abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102596472
VIA.

Ja, die moet je niet kopen als je linux wilt draaien.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:31:29 #152
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102596732
VIA maakt geen Linux hardware ;)
nVidia of als alternatief AMD ...
Kun je die VIA niet vervangen door een nVidia (zelfs de goedkoopste nVidia is beter dan enige VIA)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_102604125
Nee, is allemaal geïntegreerd. Nou ja, terug naar Windows dan maar.

Moet wel zeggen dat ik nieuw respect heb gekregen voor Microsoft na dit uitstapje naar ubuntu. Sinds de installatie loop je overal tegen problemen aan. Eerst doet de wifi het niet, dan doet de touchpad het niet meer na een suspend, dan logt ie uit als je video's fullscreen wil bekijken, enz.

Allemaal bekende bugs met halfslachtige en arbeidsintensieve "probeer dit eens, probeer dat eens"-workarounds die ergens in de krochten van internet verstopt zitten. Zelfs in de help-sectie van ubuntu.com staan dingen als "Pas op: deze informatie is sterk verouderd en zelfs wij begrijpen de beschreven stappen niet".

Ik was altijd al benieuwd naar Linux en vond dat ik het een keer geprobeerd moest hebben om een mening te vormen. Die heb ik nu: Microsoft is op vrijwel alle fronten superieur aan linux. Ok, je moet een beetje meer energie steken in je beveiliging, maar dat weegt niet op tegen bijv. nieuwe onderdelen kopen omdat linux de ventilator niet correct aanstuurt en de boel onherstelbaar oververhit raakt (je komt wat Ubuntu-horrorverhalen tegen in de hulpforums).

_O_ Microsoft _O_
pi_102604484
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:09 schreef Symer het volgende:

Moet wel zeggen dat ik nieuw respect heb gekregen voor Microsoft na dit uitstapje naar ubuntu. Sinds de installatie loop je overal tegen problemen aan. Eerst doet de wifi het niet, dan doet de touchpad het niet meer na een suspend, dan logt ie uit als je video's fullscreen wil bekijken, enz.

Allemaal bekende bugs met halfslachtige en arbeidsintensieve "probeer dit eens, probeer dat eens"-workarounds die ergens in de krochten van internet verstopt zitten. Zelfs in de help-sectie van ubuntu.com staan dingen als "Pas op: deze informatie is sterk verouderd en zelfs wij begrijpen de beschreven stappen niet".

Ik was altijd al benieuwd naar Linux en vond dat ik het een keer geprobeerd moest hebben om een mening te vormen. Die heb ik nu: Microsoft is op vrijwel alle fronten superieur aan linux. Ok, je moet een beetje meer energie steken in je beveiliging, maar dat weegt niet op tegen bijv. nieuwe onderdelen kopen omdat linux de ventilator niet correct aanstuurt en de boel onherstelbaar oververhit raakt (je komt wat Ubuntu-horrorverhalen tegen in de hulpforums).

_O_ Microsoft _O_
Bij mij werkt Ubuntu installeren zelfs makkelijker dan Windows, bij Windows moest ik eerst nog een wifi driver gaan zoeken omdat de normale niet werkt voor 64 bits en ook op de site van Linksys stond niks voor 64 bits, en naar veel gedoe kwam ik er achter dat ik bij de chipfabrikant de driver moest halen. Terwijl bij zowel Ubuntu als Fedora me wifi kaart gelijk werkte.
pi_102604495
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Boomstronk- op 02-10-2011 10:32:55 (dubbel) ]
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:40:11 #156
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102604608
quote:

_O_ Microsoft _O_
Ik heb geen problemen. Maar ja koop dan ook geen chipsets waar Microsoft voor heeft betaald om ze niet in Linux te laten werken ;)

En 'doei' dan maar.

Je weet dat je voor windows 8 je al je software opnieuw moet kopen (of de wet overtreden)?
pi_102604656
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen. Maar ja koop dan ook geen chipsets waar Microsoft voor heeft betaald om ze niet in Linux te laten werken ;)

En 'doei' dan maar.

Je weet dat je voor windows 8 je al je software opnieuw moet kopen (of de wet overtreden)?
? Al de software die in Windows 7 werkt die werkt ook gewoon in Windows 8.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:51:58 #158
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102604794
quote:

_O_ Microsoft _O_
De buigingen vind ik echt overdreven hoor. Er zijn genoeg acties van microsoft die afkeurenswaardig zijn.

Daarbij: een beetje respect voor gratis software dat door veel vrijwilligers wordt ontwikkeld ;).
heitieh
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:35:27 #159
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102605577
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:31 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Bij mij werkt Ubuntu installeren zelfs makkelijker dan Windows, bij Windows moest ik eerst nog een wifi driver gaan zoeken omdat de normale niet werkt voor 64 bits en ook op de site van Linksys stond niks voor 64 bits, en naar veel gedoe kwam ik er achter dat ik bij de chipfabrikant de driver moest halen. Terwijl bij zowel Ubuntu als Fedora me wifi kaart gelijk werkte.
Hier liep ik dus ook van de week tegenaan..... W7 installeren bij een maat van me, werkt wifi niet. En dat OS moet dan zogenaamd geld kosten :')
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102605609
quote:

_O_ Microsoft _O_
Ja en jij bent gewoon dom.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:41:06 #161
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102605684
Whehe, die Symer. Wat een goede manier van discussiëren!
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:41:40 #162
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102605696
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:43 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

? Al de software die in Windows 7 werkt die werkt ook gewoon in Windows 8.
Hey JIJ begon met onredelijke argumentatie >:)
pi_102605909
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:41 schreef wdn het volgende:

[..]

Hey JIJ begon met onredelijke argumentatie >:)
Nee hoor ik had hele redelijke argumentatie.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:16:08 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102606406
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:54 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Nee hoor ik had hele redelijke argumentatie.
Jij verwacht dat VIA werkt onder Linux. Noem ik niet redelijk :+)
pi_102606714
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:16 schreef wdn het volgende:

[..]

Jij verwacht dat VIA werkt onder Linux. Noem ik niet redelijk :+)
Waar zeg ik dat dan?
pi_102606771
Ergens heeft ie zeker een punt. Als je geen interesse hebt in dit soort materie en je nog nooit commandline gebruikt hebt of wil gebruiken dan kan je er gewoon te weinig mee.

Iedereen wil je helpen en 't is allemaal op te lossen maar niemand zou 't z'n moeder aanraden.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:19:19 #167
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102608221
Zo niet, dan niet...

:')
Mai pben rai~!
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:46:40 #168
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102609154
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ergens heeft ie zeker een punt. Als je geen interesse hebt in dit soort materie en je nog nooit commandline gebruikt hebt of wil gebruiken dan kan je er gewoon te weinig mee.

Iedereen wil je helpen en 't is allemaal op te lossen maar niemand zou 't z'n moeder aanraden.
Niet mee eens :)

Ik installeer ubuntu in de familie juist wel. De truc is dat je het goed neerzet. Het voordeel is dan dat er bijna nooit problemen zijn, daarna.
heitieh
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:54:11 #169
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102615737
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:

Wat doen moeders dan op een pc wat Ubuntu niet kan? Mijn moeder is erg blij met Ubuntu, ik ook want troubleshooten is veel minder nodig nu :)
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:15:36 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102620387
quote:
99s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:51 schreef Joooo-pi het volgende:
Daarbij: een beetje respect voor gratis software dat door veel vrijwilligers wordt ontwikkeld ;).
Toch brengt dat ook een hoop problemen met zich mee. Ontwikkelaars die op universiteiten zitten, opeens een groot afstuudeerproject hebben, en de software die door honderdduizenden wordt gebruikt voor anderhalf jaar op versie 0.5alpha is blijven steken, en uiteindelijk.... hebben de ontwikkelaars geen zin meer om het op te pakken, en verwaterd het project...... dan zijn er natuurlijk wel weer alternatieven die je een tijdje kan gebruiken, etc.

Voordeel van vrijwilligers = gratis.
Nadeel van vrijwilligers = "hmmpf, we devven als we zin hebben ok, val ons niet lastig".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:48:29 #171
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102621616
Lijkt mij dat Ubuntu al te ver heen is dat devvers het er zo bij laten. Ik weet geen cijfers maar lijkt mij dat er miljoenen gebruikers zijn. Kan het natuurlijk helemaal fout hebben :p

Uiteindelijk is het gratis. Er zijn nog wat nadelen maar als deze verholpen worden zou ik zo een volgende laptop Windows-vrij willen hebben (en 100eur o.i.d goedkoper uit zijn)

