Sorry me rail gun ging per ongeluk af.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:08 schreef 3-voud het volgende:
Laten we het terugschieten met ons nieuwe geheime magische wapen:
[ afbeelding ]
Draai je scherm eens terug..quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:46 schreef Barbaaf het volgende:
Lijkt 't nu zo of gaat ie recht op Iran af?
Hij hangt boven zuidoost AfrikaSomalie of zo en gaat toch naar het noordoosten?quote:
quote:AMSTERDAM - Nog voordat de restanten van de Amerikaanse onderzoekssatelliet UARS op aarde zijn neergeploft (of -geplonsd), dient zich alweer het volgende grote brok ruimteschroot aan.
Foto: NU.nl/Allesoversterrenkunde.nl
Eind oktober is het de beurt aan de succesvolle Duitse röntgensatelliet ROSAT.
Met een gewicht van 2,4 ton mag ROSAT dan een stuk lichter zijn dan UARS, de verwachting is dat er grotere brokstukken van op aarde terechtkomen.
De röntgensatelliet is namelijk veel degelijker van constructie en daardoor beter bestand tegen de hitte die bij de terugkeer in de aardatmosfeer optreedt.
Dertig brokstukken
Het Duitse ruimteonderzoekslab DLR gaat ervan uit dat dertig brokstukken met een totaal gewicht 1,6 ton het aardoppervlak kunnen bereiken - drie keer zo veel als de geschatte overblijfselen van UARS.
Ook de kans dat brokstukken schade of slachtoffers in dichtbewoonde gebieden zullen maken, is bij ROSAT groter dan bij UARS: 1 op 2000 tegen 1 op 3200.
De komende jaren zullen waarschijnlijk een toename in het aantal terugvallende satellieten laten zien.
Door het actiever worden van de zon zwelt de aardatmosfeer enigszins op, waardoor objecten in lage aardbanen meer luchtwrijving ondervinden.
quote:As of 10:30 a.m. EDT on Sept. 23, 2011, the orbit of UARS was 100 miles by 105 miles (160 km by 170 km). Re-entry is expected late Friday, Sept. 23, or early Saturday, Sept. 24, Eastern Daylight Time. Solar activity is no longer the major factor in the satellite’s rate of descent. The satellite’s orientation or configuration apparently has changed, and that is now slowing its descent. There is a low probability any debris that survives re-entry will land in the United States, but the possibility cannot be discounted because of this changing rate of descent. It is still too early to predict the time and location of re-entry with any certainty, but predictions will become more refined in the next 12 to 18 hours.
Volgens die site is ie de komende tijd helemaal niet zichtbaar in Nederland:quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:49 schreef Scrummie het volgende:
http://heavens-above.com/ hier te zien waar hij nu is
Zit ie al zo laag dan dat dat de hele periode dat ie boven de horizon is plaatsvindt?quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:13 schreef Ener-G het volgende:
Als de aarde tussen de satelliet en de zon zit valt er geen licht op dat naar beneden reflecteert. En dan zie je niks :p
*zucht*quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:17 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Hmm ik heb dit ook al gezien in TRU, de kans is dus 1 op 3200 dat je geraakt wordt? Waarom wordt die niet aan de gote klok gehangen! MORGEN ZIJN ER 1.800.000 MENSEN DOOD, OMA IK HOU VAN JE!
Ik vertrouw op murphyquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:50 schreef StM het volgende:
[..]
*zucht*
Kans van 1 op 3200 dat er überhaupt iemand geraakt zal worden.
De kans op het winnen van de staatsloterij 1: 250 miljoen. En die winnen mensen ook geregeld.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:50 schreef StM het volgende:
[..]
*zucht*
Kans van 1 op 3200 dat er überhaupt iemand geraakt zal worden.
Ik heb mijn aluminium helmpje al op!quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:54 schreef Biogarde het volgende:
[..]
De kans op het winnen van de staatsloterij 1: 250 miljoen. En die winnen mensen ook geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |