abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2011 @ 11:21:28 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102212166
Maar echt he, een kind hoeft het eerste jaar bijna niets te kosten. Kinderkleertjes kopen op kinderkledingmarkten oid (ze groeien er toch binnen een maand uit en binnen een kwartiertje zit alles onder de melkspuug/etensresten/snot), baden gaat prima in een emmer, mee onder de douche of in een tweedehands badje, er bestaan ook werkelijk goedkope en mooie kinderkamers (en wat is er mis met zelf een kwast pakken?) , een dure kinderwagen is echt-niet-nodig etc.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102212206
Ojah, dat vergeet ik nog, die vriend moest wel een grotere auto hebben, want anders paste de kinderwagen er niet in. Maakt allemaal niet uit, hij kan het prima betalen, maar van de zotte is het wel.

Grappige is wel, dat voor hij kinderen kreeg, hij hetzelfde dacht als ik nu, maar nu toegeeft aan "je wil het beste voor je kind" toe te geven.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:28:37 #78
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102212383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
Maar echt he, een kind hoeft het eerste jaar bijna niets te kosten. Kinderkleertjes kopen op kinderkledingmarkten oid (ze groeien er toch binnen een maand uit en binnen een kwartiertje zit alles onder de melkspuug/etensresten/snot), baden gaat prima in een emmer, mee onder de douche of in een tweedehands badje, er bestaan ook werkelijk goedkope en mooie kinderkamers (en wat is er mis met zelf een kwast pakken?) , een dure kinderwagen is echt-niet-nodig etc.
Wij hebben het dressoir, de commode en het ledikantje ook gewoon op marktplaats gekocht en vervolgens bijpassend in wit hoogglans opgeschilderd. Ziet er supermooi uit.

Je hoeft geen oude troep te kopen natuurlijk maar op marktplaats kun je ook supermooie spullen vinden voor een fractie van de nieuwprijs :)

Een dure kinderwagen is overigens wel nodig. Maakt je leven veel makkelijker en je wilt toch ook een beetje trots rondlopen met je kleine, overigens zou ik eerder voor 300 euro een tweedehands quinny op marktplaats kopen dan voor 300 euro een nieuwe wagen bij babydump maar dat ben ik..
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_102212420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Hanoying het volgende:

Een dure kinderwagen is overigens wel nodig. Maakt je leven veel makkelijker en je wilt toch ook een beetje trots rondlopen met je kleine, overigens zou ik eerder voor 300 euro een tweedehands quinny op marktplaats kopen dan voor 300 euro een nieuwe wagen bij babydump maar dat ben ik..
Oftewel, je gebruikt het als statussymbool. :')
pi_102212441
Ach, mensen moeten zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven, maar ga niet klagen over moeilijk rondkomen als je een kinderwagen van 1200 euro aanschaft en een grotere auto omdat die kinderwagen er anders niet in past.
pi_102212449
Kleding, schoenen, luiers, het kost allemaal behoorlijk wat. En de mensen uit het bovenstaande voorbeeld krijgen natuurlijk ook geen kindgebonden budget.........

Dan blijft er inderdaad niet heel erg veel over.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_102212455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat gemak snap ik, zo'n dure wagen zit vaak beter in elkaar, stevige materialen, beter opklappen etc. Maar trots rondlopen koppelen aan een merk. :D

Ik heb zo'n schoonfamilie waarbij ik me van binnen zit op te vreten van ergernis.

Zanikken over mijn Aygo die te klein zou zijn, maar zelf niet een maxicosi op dat kekke-leren-achterbankje van hun cabrio kunnen krijgen. Stelletje consumeer-kloo... rustig BertV.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_102212483
quote:
Bij ons is het massaal vuilniszakuitwisselen geweest. Die kleren gingen naar die en dan naar die etc
Idd ze groeien er binnen een paar weken uit! Maar ja, sommigen willen dat de kleine altijd met Nike Air Maxjes rondloopt van 6 tientjes per stuk :') Of merk-kleding voor peuters. :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102212499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef Casos het volgende:
Ach, mensen moeten zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven, maar ga niet klagen over moeilijk rondkomen als je een kinderwagen van 1200 euro aanschaft en een grotere auto omdat die kinderwagen er anders niet in past.
In dit geval weten we niet of dat hier ook geval is natuurlijk. We zijn het hier geloof ik wel eens dat 2x modaal, 1 kind, en een flat, normaliter prima samen gaat, en zeker genoeg ruimte heeft om 100 euro kinderopvangkosten op te vangen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:33:40 #85
194833 Hanoying
pi_102212547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:29 schreef CasB het volgende:

[..]

Oftewel, je gebruikt het als statussymbool. :')
Nou ja.. Mij maakt het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit maar spreek later maar een keer met je vrouw. Die wil toch liever met dit rondlopen:

dan met dit:

Helemaal ongelijk heeft ze ook niet toch?
  woensdag 21 september 2011 @ 11:36:20 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102212633
Geef mij maar nummer 2. Kunnen we van het geld dat overblijft met het hele gezin in het vliegtuig naar Amerika en kan de kinderwagen ook nog mee.
Kwestie van prioriteiten :P
Oh, en voor de duidelijkheid. Ik ben dus vrouw.
pi_102212653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:32 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dit geval weten we niet of dat hier ook geval is natuurlijk. We zijn het hier geloof ik wel eens dat 2x modaal, 1 kind, en een flat, normaliter prima samen gaat, en zeker genoeg ruimte heeft om 100 euro kinderopvangkosten op te vangen.
Wat we wel weten is dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt en je normaal gesproken met 2x modaal prima rond moet kunnen komen. Als je dat kan verdienen, kan je ook nadenken en tijdig de tering naar de nering zetten.

Prima als je dat niet doet, maar niet gaan lopen janken als je mis gegokt hebt.
pi_102212656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef Arnold_fan het volgende:
Kleding, schoenen, luiers, het kost allemaal behoorlijk wat. En de mensen uit het bovenstaande voorbeeld krijgen natuurlijk ook geen kindgebonden budget.........

Dan blijft er inderdaad niet heel erg veel over.
Crap.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:37:15 #89
194833 Hanoying
pi_102212666
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat gemak snap ik, zo'n dure wagen zit vaak beter in elkaar, stevige materialen, beter opklappen etc. Maar trots rondlopen koppelen aan een merk. :D

Ik heb zo'n schoonfamilie waarbij ik me van binnen zit op te vreten van ergernis.

Zanikken over mijn Aygo die te klein zou zijn, maar zelf niet een maxicosi op dat kekke-leren-achterbankje van hun cabrio kunnen krijgen. Stelletje consumeer-kloo... rustig BertV.

Mensen met Aygo's :'(

Die krengen kosten nog veel geld ook.. Voor het geld dat jij voor je Aygo neer hebt gelegd koop ik twee auto's en allebei een stuk mooier dan een aygo..
pi_102212682
quote:
Dat vind ik toch wel het andere uiterste hoor, misschien moet je dan niet voor kinderen kiezen. Ik draag zelf ook geen 2de hands kleding, dat hoeft mijn kind dus ook niet te doen (uitzondering kleding van familie/goede vrienden).
pi_102212723
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wel het andere uiterste hoor, misschien moet je dan niet voor kinderen kiezen. Ik draag zelf ook geen 2de hands kleding, dat hoeft mijn kind dus ook niet te doen (uitzondering kleding van familie/goede vrienden).
Haha. Jij bent echt zo'n type dat in zo'n show terecht komt. 1 inkomen zeker? Misschien nog iets van Wajong bij de vrouw? En dan wel het duurste van het duurste als een soort van recht zien.

We spreken je wel over 10 jaar.
pi_102212727
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:37 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Mensen met Aygo's :'(

Die krengen kosten nog veel geld ook.. Voor het geld dat jij voor je Aygo neer hebt gelegd koop ik twee auto's en allebei een stuk mooier dan een aygo..
Echt mooie auto's kunnen wij allebei niet betalen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_102212741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef BertV het volgende:

[..]

haha gewoon negeren man. Het is jouw leven, jouw geld en jouw (/jullie) kind. Doe wat jij vind dat goed is. En als dat een kinderwagen is van 1200 euro is het goed, en is het een kinderwagen 2de hands voor 100 euro dan is het ook goed. Boeien.
pi_102212806
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Haha. Jij bent echt zo'n type dat in zo'n show terecht komt. 1 inkomen zeker? Misschien nog iets van Wajong bij de vrouw? En dan wel het duurste van het duurste als een soort van recht zien.

We spreken je wel over 10 jaar.
:') Dat denk ik toch niet vriend. Je kent mij (en mijn vrouw) niet. Wij hebben 2 inkomens, wat wel iets omlaag gaat omdat mijn vrouw een dag minder (3 ipv 4) gaat werken. We verdienen prima en hebben allebei een goede/leuke baan.

We hebben geen schulden (behalve de hypotheek, die overigens ook een stuk onder de max ligt), wonen in een leuk rijtjeshuis, hebben 2 auto's en een caravan en sparen netjes per maand voor onverwachte uitgaven en/of leuke dingen. Er kom structureel meer geld binnen dan er uit gaat, en ik zou het zonder problemen met 1000 euro netto minder per maand kunnen redden (dat deden we 2 jaar terug ook).

En over de kleding, ik vind 2de hands kleding via martkplaats/vrijmarkt simpelweg goor. Maar daarmee zeg ik toch niet dat er merkkleding van weet ik hoeveel geld moet komen? Kleding van de C&A, H&M, Takko is allemaal prima. Ik heb alleen qua schoenen altijd een merk (Ecco in dit geval) omdat ik goed wil lopen.

En waar heb ik precies geclaimed dat ik ergens recht op heb? Wij hebben gespaard, en zijn dit jaar getrouwd, 3,5 week op rondreis door Amerika geweest als huwelijksreis en hebben ook alles voor de kleine gekocht. En daarmee is het spaargeld er nog lang niet doorheen. En ja, dat hebben we de afgelopen paar jaar met hard werken gespaard.

Dus nee, mij zal je nooit in zo'n programma zien.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:42:51 #95
194833 Hanoying
pi_102212830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:39 schreef BertV het volgende:

[..]

Echt mooie auto's kunnen wij allebei niet betalen.
voor ~ 8 k kan je een mooie auto kopen hoor, dat was je aan die Aygo ook kwijt.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:43:25 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102212846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik draag wel tweedehands kleding. Ben gewoon niet zo van de statussymbolen. Daarentegen wonen wij wel in een vrijstaand huis, hebben een zomerhuisje aan de kust, gaan een paar keer per jaar op vakantie, hebben op het moment 2 auto's met km-stand onder de 100.000 km (de camper is net verkocht) die goed rijden en daarnaast nog een motor. De kinderen kunnen op iedere sport die ze willen, we kunnen wekelijks uit eten... etc.
Iedereen vult zijn leven anders is. Maar zeggen dat je niet rond kunt komen van 2x modaal en dat kinderen per defenitie heel duur zijn is echt onzin.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:44:05 #97
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_102212870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

:') Dat denk ik toch niet vriend. Je kent mij (en mijn vrouw) niet. Wij hebben 2 inkomens, wat wel iets omlaag gaat omdat mijn vrouw een dag minder (3 ipv 4) gaat werken. We verdienen prima en hebben allebei een goede/leuke baan.

We hebben geen schulden (behalve de hypotheek, die overigens ook een stuk onder de max ligt), wonen in een leuk rijtjeshuis, hebben 2 auto's en sparen netjes per maand voor onverwachte uitgaven en/of leuke dingen. Er kom structureel meer geld binnen dan er uit gaat, en ik zou het zonder problemen met 1000 euro netto per maand kunnen redden (dat deden we 2 jaar terug ook).

Dus nee, mij zal je nooit in zo'n programma zien.
dat wil ik zien: met 1000e netto. 2 autos + huis alleen al aan eten en hypotheek zit je toch zo al aan de 1000euro. nog even verzekeringen en overige belastingen niet mee gerekend
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_102212923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:44 schreef Matty___ het volgende:

[..]

dat wil ik zien: met 1000e netto. 2 autos + huis alleen al aan eten en hypotheek zit je toch zo al aan de 1000euro. nog even verzekeringen en overige belastingen niet mee gerekend
Sorry typefout, er moet staan: met 1000 netto minder.
pi_102212940
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:33 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Nou ja.. Mij maakt het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit maar spreek later maar een keer met je vrouw. Die wil toch liever met dit rondlopen:
[ afbeelding ]

dan met dit:
[ afbeelding ]

Helemaal ongelijk heeft ze ook niet toch?
Mijn vriendin en ik willen geen kinderen. En ik zou uit practische overwegingen sowieso voor 2 gaan. Al die meuk eromheen heb je toch niet nodig. Ik heb vroeger ook in een simpele kinderwagen gezeten, en daar ben ik ook niet slechter van geworden.
pi_102212990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik draag wel tweedehands kleding. Ben gewoon niet zo van de statussymbolen. Daarentegen wonen wij wel in een vrijstaand huis, hebben een zomerhuisje aan de kust, gaan een paar keer per jaar op vakantie, hebben op het moment 2 auto's met km-stand onder de 100.000 km (de camper is net verkocht) die goed rijden en daarnaast nog een motor. De kinderen kunnen op iedere sport die ze willen, we kunnen wekelijks uit eten... etc.
Iedereen vult zijn leven anders is. Maar zeggen dat je niet rond kunt komen van 2x modaal en dat kinderen per defenitie heel duur zijn is echt onzin.
Dat zijn inderdaad keuzes. En ik denk dat je voor jouw leven de juiste hebt gemaakt.

Wat ik echter WEL belangrijk vind om op te merken, mensen in dit topic knopen automatisch nieuwe kleren aan merkkleding??? Wat dan weer een statussymbool zou zijn???

Onze kleding is 99 van de 100 keer geen merk. Een t-shirt van de Hema is toch geen statussymbool t.o.v. een tweedehands t-shirt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')