Ik ben helaas geen bovenfreeseigenaar. Kan er denk ik ook niet mee omgaan.quote:
Al die profielen zijn hetzelfde, pas als je 'echte, historisch correcte' lijsten wilt hebben, moet je goed zoeken. Bij de Gamma e.d. kun je dezelfde lijsten kopen als overal, geen idee of het ergens goedkoper kan, misschien scheelt het een paar euro. Persoonlijk zou ik me de moeite besparen voor dat geld.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Weet iemand goed (betaalbaar) adres voor fraaie (klassieke) sierlijsten rondom het kozijn?
Neuh. Heb geen frees. Bovendien heb ik de latjes al vastgelijmd op de deuren.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:47 schreef error_404 het volgende:
Kun je niet gewoon een sponninkje aan je panelen frezen?
Mag je mij eens vertellen hoe zwaar een MDF paneeldeur is, en een viervlaks grenen paneeldeur uit de jaren 30. Want die grenen massieven paneeldeuren uit de jaren 30 hangen vaak maar aan twee scharnieren, en zo hebben wij ze in ons huis ook afgehangen. Dan zal zo'n MDF deurtje ook niet zo snel naar beneden kletteren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:32 schreef betyar het volgende:
![]()
Mooi, alleen die extra scharnier maakt het wel af, zo zijn je deuren allemaal hetzelfde.
![]()
Mooi blijven doen dan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:33 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Mag je mij eens vertellen hoe zwaar een MDF paneeldeur is, en een viervlaks grenen paneeldeur uit de jaren 30. Want die grenen massieven paneeldeuren uit de jaren 30 hangen vaak maar aan twee scharnieren, en zo hebben wij ze in ons huis ook afgehangen. Dan zal zo'n MDF deurtje ook niet zo snel naar beneden kletteren.
een aannemer die niet met je mee wil denken en een oplossing zoekt om toch jouw idee te realiseren moet je direct eruit gooien. Alles is mogelijk. Enige grens is je budget en/of je creativiteit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Toen ik oorspronkelijk de aannemer en anderen vertelde over mijn idee om de bestaande kozijnen om te bouwen, werd ik heel gek aangekeken en het werd me zelfs afgeraden. Heb toch doorgezet, en zie het resultaat
Nou, de aannemer heeft later wel meegewerkt hoor. Het was meer een soort van 'wat haal je je allemaal op de hals'. Ze hebben ook voor weinig de oorspronkelijke gangruitjes vervangen en nieuwe deklatjes erop gezet, precies zoals ik wilde. Dat was ook niet in de verbouwing inbegrepen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:33 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
een aannemer die niet met je mee wil denken en een oplossing zoekt om toch jouw idee te realiseren moet je direct eruit gooien. Alles is mogelijk. Enige grens is je budget en/of je creativiteit.
Mooi werk hoor.
Niet alleen om het gewicht, maar ook tegen kromtrekken. Helemaal als je 2 verschillende materialen op 1 deur lijmt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:33 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Mag je mij eens vertellen hoe zwaar een MDF paneeldeur is, en een viervlaks grenen paneeldeur uit de jaren 30. Want die grenen massieven paneeldeuren uit de jaren 30 hangen vaak maar aan twee scharnieren, en zo hebben wij ze in ons huis ook afgehangen. Dan zal zo'n MDF deurtje ook niet zo snel naar beneden kletteren.
@TS t'is dat ik het niet zo op MDF heb, dus niet helemaal mijn smaak. Maar je hebt het netjes gedaan, stuk beter dan die opdekdeuren
Het zijn heel lichte / goedkope deurtjes hoor, niet de allergoedkoopste met kartonnen raatstructuur, maar wel vurenhout lattenwerk met dunne MDF-panelen. De schilder had ook nog commentaar er over, die had er meer werk aan dan aan duurdere deurenquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:33 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
@TS t'is dat ik het niet zo op MDF heb, dus niet helemaal mijn smaak. Maar je hebt het netjes gedaan, stuk beter dan die opdekdeuren
En (kleine) kinderen die aan deurkrukken gaan hangen. Om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:56 schreef BennoDeBever het volgende:
[..]
Niet alleen om het gewicht, maar ook tegen kromtrekken. Helemaal als je 2 verschillende materialen op 1 deur lijmt.
Ik heb twee kleine kinderen (nou ja, 6 en 8) dus dat wordt goed instrueren. De muur bijvoorbeeld was eerst spachtelputz, dus dat leerden ze wel af om er tegenaan te lopen. Nu zit er een teer laagje roodband op en dat wordt dus oppassen.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gelukkig komen er geen kleine kinderen in ons huis, en als ze er al zouden komen mogen ze niet met hun fikken aan mijn prachtige bakkelieten klinken komen.
Wat een kul argument.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gelukkig komen er geen kleine kinderen in ons huis, en als ze er al zouden komen mogen ze niet met hun fikken aan mijn prachtige bakkelieten klinken komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |