abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102215139
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:43 schreef Poppenkastpop het volgende:
Maar voor sommige mensen is het dragen van zulke gewaden puur een gewoonte (net als bij ons een spijkerbroek) en is het niet een soort statement. Wat in het geval van een nazi-uniform en een KKK-gewaad wel is.
Dat je het zelf ook al aanduidt als 'gewaad' geeft al aan dat het geen alledaags kledingstuk is in de categorie (spijker)broek, trui of shirt. Mensen die een boerka en boerkini dragen, geven daarmee wel degelijk een statement af. Het is een uiting van het islamitische geloof. En je kunt bepaalde uitingen verbieden als je ze te ver vindt gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Knap dat jij dat kunt beoordelen. Spreek jij altijd voor anderen?

Nu wil ik overigens niet ontkennen dat de burqa en onderdrukking in bepaalde gevallen hand in hand gaan. Het is echter geen vaststaand feit. Plus dat je juist de onderdrukten straft met een dergelijk verbod.
Ik geef mijn mening op grond waarvan ik de boerka en boerkini graag verboden zou zien. Niets doen tegen de boerka gaat sowieso niet helpen om de onderdrukking van vrouwen te voorkomen. Met een boerkaverbod wordt ook de onderdrukker gestraft. Als vrouwlief niet meer in boerka de straat op kan, om boodschappen te doen, zijn er drie opties:

1) Vrouw gaat zonder boerka de straat op. Pure winst.
2) Vrouw gaat met boerka, krijgt boete, die betaald moet worden. Raakt de onderdrukker in zijn portemonnee.
3) Onderdrukker houdt vrouw thuis, moet voortaan zelf de boodschappen doen. Kost hem extra tijd en moeite.

Ik zie niks dat nadelig uitpakt voor de vrouw in boerka. De situatie blijft hooguit even slecht en kan alleen maar beter worden.
pi_102215158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik sla door? Ik kom toch niet met die achterlijke vergelijking, ik toon alleen aan maar dat diezelfde ongelijkheid tussen man en vrouw ook in onze cultuur bestaat
Dat slaat echt nergens op. Waarom zouden mannen niet bestaande borsten moeten bedekken? :?
pi_102215271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op. Waarom zouden mannen niet bestaande borsten moeten bedekken? :?
Waarom mogen vrouwen niet met onbedekte borsten zwemmen, waarom moeten die meer kleding dragen als mannen? En waarom vindt jij dat normaal?
pleased to meet you
pi_102215344
Dus die man is blind of niet eerlijk?
pi_102215362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarom mogen vrouwen niet met onbedekte borsten zwemmen, waarom moeten die meer kleding dragen als mannen? En waarom vindt jij dat normaal?
Start een zwembad waar je topless mag zwemmen als vrouw.
pi_102215426
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:01 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een boerkini/topless-zwembad ^O^
Twee vliegen in één klap w/
pi_102215461
quote:

[..]

Ga dan topless.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 13:09:49 #218
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102215614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik sla door?
Ja.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102215628
quote:

[..]

Dikke tetten jongen.

En daarop volgende harde klabanussen.
pi_102215787
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:01 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hehe, je hebt er eentje in Denemarken (als ik dat goed herinner), dat was wereldnieuws ..

Maar waar het mij meer om ging is dat hetgeen je mee opgroeit als normaal beschouwd wordt, je blijft er nog niet eens bij stil staan, bij die 'ongelijke' behandeling. En dat terwijl er eigenlijk geen enkele zinnige reden is waarom een vrouw niet met blote borsten zou mogen zwemmen.
Of is het soms zo dat de mannen massaal aan het verkrachten slaan als ze een blote tiet zien, ik zie een tiet .. must rape .. now .. ?
pleased to meet you
pi_102215847
quote:
Haar vader, Jan de Nooijer
Zo Jan, heb je toch gefaald als vader!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102215880
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:14 schreef moussie het volgende:

[..]
Of is het soms zo dat de mannen massaal aan het verkrachten slaan als ze een blote tiet zien, ik zie een tiet .. must rape .. now .. ?
Dat is wel het idee achter de boerkini, niqaab, hoofddoek etc.
pi_102215893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 00:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Dit is het buitensluiten van moslims, maar niet het onderdrukken van moslims."

Toevallig iets te diep in het glaasje gekeken vanavond, of heb je ze sowieso niet meer op een rijtje? Wat een gelul.
Papouas mogen ook niet met peniskoker zwemmen. Wat een uitsluiting van Papoeas.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102215925
quote:
9s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dikke tetten jongen.

En daarop volgende harde klabanussen.
Hmz, volgens mij is dat meer een gevolg van conditionering, bij volkeren waar de vrouwen gewoon met blote tieten lopen schijnt dat namelijk geen probleem te zijn. En dat terwijl ze even verderop blijkbaar al een stijve krijgen als ze je enkel kunnen zien.
pleased to meet you
pi_102215940
quote:
13s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Men kan zich in Nederland beter bezig houden met de opkomst van het fascisme ipv de Islam
Dat is hetzelfde.
pi_102215946
quote:
9s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet? Dat is 'lullig' zeg :{
pi_102215992
Ah, de peniskoker komt weer voorbij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102215994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Dat kun je dan ook wel zeggen van dit:

[ afbeelding ]
Dat is dan ook in een hoop zwembaden verboden. Maar daar hoor ik de Grondrecht-huilebalken dan niet over.
pi_102216001
quote:
9s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij is een peniskoker dan ook geen badkleding, een boerkini daarentegen wel ..
pleased to meet you
pi_102216006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:14 schreef moussie het volgende:

Bron? :?
Ik lees wel eens een krant maar dit heb ik nog nooit gelezen.
pi_102216117
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
En terecht.

Misschien kan jij nu Victoriaanse badkleding aan gaan halen. Of nog erger, die badhuisjes die de zee in gingen :')
pi_102216145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij is een peniskoker dan ook geen badkleding, een boerkini daarentegen wel ..
Papoeas zwemmen met peniskoker. Dat is hun religieuze gewoonte nu eenmaal.
pi_102216223
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef mijn mening op grond waarvan ik de boerka en boerkini graag verboden zou zien. Niets doen tegen de boerka gaat sowieso niet helpen om de onderdrukking van vrouwen te voorkomen. Met een boerkaverbod wordt ook de onderdrukker gestraft. Als vrouwlief niet meer in boerka de straat op kan, om boodschappen te doen, zijn er drie opties:

1) Vrouw gaat zonder boerka de straat op. Pure winst.
2) Vrouw gaat met boerka, krijgt boete, die betaald moet worden. Raakt de onderdrukker in zijn portemonnee.
3) Onderdrukker houdt vrouw thuis, moet voortaan zelf de boodschappen doen. Kost hem extra tijd en moeite.

Ik zie niks dat nadelig uitpakt voor de vrouw in boerka. De situatie blijft hooguit even slecht en kan alleen maar beter worden.
Nou nou, daar heb je die onderdrukker effe goed te pakken. Hij moet zelf boodschappen doen, the horror. Ik acht de kans niet bijzonder groot dat de man plots accepteert dat zijn vrouw zonder boerka de straat op gaat. Uiteindelijk is alleen de vrouw de dupe.

In mijn optiek kun je dergelijke integratie er niet doorheen rammen. Laat het op zn beloop en de boerka zal vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. Je moet alleen wat meer geduld hebben.
pi_102216259
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En terecht.

Misschien kan jij nu Victoriaanse badkleding aan gaan halen. Of nog erger, die badhuisjes die de zee in gingen :')
Nee, ik trek gewoon een normale zwembroek aan. Maar ik heb weinig behoefte om me te bemoeien met de kledingkeus van anderen.
pi_102216283
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou nou, daar heb je die onderdrukker effe goed te pakken. Hij moet zelf boodschappen doen, the horror. Ik acht de kans niet bijzonder groot dat de man plots accepteert dat zijn vrouw zonder boerka de straat op gaat. Uiteindelijk is alleen de vrouw de dupe.

In mijn optiek kun je dergelijke integratie er niet doorheen rammen. Laat het op zn beloop en de boerka zal vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. Je moet alleen wat meer geduld hebben.
Voorlopig is de boerka alleen maar verschénen in het straatbeeld.
pi_102216313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat je het zelf ook al aanduidt als 'gewaad' geeft al aan dat het geen alledaags kledingstuk is in de categorie (spijker)broek, trui of shirt. Mensen die een boerka en boerkini dragen, geven daarmee wel degelijk een statement af. Het is een uiting van het islamitische geloof. En je kunt bepaalde uitingen verbieden als je ze te ver vindt gaan.
Nee, natuurlijk is het geen alledaags kledingstuk. Waarom zouden al die kortzichtigen anders zo zitten te jammeren in dit topic?
pi_102216337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef Godtje het volgende:

[..]

Bron? :?
Ik lees wel eens een krant maar dit heb ik nog nooit gelezen.
Zie je dat ding op het eind van mijn zin .. dat ding noemen wij een vraagteken, dat impliceert dat het een vraag is. Ik vraag waarom het niet mag, of dat soms de reden is .. zo niet, wat dan wel?

Anyway, het gaat helemaal niet om het kledingstuk op zich, het gaat om de stof waarvan het gemaakt is. En dat was volgens het bad geen zwembadstof en volgens de vader van de draagster wel. Misschien een idee dat de dames voortaan eerst met hun pak naar de badmeester te lopen om te laten zien dat het wel zwembadstof is en geen gewone legging.
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 13:29:20 #238
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102216344
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
Een argument wat blijft staan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102216362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voorlopig is de boerka alleen maar verschénen in het straatbeeld.
Ja hehe, held. Die figuren wonen hier nog maar net een paar decennia.
pi_102216393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Een argument wat blijft staan.
Want een peniskoker is zwemkleding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties