Dat je het zelf ook al aanduidt als 'gewaad' geeft al aan dat het geen alledaags kledingstuk is in de categorie (spijker)broek, trui of shirt. Mensen die een boerka en boerkini dragen, geven daarmee wel degelijk een statement af. Het is een uiting van het islamitische geloof. En je kunt bepaalde uitingen verbieden als je ze te ver vindt gaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:43 schreef Poppenkastpop het volgende:
Maar voor sommige mensen is het dragen van zulke gewaden puur een gewoonte (net als bij ons een spijkerbroek) en is het niet een soort statement. Wat in het geval van een nazi-uniform en een KKK-gewaad wel is.
Ik geef mijn mening op grond waarvan ik de boerka en boerkini graag verboden zou zien. Niets doen tegen de boerka gaat sowieso niet helpen om de onderdrukking van vrouwen te voorkomen. Met een boerkaverbod wordt ook de onderdrukker gestraft. Als vrouwlief niet meer in boerka de straat op kan, om boodschappen te doen, zijn er drie opties:quote:Op woensdag 21 september 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Knap dat jij dat kunt beoordelen. Spreek jij altijd voor anderen?
Nu wil ik overigens niet ontkennen dat de burqa en onderdrukking in bepaalde gevallen hand in hand gaan. Het is echter geen vaststaand feit. Plus dat je juist de onderdrukten straft met een dergelijk verbod.
Dat slaat echt nergens op. Waarom zouden mannen niet bestaande borsten moeten bedekken?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik sla door? Ik kom toch niet met die achterlijke vergelijking, ik toon alleen aan maar dat diezelfde ongelijkheid tussen man en vrouw ook in onze cultuur bestaat
Waarom mogen vrouwen niet met onbedekte borsten zwemmen, waarom moeten die meer kleding dragen als mannen? En waarom vindt jij dat normaal?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op. Waarom zouden mannen niet bestaande borsten moeten bedekken?
Start een zwembad waar je topless mag zwemmen als vrouw.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom mogen vrouwen niet met onbedekte borsten zwemmen, waarom moeten die meer kleding dragen als mannen? En waarom vindt jij dat normaal?
Een boerkini/topless-zwembadquote:Op woensdag 21 september 2011 13:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Start een zwembad waar je topless mag zwemmen als vrouw.
Ga dan topless.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom mogen vrouwen niet met onbedekte borsten zwemmen, waarom moeten die meer kleding dragen als mannen? En waarom vindt jij dat normaal?
Ja.quote:
Dikke tetten jongen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Hehe, je hebt er eentje in Denemarken (als ik dat goed herinner), dat was wereldnieuws ..quote:Op woensdag 21 september 2011 13:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Start een zwembad waar je topless mag zwemmen als vrouw.
Zo Jan, heb je toch gefaald als vader!quote:Haar vader, Jan de Nooijer
Dat is wel het idee achter de boerkini, niqaab, hoofddoek etc.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Of is het soms zo dat de mannen massaal aan het verkrachten slaan als ze een blote tiet zien, ik zie een tiet .. must rape .. now .. ?
Papouas mogen ook niet met peniskoker zwemmen. Wat een uitsluiting van Papoeas.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Dit is het buitensluiten van moslims, maar niet het onderdrukken van moslims."
Toevallig iets te diep in het glaasje gekeken vanavond, of heb je ze sowieso niet meer op een rijtje? Wat een gelul.
Hmz, volgens mij is dat meer een gevolg van conditionering, bij volkeren waar de vrouwen gewoon met blote tieten lopen schijnt dat namelijk geen probleem te zijn. En dat terwijl ze even verderop blijkbaar al een stijve krijgen als ze je enkel kunnen zien.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dikke tetten jongen.
En daarop volgende harde klabanussen.
Dat is hetzelfde.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Men kan zich in Nederland beter bezig houden met de opkomst van het fascisme ipv de Islam
Niet? Dat is 'lullig' zegquote:Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Papouas mogen ook niet met peniskoker zwemmen. Wat een uitsluiting van Papoeas.
Dat is dan ook in een hoop zwembaden verboden. Maar daar hoor ik de Grondrecht-huilebalken dan niet over.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Dat kun je dan ook wel zeggen van dit:
[ afbeelding ]
Volgens mij is een peniskoker dan ook geen badkleding, een boerkini daarentegen wel ..quote:Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Papouas mogen ook niet met peniskoker zwemmen. Wat een uitsluiting van Papoeas.
Bron?quote:Op woensdag 21 september 2011 13:14 schreef moussie het volgende:
Of is het soms zo dat de mannen massaal aan het verkrachten slaan als ze een blote tiet zien, ik zie een tiet .. must rape .. now .. ?
En terecht.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de peniskoker komt weer voorbij.
Papoeas zwemmen met peniskoker. Dat is hun religieuze gewoonte nu eenmaal.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij is een peniskoker dan ook geen badkleding, een boerkini daarentegen wel ..
Nou nou, daar heb je die onderdrukker effe goed te pakken. Hij moet zelf boodschappen doen, the horror. Ik acht de kans niet bijzonder groot dat de man plots accepteert dat zijn vrouw zonder boerka de straat op gaat. Uiteindelijk is alleen de vrouw de dupe.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef mijn mening op grond waarvan ik de boerka en boerkini graag verboden zou zien. Niets doen tegen de boerka gaat sowieso niet helpen om de onderdrukking van vrouwen te voorkomen. Met een boerkaverbod wordt ook de onderdrukker gestraft. Als vrouwlief niet meer in boerka de straat op kan, om boodschappen te doen, zijn er drie opties:
1) Vrouw gaat zonder boerka de straat op. Pure winst.
2) Vrouw gaat met boerka, krijgt boete, die betaald moet worden. Raakt de onderdrukker in zijn portemonnee.
3) Onderdrukker houdt vrouw thuis, moet voortaan zelf de boodschappen doen. Kost hem extra tijd en moeite.
Ik zie niks dat nadelig uitpakt voor de vrouw in boerka. De situatie blijft hooguit even slecht en kan alleen maar beter worden.
Nee, ik trek gewoon een normale zwembroek aan. Maar ik heb weinig behoefte om me te bemoeien met de kledingkeus van anderen.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En terecht.
Misschien kan jij nu Victoriaanse badkleding aan gaan halen. Of nog erger, die badhuisjes die de zee in gingen
Voorlopig is de boerka alleen maar verschénen in het straatbeeld.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou nou, daar heb je die onderdrukker effe goed te pakken. Hij moet zelf boodschappen doen, the horror. Ik acht de kans niet bijzonder groot dat de man plots accepteert dat zijn vrouw zonder boerka de straat op gaat. Uiteindelijk is alleen de vrouw de dupe.
In mijn optiek kun je dergelijke integratie er niet doorheen rammen. Laat het op zn beloop en de boerka zal vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. Je moet alleen wat meer geduld hebben.
Nee, natuurlijk is het geen alledaags kledingstuk. Waarom zouden al die kortzichtigen anders zo zitten te jammeren in dit topic?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat je het zelf ook al aanduidt als 'gewaad' geeft al aan dat het geen alledaags kledingstuk is in de categorie (spijker)broek, trui of shirt. Mensen die een boerka en boerkini dragen, geven daarmee wel degelijk een statement af. Het is een uiting van het islamitische geloof. En je kunt bepaalde uitingen verbieden als je ze te ver vindt gaan.
Zie je dat ding op het eind van mijn zin .. dat ding noemen wij een vraagteken, dat impliceert dat het een vraag is. Ik vraag waarom het niet mag, of dat soms de reden is .. zo niet, wat dan wel?quote:Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Bron?![]()
Ik lees wel eens een krant maar dit heb ik nog nooit gelezen.
Een argument wat blijft staan.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de peniskoker komt weer voorbij.
Ja hehe, held. Die figuren wonen hier nog maar net een paar decennia.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voorlopig is de boerka alleen maar verschénen in het straatbeeld.
Want een peniskoker is zwemkleding?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |