Ik duw niemand in een slachtofferrol. Ik geef alleen aan dat het niet zo simpel ligt als jij zegt dat het is. Want wie heeft ervoor gezorgd dat de grenzen opengingen voor al die Polen? Niet Koos Werkeloos hoor. Het is een wisselwerking tussen iedereen, alle klassen der samenleving. Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor de staat van een samenleving.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hou toch een eind op met die mensen in de slachtoffer rol te duwen.
misschien komen wij hier tot een goede conclusie en morgen zijn alle problemen verdwenen? ja gelijk heb je... kom laten we hier serieus mee verder gaan....quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik maak het niet persoonlijk, ik zeg alleen dat het weinig tot geen zin heeft onmogelijke "mogelijkheden" voor sommige mensen toe te voegen als argument in een discussie.
Die Polen hebben vaak niets te maken met Nederlandse regelgeving. Andere belastingtarieven of dergelijke. Dus een NL schilder kan het niet voor 15 euro per uur doen. Dat ze het voor minder dan 65 euro per uur kunnen zeker maar dat tarief van de Polen is niet haalbaar.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De NL schilder kan prima voor 15pu werken als gastarbeiders dat ook kunnen. Die kunnen er hier van leven en ook nog geld naar het land van oorsprong sturen.
De grenzen open doen voor Polen (en ooit voor Turken en Marokkanen) was de VVD. Op zich heb je daar wel gelijk dat het de rijken man was die dat heeft gestart.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik duw niemand in een slachtofferrol. Ik geef alleen aan dat het niet zo simpel ligt als jij zegt dat het is. Want wie heeft ervoor gezorgd dat de grenzen opengingen voor al die Polen? Niet Koos Werkeloos hoor. Het is een wisselwerking tussen iedereen, alle klassen der samenleving. Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor de staat van een samenleving.
Dat tarief van de Polen is in veel gevallen niet eens toegestaan zelfs.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Die Polen hebben vaak niets te maken met Nederlandse regelgeving. Andere belastingtarieven of dergelijke. Dus een NL schilder kan het niet voor 15 euro per uur doen. Dat ze het voor minder dan 65 euro per uur kunnen zeker maar dat tarief van de Polen is niet haalbaar.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:49 schreef Tally het volgende:
[..]
De baantjes die door polen worden gedaan zijn niet altijd baantjes die de Nederlander niet wil
Je geeft zelf een schilder voorbeeld. Die willen de niet of laag opgeleide Nederlanders best. Maar een Pool vraagt minder en heeft daardoor meer werk.
Het kan wel, alleen niet in combinatie met een huis van 120m2, 2 keer vakantie en een grote TV.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:53 schreef rival het volgende:
en die polen waar jullie het over hebben, moeten die hier huur betalen voor een huis of voor een caravan bij een boer op het land? beetje vreemd om te zeggen dat als de polen het kunnen wij het ook kunnen
Niet acceptabel! Daar heeft iedereen recht op!quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het kan wel, alleen niet in combinatie met een huis van 120m2, 2 keer vakantie en een grote TV.
ook niet met een sociale huurwoningquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het kan wel, alleen niet in combinatie met een huis van 120m2, 2 keer vakantie en een grote TV.
Ik heb geen grote tv..quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet acceptabel! Daar heeft iedereen recht op!
Dat dacht ik ookquote:
Denk je nu dat iedere minimumverdiener zo denkt, Godt?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet acceptabel! Daar heeft iedereen recht op!
Er zijn niet eens voldoende huur- en koopwoningen voor die inkomensquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:56 schreef rival het volgende:
[..]
ook niet met een sociale huurwoning
Ze gaan vast zeuren dat ik te veel verdien en het dus zelf maar moet gaan betalenquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:56 schreef Godtje het volgende:
Kan je nagaan. Ik zou bij de gemeente gaan klagen.
Nogmaals bewijs dat geluk niet langer aan mijn kant isquote:
Lang genoeg blijven en het geluk zal wederkerenquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:57 schreef Belsezar het volgende:
Nogmaals bewijs dat geluk niet langer aan mijn kant is
Oh gaan we op zoek naar uitzonderingen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Denk je nu dat iedere minimumverdiener zo denkt, Godt?
Waar zeg ik dat? Ik stel een normale vraag kerel. Ik wil gewoon graag weten waar jij dit soort opvattingen vandaan haalt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh gaan we op zoek naar uitzonderingen?Want jij kent die en die die weer een neef is van die? En die denkt niet zo! Nee die niet!
Dat vind ik ook altijd zo een gezellige toevoeging op een discussie.![]()
Dan leer je de samenleving echt kennen!
Godt.. je weet toch dat je in discussies niet mag generaliseren en dat je altijd rekening moet houden met de uitzonderingenquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh gaan we op zoek naar uitzonderingen?Want jij kent die en die die weer een neef is van die? En die denkt niet zo! Nee die niet!
Dat vind ik ook altijd zo een gezellige toevoeging op een discussie.![]()
Dan leer je de samenleving echt kennen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |