoon de bocht, Raikkonen niet, dan kan Hamilton er nooit zo dicht achter zitten als hij geen voordeel trekt van dat missen van de bocht.
Het is alleen zo moeilijk te zeggen of hij nu echt voordeel had door het afsnijden van de chicane, of dat hij gewoon veel sneller was (wat duidelijk te zien was voor de busstop). Het zichtbare voordeel wat hij had was een plaats winst, en die heeft hij duidelijk terug gegeven. Als ik Hamilton was zou ik ook vinden dat ik al het voordeel had terug gegeven :D :P

Button is op dit moment het verstandigste en heeft dus de meeste punten. Ik denk dat Hamilton nog steeds wel sneller is, maar daar hij heeft nu niks aan :D
The line is a dot to you!
  maandag 26 september 2011 @ 19:10:29 #23
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102408109
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, toen was de regel ook al dat je geen voordeel mocht trekken uit het missen van de chicane. Alleen omdat er eentje was die het in tegenstelling tot alle andere coureurs nog steeds niet had begrepen moest het helemaal voorgekauwd wat te doen in zo'n situatie.

Het alternatief is dat je of iedereen bij de chicane rechtdoor laat, als je maar niet via de chicane inhaalt maar een paar meter verder pas. Dan moet je dus de chicane weghalen, want dan doet iedereen het. Of je zet er wat pionnen neer zodat je daar moet slalommen nadat je de chicane hebt gemist, en dan had Hamilton vol in de ankers gemoeten, vanuit stilstand de chicane moeten nemen en had hij nooit een kans gehad om meteen alweer een inhaalpoging te wagen. Hamilton mist gewoon de bocht, Raikkonen niet, dan kan Hamilton er nooit zo dicht achter zitten als hij geen voordeel trekt van dat missen van de bocht.
In hoeverre kun je oordelen dat ie er voordeel bij heeft gehad? Hij zat al in Kimi's slipstream voor de busstop, en heeft zich terug laten zakken tot achter Kimi nadat ie zich verremde. Feit is gewoon dat ie gas terug heeft moeten nemen voor zich terug te laten zakken, en daardoor mistte die al snelheid ten opzichte van Kimi. Dat ie vervolgens Kimi weer weet uit te remmen is geen voordeel van de snelheid die hij heeft gehad door de chicane te missen, maar gewoon een domme positionering op de baan van Kimi.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102408142
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 18:47 schreef kepler het volgende:

[..]

Het is alleen zo moeilijk te zeggen of hij nu echt voordeel had door het afsnijden van de chicane, of dat hij gewoon veel sneller was (wat duidelijk te zien was voor de busstop). Het zichtbare voordeel wat hij had was een plaats winst, en die heeft hij duidelijk terug gegeven. Als ik Hamilton was zou ik ook vinden dat ik al het voordeel had terug gegeven :D :P
Hij kan gewoon vanuit een voorsprong zich in de slipstream laten zakken, dat is al een betere uitgangspositie dan hij vanuit een perfect geronde chicane zou kunnen halen. Op deze manier neemt hij meer snelheid mee. En dan hebben we het nog niet eens over het voordeel tov dat hij tot stilstand komt om de chicane nog te halen. De norm kan hoe dan ook niet anders zijn dan dat je de chicane probeert te halen omdat dat het gunstigst is. Meestal moet je flink van het gas af om de ander er langs te laten, en dan volstaat dat dus wel ongeveer, maar doordat hij er naast uitkwam volstond een minimale lift om in de slipstream te komen. In die zin was het wel een unieke situatie.

Ik neem het hem ook niet persoonlijk kwalijk. Ik begrijp best hoe zo'n fout ontstaat en vind het niet getuigen van onsportiviteit of zo. Wat ik hem verwijt is dat hij er achteraf over zeikt. Hij maakt de stuurfout, en dan moet hij dus zorgen dat hij er geen enkel voordeel van heeft. Als er gewoon een grindbak achter die chicane was gelegd heb je dit soort dingen niet, dan is zijn race gewoon over, kan ook. Deze regel is beter, maar wel wanneer die door alle coureurs goed wordt uitgevoerd met het besef dat er niet stiekem of onbedoeld toch een voordeeltje uitgepeurd mag worden. Dan kan zo'n regel niet bestaan.

quote:
Button is op dit moment het verstandigste en heeft dus de meeste punten. Ik denk dat Hamilton nog steeds wel sneller is, maar daar hij heeft nu niks aan :D
Ik heb het idee dat het op dit moment ook aan zijn snelheid knaagt, ik vind hem ook tov Button niet meer zo overtuigend. Maar op zich hoeft hij qua raw speed voor niemand onder te doen denk ik, hooguit Vettel. Maar dan hebben we het wel echt over het rauwe gedeelte van de raw speed. Het praktisch foutloze kwalificatierondje op het juist moment blijkt vaak een probleem, snelheid combineren met de banden goed houden is ook nog een probleempje, en hij belandt sowieso best vaak naast de baan als hij pusht. Dat zijn allemaal punten waarop hij het echt duidelijk aflegt tegen Vettel en als dat zo bijft zal McLaren dus een wezenlijk betere auto moeten bouwen om daarvoor te compenseren. En als dat lukt komt de druk er nog eens bij, en dat hij daarmee om heeft leren gaan moet ook nog blijken want dat was eerdere jaren knap beroerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 september 2011 @ 21:00:54 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102413955
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij kan gewoon vanuit een voorsprong zich in de slipstream laten zakken, dat is al een betere uitgangspositie dan hij vanuit een perfect geronde chicane zou kunnen halen. Op deze manier neemt hij meer snelheid mee. En dan hebben we het nog niet eens over het voordeel tov dat hij tot stilstand komt om de chicane nog te halen. De norm kan hoe dan ook niet anders zijn dan dat je de chicane probeert te halen omdat dat het gunstigst is. Meestal moet je flink van het gas af om de ander er langs te laten, en dan volstaat dat dus wel ongeveer, maar doordat hij er naast uitkwam volstond een minimale lift om in de slipstream te komen. In die zin was het wel een unieke situatie.

Ik neem het hem ook niet persoonlijk kwalijk. Ik begrijp best hoe zo'n fout ontstaat en vind het niet getuigen van onsportiviteit of zo. Wat ik hem verwijt is dat hij er achteraf over zeikt. Hij maakt de stuurfout, en dan moet hij dus zorgen dat hij er geen enkel voordeel van heeft. Als er gewoon een grindbak achter die chicane was gelegd heb je dit soort dingen niet, dan is zijn race gewoon over, kan ook. Deze regel is beter, maar wel wanneer die door alle coureurs goed wordt uitgevoerd met het besef dat er niet stiekem of onbedoeld toch een voordeeltje uitgepeurd mag worden. Dan kan zo'n regel niet bestaan.

[..]

Ik heb het idee dat het op dit moment ook aan zijn snelheid knaagt, ik vind hem ook tov Button niet meer zo overtuigend. Maar op zich hoeft hij qua raw speed voor niemand onder te doen denk ik, hooguit Vettel. Maar dan hebben we het wel echt over het rauwe gedeelte van de raw speed. Het praktisch foutloze kwalificatierondje op het juist moment blijkt vaak een probleem, snelheid combineren met de banden goed houden is ook nog een probleempje, en hij belandt sowieso best vaak naast de baan als hij pusht. Dat zijn allemaal punten waarop hij het echt duidelijk aflegt tegen Vettel en als dat zo bijft zal McLaren dus een wezenlijk betere auto moeten bouwen om daarvoor te compenseren. En als dat lukt komt de druk er nog eens bij, en dat hij daarmee om heeft leren gaan moet ook nog blijken want dat was eerdere jaren knap beroerd.
Wat Sinister zegt, hij zat al in de slipstream voor de chicane. En dat was ook weer zo nadat hij Kimi voorbij liet, hij heeft dus niks gewonnen niks verloren. Theoretisch zou je kunnen zeggen dat hij voordeel had, maar de omstandigheden waren tricky (begon net te regenen) en Hamilton was het rondje daarvoor echt veeeel sneller.

Hamilton maakt zeker veel fouten, maar hij heeft inderdaad geen hele goede auto. Button gaat daar wat beter mee om (alhoewel, in het begin ging het met Button juist niet zo goed toch?). Ik wil Vettel ook nog wel eens zien in een mindere auto, eens kijken hoe het dan gaat (alhoewel je zou zeggen aan de hand van Webber dat de auto al minder is, of juist ideaal voor alleen Vettel :D)
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')