abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4866034
nee, geen echte struisvogels, maar Belgen.
Ik verklaar me nader:
Ik erger me al jarenlang aan al die mensen die hier zonder lichten rondrijden, maar vandaag was het gewoon de druppel. (figuurlijk, maar ook letterlijk met zo'n weer) Ik heb ff een kleine steekproef gehouden en ben aan het tellen gegaan. (stukje op de E34 Antwerpen-Eindhoven, en ook nog op een gewestweg in Turnhout) Slechts twee op de tien heeft de lichten ontstoken met regenweer! En het is echt kutweer vandaag. Veel bewolking, veel regen, veel spatwater, weinig verstand. Ik kan me daar zo druk in maken hé! Het heeft denk ik niks met intelligentie te maken, maar meer met het omgekeerde-struisvogel-principe. Die mensen denken: "als ik iets zie, ziet iedereen mij ook". En de verontwaardiging op hun gezicht als ik met m'n lichten sein omdat ik ze bijna niet aan zie komen... aarrghh
Ze snappen 't gewoon niet.
Nou kan ik wel voorbeelden gaan geven van gevaarlijke situaties, maar ik zit me nu al druk te maken als ik er aan denk.
Het was bijna zover dat de overheid in actie kwam (automatische ontsteking van stadslicht als de wagen gestart wordt), maar toen kwam er (natuurlijk) weer iemand met een superslecht argument op de proppen om dit(fantastische) idee voor een paar jaar van tafel te vegen. De Bond Voor Gemotoriseerde Tweewielers (ik zeg maar wat) beweerde dat het een slecht idee was omdat men dan geen onderscheid meer zou kunnen maken tussen een auto en een motor. OMFG! can you believe this shit!!? Meer verlichting zou het verkeer onveiliger maken? Hoe belachelijk en dom dat argument ook moge zijn, het hele gebeuren gaat niet door. Dus blijven de mensen hier maar lekker eigenwijs in het donker rondrijden.
Het is een beetje overdreven misschien, maar ik beschouw iemand die zonder licht rondrijdt in de regen als een gevaar op de weg.
Zo, ik heb me ff af kunnen reageren... (het was nodig)
nog iemand die op dezelfde golflengte zit??
pi_4866115
Laatst gewoon in Nederland, stortbui, zicht amper 25 meter alhoewel het midden op de dag was. Ook een nederlander zonder licht. Ik met groot licht knipperen want was echt gevaarlijk, niks in de gaten.... Bleef gewoon zonder licht rijden

In belgie rijden ze sowieso onveilig. Het is daar normaal dat er in 1 weekend een stuk of 10 doden vallen op de snelwegen...

pi_4866131
Ja ikke, ik erger me er ook enorm aan. En dan kom ik nog niet eens op de snelweg. Maar alleen al als ik door de stad heen fiets moet ik extra goed uitkijken of er niet een 1 of andere dwaas zonder licht komt aanrijden (tevens moeten de meeste automobilisten leren hun richtingaanwijzers te gebruiken en dan vooral op een rotonde).

Maar niet alleen automobilisten gebruiken hun licht niet, sommige fietsers weten kennelijk ook niet waar die dynamo bij het voorwiel voor dient!

pi_4866388
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 15:07 schreef calvobbes het volgende:
Laatst gewoon in Nederland, stortbui, zicht amper 25 meter alhoewel het midden op de dag was. Ook een nederlander zonder licht.
Ja ok, maar dat is dan gewoon een sukkel. Want als ik hier (grensstreek) een Nederlandse wagen tegenkom, heeft die 9 op 10 z'n lichten wel aan.
En ik kan ook nog begrip opbrengen voor diegenen die het toevallig vergeten om het op te zetten, of in de veronderstelling zijn dat de verlichting wel aan staat. We zijn allemaal wel 's verstrooid ofzo. Maar ik geloof niet in collectieve verstrooidheid bij Belgen. Het is gewoon puur egoïsme om te denken: "ik zie iets, dus het is licht".
Of is dat simplisme? Maakt niet uit. Met het drukke verkeer van tegenwoordig moet je gewoon je kop erbij houden en als je ff nadenkt, besef je toch dat die verlichting niet alleen 's nachts gebruikt mag worden. Ik heb ooit iemand gesproken die ervan overtuigd was dat je een boete kon krijgen als je overdag je lichten aan had. Volgens mij komt dat ook door die borden als je een tunnel uitrijdt: "Vergeet uw lichten niet". Als ze die borden nou eens weghaalden en alleen VOOR de tunnel.
pi_4867103
Ik ben er eigenlijk voor dat dimlicht 24 uur per dag gevoerd moet worden, net als in Scandinavië.

Want zelfs met felle zon is een auto vanaf grote afstand beter zichtbaar dan zonder dimlicht. Dimlicht wordt dan overigens automatisch ingeschakeld bij het starten van de motor.

In Nederland is die regel ooit voorgesteld maar afgewezen omdat het 'slecht zou zijn voor het milieu' vanwege energieverspilling..

pi_4867489
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 16:06 schreef -ScuL- het volgende:
Ik ben er eigenlijk voor dat dimlicht 24 uur per dag gevoerd moet worden, net als in Scandinavië.
* realist_ik ook voorstander van*
  woensdag 3 juli 2002 @ 16:43:01 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4867883
Ehhh... vanaf 2005 is het verplicht in heel europa en nieuwe auto's worden er nu al mee uitgerust.
pi_4868065
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 16:43 schreef Slarioux het volgende:
Ehhh... vanaf 2005 is het verplicht in heel europa en nieuwe auto's worden er nu al mee uitgerust.
das nog ver weg hoor! Zeker als je er elke dag mee geconfronteerd wordt.
en die nieuwe auto's ... dat verklaart natuurlijk die 2 op 10 die hun lichten wel aan hadden, die hadden gewoon geen keuze
  woensdag 3 juli 2002 @ 17:22:16 #9
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_4868553
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 15:08 schreef mystical het volgende:
Ja ikke, ik erger me er ook enorm aan. En dan kom ik nog niet eens op de snelweg. Maar alleen al als ik door de stad heen fiets moet ik extra goed uitkijken of er niet een 1 of andere dwaas zonder licht komt aanrijden (tevens moeten de meeste automobilisten leren hun richtingaanwijzers te gebruiken en dan vooral op een rotonde).
gemiddelde fietser geeft minder vaak richting aandan gemiddelde automobilist. vaak zat op de rem moetten trappen omdat een fietser als een kip zonder kop de straat oversteekt met links-af slaan....
quote:
Maar niet alleen automobilisten gebruiken hun licht niet, sommige fietsers weten kennelijk ook niet waar die dynamo bij het voorwiel voor dient!
gaat even hier over overdag he! ik heb maar zelden een auto zien rijden die 's avonds of 's nachts geen lichten aan heeft! als fietser zal ik ook niet mijn licht aansteken als het licht is!
Da makt mijne zeik nie lauw!
  woensdag 3 juli 2002 @ 19:14:01 #10
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4870430
tsja, 6 jaar geleden was ik zelf nog zo'n irritante kutfietser die zich overal voorgooide. Het is pas als je in een auto rijdt dat je doorkrijgt hoe irritant die fietsers zijn. Als je er één aanrijdt, ben je altijd in fout. En dat weten ze goed genoeg.
Maar goed, dat is een eindeloze discussie "fietsers VS automobilisten".

back OT, toen ik net naar huis reed, kwam ik weer massa's van die eikels tegen die in de (heftige) regen allemaal zonder licht reden.
Zou er een manier zijn om die mensen ervan bewust te maken dat ze dom bezig zijn? Ze brengen mij (en anderen) toch telkens weer opnieuw in gevaar.

woensdag 3 juli 2002 @ 20:01:57 #11
18804 chello_rules_heftig
* Willow is liev *
pi_4871217
Bij het eerste spatje regen doe ik altijd meteen mijn grootlicht, mistlicht en knipperlichten aan. Goed van mij he
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
  woensdag 3 juli 2002 @ 20:21:34 #12
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_4871591
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:01 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Bij het eerste spatje regen doe ik altijd meteen mijn grootlicht, mistlicht en knipperlichten aan. Goed van mij he

Je kunt het inderdaad ook overdrijven, ik zie steeds vaker van die mislukte Kadet'jes met veelal een gespierde mongool rondrijden die op klaarlichte dag zijn grootlicht en mistlampen aanheeft.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_4873792
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 17:22 schreef Dash het volgende:

gaat even hier over overdag he! ik heb maar zelden een auto zien rijden die 's avonds of 's nachts geen lichten aan heeft! als fietser zal ik ook niet mijn licht aansteken als het licht is!

Wacht even, als het enorm regent (stortbui) dan zie je af en toe ook niet een fietser aankomen hoor! Ik heb m'n licht aan als het enorm regent en/of mistig is.
  donderdag 4 juli 2002 @ 11:05:03 #14
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4879860
ergernis n°2:
Waar ze in België ook nog nooit van hebben gehoord; voorlangs kruisen.
Niet te geloven, staan ze allemaal moeilijk te doen om achterlangs te kruisen en dan denk je "ik geef wel het goede voorbeeld door voorlangs te gaan", dan zitten ze je echt aan te kijken zo van "hè?!" Achterlijk zooitje ...
Voor degenen die het plaatje nog niet snappen ben ik ff in Illustrator aan't klooien geweest:

en dit maak je in België dus op elk kruispunt mee...
voorlangs kruisen heeft alleen maar voordelen, maarjah, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan denken ze hier blijkbaar.
pi_4880080
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:01 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Oh, ben jij dat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 4 juli 2002 @ 14:22:07 #16
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4882681
en wat te denken van de verkeerslichten!!?
ik schets een situatie:
Je staat al een half uur aan te schuiven bij een kruispunt waar je langs MOET. Als je dan eindelijk vooraan bent, zie je waarom het zo gruwelijk lang duurt. Elke keer als jouw kant groen krijgt, mogen alle fietsers/scooters/voetgangers ook allemaal oversteken zodat je moet wachten tot hun allemaal voorbij zijn. Als dat gebeurd is, krijg je rood en mag de andere kant weer. Als je dan in de ochtend/avondspits staat, kan er telkens één auto per groen licht doorrijden.

Daar moeten ze dringend iets aan veranderen!!
Er wordt alsmaar geklaagd over veel verkeersdoden in België en dat willen ze oplossen door ook veel flitspalen te gaan plaatsen zoals in NL. (want België neemt heel veel over van NL met enkele jaren vertraging)
Als ze nou eens goed nadenken, beseffen ze dat dat nooit een oplossing kan zijn. Er is iets fundamenteel mis met de verkeersinfrastructuur in België, alsook de mentaliteit van het gros van de chauffeurs.

De drie dingen die mij het meeste irriteren (geen licht bij slechte zichtbaarheid, achterlangs kruisen, en dat hele systeem van verkeerslichten), daar zou men eens iets aan moeten doen. Dat zou het verkeer volgens mij een heel stuk veiliger/aangenamer maken. Want hoewel autorijden echt een hobby is voor mij, is het verkeer echt geen pretje!
Wie heeft er in België nog nooit voor een rood licht gestaan om 3u 's nachts terwijl er in de verste verte geen auto te zien is? toch een herkenbare situatie huh!?

Een beter verkeer begint bij jezelf, nou ik doe m'n best iig!

donderdag 4 juli 2002 @ 16:15:41 #17
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4884140
nou snap ik waarom er hier zo weinig mensen zijn met hetzelfde probleem.
poll op frontpage over mobiel bellen in de auto
-> Ik rij geen auto.
33.8% (483)
pi_4886634
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 11:05 schreef realist_ik het volgende:
ergernis n°2:
Waar ze in België ook nog nooit van hebben gehoord; voorlangs kruisen.
Niet te geloven, staan ze allemaal moeilijk te doen om achterlangs te kruisen en dan denk je "ik geef wel het goede voorbeeld door voorlangs te gaan", dan zitten ze je echt aan te kijken zo van "hè?!" Achterlijk zooitje ...
Voor degenen die het plaatje nog niet snappen ben ik ff in Illustrator aan't klooien geweest:
[afbeelding]
en dit maak je in België dus op elk kruispunt mee...
voorlangs kruisen heeft alleen maar voordelen, maarjah, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan denken ze hier blijkbaar.
Sorry, maar dit vind dus echt onlogisch, zo niet enorm FOUT!
Is zeker weer bedacht door zo'n knurft die dit wel makkelijker vond. Belachelijk, verkeer draait ook om voorspelbaar gedrag. Ik zou er zo opknallen! Sukkels.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:55:08 #19
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4887570
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 18:59 schreef drugsgebruiker het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind dus echt onlogisch, zo niet enorm FOUT!
Is zeker weer bedacht door zo'n knurft die dit wel makkelijker vond. Belachelijk, verkeer draait ook om voorspelbaar gedrag. Ik zou er zo opknallen! Sukkels.

Het voorlangs kruisen moet ook geen regel zijn, maar moet gedaan worden wanneer de situatie er om vraagt.
Ik heb het ook niet over grote kruispunten met verkeerslichten en ook niet waar de snelheid vd wagens nog redelijk hoog is. Als je bijvoorbeeld staat aan te schuiven om naar links te gaan en het tegemoetkomend verkeer moet naar rechts (rechts vanuit je eigen standpunt), is het toch veel logischer om elkaar voorlangs te kruisen dan voorbij de eerste wagen te rijden die op zijn beurt achter jou langs wil. De wagen achter je tegenligger staat meestal toch vlak achter hem dus je kunt er niet tussendoor. Et voila, het verkeer staat vast.
Ik zeg nog eens; het moet geen regel zijn, maar als het kan en als het veilig is, moet je het gewoon doen. Dit valt ook onder het aanpassen ad situatie en dat is net wat je als defensief chauffeur altijd moet doen.
pi_4890921
in belgie hebben ze anders wel de meeste straatlampen, al de autobanen zijn verlicht, ze zeggen ook dat je de belgische wegen vanuit de ruimte kan zien door hun licht

hier leggen ze asfalt maar beetje bij beetje aan bij een "gat" in de weg, dus je komt vaak een weg tegen met 5 of meer verschillende soorten asfalt erop

kasseien... do i need to say more ?
ok dan, ze zijn zogenaamd "monumenten", dus die breken we niet kapot , wat een goeie smoes om geen geld uit te geven

ik werk dus in bobbejaanland voor deze zomer en sta voor de parking, dus moet ze binnenlaten op een drukke weg
er zijn altijd wel van die eikels die hun knipperlichten dus NIET aandoen en gewoon binnendraaien zonder dat ik weet dat ze hier moeten zijn
das gewoonweg gevaarlijk... wat als er aan de andere kant een auto binnen wil komen , ik kan onmogelijk weten dat die auto kan binnendraaien

is er ooit al eens iemand van Antwerpen naar Turnhout gereden via snelweg ?

slim als de belgen zijn laten ze van de drukke binnenstad de auto's verlaten via de snelweg...
je rijdt dus in en je komt links van de linkerrijstrook op snelweg ingereden , vragen om problemen
en zo solidair dat ze hier in belgie zijn, ze blijven plankgas geven

vrijdag 5 juli 2002 @ 08:22:03 #21
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_4893075
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 22:20 schreef mystical het volgende:

[..]

Wacht even, als het enorm regent (stortbui) dan zie je af en toe ook niet een fietser aankomen hoor! Ik heb m'n licht aan als het enorm regent en/of mistig is.

Ga maar eens fietsen tijdens zulk weer.
1. met dynamo & klote weer is het extra zuur
2. Automobilisten zouden snelheid moeten halveren enzo, denk je echt dat ze dat doen?!? neu, de fietsers hebben het gedaan!

btw,

zie je morgen in Rijen!

Da makt mijne zeik nie lauw!
  vrijdag 5 juli 2002 @ 08:34:21 #22
18079 neok
all the way
pi_4893108
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 23:50 schreef ASSpirine het volgende:

Yep Ook een groot probleem is dat er hier een hele hoop (weet effe geen cijfers, dacht +10%) geen verzekering heeft. Als die een ongeluk veroorzaken en je bent erbij betrokken...
Buenos dias Tristeza
  vrijdag 5 juli 2002 @ 08:57:53 #23
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4893225
quote:
in belgie hebben ze anders wel de meeste straatlampen, al de autobanen zijn verlicht, ze zeggen ook dat je de belgische wegen vanuit de ruimte kan zien door hun licht
Klopt, maar om 01u00 's nachts gaat de verlichting op veel stukken snelweg in één keer uit zodat je in één klap in volledige duisternis gehuld bent. (bijv. Antwerpen - Breda)
quote:
hier leggen ze asfalt maar beetje bij beetje aan bij een "gat" in de weg, dus je komt vaak een weg tegen met 5 of meer verschillende soorten asfalt erop

ok dan, ze zijn zogenaamd "monumenten", dus die breken we niet kapot , wat een goeie smoes om geen geld uit te geven

de romeinse heirbanen waren nog beter van kwaliteit, sommigen lagen hier een paar jaar geleden nog...
quote:
een heel jaar lang elke dag cruisen op de E34...
ja, ik weet hoe het is

ow jah Dash, die dynamo's ... ik moest vroeger elke dag 20km door regen/sneeuw/zandstorm naar de stad fietsen MET m'n dynamo op. Als je vanaf je eerste fietstocht al zegt dat het te zwaar is, zul je nooit je beenspieren trainen... Of fiets jij alleen naar de coffeeshop/frituur op de hoek?

pi_4895686
Ik heb ooit eens een Vlaming horen zeggen dat Vlaanderen op zichzelf een zeer welvarend land zou zijn. Met betere qualiteit wegen dan de Nederlandse..

Ik lachde hem vierkant uit en terecht lijkt me (ook gezien de reacties van mede Vlamingen hier boven).

vrijdag 5 juli 2002 @ 14:38:26 #25
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4897149
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 12:57 schreef -ScuL- het volgende:
Ik heb ooit eens een Vlaming horen zeggen dat Vlaanderen op zichzelf een zeer welvarend land zou zijn. Met betere qualiteit wegen dan de Nederlandse..

Ik lachde () hem vierkant uit en terecht lijkt me (ook gezien de reacties van mede Vlamingen hier boven).

betere kwaliteit vd wegen in België dan in NL is een utopie.
Dat Vlaanderen zonder Wallonië beter af zou zijn is een feit. De industrie zakt steeds verder weg in Wallonië, werkloosheid ligt veel hoger dan in Vlaanderen. En ze zijn zeker niet op de goede weg. Dit terwijl het grootste deel van het Belgische geld naar Wallonië wegvloeit...
pi_4897391
* Dropslurf is het met de topicstarter eens!

Heb zelf sinds kort een nieuwe 206. De lichten gaan na het starten van de motor automatisch aan! IDEAAL!!!!
Ik hoop dat het verplicht wordt!

vrijdag 5 juli 2002 @ 17:15:06 #27
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4899332
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:53 schreef Dropslurf het volgende:

Heb zelf sinds kort een nieuwe 206. De lichten gaan na het starten van de motor automatisch aan! IDEAAL!!!!

oef, toch nog iemand die hetzelfde denkt

[toevallig]
m'n vriendin heeft vandaag ook een 206 gekocht
[/toevallig]

pi_4899592
206
  vrijdag 5 juli 2002 @ 17:55:34 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4899831
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:53 schreef Dropslurf het volgende:

Hoort zeker bij het regensensor-pakket? Die heb ik ook vanaf september.
The Internets, I needs it..
pi_4899874
quote:

-edit- quote ingekort naar relevant gedeelte, misschien kun je dat zelf ook doen? Scheelt overige users scrollen -edit-

owjah, en het geld dat ze niet uitgeven om die kasseien af te breken gebruiken ze natuurlijk om NOG meer lantaarnpalen te zetten

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 07-07-2002 22:03]

vrijdag 5 juli 2002 @ 18:54:47 #31
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4900472
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 17:58 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

owjah, en het geld dat ze niet uitgeven om die kasseien af te breken gebruiken ze natuurlijk om NOG meer lantaarnpalen te zetten

die ze vervolgens 's nacht uitzetten om kosten te besparen
pi_4901314
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 18:54 schreef realist_ik het volgende:

[..]

die ze vervolgens 's nacht uitzetten om kosten te besparen

en wat doen ze dan met het bespaarde geld?

3 keer raden...

vrijdag 5 juli 2002 @ 20:33:35 #33
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_4901818
iig geen nieuwe wegen aanleggen ...
  zaterdag 6 juli 2002 @ 15:26:23 #34
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_4907761
beetje offtopic maar ook belgisch

wel humor: http://users.pandora.be/mansie/rijschool.swf