http://claudiawalda.blogspot.com/2009/11/huilbabys.htmlquote:"Ouders oorzaak huilbaby" berichtten diverse kranten vorige maand dat ouders zelf schuld hebben aan een huilbaby. De strekking van de artikelen was als volgt: "Ze zijn te druk en te onzeker en bieden te weinig rust, regelmaat en reinheid. Ouders zetten tegenwoordig een baby in een drukke kamer met tv en rinkelende telefoons en weten niet anders te doen dan het kind in nog meer stress en drukte rond te dragen!
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat ik nog weet van zwangere collega's en vriendinnen is geen rauw vlees, groente en fruit goed wassen, geen kazen van bepaalde melk (geen idee welke) en geen kattenbakken meer uitscheppen of verschonen. Rustig aan met kaneel en voor de rest, rust, reinheid en regelmaat. Wat ook geldt voor de babbie straks.
is wel een hele belangrijke ja, van die kattenbak.. toxoplasmose..quote:
whraaaa, vers brood is echt zo ongelooflijk lekker.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
het ruikt hier naar vers brood
nog even en het mag de oven uit
Nog een reden om geen katten te nemen!quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:01 schreef progje het volgende:
[..]
is wel een hele belangrijke ja, van die kattenbak.. toxoplasmose..
http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxoplasmose.php
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Nog een reden om geen katten kinderen te nemen!
Martijn was t/m 14maanden een huilbabyquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
En voor Coco:
[..]
http://claudiawalda.blogspot.com/2009/11/huilbabys.html
Gelukkig hebben we er maar vierquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Nog een reden om geen katten te nemen!
Ik vind kinderen leuker dan katten.quote:
Op dit moment vind ik katten nog steeds leuker dan kinderenquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik vind kinderen leuker dan katten.
Ik luv deze nuchtere instellingquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Op dit moment vind ik katten nog steeds leuker dan kinderen
Denk ook dat alleen mijn eigen kinderen daar een uitzondering op zullen vormen
Ik hou eigenljik vooral niet zo van dieren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Op dit moment vind ik katten nog steeds leuker dan kinderen
Denk ook dat alleen mijn eigen kinderen daar een uitzondering op zullen vormen
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
En o wee als je alleen nog maar in OUD gaat posten straks
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]!
No worries, ik denk dat dat wel mee gaat vallen xD
Dat is ook grotendeels zo hoorquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef progje het volgende:
[..]mwhahaha ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen...
Ik vind het vaak zoveel gezeik daar, bijna alle vrouwen hebben ook echt altijd alle klachten en gezeik en ellende en weet ik wat en whraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik ben zelf niet zwanger en ik weet dat het soms echt heel zwaar kan zijn. Maar het lijkt wel of er in OUD alleen maar zwangerschappen inclusief veel gezeur bestaan
Gewoon, rare!quote:
Ok, ik geef toe, ze zijn minder tof als ze je eten jatten. Maar verder zijn dieren in het wild gewoon leuk.quote:
En zo klonken ze ook om 5 uur 's ochtends.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:36 schreef V1z0R het volgende:
net of ze zo half dichtgeknepen, ballonnen leeg laten lopen
Ongefundeerde haat jegens clowns begrijp ik, maar vanwaar de haat jegens Pinocchio en magnesiumblokken?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik háát apen. Ze vallen bij mij in de categorie clowns, Pinocchio en magnesiumblokken tijdens gymles vroeger.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:38 schreef MarMar het volgende:
Oh en ik heb net een boterham gegeten!
Nog wel met primperan, maar toch!
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gisteren ontvingen alle medewerkers van deze school een e-mail van een collega (van een andere locatie) die 'ons' wilde laten stemmen op een of andere wedstrijd/nominatie van een project.
Vervolgens reageert een andere (voor mijn onbekende) collega met een mailtje met de volgende strekking:
"Ik stel het niet op prijs als je een mail naar mij stuurt die voor mij niet relevant is. Wat vervelend dat je dat naar ALLE medewerkers moet doen. Op die manier moet ik steeds niet-relevante mails lezen die niks met mijn werk te maken hebben".
Reageert een andere collega (van weer een andere locatie) daar weer op: "daar sluit ik mij volledig bij aan!"
--> Oh, the irony...Ik vraag me altijd af of die mensen dan niet doorhebben dat ze eigenlijk precies hetzelfde doen
"Ja, je moet niet ongevraagd naar IEDEREEN die mailtjes sturen, en om dat duidelijk te maken, stuur ik mijn reactie naar IEDEREEN!"
Daar postte ik gisteren al overquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gisteren ontvingen alle medewerkers van deze school een e-mail van een collega (van een andere locatie) die 'ons' wilde laten stemmen op een of andere wedstrijd/nominatie van een project.
Vervolgens reageert een andere (voor mijn onbekende) collega met een mailtje met de volgende strekking:
"Ik stel het niet op prijs als je een mail naar mij stuurt die voor mij niet relevant is. Wat vervelend dat je dat naar ALLE medewerkers moet doen. Op die manier moet ik steeds niet-relevante mails lezen die niks met mijn werk te maken hebben".
Reageert een andere collega (van weer een andere locatie) daar weer op: "daar sluit ik mij volledig bij aan!"
--> Oh, the irony...Ik vraag me altijd af of die mensen dan niet doorhebben dat ze eigenlijk precies hetzelfde doen
"Ja, je moet niet ongevraagd naar IEDEREEN die mailtjes sturen, en om dat duidelijk te maken, stuur ik mijn reactie naar IEDEREEN!"
Ja?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:54 schreef Syrena het volgende:
[..]
Daar postte ik gisteren al over![]()
Vandaag staat trouwens op Infonet uitleg daarover, en ook dat je geen reply-to-all moet doen. Prompt vanmorgen wéér twee mails met "Ja vind ik ook" en toen nog eentje met de strekking dat ze geen reply to all moesten doen. Wat die persoon dus wel weer gedaan had.
Of darmkrampjes. Of een zere nek. Of een verkoudheidje. Of honger. Of een vieze luier. Of behoefte aan warmte en nabijheid. Of behoefte aan rust. Of jusit geen behoefte aan rust (want in de buik was het ook lawaaierig). Of de wieg staat op een aardstraal. Of de wind staat verkeerd. Of poep in het algemeen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Maar ik geloof absoluut dat onzekerheid van ouders daaraan bij kan dragen. Dat je dan net de verkeerde keuzes maakt of dat je onzekerheid uitstraalt op je baby ofz. Ach ja, eerst eens een kind krijgen en dan zien we wel of we het echt zoveel beter gaan doen
Met een strikje iig niet, maar hoelang moet je daar blijven dan? Krijg je niet gewoon zo'n schattig blauw hemd met knoopjes en een blote rug?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kee, wat zouden jullie doen voor in het ziekenhuis? Ik moet makkelijk zittende kleding aan en aangezien ik een katheter krijg, ben ik wat huiverig voor iets met een broek. Ik slaap thuis altijd in een kort singletje, maar dat is daar geen optie, dus iets kopen moet ik sowieso. Heb hier al wel in de winkels gekeken, maar daar zie ik of alleen maar té sexy, té oma of té kinderachtig. Help.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zingt: Hormonen! Wacht maar af tot jij ook onder de hormonen zitquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef progje het volgende:
Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik ben zelf niet zwanger en ik weet dat het soms echt heel zwaar kan zijn. Maar het lijkt wel of er in OUD alleen maar zwangerschappen inclusief veel gezeur bestaan
Ongetwijfeld, maar die hoef ik niet aan als ik lig te wachten en daarna. Ik moet nog blijven tot ruggenprik is uitgewerkt en ik weer zelfstandig kan piesenquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Met een strikje iig niet, maar hoelang moet je daar blijven dan? Krijg je niet gewoon zo'n schattig blauw hemd met knoopjes en een blote rug?
True, volgens mij hangt het niet zozeer af van de ouders of een baby veel huilt, wel of het een huilbaby is. Je hebt vaak 'huilbabies' waarvan de ouders heel erg overdrijven. Maar je hebt ook gewoon echte huilbabies die gewoon echt veel wenen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of darmkrampjes. Of een zere nek. Of een verkoudheidje. Of honger. Of een vieze luier. Of behoefte aan warmte en nabijheid. Of behoefte aan rust. Of jusit geen behoefte aan rust (want in de buik was het ook lawaaierig). Of de wieg staat op een aardstraal. Of de wind staat verkeerd. Of poep in het algemeen.
Laat de gedachte dat je er heel veel zelf aan kan doen absoluut varen. Ja, je kunt heel veel dingen goed en verkeerd doen. Maar je baby is ook een mens. En als ouder heb je niet overal invloed op.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of darmkrampjes. Of een zere nek. Of een verkoudheidje. Of honger. Of een vieze luier. Of behoefte aan warmte en nabijheid. Of behoefte aan rust. Of jusit geen behoefte aan rust (want in de buik was het ook lawaaierig). Of de wieg staat op een aardstraal. Of de wind staat verkeerd. Of poep in het algemeen.
Laat de gedachte dat je er heel veel zelf aan kan doen absoluut varen. Ja, je kunt heel veel dingen goed en verkeerd doen. Maar je baby is ook een mens. En als ouder heb je niet overal invloed op.
Dat kan ik niet beoordelen vanaf een webpaginaquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
"die ene die het lekkerst zit"
Maar als je ligt te wachten hoef je ook geen nachthemd aan, want nog geen katheter en daarna aanhouden is juist wel handig, gewoon lekker onder de deken blijven tot je je weer gewoon kan omkleden. Als ik de blokkade doe gaat het ook zo, je wacht eerst gewoon in je eigen kleren tot het bijna zover is, dan krijg je het blauwe hemd. Na de ingreep blijf je liggen onder de deken met je blauwe hemd en als het zover is dat je weer kan plassen en de ruggeprik uitgewerkt is, kan je je gewoon weer omkleden. (Ik heb ook wel andere ingrepen gehad dan alleen die blokkade, dit is wel een beetje hoe het werkt en zeker hoe je het jezelf het makkelijkst maakt.)quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die hoef ik niet aan als ik lig te wachten en daarna. Ik moet nog blijven tot ruggenprik is uitgewerkt en ik weer zelfstandig kan piesen.
Joh, je ligt toch onder de dekens, dus ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die hoef ik niet aan als ik lig te wachten en daarna. Ik moet nog blijven tot ruggenprik is uitgewerkt en ik weer zelfstandig kan piesen.
Ja, daar zou ik ook echt vreselijk pissig om worden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:13 schreef Tinkepink het volgende:
Onze eerste was een huilbaby. En die heeft een half jaar bij mij of mijn man in de draagzak gewoond. Wat bleek achteraf: door de heftige bevalling zat een nekwerveltje scheef. Een keer naar de chiropractor en ht probleem was opgelost. Rechtop hangend had ze er geen last van.
Echt, die lui die zeiden dat ik waarschijnlijk niet rustig genoeg was of zelf schuld ben aan een huilbaby kan ik wel op de bek slaan. Etters.
Nummer 2 lag daarentegen liever in een wiegje (en was geen huilbaby), maar die haalt de lichamelijke nabijheid nu dubbel en dwars in.
Ook dat nog, hoewel ik betwijfel of XM wel een infuus krijgt? Denk het eigenlijk niet, want ruggeprik. Bij de zenuwblokkade overigens ook geen infuus.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Joh, je ligt toch onder de dekens, dus ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken eigenlijk.Heb je niet een wat langer tshirt ofzo?
Sowieso, je krijgt vast ook een infuus (krijg je dat niet altijd?!) en dus kun je je niet eens omkleden.
Bij een ruggeprik krijg je toch wel een infuus?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ook dat nog, hoewel ik betwijfel of XM wel een infuus krijgt? Denk het eigenlijk niet, want ruggeprik. Bij de zenuwblokkade overigens ook geen infuus.
SPOILER: kleertjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
die heb ik gisteraaf gedaan. Die is tof!quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Omg omg omg... AWESOME
awesome link - draw a stickman
helaas weet ik daar al heel veel vanaf... (zware vorm van PMS(PMDS), zit er nog steeds voor aan de medicijnen)quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zingt: Hormonen! Wacht maar af tot jij ook onder de hormonen zit
dat beest klinkt als een alarmsysteemquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Gewoon, rare!
[..]
Ok, ik geef toe, ze zijn minder tof als ze je eten jatten. Maar verder zijn dieren in het wild gewoon leuk.
Het leukste dier tot nu toe:![]()
![]()
vergeet het omkleden dan maar sweetie.. dat gaat niet lukken over een slangetje en een zak en een rek heen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, krijg wel een infuus... geen idee met wat, maar krijg het wel.
op zich wel fijn hoor, want je eventuele verdoving en/of andere medicijnen die ze je dan moeten geven gaan ook via het infuus.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, krijg wel een infuus... geen idee met wat, maar krijg het wel.
Tof hč?!quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:29 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
dat beest klinkt als een alarmsysteem
Ja dat dacht ik al, zoutoplossing zal het in eerste instantie wel zijn? Just in case..quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:38 schreef progje het volgende:
[..]
op zich wel fijn hoor, want je eventuele verdoving en/of andere medicijnen die ze je dan moeten geven gaan ook via het infuus.
S'up?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
S'up?Nee, maar ik zie er gewoon heel erg tegenop. En gewoon alles. Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus het is allemaal nieuw voor me. En ik vind het gewoon maar niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Het is ook niet leuk. Maar het moet wel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie er gewoon heel erg tegenop. En gewoon alles. Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus het is allemaal nieuw voor me. En ik vind het gewoon maar niks.
Wou ook net reageren, maar dat dus...quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het is ook niet leuk. Maar het moet wel.
Over het algemeen is het verplegend personeel ontzettend aardig. Zorg gewoon dat je wat leesvoer, een muziekje en je telefoon bij je hebt. Dan hoef je je iig niet te vervelen.![]()
Zeg het ook tegen het verplegend personeel, dat je nog nooit eerder in het ziekenhuis hebt gelegen, dan hebben ze de gelegenheid om je wat extra informatie te geven over het hoe en waarom.
Hehehe, knappe jongen/meid die kan zien hoe die ruggeprik erin gaat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:50 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wou ook net reageren, maar dat dus...
Heb je vragen, gewoon vragen, twijfel je ergens over, ook gewoon vragen. Blijkt dat er gewoon best wel betrokken mensen in zo'n ziekenhuis werken![]()
Met je ruggenprik, ontspannen door je neus in- en je mond uitademen, rug slap houden, en dan merk je er weinig van. Niet zo op naalden? Dan beter niet kijken...
Is inderdaad regel 1 als we zo'n kinderen opnemen. Maar sommige mensen klagen wel veel vlugger over een kind dat veel weent dan anderen. En andere mensen hebben dan juist heel veel recht om te klagen. Vandaar erge huilbaby met mama eronderdoor -> opname met observatie en de mama thuis in haar bed.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, daar zou ik ook echt vreselijk pissig om worden.
Neem een shirt van duvel mee en een sportbroekje?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen vanaf een webpagina.
Idd een losse short is best wel nog handig met een katheder!quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Neem een shirt van duvel mee en een sportbroekje?
^^quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef Tinkepink het volgende:
Staat je goed mo. Je begint al echt een meisje te wordenHeb je al hakjes?
Waarom?quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:30 schreef Probability het volgende:
Dus hij moet op de 1e hulp laten controleren of het is wat de huisarts denkt. 'ja ik bel wel als het echt iets is dan kun je misschien wel langskomen maar nu liever niet' ziekenhuis is hier echt om de hoek. maar goed wat hij wil.
ben echt razend.
^ datquote:
^^quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:41 schreef V1z0R het volgende:
[..]
^ dat
Als hij zolang het nog niks is gewoon liever alleen daar zit, is toch niets om je boos over te maken?
Omdat ik hem de hele ochtend naar de dokter heb geprobeerd te krijgen maar hij daar te eigenwijs voor is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:41 schreef V1z0R het volgende:
[..]
^ dat
Als hij zolang het nog niks is gewoon liever alleen daar zit, is toch niets om je boos over te maken?
quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:45 schreef Probability het volgende:
[..]
Omdat ik hem de hele ochtend naar de dokter heb geprobeerd te krijgen maar hij daar te eigenwijs voor is.
Nou ik vind het nog al wat hoor, naar de eerste hulpZit ik hier een beetje met het idee dat ik sowieso niet weg kan mocht het wel iets zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |