quote:do 22 sep 2011, 01:16
Veel melk drinken is gevaarlijk
Van onze correspondent
ROTTERDAM - Veel melk drinken is gevaarlijk en kan de kans op van kanker vergroten. Dat zegt de gerenommeerde Amerikaanse voedingswetenschapper Walter Willet morgen zeggen tijdens de publiekslezing van het Erasmus Medisch Centrum.
Voor zijn gastoptreden in ’het land der melkdrinkers’ belicht Willett zijn bevindingen over melkproducten.
Volgens Willett is het een fabeltje dat je van melk sterkere botten krijgt.
Mensen die meer dan twee glazen melk per dag drinken, krijgen net zo vaak botbreuken als andere mensen die minder melk drinken.
Ook lijken ze een groter risico te lopen op bepaalde vormen van kanker, zoals prostaatkanker, stelt hij.
quote:Een aantal nadelen van melk / zuivel producten op een rij:
· Melk zit vol met verkeerde vetten
· Melk bevat in verhouding veel calorieën
· Van nature heeft de mens een intolerantie voor koemelk
· Melk bevordert botontkalking (osteoporose)
· Er is een verband tussen melk en het risico op bepaalde soorten kanker
Verkeerde vetten? De enige verkeerde vetten die ik ken zijn transvetten, maar die zitten niet in melk.quote:Op donderdag 22 september 2011 02:34 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.visievitaal.nl/melk
[..]
quote:Leven is gevaarlijk.
Uit onderzoek van professor I.K. Schrijfboeken blijkt dat 100% van de levende mensen uiteindelijk zal sterven. Vooral het risico op ouderdomskwalen, ongelukken en ernstige ziekten als kanker blijkt door leven enorm toe te nemen. Welke consequenties deze schokkende conclusies zullen hebben is nog onbekend. "Nu de relatie tussen leven en sterven is aangetoond is het wellicht zinning om te kijken of we leven zelf kunnen uitbannen" zei Professor Kwil Ookgeld in een eerste reactie.
quote:
zolang het geen volle melk is is er denk ik niet zoveel aan de handquote:Op donderdag 22 september 2011 06:31 schreef _Fanta het volgende:
Ik drink een pak melk per dag, is dat echt zo slecht jah?
Halfvolle, ik vind melk echt lekkerquote:Op donderdag 22 september 2011 06:34 schreef Symphonic het volgende:
[..]
zolang het geen volle melk is is er denk ik niet zoveel aan de hand
Dat.quote:Op donderdag 22 september 2011 06:26 schreef Symphonic het volgende:
Gewoon als met alles: drink het met mate, verder niets te zien, gewoon doorlopen
Dat is pertinent onwaar.quote:Op donderdag 22 september 2011 02:21 schreef michaelmoore het volgende:
wij Nederlanders zijn de grootste melkdrinkers ter wereld,
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |