abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102295612
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_102295657
En voor Coco:

quote:
"Ouders oorzaak huilbaby" berichtten diverse kranten vorige maand dat ouders zelf schuld hebben aan een huilbaby. De strekking van de artikelen was als volgt: "Ze zijn te druk en te onzeker en bieden te weinig rust, regelmaat en reinheid. Ouders zetten tegenwoordig een baby in een drukke kamer met tv en rinkelende telefoons en weten niet anders te doen dan het kind in nog meer stress en drukte rond te dragen!
http://claudiawalda.blogspot.com/2009/11/huilbabys.html
Ja doei.
pi_102295689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat ik nog weet van zwangere collega's en vriendinnen is geen rauw vlees, groente en fruit goed wassen, geen kazen van bepaalde melk (geen idee welke) en geen kattenbakken meer uitscheppen of verschonen. Rustig aan met kaneel en voor de rest, rust, reinheid en regelmaat. Wat ook geldt voor de babbie straks.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102295730
O+ het ruikt hier naar vers brood O+ nog even en het mag de oven uit :9
Ja doei.
pi_102295735
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

is wel een hele belangrijke ja, van die kattenbak.. toxoplasmose..

http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxoplasmose.php
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_102295750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
O+ het ruikt hier naar vers brood O+ nog even en het mag de oven uit :9
whraaaa, vers brood is echt zo ongelooflijk lekker.

Volgens mij zou ik zo in mijn eentje zo'n heel brood kunnen opeten :')
pi_102295789
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:01 schreef progje het volgende:

[..]

is wel een hele belangrijke ja, van die kattenbak.. toxoplasmose..

http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxoplasmose.php
Nog een reden om geen katten te nemen! O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102295806
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog een reden om geen katten kinderen te nemen! O+
Ja doei.
pi_102295846
Thx voor het meedenken O+

Martijn heeft gisteren al het een en ander op zitten zoeken. Zei al dat ik "niet meer mag BBQ'en" (of als ik wel meedoe, dat we er dan absoluut zeker van moeten zijn dat het vlees gaar is). Kattenbak mag ik nu ook niet meer doen van hem :P

Kaas eet ik eigenlijk sowieso bijna niet, dus dat is al geen probleem.

@ Vaiz & Moblo (als ik het goed onthouden heb), ik heb ook de indruk dat er soms té moeilijk wordt gedaan. Ik probeer selectief te zijn (is er bewezen dat iets echt helpt, dan doe ik het, zoals foliumzuur slikken). Maar ik wil me niet te veel laten meeslepen, want volgens mij word je dan helemaal gek.

quote:
Martijn was t/m 14maanden een huilbaby :D :')

Maar ik geloof absoluut dat onzekerheid van ouders daaraan bij kan dragen. Dat je dan net de verkeerde keuzes maakt of dat je onzekerheid uitstraalt op je baby ofz. Ach ja, eerst eens een kind krijgen en dan zien we wel of we het echt zoveel beter gaan doen :D
pi_102295861
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog een reden om geen katten te nemen! O+
Gelukkig hebben we er maar vier :D
pi_102295865
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind kinderen leuker dan katten. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_102295948
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind kinderen leuker dan katten. B-)
Op dit moment vind ik katten nog steeds leuker dan kinderen :D

Denk ook dat alleen mijn eigen kinderen daar een uitzondering op zullen vormen :P
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:11:30 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102296017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk ook dat alleen mijn eigen kinderen daar een uitzondering op zullen vormen :P
Ik luv deze nuchtere instelling ^O^.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102296040
:Y
Ja doei.
pi_102296047
En o wee als je alleen nog maar in OUD gaat posten straks }:|
Ja doei.
pi_102296103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik hou eigenljik vooral niet zo van dieren. B-)
Vind alleen dieren in het wild leuk. Maar dan wel graag exotische exemplaren. Zo wil ik nog heel graag een neusaap zien. En een tapir, een miereneter, een gorilla, chimpansee, luiaard en nog veel meer. O+
Doe wat je niet durft.
pi_102296144
2-tenig of 3-tenig HPKW? :D
Sid O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102296153
huu

apen

huuu

;(
Ja doei.
pi_102296312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
En o wee als je alleen nog maar in OUD gaat posten straks }:|
:D!

No worries, ik denk dat dat wel mee gaat vallen xD
pi_102296334
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102296493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D!

No worries, ik denk dat dat wel mee gaat vallen xD
_O- mwhahaha ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen...

Ik vind het vaak zoveel gezeik daar, bijna alle vrouwen hebben ook echt altijd alle klachten en gezeik en ellende en weet ik wat en whraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik ben zelf niet zwanger en ik weet dat het soms echt heel zwaar kan zijn. Maar het lijkt wel of er in OUD alleen maar zwangerschappen inclusief veel gezeur bestaan :@
pi_102296500
Omg omg omg... AWESOME :D

awesome link - draw a stickman O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 13:29:47 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102296578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef progje het volgende:

[..]

_O- mwhahaha ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen...

Ik vind het vaak zoveel gezeik daar, bijna alle vrouwen hebben ook echt altijd alle klachten en gezeik en ellende en weet ik wat en whraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik ben zelf niet zwanger en ik weet dat het soms echt heel zwaar kan zijn. Maar het lijkt wel of er in OUD alleen maar zwangerschappen inclusief veel gezeur bestaan :@
Dat is ook grotendeels zo hoor ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102296613
Moet ik ook maar eens in OUD kijken dan... Mag je daar trollen?
Na een paar posts in 1 topic hou ik het al niet meer vol, bedankt en tot ziens OUD :{w
pi_102296735
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:15 schreef V1z0R het volgende:
2-tenig of 3-tenig HPKW? :D
Sid O+
Gewoon, rare! O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
huu

apen

huuu

;(
Ok, ik geef toe, ze zijn minder tof als ze je eten jatten. Maar verder zijn dieren in het wild gewoon leuk.
Het leukste dier tot nu toe:
O+ O+ O+
Doe wat je niet durft.
pi_102296787
_O- net of ze zo half dichtgeknepen, ballonnen leeg laten lopen :')
pi_102296819
Ik háát apen. Ze vallen bij mij in de categorie clowns, Pinocchio en magnesiumblokken tijdens gymles vroeger.
Ja doei.
pi_102296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:36 schreef V1z0R het volgende:
_O- net of ze zo half dichtgeknepen, ballonnen leeg laten lopen :')
En zo klonken ze ook om 5 uur 's ochtends. O+
Doe wat je niet durft.
pi_102296827
Het gaat om rauwmelkse kaas, de gewone nederlandse kaasjes zijn netjes van gepasteuriseerde kaas, niets aan de hand daarmee.
pi_102296855
Oh en ik heb net een boterham gegeten! *O*

Nog wel met primperan, maar toch!
pi_102296920
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik háát apen. Ze vallen bij mij in de categorie clowns, Pinocchio en magnesiumblokken tijdens gymles vroeger.
Ongefundeerde haat jegens clowns begrijp ik, maar vanwaar de haat jegens Pinocchio en magnesiumblokken?
En hoe kun je dit nu haten:

O+ O+ O+
Doe wat je niet durft.
pi_102297015
Gisteren ontvingen alle medewerkers van deze school een e-mail van een collega (van een andere locatie) die 'ons' wilde laten stemmen op een of andere wedstrijd/nominatie van een project.

Vervolgens reageert een andere (voor mijn onbekende) collega met een mailtje met de volgende strekking:
"Ik stel het niet op prijs als je een mail naar mij stuurt die voor mij niet relevant is. Wat vervelend dat je dat naar ALLE medewerkers moet doen. Op die manier moet ik steeds niet-relevante mails lezen die niks met mijn werk te maken hebben".

Reageert een andere collega (van weer een andere locatie) daar weer op: "daar sluit ik mij volledig bij aan!"

--> Oh, the irony... :D Ik vraag me altijd af of die mensen dan niet doorhebben dat ze eigenlijk precies hetzelfde doen :D "Ja, je moet niet ongevraagd naar IEDEREEN die mailtjes sturen, en om dat duidelijk te maken, stuur ik mijn reactie naar IEDEREEN!"

:')
pi_102297020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:38 schreef MarMar het volgende:
Oh en ik heb net een boterham gegeten! *O*

Nog wel met primperan, maar toch!
:D *O* ^O^
pi_102297068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gisteren ontvingen alle medewerkers van deze school een e-mail van een collega (van een andere locatie) die 'ons' wilde laten stemmen op een of andere wedstrijd/nominatie van een project.

Vervolgens reageert een andere (voor mijn onbekende) collega met een mailtje met de volgende strekking:
"Ik stel het niet op prijs als je een mail naar mij stuurt die voor mij niet relevant is. Wat vervelend dat je dat naar ALLE medewerkers moet doen. Op die manier moet ik steeds niet-relevante mails lezen die niks met mijn werk te maken hebben".

Reageert een andere collega (van weer een andere locatie) daar weer op: "daar sluit ik mij volledig bij aan!"

--> Oh, the irony... :D Ik vraag me altijd af of die mensen dan niet doorhebben dat ze eigenlijk precies hetzelfde doen :D "Ja, je moet niet ongevraagd naar IEDEREEN die mailtjes sturen, en om dat duidelijk te maken, stuur ik mijn reactie naar IEDEREEN!"

:P Ik zou het dan weer expres doen (maar dan in kleine letters onderaan de mail dat duidelijk maken). Oh, en zodra in onze vriendengroep een mail wordt verstuurd aan ladingen mensen (het is gebruikelijk om de BCC te gebruiken) dan nodigt dat sowieso uit tot een reply to all frenzy 8-)
Ja doei.
pi_102297121
Bij een voormalig stage-adres is daarom iemand ontslagen. Had ook aan het hele bedrijf gemaild om te stemmen op FHM's buurmeisje van het jaar of zo. :)

E-mail etiquette voor iedereen! }:|
pi_102297175
Iedereen heeft tegenwoordig twitter, hyves, facebook, blytes, whatsapp, etc. en dan nog zoveel mensen per mail lastig moeten willen vallen, huuu ;(
Ja doei.
pi_102297234
Ik had 'm aangegeven bij de politie voor spammen! :D Da's illegaal namelijk...
pi_102297250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

Daar postte ik gisteren al over :7
Vandaag staat trouwens op Infonet uitleg daarover, en ook dat je geen reply-to-all moet doen. Prompt vanmorgen wéér twee mails met "Ja vind ik ook" en toen nog eentje met de strekking dat ze geen reply to all moesten doen. Wat die persoon dus wel weer gedaan had.

8)7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_102297320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:54 schreef Syrena het volgende:

[..]

Daar postte ik gisteren al over :7
Vandaag staat trouwens op Infonet uitleg daarover, en ook dat je geen reply-to-all moet doen. Prompt vanmorgen wéér twee mails met "Ja vind ik ook" en toen nog eentje met de strekking dat ze geen reply to all moesten doen. Wat die persoon dus wel weer gedaan had.

8)7
Ja? :D Heb je post van gisteren gemist blijkbaar. Maar inderdaad, wat stom van die lui he? :D Zo ontzettend niet doordacht, hahaha.

En zag 't inderdaad vanmorgen al op infonet staan :D
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:03:07 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102297500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Maar ik geloof absoluut dat onzekerheid van ouders daaraan bij kan dragen. Dat je dan net de verkeerde keuzes maakt of dat je onzekerheid uitstraalt op je baby ofz. Ach ja, eerst eens een kind krijgen en dan zien we wel of we het echt zoveel beter gaan doen :D
Of darmkrampjes. Of een zere nek. Of een verkoudheidje. Of honger. Of een vieze luier. Of behoefte aan warmte en nabijheid. Of behoefte aan rust. Of jusit geen behoefte aan rust (want in de buik was het ook lawaaierig). Of de wieg staat op een aardstraal. Of de wind staat verkeerd. Of poep in het algemeen.

Laat de gedachte dat je er heel veel zelf aan kan doen absoluut varen. Ja, je kunt heel veel dingen goed en verkeerd doen. Maar je baby is ook een mens. En als ouder heb je niet overal invloed op.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:05:43 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102297572
Kee, wat zouden jullie doen voor in het ziekenhuis? Ik moet makkelijk zittende kleding aan en aangezien ik een katheter krijg, ben ik wat huiverig voor iets met een broek. Ik slaap thuis altijd in een kort singletje, maar dat is daar geen optie, dus iets kopen moet ik sowieso. Heb hier al wel in de winkels gekeken, maar daar zie ik of alleen maar té sexy, té oma of té kinderachtig. Help ;(.

pi_102297579
Gelukkig zijn de meeste babies geen huilbabies :) geneuzel over hoe en wat, het is gewoon natuur en je eigen natuur neemt als het goed is ook wel een eind over :) Komt gewoon goed.
pi_102297619
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kee, wat zouden jullie doen voor in het ziekenhuis? Ik moet makkelijk zittende kleding aan en aangezien ik een katheter krijg, ben ik wat huiverig voor iets met een broek. Ik slaap thuis altijd in een kort singletje, maar dat is daar geen optie, dus iets kopen moet ik sowieso. Heb hier al wel in de winkels gekeken, maar daar zie ik of alleen maar té sexy, té oma of té kinderachtig. Help ;(.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Met een strikje iig niet, maar hoelang moet je daar blijven dan? Krijg je niet gewoon zo'n schattig blauw hemd met knoopjes en een blote rug?
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:07:40 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102297624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef progje het volgende:
Zingt: Hormonen! Wacht maar af tot jij ook onder de hormonen zit
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:09:08 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102297670
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:07 schreef MarMar het volgende:

[..]

Met een strikje iig niet, maar hoelang moet je daar blijven dan? Krijg je niet gewoon zo'n schattig blauw hemd met knoopjes en een blote rug?
Ongetwijfeld, maar die hoef ik niet aan als ik lig te wachten en daarna. Ik moet nog blijven tot ruggenprik is uitgewerkt en ik weer zelfstandig kan piesen :+.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:09:12 #47
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102297671
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of darmkrampjes. Of een zere nek. Of een verkoudheidje. Of honger. Of een vieze luier. Of behoefte aan warmte en nabijheid. Of behoefte aan rust. Of jusit geen behoefte aan rust (want in de buik was het ook lawaaierig). Of de wieg staat op een aardstraal. Of de wind staat verkeerd. Of poep in het algemeen.

Laat de gedachte dat je er heel veel zelf aan kan doen absoluut varen. Ja, je kunt heel veel dingen goed en verkeerd doen. Maar je baby is ook een mens. En als ouder heb je niet overal invloed op.
True, volgens mij hangt het niet zozeer af van de ouders of een baby veel huilt, wel of het een huilbaby is. Je hebt vaak 'huilbabies' waarvan de ouders heel erg overdrijven. Maar je hebt ook gewoon echte huilbabies die gewoon echt veel wenen.

En Coco ook wegblijven van zieke kindjes, CMV wil je ook niet hebben. Trouwens wordt dat bij jullie gecontroleerd in het bloed, want met 4 katten is de kans groot dat je wel al eens Toxoplasmose hebt doorgemaakt en dan maakt dat niet zo veel uit.
Verder zeggen ze ook dat rauwe eieren (lees Tiramisu, chocolademousse) ook niet echt aan te raden zijn.
Nujah zolang je van de drugs, alcohol en sigaretten blijft...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_102297721
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Tuurlijk :D Maar als je gaat stressen/panieken of overbezorgd bent en/of niet meer op jezelf durft te vertrouwen, dan betwijfel ik of dat een positieve invloed heeft.

Het lijkt me vrij logisch dat je namelijk wel een bepaalde invloed hebt.

Voorbeeld:
Mijn schoonzusje was laatst met man & kind bij ons op bezoek. En zij maakt zich heel druk om wat anderen denken (over het kind). Daardoor is ze niet consequent in haar eigen gedrag. Je kunt me niet wijsmaken dat dat kind dat niet merkt.

Ander voorbeeld:
Toen vrienden van mij net een kindje hadden, renden ze zodra het kind ook maar langer dan een paar minuten bleef huilen, meteen naar boven omdat het "blijkbaar niet wilde slapen". Nu, bij hun tweede kindje, merken ze dat ze misschien wat overbezorgd waren in het begin en het zichzelf daardoor juist moeilijker maakten.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ieder kind hetzelfde is. Tuurlijk zijn sommige kinderen 'lastiger' dan anderen, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je daar zelf 0,0 invloed op hebt. Dat kan ik gewoon niet geloven.
pi_102297736
"die ene die het lekkerst zit"

^O^
Ja doei.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:12:02 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102297767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
"die ene die het lekkerst zit"

^O^
Dat kan ik niet beoordelen vanaf een webpagina :').
pi_102297784
In je blote kont met zo'n ziekenhuisschort lopen! O+ B-)
Zuster: 'Meneer, je mag wel weer een onderbroek aantrekken hoor!'
Ik: 'Dat weet ik...' *doorloopt* :7
pi_102297796
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar die hoef ik niet aan als ik lig te wachten en daarna. Ik moet nog blijven tot ruggenprik is uitgewerkt en ik weer zelfstandig kan piesen :+.
Maar als je ligt te wachten hoef je ook geen nachthemd aan, want nog geen katheter en daarna aanhouden is juist wel handig, gewoon lekker onder de deken blijven tot je je weer gewoon kan omkleden. Als ik de blokkade doe gaat het ook zo, je wacht eerst gewoon in je eigen kleren tot het bijna zover is, dan krijg je het blauwe hemd. Na de ingreep blijf je liggen onder de deken met je blauwe hemd en als het zover is dat je weer kan plassen en de ruggeprik uitgewerkt is, kan je je gewoon weer omkleden. (Ik heb ook wel andere ingrepen gehad dan alleen die blokkade, dit is wel een beetje hoe het werkt en zeker hoe je het jezelf het makkelijkst maakt.)

:*
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:13:13 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102297812
Onze eerste was een huilbaby. En die heeft een half jaar bij mij of mijn man in de draagzak gewoond. Wat bleek achteraf: door de heftige bevalling zat een nekwerveltje scheef. Een keer naar de chiropractor en ht probleem was opgelost. Rechtop hangend had ze er geen last van.
Echt, die lui die zeiden dat ik waarschijnlijk niet rustig genoeg was of zelf schuld ben aan een huilbaby kan ik wel op de bek slaan. Etters.

Nummer 2 lag daarentegen liever in een wiegje (en was geen huilbaby), maar die haalt de lichamelijke nabijheid nu dubbel en dwars in.
pi_102297872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Joh, je ligt toch onder de dekens, dus ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken eigenlijk. :) Heb je niet een wat langer tshirt ofzo?

Sowieso, je krijgt vast ook een infuus (krijg je dat niet altijd?!) en dus kun je je niet eens omkleden. :)
Doe wat je niet durft.
pi_102297902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:13 schreef Tinkepink het volgende:
Onze eerste was een huilbaby. En die heeft een half jaar bij mij of mijn man in de draagzak gewoond. Wat bleek achteraf: door de heftige bevalling zat een nekwerveltje scheef. Een keer naar de chiropractor en ht probleem was opgelost. Rechtop hangend had ze er geen last van.
Echt, die lui die zeiden dat ik waarschijnlijk niet rustig genoeg was of zelf schuld ben aan een huilbaby kan ik wel op de bek slaan. Etters.
Nummer 2 lag daarentegen liever in een wiegje (en was geen huilbaby), maar die haalt de lichamelijke nabijheid nu dubbel en dwars in.
Ja, daar zou ik ook echt vreselijk pissig om worden.
pi_102297905
Ik liet ze ook nooit lang huilen in bed :P met achterliggende gedachte dat dat bedje liefst iets fijns moet blijven zodat later als peuters slapen iets fijns blijft. Geen wetenschappelijke benadering, maar als ik kijk naar het slaapgedrag vanaf dat ze een woordje kunnen zeggen geloof ik dat ik best een punt had ;) Heb nog nooit een "nee ik wil niet naar bed" gehoord hier.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:16:04 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102297908
Naja, dan doe ik gewoon de goedkoopste, dan heb ik iig íets bij me, voor de zekerheid :).
pi_102297936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Joh, je ligt toch onder de dekens, dus ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken eigenlijk. :) Heb je niet een wat langer tshirt ofzo?

Sowieso, je krijgt vast ook een infuus (krijg je dat niet altijd?!) en dus kun je je niet eens omkleden. :)
Ook dat nog, hoewel ik betwijfel of XM wel een infuus krijgt? Denk het eigenlijk niet, want ruggeprik. Bij de zenuwblokkade overigens ook geen infuus.
pi_102297967
Bij elke ruggenprik net zo goed een infuus gehad hoor :?
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:17:58 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102297969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ook dat nog, hoewel ik betwijfel of XM wel een infuus krijgt? Denk het eigenlijk niet, want ruggeprik. Bij de zenuwblokkade overigens ook geen infuus.
Bij een ruggeprik krijg je toch wel een infuus?
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:19:35 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102298004
Ja, krijg wel een infuus... geen idee met wat, maar krijg het wel.
pi_102298005
Ik kreeg er wel eentje bij de ruggeprik toen ze schroeven in mn enkel gingen draaien.
Heb daarna heel hard gezeurd dat het ding eruit moest omdat het pijn deed. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_102298030
Rokje heb ik gekocht vorige week :) en nog 2 anderen, ook leuk, al zeg ik het zelf :P maar deze heb ik nu aan om indruk te maken op een Nederlanse prof die hier werkt zodat ik hopelijk mag helpen bij het geven van Nederlands hier :P

SPOILER: kleertjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_102298107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Omg omg omg... AWESOME :D

awesome link - draw a stickman O+
die heb ik gisteraaf gedaan. Die is tof!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:24:01 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102298149
Staat je goed mo. Je begint al echt een meisje te worden :P Heb je al hakjes? ;)
pi_102298314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zingt: Hormonen! Wacht maar af tot jij ook onder de hormonen zit
helaas weet ik daar al heel veel vanaf... (zware vorm van PMS(PMDS), zit er nog steeds voor aan de medicijnen)

Ik ben ook echt iemand anders dan.. verschrikkelijk...
Schijtdingen zijn het...

[ Bericht 0% gewijzigd door progje op 23-09-2011 14:39:38 ]
pi_102298333
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Gewoon, rare! O+

[..]

Ok, ik geef toe, ze zijn minder tof als ze je eten jatten. Maar verder zijn dieren in het wild gewoon leuk.
Het leukste dier tot nu toe:
O+ O+ O+
dat beest klinkt als een alarmsysteem :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102298578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
vergeet het omkleden dan maar sweetie.. dat gaat niet lukken over een slangetje en een zak en een rek heen. :*
Bespaart je wel weer geld en dan kan je na de tijd een kadootje voor jezelf kopen :) Think positive!
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:38:34 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102298635
Meh.
pi_102298645
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
op zich wel fijn hoor, want je eventuele verdoving en/of andere medicijnen die ze je dan moeten geven gaan ook via het infuus.
pi_102298662
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dat beest klinkt als een alarmsysteem :')
Tof hč?! O+
En dat 's ochtends om 5 uur in je hutje in de jungle. O+
Doe wat je niet durft.
pi_102298748
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:38 schreef progje het volgende:

[..]

op zich wel fijn hoor, want je eventuele verdoving en/of andere medicijnen die ze je dan moeten geven gaan ook via het infuus.
Ja dat dacht ik al, zoutoplossing zal het in eerste instantie wel zijn? Just in case..
pi_102298782
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh.
S'up?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:45:29 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102298864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

S'up?
SPOILER
Nee, maar ik zie er gewoon heel erg tegenop. En gewoon alles. Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus het is allemaal nieuw voor me. En ik vind het gewoon maar niks.
pi_102298985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie er gewoon heel erg tegenop. En gewoon alles. Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus het is allemaal nieuw voor me. En ik vind het gewoon maar niks.
Het is ook niet leuk. Maar het moet wel.
Over het algemeen is het verplegend personeel ontzettend aardig. Zorg gewoon dat je wat leesvoer, een muziekje en je telefoon bij je hebt. Dan hoef je je iig niet te vervelen. :)
Zeg het ook tegen het verplegend personeel, dat je nog nooit eerder in het ziekenhuis hebt gelegen, dan hebben ze de gelegenheid om je wat extra informatie te geven over het hoe en waarom. :)
Doe wat je niet durft.
pi_102299044
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het is ook niet leuk. Maar het moet wel.
Over het algemeen is het verplegend personeel ontzettend aardig. Zorg gewoon dat je wat leesvoer, een muziekje en je telefoon bij je hebt. Dan hoef je je iig niet te vervelen. :)
Zeg het ook tegen het verplegend personeel, dat je nog nooit eerder in het ziekenhuis hebt gelegen, dan hebben ze de gelegenheid om je wat extra informatie te geven over het hoe en waarom. :)
Wou ook net reageren, maar dat dus...
Heb je vragen, gewoon vragen, twijfel je ergens over, ook gewoon vragen. Blijkt dat er gewoon best wel betrokken mensen in zo'n ziekenhuis werken :o :D

Met je ruggenprik, ontspannen door je neus in- en je mond uitademen, rug slap houden, en dan merk je er weinig van. Niet zo op naalden? Dan beter niet kijken... :{
pi_102299214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wou ook net reageren, maar dat dus...
Heb je vragen, gewoon vragen, twijfel je ergens over, ook gewoon vragen. Blijkt dat er gewoon best wel betrokken mensen in zo'n ziekenhuis werken :o :D

Met je ruggenprik, ontspannen door je neus in- en je mond uitademen, rug slap houden, en dan merk je er weinig van. Niet zo op naalden? Dan beter niet kijken... :{
Hehehe, knappe jongen/meid die kan zien hoe die ruggeprik erin gaat. :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:55:57 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102299223
En als je je beter voorbereid voelt mét een pyjama mee, dan neem je er gewoon eentje mee! Beter mee verlegen dan om verlegen :7 Zou ik ook doen :+ En ik heb een slaapjurkje die qua vorm lijkt op die met overslagstukje en swirlies :P

Ik ben net op de bank in slaap geduveld en kon zweren dat ik tussendoor naar de vissen ( :') !?) had gekeken en mn vriendje hoorde praten en mijn pantoffel meerdere keren aan had gedaan :') Euhhh..
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:02:22 #79
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102299430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik ook echt vreselijk pissig om worden.
Is inderdaad regel 1 als we zo'n kinderen opnemen. Maar sommige mensen klagen wel veel vlugger over een kind dat veel weent dan anderen. En andere mensen hebben dan juist heel veel recht om te klagen. Vandaar erge huilbaby met mama eronderdoor -> opname met observatie en de mama thuis in haar bed.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_102299488
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen vanaf een webpagina :').
Neem een shirt van duvel mee en een sportbroekje?
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:05:42 #81
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102299515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:04 schreef Probability het volgende:

[..]

Neem een shirt van duvel mee en een sportbroekje?
Idd een losse short is best wel nog handig met een katheder!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:06:27 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102299534
Hebben we niet...
pi_102299547
Oh en ik zou je niet al te druk maken, ze zien genoeg mensen die geen tijd hebben om een leuke pyjama in te pakken (ongeluk, acuut iets)
pi_102299557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hebben we niet...
Of een boxer van duvel?
pi_102299619
O de keren dat ik in het ziekenhuis heb gelegen moest ik al mijn sieraden af en nagellak er af (ook van mijn tenen) en werd ik in een bed steeds overal heen gereden, dus niemand ziet je echt naakt..
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:11:55 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102299687
Ja, ik moet ook helemaal clean zijn idd :'). Bah. Nah, ik ga nu ff cadeautje voor mn vader halen en toetje voor vanaaf. Ga bij vriendinnetje eten, die gaat iets met mn haar doen O+ en dan de kroeg in.

Yay! O+

En thnx for the tips laiverds :Y.
pi_102299696
True, je hoeft niet te lopen in je blauwe hemd, gewoon lekker onder de dekens en omkleden achter een gordijn. Soort van groot pashokje met bed...

terwijl ik dat typ bedenk ik dat Viz dat soort pashokjes wel tof zou vinden :P

Het komt heus goed, eens bellen met de verplegersbalie om te vragen hoe het allemaal gaat kan je ook gewoon doen hoor! Voor je het weet ben je weer thuis joh :*
  Vis een optie? vrijdag 23 september 2011 @ 15:19:13 #88
70532 loveli
N
pi_102299914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef Tinkepink het volgende:
Staat je goed mo. Je begint al echt een meisje te worden :P Heb je al hakjes? ;)
^^
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 23 september 2011 @ 15:20:04 #89
70532 loveli
N
pi_102299943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Of een boxer van duvel?
Of draagt Duvel alleen strings?
crap in = crap out
pi_102300137
uh, vriendje is op weg naar de 1e hulp en wil niet dat ik langs kom, alleen als het iets ergs is :? sukkel
pi_102300219
Jemig! Heeftie wel gezegd wat er is Prob?
pi_102300241
ja, de dokter denkt dat het iets is waar ik een x aantal jaar geleden bijna aan dood ben gegaan, scheelde echt niets. ben echt kwaad.
pi_102300287
Dus hij moet op de 1e hulp laten controleren of het is wat de huisarts denkt. 'ja ik bel wel als het echt iets is dan kun je misschien wel langskomen maar nu liever niet' ziekenhuis is hier echt om de hoek. maar goed wat hij wil.

ben echt razend.
pi_102300352
Eigenwijs mormel. Ben blij dat hij de dokter alsnog gebeld heeft.
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:40:23 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102300571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:30 schreef Probability het volgende:
Dus hij moet op de 1e hulp laten controleren of het is wat de huisarts denkt. 'ja ik bel wel als het echt iets is dan kun je misschien wel langskomen maar nu liever niet' ziekenhuis is hier echt om de hoek. maar goed wat hij wil.

ben echt razend.
Waarom?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102300598
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom?
^ dat :?
Als hij zolang het nog niks is gewoon liever alleen daar zit, is toch niets om je boos over te maken?
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:42:31 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102300638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als hij zolang het nog niks is gewoon liever alleen daar zit, is toch niets om je boos over te maken?
^^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102300733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Omdat ik hem de hele ochtend naar de dokter heb geprobeerd te krijgen maar hij daar te eigenwijs voor is.

Nou ik vind het nog al wat hoor, naar de eerste hulp :o Zit ik hier een beetje met het idee dat ik sowieso niet weg kan mocht het wel iets zijn..
pi_102300753
zo, ik heb de middag vrij genomen en ga zo een dutje doen voordat ik rond half zes naar een feestje vertrek. En daarvoor ga ik nog wafels maken, als avondeten en lunch morgen. Zo gezond mogelijk, zonder suiker en met volkorenmeel. Niet al te slecht, dus.
pi_102300881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:45 schreef Probability het volgende:

[..]

Omdat ik hem de hele ochtend naar de dokter heb geprobeerd te krijgen maar hij daar te eigenwijs voor is.

Nou ik vind het nog al wat hoor, naar de eerste hulp :o Zit ik hier een beetje met het idee dat ik sowieso niet weg kan mocht het wel iets zijn..
:D eigenwijze herken ik...

Eerste hulp is niet zo spectaculair toch? En waarom zou je niet weg kunnen? Als het echt iets ernstigs is zou je toch nog niets kunnen doen om het te verhelpen.
Niet rot bedoeld, maar iedereen heeft z'n eigen manier hoe die iets afhandelt. Ik zou ook moeilijk iemand erbij kunnen verdragen in het ziekenhuis, teveel afleiding of zo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')