abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102216108
Wat een faal, dan doe je iets niet helemaal goed...

Eerst sparen, dan kopen... behalve voor een huis, en als je die koopt niet afsluiten op 2 volle inkomens. Hoe moeilijk kan het zijn!

Je moet gewoon zorgen dat je met 1 loon nog kunt overleven, dwz alles vaste lasten en 300 euro voor eten per maand met 2 man. Dan kom je nooit in de problemen....

Toch vreemd, de meeste mensen die ik ken lenen echt nooit iets, hooguit een keer iets in 3 termijnen afbetalen bij de wehkamp ofzo, dat soort leningen valt altijd erg goed te overzien.
pi_102216203
Nederlanders zijn compleet doorgeslagen in hun uitgaven patroon, De mooie goede tijden zijn voorbij maar dat men hier niet omschakelen nu het minder gaat en eigenlijk is dat hun eigen schuld.

Sparen in goede tijden zodat je een leuke buffer hebt in slechte tijden. En zeg niet dat dat niet kon...
En vakantie is niet een must dat is een luxe 2 auto's hetzelfde en zo kan ik legio dingen opnoemen.
pi_102216688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:25 schreef ayumu het volgende:
Nederlanders zijn compleet doorgeslagen in hun uitgaven patroon, De mooie goede tijden zijn voorbij maar dat men hier niet omschakelen nu het minder gaat en eigenlijk is dat hun eigen schuld.

Sparen in goede tijden zodat je een leuke buffer hebt in slechte tijden. En zeg niet dat dat niet kon...
En vakantie is niet een must dat is een luxe 2 auto's hetzelfde en zo kan ik legio dingen opnoemen.
:') Vakantie en 2 auto's geen must?
Vakantie is 1 van de dingen die je nodig hebt om te kunnen presteren het hele jaar. Het hoeft geen 10.000 euro te kosten, met een tent naar de veluwe is ook prima. Maar het is welzeker een must voor het merendeel van werkend Nederland.

En 2 auto's.. Hoe komen man en vrouw op hun werk dan? Voor heel veel mensen is dat gewoon een must.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:40:37 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102216752
Fiets? Carpoolen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_102216825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:07 schreef Matty___ het volgende:

[..]

das voor 2 man. we koken elke dag alles zelf. dus nooit iets uit een pakje. en niet alleen stukje vlees plus 2 aardappels.
Same here, bijna niets uit pakjes en vaak is het dan iets van een pasta of rijst gerecht. Wij halen wel de groente vers bij de groenteboer op de hoek en het brood bij de bakker op de hoek. Bakker is duurder dan de super, maar de groenteboer is goedkoper dan de super en de meeste producten zijn veel verser en smaakvoller dan de zooi die bij de super weg ligt te rotten.
pi_102216828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Fiets? Carpoolen?
Wou net zeggen, hare majesteit gaat bij ons met de auto, en ik op de fiets naar mijn werk. Sowieso was de fietsafstand ook al een factor bij mijn woningkeuze toen ik nog vrijgezel was, en ook toen we onze huidige woning kochten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:44:29 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102216902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, maar ooit is de rek eruit he....
De kinderopvangtoeslag gaat al een paar jaar achteruit, terwijl de kinderopvang duurder wordt. Zelfde geldt voor zorgverzekering en vergeet ook de gemeentelijke belastingen niet, die zomaar 20% omhoog kunnen gaan.
De kinderopvangtoeslag bestaat pas een paar jaar.
En leuk hoor dat ze de vrouwen op de arbeidsmarkt op die manier willen stimuleren, maar laat ze dat lekker doen voor alleenstaande ouders die niet kunnen kiezen om te stoppen met werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102216909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wou net zeggen, hare majesteit gaat bij ons met de auto, en ik op de fiets naar mijn werk. Sowieso was de fietsafstand ook al een factor bij mijn woningkeuze toen ik nog vrijgezel was, en ook toen we onze huidige woning kochten.
Good for you, helaas is dat niet bij iedere baan mogelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_102216930
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

:') Vakantie en 2 auto's geen must?
Vakantie is 1 van de dingen die je nodig hebt om te kunnen presteren het hele jaar. Het hoeft geen 10.000 euro te kosten, met een tent naar de veluwe is ook prima. Maar het is welzeker een must voor het merendeel van werkend Nederland.

En 2 auto's.. Hoe komen man en vrouw op hun werk dan? Voor heel veel mensen is dat gewoon een must.
Vakantie is helemaal geen must, wat is dat nou voor onzin.
Vakantie is eigenlijk pas iets van de laatste 50 jaar. Daarvoor was het voor slechts enkelen weggelegd. En toch draait de mens al enige tijd mee en kijk eens waar we zijn gekomen. Vakantie is leuk, maar wel pure luxe en echt niet noodzakelijk. Als ik ergens op moest bezuinigen dan is dat het eerste waar ik het op doe.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:46:03 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102216958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Good for you, helaas is dat niet bij iedere baan mogelijk.
Maar daar kun je wel je baan of woonplaats op uitzoeken.

Het gaat er maar om dat allebei werken nog niet per se hoeft te betekenen ook allebei een auto. Het blijft een keuze.
pi_102217030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat er maar om dat allebei werken nog niet per se hoeft te betekenen ook allebei een auto. Het blijft een keuze.
Tuurlijk, alles is een keuze.
Wij zitten beiden veel op de weg voor ons werk. Dat is nl ons werk...vandaar 2 auto's. :)
Tevens werk ik bij een bedrijf wat nogal eens verhuisde de afgelopen paar jaar. Ik ga dat niet proberen bij te houden...
En zo zal iedereen wel zijn reden hebben.
Het is niet altijd zo makkelijk als jij voor doet komen.

Als je wilt bezuinigen lijkt het mij slimmer om gewoon de randstad uit te gaan. Scheelt veel aan woonlasten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_102217176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vakantie is eigenlijk pas iets van de laatste 50 jaar. Daarvoor was het voor slechts enkelen weggelegd. En toch draait de mens al enige tijd mee en kijk eens waar we zijn gekomen. Vakantie is leuk, maar wel pure luxe en echt niet noodzakelijk. Als ik ergens op moest bezuinigen dan is dat het eerste waar ik het op doe.
Zelfde geld voor mobiele teleloon abo's is ook al gauw weer een 100E per maand. Het snelste internet telefoon pakket hoppa 100E. En trouwens internet op je mobiel heb je dat echt zo hard nodig?

Als mensen een huis kopen willen ze vaak ook een nieuwe keken en badkamer omdat ze graag hun eigen smaak willen hebben dat is prima alleen waneer ze in de winkel staan vergeten ze vaak hun budget en maar weer bijlenen.

Want het gras is altijd groener bij de buren.
pi_102217186
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je wilt bezuinigen lijkt het mij slimmer om gewoon de randstad uit te gaan. Scheelt veel aan woonlasten.
Dat laatste klopt, maar helaas scheelt het ook wat betreft inkomen. Onder de streep heb je er nog niet zo heel veel aan. Het scheelt wel iets, daar niet van, maar minder dan je op het eerste gezicht zou zeggen.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:56:13 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102217334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk, alles is een keuze.
Wij zitten beiden veel op de weg voor ons werk. Dat is nl ons werk...vandaar 2 auto's. :)
Tevens werk ik bij een bedrijf wat nogal eens verhuisde de afgelopen paar jaar. Ik ga dat niet proberen bij te houden...
En zo zal iedereen wel zijn reden hebben.
Het is niet altijd zo makkelijk als jij voor doet komen.

Ik doe het makkelijk voorkomen? Ik noem alleen de opties. Of dat moeilijk of makkelijk is, daar doe ik geen uitspraak over.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:58:32 #165
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102217403
quote:

[..]

Ik bezuinig als eerste op kleding. Vakantie is zo ongeveer het laatste waar ik op bezuinig, maar dat komt omdat we toch al voor lowbudget gaan en ik toch wel heel graag af en toe in een andere omgeving ga. Maar met de tent is inderdaad prima. En zelfs vliegen hoeft niet duur te zijn, als je de prijzige resorts links laat liggen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102217486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:52 schreef ayumu het volgende:

[..]

Zelfde geld voor mobiele teleloon abo's is ook al gauw weer een 100E per maand. Het snelste internet telefoon pakket hoppa 100E. En trouwens internet op je mobiel heb je dat echt zo hard nodig?

Ik weet niet waar jij je mobiele abonnement hebt lopen, maar meld het even. Dan hoef ik nooit daarheen te gaan. Ik ben voor nog geen 50 euro klaar met internet en voldoende minuten. Natuurlijk is internet op je telefoon pure luxe, maar af en toe is het wel verdomde handig en daar betaal ik graag voor
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102217558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij je mobiele abonnement hebt lopen, maar meld het even. Dan hoef ik nooit daarheen te gaan. Ik ben voor nog geen 50 euro klaar met internet en voldoende minuten. Natuurlijk is internet op je telefoon pure luxe, maar af en toe is het wel verdomde handig en daar betaal ik graag voor
Heb zelf wel een mobiele telefoon maar geen abo, Doch zie je vaak dat mensen zulke abo,s hebben lopen :Y En Internet op je mobiel kan heel handig zijn nog niet zo lang geleden hadden we het niet eens.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:04:23 #168
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102217590
quote:

[..]

Beleg op je brood is ook een keuze, koffie drinken ook. Moeten we dat maar afschaffen en terug naar het niveau van de jaren 20 terwijl onze ouders in kasten van (afbetaalde) huizen wonen? Dat vertik ik.
pi_102217644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik bezuinig als eerste op kleding. Vakantie is zo ongeveer het laatste waar ik op bezuinig, maar dat komt omdat we toch al voor lowbudget gaan en ik toch wel heel graag af en toe in een andere omgeving ga. Maar met de tent is inderdaad prima. En zelfs vliegen hoeft niet duur te zijn, als je de prijzige resorts links laat liggen.
Tja, persoonlijk ga ik dan voor de kleding. Ik sla nu al wel eens een zomervakantie over. Ik maak liever eens in de paar jaar een echt mooie reis (waar ik dan 4 weken vakantie voor opneem)
pi_102217681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Beleg op je brood is ook een keuze, koffie drinken ook. Moeten we dat maar afschaffen en terug naar het niveau van de jaren 20 terwijl onze ouders in kasten van (afbetaalde) huizen wonen? Dat vertik ik.
Tijden veranderen en wat onze ouders hebben is misschien voor ons niet meer haalbaar en dit vind ik net zo'n reactie van hun wel ikke niet. Die levenstijl die zij hadden is nu niet meer mogelijk en we zijn ook met flink wat meer mensen op de aarde dan hun.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:09:56 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102217751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik vind dat je het nu wel een beetje erg ver doortrekt.

Ik heb het nu trouwens luxer dan mijn ouders. Die hadden niet eens een auto. (Was overigens een keuze...)
pi_102217767
quote:

[..]

Heerlijk kort door de bocht, daar hou ik van.

We zouden in theorie met zijn allen best met de benenwagen kunnen gaan, gasfornuis kan afgeschaft want koken op houtvuur is ook prima te doen, telefoon kan de deur ook uit je loopt er maar naar toe, verwarming is ook nutteloos schiet een buffel en sla zijn huid om, supermarkten zijn ook nutteloos ga gewoon zelf groene plukken en vlees slachten, etc. etc. etc.

Ofwel, klets niet zo dom. Voor veel mensen is het geen keuze, die moeten op hun werk komen. Op tijd. Of veel onderweg zijn.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:11:32 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102217811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:10 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Heerlijk kort door de bocht, daar hou ik van.

We zouden in theorie met zijn allen best met de benenwagen kunnen gaan, gasfornuis kan afgeschaft want koken op houtvuur is ook prima te doen, telefoon kan de deur ook uit je loopt er maar naar toe, verwarming is ook nutteloos schiet een buffel en sla zijn huid om, supermarkten zijn ook nutteloos ga gewoon zelf groene plukken en vlees slachten, etc. etc. etc.

Ofwel, klets niet zo dom. Voor veel mensen is het geen keuze, die moeten op hun werk komen. Op tijd. Of veel onderweg zijn.
Oh, jij weer, met je klets niet zo dom.

Klets zelf niet zo dom, plurk. Kun jij niet gewoon normaal doen in een discussietopic?
pi_102217857
quote:

[..]

Fijn, dan kan ik straks jouw uitkering gaan betalen omdat je afgebrand thuis zit. Lekker vooruitzicht!

Je vergelijkt appels met peren, 50 jaar geleden was het allemaal een stuk anders. Toen hadden ze ook niks aan een computermuis, ze hadden namelijk niet eens een computer. Moet ik om die reden de computermuis nu weggooien en een typemachine pakken?

Vakantie is belangrijk geworden voor ons mensen om ons te ontspannen, de werkdruk is vele malen hoger dan 50 jaar geleden. Net als dat het verkeer drukker is en je dus een rijbewijs moet halen.
pi_102217876
-dubbel-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')