Ja hoor.quote:
quote:Uniek Stones-materiaal
‘Import van lelijkerds’, zo kondigde de Telegraaf de komst van de Rolling Stones aan. Dit terwijl het concert op 8 augustus 1964 in het Kurhaus in Scheveningen de boeken inging als een legendarisch moment in de Nederlandse popgeschiedenis.
Uitzinnige fans
Andere tijden gaat zaterdag terug naar die dag. Het programma maakt een reconstructie van het eerste bezoek van de Stones aan Den Haag. De beelden van uitzinnige fans en politieagenten die de menigte in bedwang hielden, zijn ontdekt door Stoneskenner Rene Spork van het Gemeentearchief Rotterdam. Ze zijn afkomstig van cineast Jan Schaper. Hij was een van de mannen die op die dag opnamen maakte.
Origineel geluid
Die beelden gingen de hele wereld over, maar het geluid wat te horen was, was niet origineel. Dat was een studio-opname. Die avond ging het microfoonsnoer van Mick Jagger stuk, waardoor hij maar vijf nummers speelde. Andere tijden laat het originele geluid horen dat is opgenomen door een meisje ter plekke.
Moet ie kosten?quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom kopen jullie niet gewoon die EC 1000Geniaal gitaartje
Echt de sound, of de manier van spelen?quote:Op zondag 25 september 2011 01:35 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit nu eens wat concerten/nummers op Youtube te kijken/luisteren en ik kom tot 2 conclusie's:
- Ik wil een (gedateerde) sunburst Les Paul.![]()
![]()
![]()
- Ik wil (goed) kunnen gitaar spelen![]()
Dat heerlijke geluid wat ze hier uitpersen:
Clapton's geluid klinkt gewoon hetzelfde als van Knopfler, heerlijk toontje!
-knip-
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat wil je gaan bouwen?quote:Op zondag 25 september 2011 11:45 schreef Gitaarmat het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het bouwen van versterkers?
volgens mij haal je jezelf hier onnodig veel werk mee op de hals, tweedehands kun je zoveel goed spul krijgen voor weinig...!quote:Op zondag 25 september 2011 11:45 schreef Gitaarmat het volgende:
Mijn vader heeft onlangs een versterker gebouwd. Ik zou er niet aan beginnenquote:Op zondag 25 september 2011 11:45 schreef Gitaarmat het volgende:
Waarom niet?quote:Op zondag 25 september 2011 13:01 schreef mr-green het volgende:
[..]
Mijn vader heeft onlangs een versterker gebouwd. Ik zou er niet aan beginnen
Klopt helemaal. Je kan het niet 123 makenquote:Op zondag 25 september 2011 13:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Is erg leuk als project. Je knutselt het alleen niet in een weekendje in elkaar en je moet goed weten waar je aan begint.
Beide, heerlijke sound halen Knopfler en Clapton eruit (ook gewoon precies - nou ja, bijna precies - dezelfde sound). En qua gitaarspel ook zeker wel, zoals beiden schijnbaar moeiteloos alles lijken te kunnen spelen. Lijkt me heerlijkquote:Op zondag 25 september 2011 09:51 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Echt de sound, of de manier van spelen?
Want ik zou niet willen lijken op Eric Clapton qua gitaarspel. Ik vind hem erg matig.
Ziet er tof uitquote:Op zondag 25 september 2011 13:03 schreef The_Dean het volgende:
[TK] Peavey Windsor 100 watt full tube gitaar top
Zo klinkt hij ook!quote:
Mooi ding.quote:Op zondag 25 september 2011 13:03 schreef The_Dean het volgende:
faaack, goede prijs..! het is dat ik net nieuwe amp heb!quote:Op zondag 25 september 2011 13:03 schreef The_Dean het volgende:
Hmmm... dat is net iets teveel voor een backupje... (naast mijn 3 andere backupsquote:
Wat dacht je danquote:Op zondag 25 september 2011 20:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hmmm... dat is net iets teveel voor een backupje... (naast mijn 3 andere backups)
450 ofzo.. ik heb zelf een ec-400, die heb ik voor 500 aangeschaftquote:
Maar voor je main is het een koopjequote:Op zondag 25 september 2011 20:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hmmm... dat is net iets teveel voor een backupje... (naast mijn 3 andere backups)
True that, maar mijn EC-401 voldoet. Specificaties verschillen overigens niet heel veel:quote:Op zondag 25 september 2011 21:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar voor je main is het een koopje
quote:Set-Neck Construction
24.75" Scale
Mahogany Body
Mahogany Neck
Rosewood Fingerboard
42mm Earvana Compensated Nut
Thin U Neck Contour
24 XJ Frets
Black Nickel Hardware
Grover Tuners
TOM Bridge & Tailpiece
EMG 81 (B) / 60 (N) Active p.u.
Kleur: Zwart
Enige verschil is het fingerboard, de tuners en de brug...quote:Set-Neck Construction
24.75" Scale
Mahogany Body
Mahogany Neck
Ebony Fingerboard
42mm Earvana Compensated Nut
Thin U Neck Contour
24 XJ Frets
Black Nickel Hardware
ESP Locking Tuners
Tonepros Locking TOM Bridge & Tailpiece
EMG 81 (B) / 60 (N) Active p.u.
kleur: Vintage Black
Beide geprobeerd? Ik heb de EC-1000 niet in mijn handen gehad wegens budgetbeperkingen... overigens wel een Gibson SG, maar die vond ik niet zo relaxedquote:Op zondag 25 september 2011 21:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Yep qua specs niet, maar tot je ze in je handen hebt
Was die washburn van je dan nie duur?quote:Op zondag 25 september 2011 22:05 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nog nooit een dure gitaar gehad, op de n of andere manier zie ik dat er ook niet meer van komen.
Wat versta je onder "duur" ?quote:Op zondag 25 september 2011 22:05 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nog nooit een dure gitaar gehad, op de n of andere manier zie ik dat er ook niet meer van komen.
Ik weet niet of actieve pups wel wat voor me zijn.quote:Op zondag 25 september 2011 22:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand hier eigenlijk interesse in een EMG set 81/89 inclusief coil switch (89 is switchbaar tot single coil)
Als er mogelijkheid is om ze in een stratje te bouwen ? Wil ik het eventueel overwegenquote:Op zondag 25 september 2011 22:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand hier eigenlijk interesse in een EMG set 81/89 inclusief coil switch (89 is switchbaar tot single coil)
Oude les paul`s hoeven niet duur te zijn...quote:Op zondag 25 september 2011 01:35 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit nu eens wat concerten/nummers op Youtube te kijken/luisteren en ik kom tot 2 conclusie's:
- Ik wil een (gedateerde) sunburst Les Paul.![]()
![]()
![]()
- Ik wil (goed) kunnen gitaar spelen![]()
Dat heerlijke geluid wat ze hier uitpersen:
Clapton's geluid klinkt gewoon hetzelfde als van Knopfler, heerlijk toontje!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou die mogelijkheid is er altijd hequote:Op zondag 25 september 2011 23:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als er mogelijkheid is om ze in een stratje te bouwen ? Wil ik het eventueel overwegen
Ik heb nog een les paul met crappy pu's op dit moment, wat voor prijs heb je in gedachten?quote:Op zondag 25 september 2011 22:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Set is 200 nieuw ongeveer. Dus roep maar watquote:Op maandag 26 september 2011 09:26 schreef savale het volgende:
[..]
Ik heb nog een les paul met crappy pu's op dit moment, wat voor prijs heb je in gedachten?
Ik speel ook alleen maar 4 akkoorden, maar wat zou ik donders graag een Martin willen!quote:Op zondag 25 september 2011 21:58 schreef Cynic het volgende:
Ach, voor die 4 akkoorden die ik moet spelen maakt het allemaal niet zoveel uit.
Klopt. En verder geen idee. Maar die sjaak wil ineens niet meer ruilenquote:Op maandag 26 september 2011 12:05 schreef brother52 het volgende:
Burny wordt toch gemaakt door Fernandes?
Dat is op zich geen verkeerd spul.
Weet je ook uit welk jaar die gitaar komt? Want ze zijn ergens in de jaren '80 ook nog een tijdje gebouwd in de Matsumoku fabriek.
quote:Op maandag 26 september 2011 12:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klopt. En verder geen idee. Maar die sjaak wil ineens niet meer ruilen![]()
Hmmm, dat is een stukje omrijden. Dan maar wat eerder ophouden met werken...quote:Op maandag 26 september 2011 13:00 schreef The_Dean het volgende:
Volgens mij ergens in de achterhoek... Bekende uit het topic
mjah dat dacht ik zelf ook al, die vind ik er ook het beste uitzien. Alleen wel kut dat de datum dat ze hem binnen kregen oorspronkelijk stond op de 10de en nu al een aantal keer veranderd is naar nu de 28ste..quote:Op maandag 26 september 2011 13:11 schreef brother52 het volgende:
Qua speakers zou ik absoluut voor de eerste gaan.