Mensen die het niets vinden kunnen beter geen commentaar leveren en zich gewoon richten tot wat ze wel willen. Tegenwoordig moet je overal voor betalen (simpele apps/tools voor wat dan ook, debiele spelletjes etc etc) dus het is best wel merkwaardig dat je gewoon een heel OS voor naks kan downloaden... ik ben er blij mee ook al irriteer ik me scheel dat m'n batterij binnen een uur leeg is :')
Mai pben rai~!
pi_102625385
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Toch brengt dat ook een hoop problemen met zich mee. Ontwikkelaars die op universiteiten zitten, opeens een groot afstuudeerproject hebben, en de software die door honderdduizenden wordt gebruikt voor anderhalf jaar op versie 0.5alpha is blijven steken, en uiteindelijk.... hebben de ontwikkelaars geen zin meer om het op te pakken, en verwaterd het project...... dan zijn er natuurlijk wel weer alternatieven die je een tijdje kan gebruiken, etc.

Voordeel van vrijwilligers = gratis.
Nadeel van vrijwilligers = "hmmpf, we devven als we zin hebben ok, val ons niet lastig".
Daarom is het ook goed dat er een organisatie als Canonical in het spel is, die zo af-en-toe gewoon de portemonnee trekt en zegt: "Zo, jij gaat komende maand dit en dat ontwikkelen en hier is je salaris".
Alleen jammer dat ze dat momenteel voornamelijk in een shell stoppen waar ik het nut niet van in zie ;(
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:02:13 #173
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102625919
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:48 schreef KNAK het volgende:
Lijkt mij dat Ubuntu al te ver heen is dat devvers het er zo bij laten. Ik weet geen cijfers maar lijkt mij dat er miljoenen gebruikers zijn. Kan het natuurlijk helemaal fout hebben :p

Uiteindelijk is het gratis. Er zijn nog wat nadelen maar als deze verholpen worden zou ik zo een volgende laptop Windows-vrij willen hebben (en 100eur o.i.d goedkoper uit zijn)

Mensen die het niets vinden kunnen beter geen commentaar leveren en zich gewoon richten tot wat ze wel willen. Tegenwoordig moet je overal voor betalen (simpele apps/tools voor wat dan ook, debiele spelletjes etc etc) dus het is best wel merkwaardig dat je gewoon een heel OS voor naks kan downloaden... ik ben er blij mee ook al irriteer ik me scheel dat m'n batterij binnen een uur leeg is :')
Die 100 euro kun je wel vergeten :P
heitieh
pi_102626039
Weet iemand trouwens of het mogelijk is te FTPS'en vanuit nautilus? Met een addon ofzo?

Zit nu de hele tijd met filezilla maar da's irritant want iedere keer dat je een bestand opslaat moet je in filezilla ook nog een keer zeggen dat'ie het weer moet uploaden...
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:17:18 #175
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102626901
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:02 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Die 100 euro kun je wel vergeten :P
Ik heb op fora gelezen dat men er in is geslaagd Windows er af te laten halen en kaal ontvangt. De prijs van Windows werd van laptop prijs afgetrokken

Ergens op tweakers was dat
Mai pben rai~!
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:06:16 #176
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_102630477
de 11.10 release komt in de buurt!
spannond!
pi_102631195
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:17 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb op fora gelezen dat men er in is geslaagd Windows er af te laten halen en kaal ontvangt. De prijs van Windows werd van laptop prijs afgetrokken

Ergens op tweakers was dat
Zijn waarschijnlijk verhalen over Dell. Die deden dat vroeger nog wel heel netjes ja.

Tegenwoordig krijg je overal de volledige 80 euro terug als je de EULA weigert, op 79,99 euro "administratiekosten" na. Kortom het is niet de moeite waard.
pi_102632607
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is te FTPS'en vanuit nautilus? Met een addon ofzo?

Zit nu de hele tijd met filezilla maar da's irritant want iedere keer dat je een bestand opslaat moet je in filezilla ook nog een keer zeggen dat'ie het weer moet uploaden...
http://tombuntu.com/index(...)nautilus-ftp-client/
Google -> Nautilus ftp (Bij port dan sftp port instellen)
pi_102633552
sftp weet ik ja, maar ik heb ftps nodig.
pi_102634106
quote:
3s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:54 schreef KomtTijd... het volgende:
sftp weet ik ja, maar ik heb ftps nodig.
Dan moet je bij Service Type gewoon SSH selecteren, user name invullen en connecten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')