abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102255972
Dit is de eerste keer dat ik een topic plaats so have mercy als het niet even duidelijk is.

Maar ik ga verhuizen van een huisje zonder huurcontract en die ook geen woonvergunning heeft naar een flatje die ik pas gelee heb gekregen van de woningbouw. Nu is de vraag moet ik me dus ook als ieder ander het huis netjes en schoon opleveren of kan ik me wat moeite besparen en me meer richten op de nieuwe woning. Op zich was ik al begonnen met schoonmaken maar mn vriend verklaard me voor gek aangezien het niet hoeft. Ik vraag me af of dat ook echt zo is... Ook al hebben we geen contract gehad het is wel aantoonbaar dat we hier hebben gewoont door inschrijving en maandelijkse betalingen. Maar het huis heeft geen woonvergunning ,dus vraag ik me af of ik nou of echt de boel netjes moet afleveren? Want zou hij stappen willen ondernemen dan zou zn eigen ballen ingooien lijkt mij.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:12:28 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102256027
Het is toch gewoon goed fatsoen om de boel netjes achter te laten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_102256078
Je wil dus de verhuurder naaien omdat je geen huurcontract had? Waarom?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_102256142
Najah op zich niet zoals ik net al schreef was ik al begonnen met beetje bij beetje de boel netjes te maken. En die gozer heeft ons meer genaaid dan andersom (maargoed dat is een andere discussie).

Ik wil gewoon weten hoe het nou echt zit.
pi_102256158
Zn eigen ballen ingooien? :')
pi_102256167
Bezemschoon opleveren is het minste wat je kunt doen.
pi_102256177
Als het huis gesloopt gaat worden ofzo dan zou ik het ook niet doen, maar als er weer nieuwe bewoners komen lijkt het me vanzelfsprekend dat je het schoon oplevert.

En als de verhuurder jullie genaaid heeft etc. zoals je aangeeft dan kun je het natuurlijk ook niet doen. Als je geen borg hebt betaald dan kan ie je niks verplichten.
pi_102256190
kwestie van fatsoen, netjes achterlaten.

Hoe heb je het huisje gekregen. was het destijds schoon?
pi_102256195
Heb je een borg betaald en wil je die terug? hoe was de oplevering?

en voor de rest gewoon je gevoel volgen....
pi_102256316
Het was minimaal schoon om het zo maar te zeggen. Ik vind het ook een kwestie van fatsoen anders was ik er niet eens al aan begonnen het was meer mn vriend die me aan denken dacht en zoiets had van even navragen.

Er lag een tapijt ( half gemeubileerd huisje is het ) en die was zo vies en stonk zo erg dat die er meteen eruit moest we hebben zelf in het gehele huis een nieuwe vloer gezet en laten we ook.
Het dak lekt al vanaf dag 1 en is zo verrot dat ik zolang ik ik er heb gewoont ( 5 jaar) constand lekkages had en steeds smoesjes heb gehoord dat ie het wel ging repareren en dus nooit is gebeurd. Het hele dak moet opnieuw gedaan worden en hij beweerd nu we eruit gaan dat ie dat ook meteen gaat doen. Wat me dus ook eigenlijk afvraag of het wel zin heeft om alles nu schoon te maken.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:26:11 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102256464
Ga er gewoon één keer goed met de stofzuiger doorheen. 'Oogschoon', zou ik dat noemen. En geen troep achterlaten.

Is niet zoveel werk.
pi_102256515
Had borg betaald maar niet terug gekregen onder het mom dat ik hem geen hele maand heb kunnen geven om nieuwe huurders te vinden. Heb dat voor lief genomen omdat het idd kort dag is maar verder ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

De oplevering zelf .. tjah het huis staat op instorten zolang ik er woon heb ik wel 10 lekkages gehad, keukenvloer 2 maal opnieuw moeten leggen ( eigen kosten) en ja ook door een lekkage. Schimmel stond op de muren en de riolering is gewoon oud en nie goed meer dus ook al jarenlang gezeik mee gehad. In noodtoestand de woning betrokken want je moest tog wat en nu ik eindelijk hier weg kan gewoon benieuwd hoe het echt zit
  donderdag 22 september 2011 @ 12:28:57 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102256564
Klinkt alsof je wel heel blij mag zijn dat je nu naar een ander huisje kan!
pi_102256704
Dat ben ik ook zeker maar omdat het zo kortdag is wil ik hier natuurlijk zo min mogelijk doen.
Maar heb ook geen zin in een rekening achteraf.. iemand die mij kan vertellen hoe het juridisch zit kan hij mij naderhand nog het 1 en ander verhalen ?
  donderdag 22 september 2011 @ 12:36:28 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102256756
Hij zou theoretisch een schoonmaakbedrijf kunnen laten komen en de rekening op jou proberen te verhalen.

En dan zou jij hem in problemen kunnen brengen door aan het licht te brengen dat hij illegaal verhuurt.

Ik zou gewoon kiezen voor de snelle schoonmaakactie, dan trek je straks tenminste definitief de deur achter je dicht van dat ellendige krot.
pi_102256827
Ik zou het gewoon verder schoon (d.w.z. stofzuigen en dat soort normale dingen) achterlaten, inderdaad geen restanten achterlaten van je interieur en kijk ook even de muren na op boorgaten e.d. want daar pakt de verhuurder je op als hij kwaad wil, gewoon even vullen met muurvuller en je bent klaar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 22 september 2011 @ 12:43:05 #17
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102256900
Oogschoon inderdaad en stofzuigen. Dan ben je er vanaf. Laat hem nog even in een email bevestigen dat hij het dak zou repareren, dan kun je deze in de brievenbus gooien zodra de nieuwe bewoners er wonen. Grote kans dat hij hun naait net zoals jullie :) .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:00:37 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102257399
quote:
Want zou hij stappen willen ondernemen dan zou zn eigen ballen ingooien lijkt mij.
Wat...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_102257508
Goed dan weet ik voldoende even. Thnx voor de hulp en dan ga ik weer aan de slag.

Hier mag een slotje op.
pi_102263479
Als hij nog zoveel gaat doen, maak dan foto's voor je eigen bewijslast over hoe je het achterlaat.

Zorg ook dat de oplevering op papier komt. Dat deze in orde is geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')