Woensdag is het toch al de 28e?quote:Op maandag 26 september 2011 13:13 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
mjah dat dacht ik zelf ook al, die vind ik er ook het beste uitzien. Alleen wel kut dat de datum dat ze hem binnen kregen oorspronkelijk stond op de 10de en nu al een aantal keer veranderd is naar nu de 28ste..
Ja dat wel, maar ze zullen hem dan ook wel weer niet binnen hebben ben ik bang...quote:Op maandag 26 september 2011 13:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Woensdag is het toch al de 28e?
En wat dan nog? Stel het komt een weekje later binnen. Dan is er toch nog steeds geen man overboord?quote:Op maandag 26 september 2011 13:16 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ze zullen hem dan ook wel weer niet binnen hebben ben ik bang...
Kben gewoon ontzettend ongeduldigquote:Op maandag 26 september 2011 13:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
En wat dan nog? Stel het komt een weekje later binnen. Dan is er toch nog steeds geen man overboord?
Of moet je hem komend weekend al gebruiken voor een gig?
Dan zou ik als therapie helemaal die eerste gaan bestellenquote:Op maandag 26 september 2011 13:20 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kben gewoon ontzettend ongeduldig
Yep, waarschijnlijk een kabeltje.quote:Want met mijn huidige amp begin ik wat ruis te krijgen. Ik ga dalijk ff kijken waar het aan ligt want als mijn gitaar direct in mijn amp zit nergens last van maar met wat pedalen ertussen krijg ik me toch een kakgeluid als hij alleen al aanstaat.
Dus miss een kabel die vervangen moet worden ofso
Is wel het beste ja, die eerste heeft ook gewoon vintage speakersquote:Op maandag 26 september 2011 13:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou ik als therapie helemaal die eerste gaan bestellen
[..]
Yep, waarschijnlijk een kabeltje.
Braddie?quote:Op maandag 26 september 2011 13:00 schreef The_Dean het volgende:
Volgens mij ergens in de achterhoek... Bekende uit het topic
Nee, die woont ergens in het midden van het land.quote:
Am I right?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
mijn burny lp is oorspronkelijk all-silver haha...
[ afbeelding ]
nu gelukkig met zwarte plastics
Hoort Arnhem al bij de achterhoek?quote:
Jij zet toch ook drie distortions achter elkaar? Dat zou het ook wel eens kunnen zijnquote:Op maandag 26 september 2011 13:20 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kben gewoon ontzettend ongeduldig
Want met mijn huidige amp begin ik wat ruis te krijgen. Ik ga dalijk ff kijken waar het aan ligt want als mijn gitaar direct in mijn amp zit nergens last van maar met wat pedalen ertussen krijg ik me toch een kakgeluid als hij alleen al aanstaat.
Dus miss een kabel die vervangen moet worden ofso
neeuuuh, ik heb mijn gitaar naar distortion pedaal naar een uuhm chorus pedal naar amp.quote:Op maandag 26 september 2011 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jij zet toch ook drie distortions achter elkaar? Dat zou het ook wel eens kunnen zijn
Die jaquote:Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Griebus het volgende:
Dan is het Ch.J.E_van_Hulthem
[..]
Am I right?
Vertel!quote:Op maandag 26 september 2011 13:52 schreef brother52 het volgende:
Afgelopen zaterdag op die beurs in Veenendaal (stelde vrij weinig voor) gesproken met de eigenaar van DooDad. Een strat van hun leek me wel een leuke optie maar na zaterdag dus niet meer. Wat een arrogante eikel is dat.
im gonna kick your ass buddyquote:Op maandag 26 september 2011 12:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klopt. En verder geen idee. Maar die sjaak wil ineens niet meer ruilen![]()
Gewoon de hele uitstraling van die kerel al.quote:
Ah, daar hebben we het probleem alquote:Op maandag 26 september 2011 15:03 schreef stefanhaan het volgende:
hmm heel raar, hoe dichterbij ik bij de versterker zit hoe meer ruis
Als ik in Tilburg zeg dat ik uit de Achterhoek kom, denken ze ook dat Arnhem en Enschede erbij horenquote:Op maandag 26 september 2011 13:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoort Arnhem al bij de achterhoek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |