abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102295612
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_102295657
En voor Coco:

quote:
"Ouders oorzaak huilbaby" berichtten diverse kranten vorige maand dat ouders zelf schuld hebben aan een huilbaby. De strekking van de artikelen was als volgt: "Ze zijn te druk en te onzeker en bieden te weinig rust, regelmaat en reinheid. Ouders zetten tegenwoordig een baby in een drukke kamer met tv en rinkelende telefoons en weten niet anders te doen dan het kind in nog meer stress en drukte rond te dragen!
http://claudiawalda.blogspot.com/2009/11/huilbabys.html
Ja doei.
pi_102295689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat ik nog weet van zwangere collega's en vriendinnen is geen rauw vlees, groente en fruit goed wassen, geen kazen van bepaalde melk (geen idee welke) en geen kattenbakken meer uitscheppen of verschonen. Rustig aan met kaneel en voor de rest, rust, reinheid en regelmaat. Wat ook geldt voor de babbie straks.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102295730
O+ het ruikt hier naar vers brood O+ nog even en het mag de oven uit :9
Ja doei.
pi_102295735
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

is wel een hele belangrijke ja, van die kattenbak.. toxoplasmose..

http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxoplasmose.php
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_102295750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
O+ het ruikt hier naar vers brood O+ nog even en het mag de oven uit :9
whraaaa, vers brood is echt zo ongelooflijk lekker.

Volgens mij zou ik zo in mijn eentje zo'n heel brood kunnen opeten :')
pi_102295789
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:01 schreef progje het volgende:

[..]

is wel een hele belangrijke ja, van die kattenbak.. toxoplasmose..

http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxoplasmose.php
Nog een reden om geen katten te nemen! O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102295806
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog een reden om geen katten kinderen te nemen! O+
Ja doei.
pi_102295846
Thx voor het meedenken O+

Martijn heeft gisteren al het een en ander op zitten zoeken. Zei al dat ik "niet meer mag BBQ'en" (of als ik wel meedoe, dat we er dan absoluut zeker van moeten zijn dat het vlees gaar is). Kattenbak mag ik nu ook niet meer doen van hem :P

Kaas eet ik eigenlijk sowieso bijna niet, dus dat is al geen probleem.

@ Vaiz & Moblo (als ik het goed onthouden heb), ik heb ook de indruk dat er soms té moeilijk wordt gedaan. Ik probeer selectief te zijn (is er bewezen dat iets echt helpt, dan doe ik het, zoals foliumzuur slikken). Maar ik wil me niet te veel laten meeslepen, want volgens mij word je dan helemaal gek.

quote:
Martijn was t/m 14maanden een huilbaby :D :')

Maar ik geloof absoluut dat onzekerheid van ouders daaraan bij kan dragen. Dat je dan net de verkeerde keuzes maakt of dat je onzekerheid uitstraalt op je baby ofz. Ach ja, eerst eens een kind krijgen en dan zien we wel of we het echt zoveel beter gaan doen :D
pi_102295861
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog een reden om geen katten te nemen! O+
Gelukkig hebben we er maar vier :D
pi_102295865
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind kinderen leuker dan katten. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_102295948
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind kinderen leuker dan katten. B-)
Op dit moment vind ik katten nog steeds leuker dan kinderen :D

Denk ook dat alleen mijn eigen kinderen daar een uitzondering op zullen vormen :P
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:11:30 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102296017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk ook dat alleen mijn eigen kinderen daar een uitzondering op zullen vormen :P
Ik luv deze nuchtere instelling ^O^.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102296040
:Y
Ja doei.
pi_102296047
En o wee als je alleen nog maar in OUD gaat posten straks }:|
Ja doei.
pi_102296103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik hou eigenljik vooral niet zo van dieren. B-)
Vind alleen dieren in het wild leuk. Maar dan wel graag exotische exemplaren. Zo wil ik nog heel graag een neusaap zien. En een tapir, een miereneter, een gorilla, chimpansee, luiaard en nog veel meer. O+
Doe wat je niet durft.
pi_102296144
2-tenig of 3-tenig HPKW? :D
Sid O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102296153
huu

apen

huuu

;(
Ja doei.
pi_102296312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
En o wee als je alleen nog maar in OUD gaat posten straks }:|
:D!

No worries, ik denk dat dat wel mee gaat vallen xD
pi_102296334
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102296493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D!

No worries, ik denk dat dat wel mee gaat vallen xD
_O- mwhahaha ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen...

Ik vind het vaak zoveel gezeik daar, bijna alle vrouwen hebben ook echt altijd alle klachten en gezeik en ellende en weet ik wat en whraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik ben zelf niet zwanger en ik weet dat het soms echt heel zwaar kan zijn. Maar het lijkt wel of er in OUD alleen maar zwangerschappen inclusief veel gezeur bestaan :@
pi_102296500
Omg omg omg... AWESOME :D

awesome link - draw a stickman O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 13:29:47 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102296578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef progje het volgende:

[..]

_O- mwhahaha ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen...

Ik vind het vaak zoveel gezeik daar, bijna alle vrouwen hebben ook echt altijd alle klachten en gezeik en ellende en weet ik wat en whraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik ben zelf niet zwanger en ik weet dat het soms echt heel zwaar kan zijn. Maar het lijkt wel of er in OUD alleen maar zwangerschappen inclusief veel gezeur bestaan :@
Dat is ook grotendeels zo hoor ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102296613
Moet ik ook maar eens in OUD kijken dan... Mag je daar trollen?
Na een paar posts in 1 topic hou ik het al niet meer vol, bedankt en tot ziens OUD :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')