kan je er ook graag bij vermelden welke toeslagen jij krijgt?? wat je huur per maand is en de overige kosten??quote:Op donderdag 22 september 2011 07:55 schreef Selestha het volgende:
Ik vraag me af hoe de mensen in de OP het voor elkaar krijgen om niet rond te komen met 2x modaal, schulden misschien? Een doorlopend krediet ofzo?
Ikzelf heb een inkomen van 1200 euro netto per maand (ik werk bewust niet zo veel, heb ook niet veel nodig) en heb na mijn lasten zo'n 300 euro per maand over en daar doe ik alles mee en ik kom niets tekort. Ik koop kleding/boeken/spullen gewoon tweedehands en als je goed oplet zijn die dingen gewoon van goede kwaliteit en merk je het verschil niet eens.
Ja, ik ga niet uit eten maar kook zelf, ik gebruik de fiets en het OV in plaats van de auto en heb geen dure abonnementen op de sportschool of tijdschriften of een HD tv en ik ga niet op vakantie etcetera. Dat zijn allemaal keuzes, maar je kan mij niet wijsmaken dat je met 2x modaal niet rondkomt.
Je idealiseert de jaren '80.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De jaren 80....
Mensen zijn slaaf geworden van hun eigen hebzucht en consumptie gedrag. Alles moet maar om materie en status draaien maar men vergeet waar het daadwerklijk om gaat in het leven. Het erge is dat ik het zelf benoem maar dat ik weet dat ik me er zelf ook af en toe schuldig aan maak
Mijn boven genoemde inkomen is inclusief huur en zorg toeslag. Mijn huur is 481 euro per maand en zorgverzekering 118 euro gas/energie 85 euro en voor de rest alles zo laag mogelijk. Ik heb geen hypotheek en ben alleenstaand.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan je er ook graag bij vermelden welke toeslagen jij krijgt?? wat je huur per maand is en de overige kosten??
want voor 900 eur heb ik NET mijn hypotheek betaald ( die overigens net zoveel was als mijn voormalige particuliere huur)
daarnaast vertekent het ook. Zoals het nu op me overkomt waren consumentenartikelen toen relatief duurder, wat dus ook betekende dat je fors er op kon besparen door er niet aan mee te doen. Wat dus veel van onze ouders ook deden en waar het gevoel van eenvoud vandaan komt.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:29 schreef simmu het volgende:
in de jaren 80 hadden we ook het hoogtepunt van de junkie ellende met kinderprostitutie enzo (gaat inmiddels een stuk beter wegens meer kennis). plus de hele juppencultuur. ik noem maar wat dingetjes
^^quote:Op donderdag 22 september 2011 09:38 schreef Aventura het volgende:
@Wortjestaart: en dan vergeet je nog alle andere gunstige bij-effecten van aan het werk blijven, namelijk financiele onafhankelijkheid van je vrouw, een pensioenopbouw die doorloopt, blijvend recht op voorzieningen zoals een ww- of wao-uitkering en natuurlijk de vakkennis die op peil blijft, zodat het waarschijnlijk blijft dat ze als de kids groter zijn nog een (interessante) baan heeft of kan vinden.
Ik geloof ook echt niet dat vrouwen (en dat handjevol mannen) stoppen met werken puur omdat hun salaris toch op zou gaan aan de kinderopvang. Volgens mij is het voor velen een excuus om lekker thuis te blijven zitten. Want als je namelijk écht blij wordt van werken, als je er écht voldoening uit haalt, dan haal je het niet in je hoofd om ermee te stoppen.
Van de generatie 'startende gezinnetjes' ken ik er niet een waar de vrouw 'zomaar' kan stoppen met werken. Dat is financieel volstrekt onmogelijk met de huidige kosten voor huisvesting.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:50 schreef Aventura het volgende:
Als het maar een weloverwogen keuze is. Ik schrik soms zo van het gemak waarmee vooral vrouwen minder gaan werken of ermee stoppen.
Misschien schrik je wel het feit dat sommige mensen die keuze nog hebben.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:50 schreef Aventura het volgende:
Ik schrik soms zo van het gemak waarmee vooral vrouwen minder gaan werken of ermee stoppen.
De keuze om afhankelijk te zijn van één inkomen?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Misschien schrik je wel het feit dat sommige mensen die keuze nog hebben.
LOL, hoe kun je die draai nu maken als je afhankelijk bent van twee salarissen?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De keuze om afhankelijk te zijn van één inkomen?
Tja, dat gaat goed totdat het fout gaat (werkloosheid, relatie die springt...).
daar loop je altijd risico's. je kan ook allebei de zak krijgen in deze tijden. tsja. dan ben je ook goed en grondig de lul.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De keuze om afhankelijk te zijn van één inkomen?
Tja, dat gaat goed totdat het fout gaat (werkloosheid, relatie die springt...).
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:46 schreef BertV het volgende:
[..]
LOL, hoe kun je die draai nu maken als je afhankelijk bent van twee salarissen?
Je hebt dubbele kans om 1 inkomen kwijt te raken met 2 banen.quote:
Maar als er maar één baan is, heb je niks meer als die baan ophoudt. Met twee banen houd je nog één inkomen over als er een werkloos raakt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Je hebt dubbele kans om 1 inkomen kwijt te raken met 2 banen.
Bij ons is het zo dat mijn vrouw zou kunnen stoppen met werken. Ik zou alle vaste lasten (zonder eventuele toeslagen anders dan de HRA) van dit moment van mijn salaris kunnen betalen. Ik moet er wel bij zeggen dat we dan geen gekkigheid meer kunnen uithalen en het sparen minimaal zal zijn (lees nog een euro of 50 per maand max).quote:Op donderdag 22 september 2011 10:27 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Van de generatie 'startende gezinnetjes' ken ik er niet een waar de vrouw 'zomaar' kan stoppen met werken. Dat is financieel volstrekt onmogelijk met de huidige kosten voor huisvesting.
Heb jij dan geen enkele invloed op je eigen leven?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Wat lees ik hier een boel mensen met "mogelijkheden" om dan wel meer te werken, te stoppen met werken, in dingen te snijden...enz. enz.
Ik word er bijna jaloers van.
Jij/jullie hebben toch ook keuzes die je kan maken?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Wat lees ik hier een boel mensen met "mogelijkheden" om dan wel meer te werken, te stoppen met werken, in dingen te snijden...enz. enz.
Ik word er bijna jaloers van.
Op wat voor toeslagen denk je te rekenen, als je getrouwd bent? Zaken als zorg/huurtoeslag vallen al af omdat jouw inkomen dan te hoog is.quote:
Zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld. En trouwen is geen reden, ben al jaren toeslagpartner uiteraardquote:Op donderdag 22 september 2011 14:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Op wat voor toeslagen denk je te rekenen, als je getrouwd bent? Zaken als zorg/huurtoeslag vallen al af omdat jouw inkomen dan te hoog is.
Hier ook....en tevreden...want als het moet betalen ze.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:57 schreef BertV het volgende:
[..]
Anderzorg, met maximaal eigenrisico: 66,25![]()
Kost niks, vergoed niks, voor de gezonde mensch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |