abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 12:45:45 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102356952
Zoals al jaren bekend is ontvangen steerijke Europeanen miljoenen aan EU landbouwsubsidie, veel Franse Wijn-chateaus strijken miljoenen op om hun hobby te financieren
Veel rijke grieken ontvangen subsidie per HA voor hun olijven-plantages rondom hun landhuizen met zwembad, olijven die verder helemaal niet geplukt of verkocht worden
Ook Nederlandse ministers strijken miljoenen op aan EU subsidies
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_EU-subsidie__.html
quote:
zo 25 sep 2011, 12:22 | 0 reacties
Queen ontvangt tonnen EU-subsidie
AMSTERDAM - Koningin Elizabeth van het Verenigde Koninkrijk ontvangt jaarlijks 224.000 Engelse ponden subsidie van de Europese Unie voor haar boerderij.
En zij is niet de enige steenrijke EU-bewoner die tonnen krijgt overgemaakt uit Brussel.

Dit blijkt uit een onderzoek van de The Mail on Sunday.
De krant heeft een beroep moeten doen op de Engelse Wet Openbaarheid Bestuur (Freedom of Information Act).
De subsidie van 224.000 Engelse ponden is alleen voor de boerderij van de Koningin in Windsor. The Mail on Sunday vermoedt dat de Queen vergelijkbare bedragen opstrijkt voor haar boederijen in Sandringham and Balmoral, maar de Engelse regering wilde daarover geen mededelingen doen.

De EU-landbouwsubsidie wordt verleend in het kader van de Common Agricultural Policy. Opmerkelijk is dat de subsidie in 2009 nog "maar" 40.000 pond bedroeg en inmiddels is gestegen naar 224.000 pond.

De Queen is zeker niet de enige multimiljonair in Europa die mag mee-eten uit de rijkgevulde Brusselse ruif, zo blijkt uit onderzoek van The Mail.
Ook de Britse minister voor milieu en visserij, Richard Benyon, kreeg een bedrag van £211,000 op zijn rekening van de subsidieverdelers in Brussel.
Ook hij kreeg het geld voor zijn boerderij. Hij heeft weliswaar bij zijn aantreden op papier afstand gedaan van al zijn zakelijke belangen, maar het geld komt evengoed terecht in kluis van het landgoed van de familie van de minister.

De redactie van The Mail heeft de Britse regering gevraagd om een lijst van steenrijke landeigenaren die EU-subsidie opstrijken, maar tevergeefs.
"Het geld van de belastingbetalers gaat naar de rijken.", aldus The Mail.
Terwijl belastingbetalers in heel Europa elk dubbeltje tien keer moeten omdraaien (of zelfs helemaal geen dubbeltje meer hebben zoals de Grieken) krijgt de steenrijke elite het geld gewoon in hun schoot geworpen door Brussel.
quote:
Fraude? Nee.
De pot met landbouwsubsidies is bedoeld voor ontwikkeling van het platteland. Daar vallen niet alleen agrarische projecten onder, maar ook ontplooiing van het plattelandsleven.

Elders in Europa
Ook elders in Europa maakt men gebruik van deze pot.
Zo ontvingen bijvoorbeeld een Zweedse accordeonclub en een Deense biljartvereniging subsidies. _O- _O- _O-

Maar niet alles is even onschuldig.
De dochter van een Bulgaarse ex-landbouwminister is met zeven ton de grootste subsidieontvanger in Bulgarije.
Of al die subsidies terecht zijn, moet nog worden onderzocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 25-09-2011 13:21:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102357105
europa :r
  zondag 25 september 2011 @ 12:53:04 #3
323876 michaelmoore
pi_102357170
85 miljard aan EU landbouwsubsidie is dus een geldstrooipot voor dikke vrienden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102357401
quote:
4s.gif Op zondag 25 september 2011 12:50 schreef gogosweden het volgende:
europa :r
Ja maar, zonder de EU wordt het oorlog en bezet Turkije de Middellandse Zee.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102357467
Ze moegen die landbouwsubsidie eens afschaffen :r Beter wordt dat geld gebruikt om innovatie te stimuleren...
#winning
pi_102357511
Ik heb niets tegen de EU, maar dit is toch wel schandalig ja :N
  zondag 25 september 2011 @ 13:20:13 #7
323876 michaelmoore
pi_102358034
quote:
9s.gif Op zondag 25 september 2011 13:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar, zonder de EU wordt het oorlog en bezet Turkije de Middellandse Zee.
en het licht gaat uit
pi_102358085
Kijk, dit is nou gewoon debiel, hier moeten ze wat aan doen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 25 september 2011 @ 13:22:57 #9
323876 michaelmoore
pi_102358127
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:21 schreef De_Nuance het volgende:
Kijk, dit is nou gewoon debiel, hier moeten ze wat aan doen.
Ze zouden het aan Griekenland kunnen schenken, komt er ook niets van terecht, maar dan gaat het niet naar allerlei vriendenclubs
pi_102359063
Ik heb gehoord dat je in Griekenland al met je 55ste met pensioen kan en wij ons maar kapotwerken..Ik denk dat ik maar met het kapitaal mee verhuis. Het is er ook nog lekker zonnig dus ik zie het helemaal schitteren.
  zondag 25 september 2011 @ 14:07:23 #11
323876 michaelmoore
pi_102359636
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb gehoord dat je in Griekenland al met je 55ste met pensioen kan en wij ons maar kapotwerken..Ik denk dat ik maar met het kapitaal mee verhuis. Het is er ook nog lekker zonnig dus ik zie het helemaal schitteren.
moet je doen, ik ga ook weg hier over 6 jaar
Veel van mijn familie is de biezen aan het pakken, mijn oudste zus heeft haar huis verkocht en gaat naar Frankrijk
pi_102359994
Discriminatie van rijken dit.

Terecht dus. Ik vind dat iedereen die twee keer modaal of meer verdient een grote R op z'n kleding moet zetten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102360239
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 14:16 schreef waht het volgende:
Discriminatie van rijken dit.

Terecht dus. Ik vind dat iedereen die twee keer modaal of meer verdient een grote R op z'n kleding moet zetten.
subsidies zijn bedoeld voor mensen die het nodig hebben.. laat daar het geld ook maar heengaan.
pi_102360325
Was ik maar zo slim om een olijfboomgaardje gekocht te hebben, dan kon ik ook gratis geld krijgen.

Laten we het maar 'leergeld' noemen voor de EU, moeten ze maar beter opletten waar het geld naartoe gaat. Die rijken hebben het in ieder geval goed begrepen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 25 september 2011 @ 14:28:03 #15
323876 michaelmoore
pi_102360413
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:26 schreef Resistor het volgende:

Laten we het maar 'leergeld' noemen voor de EU, moeten ze maar beter opletten waar het geld naartoe gaat. Die rijken hebben het in ieder geval goed begrepen.
Maakt de EU niet uit , die hebben als doel zo veel mogelijk strooien , dat is zoveel mogelijk macht
pi_102360599
Ach ja, we waren in de war toen we tegen europa stemden, ..... toch?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_102360641
Flevoland is volgebouwd met subsidies uit de EU omdat het een achtergestelde regio was omdat er nog niks was.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 25 september 2011 @ 14:40:15 #18
323876 michaelmoore
pi_102360808
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:35 schreef Kirov het volgende:
Flevoland is volgebouwd met subsidies uit de EU omdat het een achtergestelde regio was omdat er nog niks was.
en nog niks is
pi_102360881
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

subsidies zijn bedoeld voor mensen die het nodig hebben.. laat daar het geld ook maar heengaan.
Dat is het probleem met subsidies: die gaan naar verloop van tijd altijd naar lui die het niet nodig hebben.

Aard van het beestje.
pi_102361064
O wacht Telegraaf, waarschijnlijk is dit verhaal verzonnen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102361170
Ach, zo verwonderlijk is dit niet. Subsidies zijn een bron van inkomsten, elke organisatie met winstoogmerk zal wel gek zijn daar niet voor in aanmerking te komen, binnen redelijke grenzen.

Strategisch gedrag en uitwassen zijn niet te voorkomen.
pi_102361519
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:51 schreef waht het volgende:
Ach, zo verwonderlijk is dit niet. Subsidies zijn een bron van inkomsten, elke organisatie met winstoogmerk zal wel gek zijn daar niet voor in aanmerking te komen, binnen redelijke grenzen.

Strategisch gedrag en uitwassen zijn niet te voorkomen.
Daarom moet je subsidies zoveel mogelijk beperken.
pi_102361533
Links met haar subsidies altijd :N
  zondag 25 september 2011 @ 15:03:56 #24
323876 michaelmoore
pi_102361592
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:47 schreef De_Nuance het volgende:
O wacht Telegraaf, waarschijnlijk is dit verhaal verzonnen.
nee hoor
http://www.dailymail.co.u(...)ming-subsidy-EU.html
pi_102361611
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

Ze zouden het aan Griekenland kunnen schenken, komt er ook niets van terecht, maar dan gaat het niet naar allerlei vriendenclubs
Je zegt zelf:

"Veel rijke grieken ontvangen subsidie per HA voor hun olijven-plantages rondom hun landhuizen met zwembad, olijven die verder helemaal niet geplukt of verkocht worden."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')