Je plaatje is niet helemaal waarheidsgetrouw qua verhoudingen. De opdekdeur ligt half in het kozijn en er half naast. Ik zal dan dus de deur een stukje dieper in het kozijn moeten gaan leggen waardoor de interne randen van het kozijn iets dieper moeten komen te liggen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:40 schreef exlurker het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld met die extra randen wegzagen van een opdekkozijn
[ afbeelding ]
Volgens mij is er weinig weg te zagen aan een kozijn. Wil je en stompe deur in je kozijn maken zal je de sponning verder uit moeten fraisen en dat lukt alleen bij een kozijn van hout en dan weet ik niet of er nog wel voldoende materiaal overblijft van het kozijn
Dat heet de sponning. In jouw geval is de sponningdiepte te weinig voor een stompe deur. Ga je alles vervangen, dan zit je ook met de kozijnaansluitingen op de muren, dat moet hersteld worden. Kortom een flinke renovatie.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je plaatje is niet helemaal waarheidsgetrouw qua verhoudingen. De opdekdeur ligt half in het kozijn en er half naast. Ik zal dan dus de deur een stukje dieper in het kozijn moeten gaan leggen waardoor de interne randen van het kozijn iets dieper moeten komen te liggen.
Wil ik je zien doen! En hoe kom je tot in de hoeken van het kozijn??quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:46 schreef Asteroid9 het volgende:
Met een bovenfrees en kopieerring is het een paar minuten werk per kozijn.
In de bovenhoeken blijft maar een paar mm staan, je freest natuurlijk zowel de bovenkant als de zijkanten, dan hou je alleen een kleine ronde hoek over van een paar mm.quote:Op zondag 25 september 2011 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Wil ik je zien doen! En hoe kom je tot in de hoeken van het kozijn??
Dit begrijp ik niet, kan je het mij s.v.p. uitleggen? De frees die ik heb, heeft een afstand van 4 cm tussen frees en zijkant freesplaat.quote:Op zondag 25 september 2011 16:01 schreef Asteroid9 het volgende:
[..]
In de bovenhoeken blijft maar een paar mm staan, je freest natuurlijk zowel de bovenkant als de zijkanten, dan hou je alleen een kleine ronde hoek over van een paar mm.
Ik krijg het redelijk door wat jullie van plan zijn. Opdekdeur is 40 mm. Als je wilt werken met een kopieerring heb je een mal dikte van minimaal 6 mm (liever 9 mm). De deur vlak met het kozijn is niet mooi. Dus een verkenning van 3 mm is minimaal. Dus zit ja een een freesdiepte van 50 mm met een handfrees. Dat gaat niet lukken met frees stift van 8 mm. Daarvoor zal je M12 frees moeten gebruiken.quote:Op zondag 25 september 2011 17:12 schreef Guus Muisarm het volgende:
De frees is rond, je hebt dus geen rechte hoeken. Dat is die paar mm in de hoek.
Hehe, ik heb sommige stukken al machinaal gladgeschuurd, dat zijn dusgeen vlekken ofzoquote:Op donderdag 29 september 2011 14:01 schreef error_404 het volgende:
Volgens mij kun je beter investeren in leuk schilderwerk voor de kozijnen en een helder of melkglas bovenlicht. Ziet er oook netjes uit en kost je een stuk minder moeite.
Dat dacht ik ook, maar ik was gister bij mensen thuis die dat hadden en dat viel best mee.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:15 schreef error_404 het volgende:
Een opdekdeur met klassiek beslag ziet er natuurlijk niet uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |