abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102238443
Het gaat over Jos Maessen, de directeur van de Dienst Facilitair Management, Amsterdam.
Na het lezen van dit verhaal zag ik mezelf die directeur al een kaakslag geven als hij mij zo zou behandelen.

Ik bedoel: Meer dan vijftien (oud-)medewerkers van Maessen, die uit angst voor represailles alleen anoniem willen praten, schetsen een onthutsend beeld van zijn functioneren als directeur van de dienst Dienstverlening en Facilitair Management

Eerder werd bekend dat Maesens de portiers op het stadhuis had uitgemaakt voor kankergezwel.

Om van medewerkers af te komen zou Maessen ontslagregels overtreden.

Er lopen mensen huilend uit vergaderingen en Jos gaat gewoon door.'' Weer een ander: ''Hij verwees eens naar nazi-Duitsland: 'Toen waren de verhoudingen wel duidelijk,' zei hij.''

''Je moet geen tijd in de mensen steken, maar in de resultaten. Het interesseert me geen fuck hoe het de mensen vergaat,''

Een van hen: ''Ik trok het niet meer, voelde me een slaaf.'' Er zijn zeker acht mensen die de afgelopen tijd na hooguit zeven maanden alweer opstapten, uit onvrede over Maessen en/of diens vertrouwelingen. In drie jaar versleet Maessen acht secretaresses.

Nu blijkt dat hij ook onder hoger personeel berucht is vanwege scheldpartijen, die soms vergezeld gaan van discriminerende taal. Een medewerkster: 'Jos heeft een bek als een bijl.'

Zo schold hij een medewerker uit voor autist en noemde hij een andere medewerker achterlijk.

Maar: Toch zou hij dit voorjaar een zeer goede beoordeling hebben gehad na een functioneringsgesprek met gemeentesecretaris Henk de Jong, de hoogste ambtenaar op het stadhuis.

Wat zou jij in zo'n situatie doen? Huilend wegrennen of op z'n bek rammen? o|O

~O>

http://www.facility-info.(...)air-management-13712

http://www.inoverheid.nl/(...)rt-schrikbewind.html

http://www.parool.nl/paro(...)oneren-Maessen.dhtml

http://www.parool.nl/paro(...)t-schrikbewind.dhtml
pi_102238546
Wat een baas die Jos Maessen! _O_
Hallon!
pi_102238618
Waar een hbo facility management je al niet kan brengen!
BEASTMODE
  woensdag 21 september 2011 @ 21:41:46 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102238676
En niemand die hem een kaakslag durfde te geven? Simpele zielen.
Tics van je petten.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:42:07 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_102238697
Ik had ook zo'n baas. Hij werkt er nu niet meer.

Hoe fucking moeilijk is het om zijn meerdere(n) aan te schrijven :') Nee, we wachten totdat het uit de hand loopt.

Represailles. In Nederland. Mijn god :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_102238837
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:42 schreef Biogarde het volgende:
Ik had ook zo'n baas. Hij werkt er nu niet meer.

Hoe fucking moeilijk is het om zijn meerdere(n) aan te schrijven :') Nee, we wachten totdat het uit de hand loopt.

Represailles. In Nederland. Mijn god :')
Is helaas overal zo. En als je in je eentje gaat protesteren is het effect dus echt 0,0 (ja ik spreek uit ervaring :') ). Deze gast is tenminste nog eerlijk dat het mensen 'm geen fuck kunnen schelen zoals ie het zelf zegt. Bij mij op het werk is er 'n berg hypocriet gelul over mekaar met respect behandelen, blah blah blah, maar intussen zitten wij wel met zo'n Henk & Ingrid tokkie opgescheept. :')
Hallon!
pi_102238985
4 uur cup-a-soup tijd!

Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  woensdag 21 september 2011 @ 21:47:39 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_102239046
Jankende kut ambtenaren
pi_102239062
Lijkt wel of ie' lid is van FOK. Beetje dat taalgebruik :)
  woensdag 21 september 2011 @ 21:48:44 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_102239133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:44 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Is helaas overal zo. En als je in je eentje gaat protesteren is het effect dus echt 0,0 (ja ik spreek uit ervaring :') ). Deze gast is tenminste nog eerlijk dat het mensen 'm geen fuck kunnen schelen zoals ie het zelf zegt. Bij mij op het werk is er 'n berg hypocriet gelul over mekaar met respect behandelen, blah blah blah, maar intussen zitten wij wel met zo'n Henk & Ingrid tokkie opgescheept. :')
Moet jij eens kijken als je de baas van je eigen leidinggevende iedere dag mailt wat je meemaakt en hoe ze je noemen.

Als je dat iedere fucking dat opsomt, dan komt de ontvanger er niet onderuit er iets mee te doen. Heb je het gevoel dat je baas doorgaat en is er geen verbetering, dan ga ik gewoon weer door met mailen. Helpt mailen niet, dan ga ik bij 'm langs. Iedere dag, net zolang totdat 'ie snapt dat er een structureel probleem is.

En gaan collega's niet mee omdat ze hun nieuwbouwhut onder de rook van Schiphol moeten afbetalen, dan krijgen zij ook mail met het vriendelijke verzoek een boekje open te doen. Doen zij er ook niets mee, dan bestook ik je iedere dag met mail en kom ik bij je aan je bureau zitten en vraag wat je probleem is omdat je wel moet huilen vanwege je baas maar er niks mee doet.

Huichelaars en jankzakken :r
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:58:04 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_102239793
Maar omdat iedere cent van je salaris op gaat aan je veel te dure, ik-laat-m-lekker-hangen-hypotheek en je Toyota Aygo ( :') ) ga je akkoord met het feit dat men je kleineert. Ook al besef je niet een derde van een dag op je werk te zitten, samen met de persoon die je kleineert.

Iemand die me kleineert kan echt de tyfus krijgen. En mensen die het laten gebeuren ook. Alsof je nergens heen zou kunnen met je probleem. Ieder bedrijf heeft 200 praatgroepen. Al ga je naar een OC/OR, vertrouwenspersoon, weet ik veel. Doe er iets mee ipv het kweken van een pruillip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')