Wij hebben het dressoir, de commode en het ledikantje ook gewoon op marktplaats gekocht en vervolgens bijpassend in wit hoogglans opgeschilderd. Ziet er supermooi uit.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
Maar echt he, een kind hoeft het eerste jaar bijna niets te kosten. Kinderkleertjes kopen op kinderkledingmarkten oid (ze groeien er toch binnen een maand uit en binnen een kwartiertje zit alles onder de melkspuug/etensresten/snot), baden gaat prima in een emmer, mee onder de douche of in een tweedehands badje, er bestaan ook werkelijk goedkope en mooie kinderkamers (en wat is er mis met zelf een kwast pakken?) , een dure kinderwagen is echt-niet-nodig etc.
Oftewel, je gebruikt het als statussymbool.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Hanoying het volgende:
Een dure kinderwagen is overigens wel nodig. Maakt je leven veel makkelijker en je wilt toch ook een beetje trots rondlopen met je kleine, overigens zou ik eerder voor 300 euro een tweedehands quinny op marktplaats kopen dan voor 300 euro een nieuwe wagen bij babydump maar dat ben ik..
Dat gemak snap ik, zo'n dure wagen zit vaak beter in elkaar, stevige materialen, beter opklappen etc. Maar trots rondlopen koppelen aan een merk.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Een dure kinderwagen is overigens wel nodig. Maakt je leven veel makkelijker en je wilt toch ook een beetje trots rondlopen met je kleine, overigens zou ik eerder voor 300 euro een tweedehands quinny op marktplaats kopen dan voor 300 euro een nieuwe wagen bij babydump maar dat ben ik..
Bij ons is het massaal vuilniszakuitwisselen geweest. Die kleren gingen naar die en dan naar die etcquote:Op woensdag 21 september 2011 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
Maar echt he, een kind hoeft het eerste jaar bijna niets te kosten. Kinderkleertjes kopen op kinderkledingmarkten oid (ze groeien er toch binnen een maand uit en binnen een kwartiertje zit alles onder de melkspuug/etensresten/snot), baden gaat prima in een emmer, mee onder de douche of in een tweedehands badje, er bestaan ook werkelijk goedkope en mooie kinderkamers (en wat is er mis met zelf een kwast pakken?) , een dure kinderwagen is echt-niet-nodig etc.
In dit geval weten we niet of dat hier ook geval is natuurlijk. We zijn het hier geloof ik wel eens dat 2x modaal, 1 kind, en een flat, normaliter prima samen gaat, en zeker genoeg ruimte heeft om 100 euro kinderopvangkosten op te vangen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef Casos het volgende:
Ach, mensen moeten zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven, maar ga niet klagen over moeilijk rondkomen als je een kinderwagen van 1200 euro aanschaft en een grotere auto omdat die kinderwagen er anders niet in past.
Nou ja.. Mij maakt het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit maar spreek later maar een keer met je vrouw. Die wil toch liever met dit rondlopen:quote:Op woensdag 21 september 2011 11:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Oftewel, je gebruikt het als statussymbool.
Wat we wel weten is dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt en je normaal gesproken met 2x modaal prima rond moet kunnen komen. Als je dat kan verdienen, kan je ook nadenken en tijdig de tering naar de nering zetten.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In dit geval weten we niet of dat hier ook geval is natuurlijk. We zijn het hier geloof ik wel eens dat 2x modaal, 1 kind, en een flat, normaliter prima samen gaat, en zeker genoeg ruimte heeft om 100 euro kinderopvangkosten op te vangen.
Crap.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Kleding, schoenen, luiers, het kost allemaal behoorlijk wat. En de mensen uit het bovenstaande voorbeeld krijgen natuurlijk ook geen kindgebonden budget.........
Dan blijft er inderdaad niet heel erg veel over.
Mensen met Aygo'squote:Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat gemak snap ik, zo'n dure wagen zit vaak beter in elkaar, stevige materialen, beter opklappen etc. Maar trots rondlopen koppelen aan een merk.
Ik heb zo'n schoonfamilie waarbij ik me van binnen zit op te vreten van ergernis.
Zanikken over mijn Aygo die te klein zou zijn, maar zelf niet een maxicosi op dat kekke-leren-achterbankje van hun cabrio kunnen krijgen. Stelletje consumeer-kloo... rustig BertV.
Dat vind ik toch wel het andere uiterste hoor, misschien moet je dan niet voor kinderen kiezen. Ik draag zelf ook geen 2de hands kleding, dat hoeft mijn kind dus ook niet te doen (uitzondering kleding van familie/goede vrienden).quote:Op woensdag 21 september 2011 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
Haha. Jij bent echt zo'n type dat in zo'n show terecht komt. 1 inkomen zeker? Misschien nog iets van Wajong bij de vrouw? En dan wel het duurste van het duurste als een soort van recht zien.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel het andere uiterste hoor, misschien moet je dan niet voor kinderen kiezen. Ik draag zelf ook geen 2de hands kleding, dat hoeft mijn kind dus ook niet te doen (uitzondering kleding van familie/goede vrienden).
Echt mooie auto's kunnen wij allebei niet betalen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:37 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Mensen met Aygo's![]()
Die krengen kosten nog veel geld ook.. Voor het geld dat jij voor je Aygo neer hebt gelegd koop ik twee auto's en allebei een stuk mooier dan een aygo..
haha gewoon negeren man. Het is jouw leven, jouw geld en jouw (/jullie) kind. Doe wat jij vind dat goed is. En als dat een kinderwagen is van 1200 euro is het goed, en is het een kinderwagen 2de hands voor 100 euro dan is het ook goed. Boeien.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat gemak snap ik, zo'n dure wagen zit vaak beter in elkaar, stevige materialen, beter opklappen etc. Maar trots rondlopen koppelen aan een merk.
Ik heb zo'n schoonfamilie waarbij ik me van binnen zit op te vreten van ergernis.
Zanikken over mijn Aygo die te klein zou zijn, maar zelf niet een maxicosi op dat kekke-leren-achterbankje van hun cabrio kunnen krijgen. Stelletje consumeer-kloo... rustig BertV.
quote:Op woensdag 21 september 2011 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha. Jij bent echt zo'n type dat in zo'n show terecht komt. 1 inkomen zeker? Misschien nog iets van Wajong bij de vrouw? En dan wel het duurste van het duurste als een soort van recht zien.
We spreken je wel over 10 jaar.
voor ~ 8 k kan je een mooie auto kopen hoor, dat was je aan die Aygo ook kwijt.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:39 schreef BertV het volgende:
[..]
Echt mooie auto's kunnen wij allebei niet betalen.
Ik draag wel tweedehands kleding. Ben gewoon niet zo van de statussymbolen. Daarentegen wonen wij wel in een vrijstaand huis, hebben een zomerhuisje aan de kust, gaan een paar keer per jaar op vakantie, hebben op het moment 2 auto's met km-stand onder de 100.000 km (de camper is net verkocht) die goed rijden en daarnaast nog een motor. De kinderen kunnen op iedere sport die ze willen, we kunnen wekelijks uit eten... etc.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel het andere uiterste hoor, misschien moet je dan niet voor kinderen kiezen. Ik draag zelf ook geen 2de hands kleding, dat hoeft mijn kind dus ook niet te doen (uitzondering kleding van familie/goede vrienden).
dat wil ik zien: met 1000e netto. 2 autos + huis alleen al aan eten en hypotheek zit je toch zo al aan de 1000euro. nog even verzekeringen en overige belastingen niet mee gerekendquote:Op woensdag 21 september 2011 11:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Dat denk ik toch niet vriend. Je kent mij (en mijn vrouw) niet. Wij hebben 2 inkomens, wat wel iets omlaag gaat omdat mijn vrouw een dag minder (3 ipv 4) gaat werken. We verdienen prima en hebben allebei een goede/leuke baan.
We hebben geen schulden (behalve de hypotheek, die overigens ook een stuk onder de max ligt), wonen in een leuk rijtjeshuis, hebben 2 auto's en sparen netjes per maand voor onverwachte uitgaven en/of leuke dingen. Er kom structureel meer geld binnen dan er uit gaat, en ik zou het zonder problemen met 1000 euro netto per maand kunnen redden (dat deden we 2 jaar terug ook).
Dus nee, mij zal je nooit in zo'n programma zien.
Sorry typefout, er moet staan: met 1000 netto minder.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:44 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat wil ik zien: met 1000e netto. 2 autos + huis alleen al aan eten en hypotheek zit je toch zo al aan de 1000euro. nog even verzekeringen en overige belastingen niet mee gerekend
Mijn vriendin en ik willen geen kinderen. En ik zou uit practische overwegingen sowieso voor 2 gaan. Al die meuk eromheen heb je toch niet nodig. Ik heb vroeger ook in een simpele kinderwagen gezeten, en daar ben ik ook niet slechter van geworden.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nou ja.. Mij maakt het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit maar spreek later maar een keer met je vrouw. Die wil toch liever met dit rondlopen:
[ afbeelding ]
dan met dit:
[ afbeelding ]
Helemaal ongelijk heeft ze ook niet toch?
Dat zijn inderdaad keuzes. En ik denk dat je voor jouw leven de juiste hebt gemaakt.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik draag wel tweedehands kleding. Ben gewoon niet zo van de statussymbolen. Daarentegen wonen wij wel in een vrijstaand huis, hebben een zomerhuisje aan de kust, gaan een paar keer per jaar op vakantie, hebben op het moment 2 auto's met km-stand onder de 100.000 km (de camper is net verkocht) die goed rijden en daarnaast nog een motor. De kinderen kunnen op iedere sport die ze willen, we kunnen wekelijks uit eten... etc.
Iedereen vult zijn leven anders is. Maar zeggen dat je niet rond kunt komen van 2x modaal en dat kinderen per defenitie heel duur zijn is echt onzin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |