Ik bij anderen ook niet, wel super zombies, als ik granaten over heb gebruik ik die wel. Denk dat je de riot zombies echt zelf moet opruimen.quote:
Ga je nog zeker twee keer moeten doenquote:Op woensdag 21 september 2011 23:44 schreef superkokje het volgende:
heb ook al een keer dagboekbladzijdes gezocht
vrees van wel jaquote:Op woensdag 21 september 2011 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik bij anderen ook niet, wel super zombies, als ik granaten over heb gebruik ik die wel. Denk dat je de riot zombies echt zelf moet opruimen.
dat ken ik,heb genoeg touw, maar kan je niks sturenquote:Op woensdag 21 september 2011 23:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ga je nog zeker twee keer moeten doen![]()
Heb nu vooral touw nodig, maar geen saleszombies, alleen meer zombies waar ik weinig aan heb om crafted weapons mee te maken.
truste muis, ik ben ook wegquote:Op woensdag 21 september 2011 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
Maar ga nu hier afsluitenmorgen weer tot-10-tel-dagje nummer 4 en ik moet nog zombies afschieten
trusten en slaap
truste muis.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
Maar ga nu hier afsluitenmorgen weer tot-10-tel-dagje nummer 4 en ik moet nog zombies afschieten
trusten en slaap
erg hé, heb jij ook zo''n hekel aan de winter?quote:Op donderdag 22 september 2011 20:02 schreef Ceetje.. het volgende:
wat is het trouwens al weer vroeg donker hè,
ik vind dit nog wel gaan, maar straks als je in het donker je bed uit moet 's ochtends en in het donker van je werk thuis komt, dat vind ik helemaal niks
had door je vorige info al begrepen dat hij heel erg ziek geweest is. Kan me voorstellen dat hij daar zichtbaar van geleden heeft.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef Ceetje.. het volgende:
vandaag trouwens geskyped met m'n vader en moeder.
Ik ben wel geschrokken van mijn vader hoor. Het gaat volgens mijn oom en tante echt goed met hem, ze zijn vandaag ook met hem mee op controle geweest in het ziekenhuis. Maar hij heeft echt een flinke tik gehad, zeker qua gewicht. Ik denk dat mijn vader hooguit 70 kilo woog voor ie op vakantie ging (altijd al zo geweest hoor, helaas heb ik het postuur niet van hem geërfd) maar ik denk dat ie minstens 10 kilo is afgevallen. Ingevallen gezicht enzo en vel over been. Ziet er ineens heel erg oude opa-achtig uit nu. Ik hoop dat dat met eten goedkomt
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
erg hé, heb jij ook zo''n hekel aan de winter?
moet je inderdaad niet doen. Maar is denk ik wel een trekje van de huisvrouw. Zeker als je ook nog een baan hebt.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:11 schreef Ceetje.. het volgende:
ben trouwens knap kapot. Vandaag en morgen vrij, dus vandaag het huis eens goed onder handen genomen. Iets te goed, ik heb er spierpijn van
(ik doe het dan ook altijd meteen overdrijven, dan wil ik ook achter kasten schoonmaken, bedden van z'n plaats halen enzo, moet ik eigenlijk gewoon niet doen)
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:15 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
moet je inderdaad niet doen. Maar is denk ik wel een trekje van de huisvrouw. Zeker als je ook nog een baan hebt.
Als ik bedenk hoe ik altijd gerageerd heb op gebeurtenissen/problemen, zou het ook met de toestand met je vader te maken kunnen hebben. Bezig zijn, om niet te hoeven denken..quote:
mooi toch,quote:Op donderdag 22 september 2011 20:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Kut, dan ben ik een huisvrouw.
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Kut, dan ben ik een huisvrouw.
Dan ben je inderdaad een huisvrouwquote:Op donderdag 22 september 2011 20:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee, ik wil ook altijd achter de kasten schoonmaken en alles optillen om te stoffen en zulks.
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee, ik wil ook altijd achter de kasten schoonmaken en alles optillen om te stoffen en zulks.
quote:
in expeditie robinson hebben ze ook bonjequote:Op donderdag 22 september 2011 20:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Bonje met de buren zo te zien.
Half tien is een mooie tijd als je een meid van 20 bent.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:35 schreef Ceetje.. het volgende:
maar voor de koffie eerst effen de meiden welterusten zeggen en 't licht uitdoen (voor ik dat weer vergeet en ze om half tien nog TV liggen te kijken)
nee, ze zijn iets jonger, een jaar of achtquote:Op donderdag 22 september 2011 20:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Half tien is een mooie tijd als je een meid van 20 bent.
Ja, als moeder niet oplet, profiteren ze er lekker vanquote:Op donderdag 22 september 2011 20:35 schreef Ceetje.. het volgende:
maar voor de koffie eerst effen de meiden welterusten zeggen en 't licht uitdoen (voor ik dat weer vergeet en ze om half tien nog TV liggen te kijken)
Is me eigenlijk nooit zo opgevallen dat alleen de Belgen dat doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:40 schreef Ceetje.. het volgende:
![]()
ik krijg altijd een enorme hekel aan Belgen als ik Ex. Robinson kijk.
Stelletje achterbakse fluisteraars
de nederlanders zullen dat ook best wel doen hoor, maar daar kan ik het wel van hebben. Van die Belgen gewoon niet. Misschien ook de manier waarop ze praten, dat belgentaaltjequote:Op donderdag 22 september 2011 20:42 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Is me eigenlijk nooit zo opgevallen dat alleen de Belgen dat doen.
Lijkt mij niet zo raar dat landgenoten elkaar eerder opzoeken, maar
zal er op gaan letten
Vlamingen behoren gewoon Nederlands te spreken.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
Vlaams heet dat Belgentaaltje
Daar leren ze ook Frans maar dat spreken Vlamingen zelden.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Vlamingen behoren gewoon Nederlands te spreken.
Zo leren ze het op school
Dat is toch alleen in Wallonië??quote:Op donderdag 22 september 2011 20:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar leren ze ook Frans maar dat spreken Vlamingen zelden.
het is de manier waarop ze het doet die ik niet vind kloppen, ze voelt zich gewoon buitengesloten. Ze had beter dat kunnen zeggen dan over een ander gaan zitten fluisteren die ernaast ligt en alles hoort. En volgens mij is Anne nu met Belgen onderling aan het mauwen.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:46 schreef kaatje50 het volgende:
ze zijn nu anders toch met 3e tegen 1 Belgske. volgens mij heeft die Anne gelijk dat ze het aankaart, maar nu gaan ze haar als zondebok aanwijzen. (voor als ze niet winnen)
En da's maar goed ook. Die Walen leren ook NL op school maar verrekken het te spreken. Ik heb zowiezo een hekel aan alles wat Frans spreekt, arrogant volkquote:Op donderdag 22 september 2011 20:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar leren ze ook Frans maar dat spreken Vlamingen zelden.
Was inderdaad niet zo slim dat fluisterend te doen, maar ze liet zich niet zomaar opzij schuiven. Dat vond ik dan wel weer goed gedaan. Denk alleen dat het tegen haar zal werken, in dit gevalquote:Op donderdag 22 september 2011 20:51 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
het is de manier waarop ze het doet die ik niet vind kloppen, ze voelt zich gewoon buitengesloten. Ze had beter dat kunnen zeggen dan over een ander gaan zitten fluisteren die ernaast ligt en alles hoort. En volgens mij is Anne nu met Belgen onderling aan het mauwen.
wè nou Kaatje, goade gij nie op oewen brommert noar de slagert om un netje meej spak te hoale?quote:Op donderdag 22 september 2011 20:51 schreef kaatje50 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat wij op school ook Nederlands leren, maar je aan mij echt wel kunt horen dat ik een Brabantse ben. Ben een Bossche, maar daarin weet ik me aardig te beheersen, ben niet zo plat, als veel Bosschenaren wel zijn
ik ookquote:Op donderdag 22 september 2011 20:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
En da's maar goed ook. Die Walen leren ook NL op school maar verrekken het te spreken. Ik heb zowiezo een hekel aan alles wat Frans spreekt, arrogant volk
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
wè nou Kaatje, goade gij nie op oewen brommert noar de slagert om un netje meej spak te hoale?
Dat denkt elke Bosschenaar, dat het wel meevalt.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:51 schreef kaatje50 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat wij op school ook Nederlands leren, maar je aan mij echt wel kunt horen dat ik een Brabantse ben. Ben een Bossche, maar daarin weet ik me aardig te beheersen, ben niet zo plat, als veel Bosschenaren wel zijn
Arme Canadezenquote:Op donderdag 22 september 2011 20:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
En da's maar goed ook. Die Walen leren ook NL op school maar verrekken het te spreken. Ik heb zowiezo een hekel aan alles wat Frans spreekt, arrogant volk
quote:
dan hadden ze maar English moeten learnen zoals de rest van Canadaquote:Op donderdag 22 september 2011 20:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat denkt elke Bosschenaar, dat het wel meevalt.
[..]
Arme Canadezen
Wa zedde Gij nau, kut? Voelt is aan oewe kup, bende Gij wel helemaol lekker?quote:Op donderdag 22 september 2011 20:55 schreef kaatje50 het volgende:
Ik heb vaak genoeg, wanneer ik van die Echte Bossche (wijven) hoor, zelfs mijn tenen krommen
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wa zedde Gij nau, kut? Voelt is aan oewe kup, bende Gij wel helemaol lekker?
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wa zedde Gij nau, kut? Voelt is aan oewe kup, bende Gij wel helemaol lekker?
Hoe wilde Gij oewe koffie?quote:Op donderdag 22 september 2011 20:58 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
![]()
Doe het wel eens voor de lol hoor, hier ook. Maar niet als spreektaal..
quote:Op donderdag 22 september 2011 20:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe wilde Gij oewe koffie?
In n kupske, kut!
Is nog gewoon Hambaken hoor. Een gedeelte heeft straatnamen gekregen, maar heeft niet geholpenquote:Op donderdag 22 september 2011 20:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
![]()
Zo eentje hadden wij er destijds bij ons in de klas zitten. Die hele familie sprak zo (hambaken, ochnee, dat heet tegenwoordig anders daar hè, violenstraat, pianohof enzo)
Das toch bij Orthen? Dat overigens ouder is dan Den Bosch zelf.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
![]()
Zo eentje hadden wij er destijds bij ons in de klas zitten. Die hele familie sprak zo (hambaken, ochnee, dat heet tegenwoordig anders daar hè, violenstraat, pianohof enzo)
Daar lepelen wij de soep uit.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:00 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nie in un kupske kut, wij doen ut in un kumke, koekwaus
soep eten wij hier uit een diep bord, of uit een soepKOPquote:Op donderdag 22 september 2011 21:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar lepelen wij de soep uit.
koekwaus jaquote:Op donderdag 22 september 2011 21:00 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nie in un kupske kut, wij doen ut in un kumke, koekwaus
hgeerlijke tijd. gezellie s'avonds. hopen op sneeuw en veul vorstquote:Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
erg hé, heb jij ook zo''n hekel aan de winter?
klopt. Echte Orthenaren zeggen dat nog wel. Die zeggen ook niet ik kom uit Den Bosch, nee , die zeggen dat ze uit Orthen komenquote:Op donderdag 22 september 2011 21:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Das toch bij Orthen? Dat overigens ouder is dan Den Bosch zelf.
quote:Op donderdag 22 september 2011 21:03 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
koekwaus jaheb ik al lang niet meer gehoord
![]()
Vroeger op het voortgezet onderwijs (was ik ook niet zo'n schatje) deden wel het wel eens expres, heel plat praten.
zo van
Hé gekske, zal ik us un winkelhoak in oewe nek kitsen, of oe tendjes uit oewen bek sloan![]()
![]()
die ringtone ken ikquote:Op donderdag 22 september 2011 21:01 schreef Ceetje.. het volgende:
ik heb ooit op mijn mobieltje eens een ringtone gehad van iemand die op z'n echt plat bosch zei dat ik de telefoon moest aannemen, deste langer ik wachtte met aannemen, des te erger het gescheld werd.
leuk als je twee weken op wintersport bent, daarna weer snel vroeg licht en laat donker en temperatuur rond de 20 graden. Ik vind het een maandje gezellie 's avonds, maar dan heb ik het er wel mee gehad. Ben meer een zomertypequote:Op donderdag 22 september 2011 21:03 schreef superkokje het volgende:
[..]
hgeerlijke tijd. gezellie s'avonds. hopen op sneeuw en veul vorst
En mensen uit Rosmalen komen ook niet uit Den Bosch. Misschien ligt het wel aan Den Bosch zelf dat de oude dorpen stug doen alsof ze er geen onderdeel van zijnquote:Op donderdag 22 september 2011 21:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
klopt. Echte Orthenaren zeggen dat nog wel. Die zeggen ook niet ik kom uit Den Bosch, nee , die zeggen dat ze uit Orthen komen
Met sneeuw of gladheid kan ik niet zo goed lopen. Gaat me heel veel pijn in mijn knie opleveren. Buiten dat heb ik gewoon een hekel aan de kouquote:Op donderdag 22 september 2011 21:03 schreef superkokje het volgende:
[..]
hgeerlijke tijd. gezellie s'avonds. hopen op sneeuw en veul vorst
klonk wel heel stoerquote:Op donderdag 22 september 2011 21:04 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dat deden wij ook, en ik ben niet eens een Bossche. Oja, die van dieje winkelhoak in oewe nak
![]()
die wist ik ook niet meer
is toch ook met Empel en Engelen enzo. Zijn tegenwoordig ook Den Bosch. Wij zeggen hier: 't is maar verrekte goed dat de Maas er tussen zit, anders hadden ze ons ook allang geannexeerdquote:Op donderdag 22 september 2011 21:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En mensen uit Rosmalen komen ook niet uit Den Bosch. Misschien ligt het wel aan Den Bosch zelf dat de oude dorpen stug doen alsof ze er geen onderdeel van zijn
in de zomer moet ik veel te hard werkenquote:Op donderdag 22 september 2011 21:06 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
leuk als je twee weken op wintersport bent, daarna weer snel vroeg licht en laat donker en temperatuur rond de 20 graden. Ik vind het een maandje gezellie 's avonds, maar dan heb ik het er wel mee gehad. Ben meer een zomertype
ik spreek geen woord Frans, kutquote:
wa zedde ge jaquote:Op donderdag 22 september 2011 21:08 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik spreek geen woord Frans, kut
maakt bij mij zomer/winter geen verschil in werkdruk/werktempo. En als ik dan thuis kom, moet ik ook nog het eea doen. Daar heb ik meer zin in als het nog licht is, kweet ook nie wat dat isquote:Op donderdag 22 september 2011 21:07 schreef superkokje het volgende:
[..]
in de zomer moet ik veel te hard werken
comment?quote:Op donderdag 22 september 2011 21:08 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 september 2011 21:08 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Kan niet hé. De Maas is de grens met Gelderland. Wij wonen aan de ene kant, jullie aan de overkant. Wel raar eigenlijk. Als je de Hedelse brug over bent, zit je in Gelderlandquote:Op donderdag 22 september 2011 21:07 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
is toch ook met Empel en Engelen enzo. Zijn tegenwoordig ook Den Bosch. Wij zeggen hier: 't is maar verrekte goed dat de Maas er tussen zit, anders hadden ze ons ook allang geannexeerd
Waar woon je dan? Hedel?quote:Op donderdag 22 september 2011 21:07 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
is toch ook met Empel en Engelen enzo. Zijn tegenwoordig ook Den Bosch. Wij zeggen hier: 't is maar verrekte goed dat de Maas er tussen zit, anders hadden ze ons ook allang geannexeerd
dat bedoel ik! En ik denk dat die Bossche burgemeester zich door een provincienaam niet laat tegenhouden om landjepik te doen. Ze zijn al tot aan de Maasoever genaderd, dus maar goed dat die rivier er tussen zitquote:Op donderdag 22 september 2011 21:09 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Kan niet hé. De Maas is de grens met Gelderland. Wij wonen aan de ene kant, jullie aan de overkant. Wel raar eigenlijk. Als je de Hedelse brug over bent, zit je in Gelderland
Als ik in welk dorp dan ook, bij welke stad dan ook zou wonen, zou ik ook niet willen dat we ingelijfd zouden worden. Het voelt dan net alsof het je eigen dorp niet meer isquote:Op donderdag 22 september 2011 21:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En mensen uit Rosmalen komen ook niet uit Den Bosch. Misschien ligt het wel aan Den Bosch zelf dat de oude dorpen stug doen alsof ze er geen onderdeel van zijn
nee, iets meer naar rechts (als je met je rug naar den bosch staat), Kerkdrielquote:
Ge moet oewen bek houwequote:
is hier net zo goed. Wij zijn tegenwoordig ook een grote gemeente met een stuk of wat dorpen, maar dat schiet ook niet opquote:Op donderdag 22 september 2011 21:11 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Als ik in welk dorp dan ook, bij welke stad dan ook zou wonen, zou ik ook niet willen dat we ingelijfd zouden worden. Het voelt dan net alsof het je eigen dorp niet meer is
lekker héquote:Op donderdag 22 september 2011 21:12 schreef Laysa het volgende:
een groot voordeel van een Brabantse schoonfamilie is de koffie
Kerkdriel, kerkdriel, dat zegt mij wel wat. Kon je daar niet ergens in de buurt de pont over?quote:Op donderdag 22 september 2011 21:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, iets meer naar rechts (als je met je rug naar den bosch staat), Kerkdriel
meej unnen Bosschen Bol, veul kuukskes of natuurlijk de befaamde en beruchte Brabantse koffietafelsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |