abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102251538
@worteljestaart: juh, ik had het door zo'n doorrekengebeuren gegooid op internet nadat ik het zelf al doorgerekend had ;)

maar goed; als mijn plannetje goed uitpakt verdien ik komend jaar zo'n 200 a 300 per maand erbij zonder noemenswaardige kosten of belastingen op een relaxte manier :+ komt goed hoor :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102251768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 07:55 schreef Selestha het volgende:
Ik vraag me af hoe de mensen in de OP het voor elkaar krijgen om niet rond te komen met 2x modaal, schulden misschien? Een doorlopend krediet ofzo?

Ikzelf heb een inkomen van 1200 euro netto per maand (ik werk bewust niet zo veel, heb ook niet veel nodig) en heb na mijn lasten zo'n 300 euro per maand over en daar doe ik alles mee en ik kom niets tekort. Ik koop kleding/boeken/spullen gewoon tweedehands en als je goed oplet zijn die dingen gewoon van goede kwaliteit en merk je het verschil niet eens.

Ja, ik ga niet uit eten maar kook zelf, ik gebruik de fiets en het OV in plaats van de auto en heb geen dure abonnementen op de sportschool of tijdschriften of een HD tv en ik ga niet op vakantie etcetera. Dat zijn allemaal keuzes, maar je kan mij niet wijsmaken dat je met 2x modaal niet rondkomt.
kan je er ook graag bij vermelden welke toeslagen jij krijgt?? wat je huur per maand is en de overige kosten??

want voor 900 eur heb ik NET mijn hypotheek betaald ( die overigens net zoveel was als mijn voormalige particuliere huur)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 22 september 2011 @ 09:27:48 #258
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102252013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De jaren 80....

Mensen zijn slaaf geworden van hun eigen hebzucht en consumptie gedrag. Alles moet maar om materie en status draaien maar men vergeet waar het daadwerklijk om gaat in het leven. Het erge is dat ik het zelf benoem maar dat ik weet dat ik me er zelf ook af en toe schuldig aan maak ;(
Je idealiseert de jaren '80.
Dat is juist het decennium van de hebzucht, alleen krijg je daar op jonge leeftijd zelf niet veel van mee.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_102252051
in de jaren 80 hadden we ook het hoogtepunt van de junkie ellende met kinderprostitutie enzo (gaat inmiddels een stuk beter wegens meer kennis). plus de hele juppencultuur. ik noem maar wat dingetjes :P
pi_102252096
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]

kan je er ook graag bij vermelden welke toeslagen jij krijgt?? wat je huur per maand is en de overige kosten??

want voor 900 eur heb ik NET mijn hypotheek betaald ( die overigens net zoveel was als mijn voormalige particuliere huur)
Mijn boven genoemde inkomen is inclusief huur en zorg toeslag. Mijn huur is 481 euro per maand en zorgverzekering 118 euro gas/energie 85 euro en voor de rest alles zo laag mogelijk. Ik heb geen hypotheek en ben alleenstaand.
pi_102252206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:29 schreef simmu het volgende:
in de jaren 80 hadden we ook het hoogtepunt van de junkie ellende met kinderprostitutie enzo (gaat inmiddels een stuk beter wegens meer kennis). plus de hele juppencultuur. ik noem maar wat dingetjes :P
daarnaast vertekent het ook. Zoals het nu op me overkomt waren consumentenartikelen toen relatief duurder, wat dus ook betekende dat je fors er op kon besparen door er niet aan mee te doen. Wat dus veel van onze ouders ook deden en waar het gevoel van eenvoud vandaan komt.

Vandaag de dag ligt het anders. Het lijkt erop dat we het enorm goed hebbe met bergen spulletjes. Maar tegelijkertijd zet het bv niet hebben van een tv eigenlijk geen zoden aan de dijk. Die troep kost gewoon haast niets meer, ook niet als je het nieuw koopt.

Maargoed, tegenwoordig liggen de besparingsmogelijkheden op andere vlakken. Energiezuinig wonen bijvoorbeeld, of een relatief kleine auto rijden.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:37:26 #262
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102252218
900 euro hypotheek netto?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 22 september 2011 @ 09:38:15 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102252239
@Wortjestaart: en dan vergeet je nog alle andere gunstige bij-effecten van aan het werk blijven, namelijk financiele onafhankelijkheid van je vrouw, een pensioenopbouw die doorloopt, blijvend recht op voorzieningen zoals een ww- of wao-uitkering en natuurlijk de vakkennis die op peil blijft, zodat het waarschijnlijk blijft dat ze als de kids groter zijn nog een (interessante) baan heeft of kan vinden.

Ik geloof ook echt niet dat vrouwen (en dat handjevol mannen) stoppen met werken puur omdat hun salaris toch op zou gaan aan de kinderopvang. Volgens mij is het voor velen een excuus om lekker thuis te blijven zitten. Want als je namelijk écht blij wordt van werken, als je er écht voldoening uit haalt, dan haal je het niet in je hoofd om ermee te stoppen.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:40:12 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102252280
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:38 schreef Aventura het volgende:
@Wortjestaart: en dan vergeet je nog alle andere gunstige bij-effecten van aan het werk blijven, namelijk financiele onafhankelijkheid van je vrouw, een pensioenopbouw die doorloopt, blijvend recht op voorzieningen zoals een ww- of wao-uitkering en natuurlijk de vakkennis die op peil blijft, zodat het waarschijnlijk blijft dat ze als de kids groter zijn nog een (interessante) baan heeft of kan vinden.

Ik geloof ook echt niet dat vrouwen (en dat handjevol mannen) stoppen met werken puur omdat hun salaris toch op zou gaan aan de kinderopvang. Volgens mij is het voor velen een excuus om lekker thuis te blijven zitten. Want als je namelijk écht blij wordt van werken, als je er écht voldoening uit haalt, dan haal je het niet in je hoofd om ermee te stoppen.
^^
helemaal mee eens

En daarom is het ook prima als ze thuisblijven voor de kinderen. Ik ben namelijk van mening dat je moet doen waar je gelukkig van wordt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:50:01 #265
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102252460
Dat staat vast: je moet doen waar je gelukkig van wordt. Als het maar een weloverwogen keuze is. Ik schrik soms zo van het gemak waarmee vooral vrouwen minder gaan werken of ermee stoppen. En dan als hoofdargument de inkomsten vs. kosten opvang opvoeren. Ik kan niet in iemands hoofd kijken, maar ik krijg de indruk dat veel vrouwen toch niet helemaal weten wat de consequenties kunnen zijn. Zéker als er verder niks geregeld is (wat meestal het geval is, zeker als er geen huwelijk is).
  donderdag 22 september 2011 @ 09:54:18 #266
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_102252545
Kijk, je moet sowieso altijd doen wat je wilt!
En verder wat Aventura zegt: als je extra inkomen opgaat aan de kinderopvang zit er ergens iets niet goed.

En inderdaad, de bij-effecten zoals pensioenopbouw, uitkeringsrechten na ontslag maar ook eventuele kortingen op verzekeringen (via collectiviteit) heb ik niet meegenomen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 22 september 2011 @ 10:27:58 #267
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102253299
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:50 schreef Aventura het volgende:
Als het maar een weloverwogen keuze is. Ik schrik soms zo van het gemak waarmee vooral vrouwen minder gaan werken of ermee stoppen.
Van de generatie 'startende gezinnetjes' ken ik er niet een waar de vrouw 'zomaar' kan stoppen met werken. Dat is financieel volstrekt onmogelijk met de huidige kosten voor huisvesting.
pi_102253525
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:50 schreef Aventura het volgende:
Ik schrik soms zo van het gemak waarmee vooral vrouwen minder gaan werken of ermee stoppen.
Misschien schrik je wel het feit dat sommige mensen die keuze nog hebben.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 22 september 2011 @ 10:40:16 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102253611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:36 schreef BertV het volgende:

[..]

Misschien schrik je wel het feit dat sommige mensen die keuze nog hebben.
De keuze om afhankelijk te zijn van één inkomen?

Tja, dat gaat goed totdat het fout gaat (werkloosheid, relatie die springt...).
The love you take is equal to the love you make.
pi_102253762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

LOL, hoe kun je die draai nu maken als je afhankelijk bent van twee salarissen?
pi_102253786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

daar loop je altijd risico's. je kan ook allebei de zak krijgen in deze tijden. tsja. dan ben je ook goed en grondig de lul.
  donderdag 22 september 2011 @ 11:07:36 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102254177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:46 schreef BertV het volgende:

[..]

LOL, hoe kun je die draai nu maken als je afhankelijk bent van twee salarissen?
Wat bedoel je?
pi_102254245
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Je hebt dubbele kans om 1 inkomen kwijt te raken met 2 banen. ;)
Jij kwam met dit argument, ik zou 'm niet snel gebruiken eh!
  donderdag 22 september 2011 @ 11:13:18 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102254320
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:10 schreef BertV het volgende:

[..]

Je hebt dubbele kans om 1 inkomen kwijt te raken met 2 banen. ;)
Maar als er maar één baan is, heb je niks meer als die baan ophoudt. Met twee banen houd je nog één inkomen over als er een werkloos raakt.

En daarnaast dus het argument van de relatie die uitraakt. Als alleenstaande moeder die jarenlang thuis heeft gezeten, gaat het vast lastig worden om weer aan de slag te raken.

Ja, ik ben ook voor keuze. Maar zo'n kwestie laat m.i. ook weer zien dat het nog niet zo goed geregeld is als we zouden willen.
pi_102254363
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:27 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Van de generatie 'startende gezinnetjes' ken ik er niet een waar de vrouw 'zomaar' kan stoppen met werken. Dat is financieel volstrekt onmogelijk met de huidige kosten voor huisvesting.
Bij ons is het zo dat mijn vrouw zou kunnen stoppen met werken. Ik zou alle vaste lasten (zonder eventuele toeslagen anders dan de HRA) van dit moment van mijn salaris kunnen betalen. Ik moet er wel bij zeggen dat we dan geen gekkigheid meer kunnen uithalen en het sparen minimaal zal zijn (lees nog een euro of 50 per maand max).
In dat geval echter ontvangen we extra toeslagen die we nu niet ontvangen, dat zou het dragelijker maken. Maar nog steeds zal het niet ruim zijn.
Ook hebben we nog de mogelijkheid om te snijden in kosten, uit het blote hoofd zeg ik dat ik de vaste lasten met zeker 20 tot 30% omlaag kan brengen. Denk daarbij aan zaken als:
- Donald Duck Extra
- Computer Totaal
- Stars
- Alles in 1 van Ziggo naar goedkoopste pakket
- Mobiele telefoons naar prepaid en geen internet meer
- Film1/Eredivisie live
- 2de auto (oldtimer weliswaar)
- 1e auto naar een kleinere/goedkopere (alhoewel de inruilwaarde beroerd is dus dit is niet zeker)
- etc.

Maar leuker zal het niet worden ;)
pi_102254493
Wat lees ik hier een boel mensen met "mogelijkheden" om dan wel meer te werken, te stoppen met werken, in dingen te snijden...enz. enz.

Ik word er bijna jaloers van. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 22 september 2011 @ 11:22:34 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102254541
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Wat lees ik hier een boel mensen met "mogelijkheden" om dan wel meer te werken, te stoppen met werken, in dingen te snijden...enz. enz.

Heb jij dan geen enkele invloed op je eigen leven?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102254855
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Lonaa het volgende:

Jij/jullie hebben toch ook keuzes die je kan maken?
  donderdag 22 september 2011 @ 14:18:32 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_102259869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar leuker zal het niet worden ;)
Op wat voor toeslagen denk je te rekenen, als je getrouwd bent? Zaken als zorg/huurtoeslag vallen al af omdat jouw inkomen dan te hoog is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_102260482
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Op wat voor toeslagen denk je te rekenen, als je getrouwd bent? Zaken als zorg/huurtoeslag vallen al af omdat jouw inkomen dan te hoog is.
Zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld. En trouwen is geen reden, ben al jaren toeslagpartner uiteraard :)
pi_102395650
Komt gewoon omdat er onhandige keuzes gemaakt worden. Ik heb ook wel eens voor de keuze gestaan of ik misschien moest gaan werken op een plek die meer kost om er te komen dan dat ie gaat opleveren. Het is blijkbaar niet voor iedereen zo logisch om het dan niet te doen.
pi_102397173
@Tha_Duck: zorgtoeslag houdt al snel op hoor, als je modaal of meer verdiend kan je hier al geen aanspraak meer op maken. Enige wat je dan overhoudt is kinderopvangtoeslag. En daar gaan ze flink in snijden volgend jaar...

Overigens vraag ik me af, als ik de mensen uit het filmpje zie, en hun woonomstandigheden, of zij wel 2x modaal verdienen. Het lijkt een sociaal huurflatje en de inrichting en apparatuur zijn zeer bescheiden. De mensen zelf zien er (zonder te willen beledigen) ook eerder uit als sociale minima.
pi_102397200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Anderzorg, met maximaal eigenrisico: 66,25 ^O^
Kost niks, vergoed niks, voor de gezonde mensch. :+
Hier ook....en tevreden...want als het moet betalen ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')