abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102171860
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:56 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nergens beweer ik hiermee een hoop geld te kunnen verdienen, maar er zit zeker wel wat in aangezien het een nich is. Ik baal gewoon dat iemand anders de naam heeft overgenomen, niet de feiten verdraaien aub.
ik verdraai niks.. jij stelt dat er 'veel geld te verdienen is' (letterlijk: 'de domeinnaam is meer waard' wat effectief gewoon een bewering is dàt jij er meer geld aan zou kunnen verdienen, anders is het namelijk niet meer dan dat 'schappelijke prijsje' waard) en ik maak dan duidelijk dat als jij dat beweert, het ook aan jou dat te bewijzen is....

als echter je eerst een hoop werk erin moet steken en je een bepaalde visie of technische mogelijkheden moet hebben, die jij misschien niet hebt, zou ik je terugverwijzen naar mn allereerste advies en dat is gewoon voor een heel schappelijk bedragje die domeinnaam doorverkopen...
Voorlopig is je domeinnaam immers nog geen sikkepit meer waard, juist omdat je tot nu toe dat werk er _niet_ in gestoken hebt en kennelijk er ook geen tijd of moeite voor wil doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 20-09-2011 10:16:38 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102172018
Quote dan waar ik beweer hier veel geld mee te kunnen verdienen dan? Ik zie het niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik verdraai niks.. jij stelt dat er 'veel geld te verdienen is' en ik maak dan duidelijk dat als jij dat beweert, het ook aan jou dat te bewijzen is....

als echter je eerst een hoop werk erin moet steken en je een bepaalde visie of technische mogelijkheden moet hebben, die jij misschien niet hebt, zou ik je terugverwijzen naar mn allereerste advies en dat is gewoon voor een heel schappelijk bedragje die domeinnaam doorverkopen...
Voorlopig is je domeinnaam immers nog geen sikkepit meer waard, juist omdat je tot nu toe dat werk er _niet_ in gestoken hebt en kennelijk er ook geen tijd of moeite voor wil doen.
pi_102172085
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:15 schreef Apekoek het volgende:
Quote dan waar ik beweer hier veel geld mee te kunnen verdienen dan? Ik zie het niet.
letterlijk zeg je "De domeinnaam is meer waard dan een schappelijk prijsje.d"..
dan kun je hoog of laag springen, maar dat is gewoon een bewering dàt je er meer geld mee kunt verdienen... is dat niet het geval is die waarde helemaal niet zo hoog...

ik denk overigens eigenlijk het laatste, dat je al blij kunt zijn met een schappelijk prijsje, omdat bv het opbouwewn én onderhouden van een webshop veel meer werk is dan enkel een domeinnaam registreren, het komt op mij een beetje over alsof je daarover vééls te 'makkelijk' denkt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102172317
Ik bouw zelf zo nu en dan een webshop, alleen zoals ik al zei, tot op heden nog geen tijd voor gehad. Dus de domeinnaam is idd nu niet veel waard, maar ik weet zeker dat ik het wel waardevoller wil maken op termijn. Maar nergens spreek ik over grof geld verdienen. En daar zit het probleem, iemand zoekt contact met mij en wil vervolgens geen bod doen en registreerd dezelfde naam met een streepje er tussen. Dat is kaaping desondanks ik nog niets heb. Dus gewoon naam weg doen is natuurlijk geen optie/
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

letterlijk zeg je "De domeinnaam is meer waard dan een schappelijk prijsje.d"..
dan kun je hoog of laag springen, maar dat is gewoon een bewering dàt je er meer geld mee kunt verdienen... is dat niet het geval is die waarde helemaal niet zo hoog...

ik denk overigens eigenlijk het laatste, dat je al blij kunt zijn met een schappelijk prijsje, omdat bv het opbouwewn én onderhouden van een webshop veel meer werk is dan enkel een domeinnaam registreren, het komt op mij een beetje over alsof je daarover vééls te 'makkelijk' denkt.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:33:27 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102172489
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:26 schreef Apekoek het volgende:
Ik bouw zelf zo nu en dan een webshop, alleen zoals ik al zei, tot op heden nog geen tijd voor gehad. Dus de domeinnaam is idd nu niet veel waard, maar ik weet zeker dat ik het wel waardevoller wil maken op termijn.
Als die ander zijn webshop eenmaal bekend is, dan kun jij het wel waardevoller willen maken op termijn, maar je zult nog maar moeilijk een voet tussen de deur krijgen.

quote:
Dus gewoon naam weg doen is natuurlijk geen optie

[..]

Volgens mij is dat nog je enige optie wanneer hij eenmaal van start is gegaan met zijn webshop, of hij moet er toevallig een zootje van maken.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:33:43 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102172497
Nee hoor, is geen "kaaping".

Sowieso heb jij geen enkel recht op die naam. Je gebruikt de naam niet in het handelsverkeer, en hebt ook geen merkregistratie. Er is dus geen grond waarop jij de naam (of varianten ervan) zou kunnen beschermen tegen gebruik door anderen.

Als jij nu (later dan je vijand) iets gaat doen om hem tegen te zitten, zijn er - denk ik - wel aanknopingspunten voor hem om zijn naam te beschermen en jouw plannen te dwarsbomen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_102172636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als die ander zijn webshop eenmaal bekend is, dan kun jij het wel waardevoller willen maken op termijn, maar je zult nog maar moeilijk een voet tussen de deur krijgen.

[..]

Volgens mij is dat nog je enige optie wanneer hij eenmaal van start is gegaan met zijn webshop, of hij moet er toevallig een zootje van maken.
Zijn of haar website kent enkel nog en alleen een banner, verder niets. Teven gaat het via google pages, dus hoe serieus moet ik het nemen?
pi_102172656
Het is geen kaping, want hij registreert gewoon een eigen domeinnaam die verschilt van de jouwe. Jij hebt geen patent/merkregistratie en hij kan aantonen dat jouw domeinnaam al lange tijd niet gebruikt wordt, wat in zijn voordeel werkt. Als hij wel merkrechten zou hebben, wat nu niet het geval is, zou hij op basis daarvan mogelijk zelfs jouw domeinnaam kunnen claimen.

Zoals hierboven al wordt gezegd heb je geen poot om op te staan.

Wat je moet doen? Als je denkt dat jouw webshop een succes kan worden daar misschien mee aan de slag gaan. Maar dan vraag ik me af waarom je dat niet eerder hebt gedaan. Je hebt er nu in ieder geval een concurrent bij.
pi_102172680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:33 schreef eleusis het volgende:
Nee hoor, is geen "kaaping".

Sowieso heb jij geen enkel recht op die naam. Je gebruikt de naam niet in het handelsverkeer, en hebt ook geen merkregistratie. Er is dus geen grond waarop jij de naam (of varianten ervan) zou kunnen beschermen tegen gebruik door anderen.

Als jij nu (later dan je vijand) iets gaat doen om hem tegen te zitten, zijn er - denk ik - wel aanknopingspunten voor hem om zijn naam te beschermen en jouw plannen te dwarsbomen.
Zoals aangegeven er is alleen nog een banner, en mijn website naam was veel eerder geregistreerd wellicht nu ff snel een webshop online knallen voordat de banner op de andere site verdwijnt daarbij komt de site uit de VS en ik uit NL.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:47:40 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102172909
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:38 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zijn of haar website kent enkel nog en alleen een banner, verder niets. Teven gaat het via google pages, dus hoe serieus moet ik het nemen?
Je zei in de OP:
quote:
Nu is die gene op dezelfde naam een webshop aan het bouwen.
Als ie, zoals je eerst zegt, een webshop aan het bouwen is zou ik het wel serieus nemen ja.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:48:21 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102172926
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:40 schreef Apekoek het volgende:
Zoals aangegeven er is alleen nog een banner, en mijn website naam was veel eerder geregistreerd wellicht nu ff snel een webshop online knallen voordat de banner op de andere site verdwijnt daarbij komt de site uit de VS en ik uit NL.
Een banner is geen "gebruik in het handelsverkeer", wat het criterium is in ons handelsrecht om rechten op een naam te verkrijgen. Het vastleggen van een domeinnaam en het plaatsen van een banner valt daar niet onder. Je moet bijvoorbeeld denken aan het sturen van facturen met de naam erop, et cetera.

Maar als de site in de VS is geregistreerd en het om een buitenlandse TLD gaat, kan je hem sowieso niet voor een Nederlandse rechter slepen en doen je eventueel in Nederland opgebouwde rechten (die er in jouw geval imho niet zijn) er niet toe.

De partij die meent iets te claimen te hebben, dient dan de procedure te starten volgens de regels van het TLD. Bij .eu is dat bijvoorbeeld een Alternative Dispute Resolution (ADR), bij de Amerikaanse generic domeinen is dat de Uniform Domain name Dispute Resolution Policy (UDRP). Er wordt dan een bindende uitspraak gedaan door een arbitragecommissie. De kosten hiervan lopen in de enkele duizenden euro's. Een advocaat nemen is vrij handig om je bezwaar goed te formuleren. Je kan op de site van de instanties het register vinden met eerdere uitspraken, zo kun je zien dat een serieuze klacht redelijk vaak gegrond wordt verklaard.

Ik acht de kans niet zo heel groot dat je tegenstander dit gaat doen als hij een simpel webshopje heeft, dus op zich ben je safe tot je tegenstander succesvol wordt en hij last van jouw registratie gaat krijgen, maar het lijkt mij beter om een nieuwe naam te nemen. Jij zelf lijkt me op het eerste gezicht kansloos in een arbitrageprocedure, ik zou niet inzien hoe hij op jouw rechten inbreuk maakt zonder handelsmerk, merkregistratie of eerder gebruik van de naam.

Disclaimer: geen jurist hier, vraag je intellectueel eigendomsadvocaat voor het beste advies.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_102174400
Correctie uit boosheid niet goed gekeken.

Er staat dus alleen een banner zonder dat erbij staat waar de site over gaat. Dus alleen een naam in kleurtjes. In dit geval als ik vandaag nog een simpele site omhoog knal met "binnenkort te koop" loop ik al voor aangezien ik het domein al 1,5 jaar heb tov een domein dat pas 2 maanden bestaat. Toch?
pi_102174971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:43 schreef Apekoek het volgende:
Correctie uit boosheid niet goed gekeken.

Er staat dus alleen een banner zonder dat erbij staat waar de site over gaat. Dus alleen een naam in kleurtjes. In dit geval als ik vandaag nog een simpele site omhoog knal met "binnenkort te koop" loop ik al voor aangezien ik het domein al 1,5 jaar heb tov een domein dat pas 2 maanden bestaat. Toch?
"loop ik al voor"? Zolang je niks zinvols doet met de site (en "binnenkort te koop" is niet zinvol) loop je helemaal niet. Als je nou een order of 10 per dag krijgt kun je over "lopen" spreken en dan mag je nog eens over "voor" of "achter" gaan nadenken.
pi_102175463
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:03 schreef Kumerian het volgende:

[..]

"loop ik al voor"? Zolang je niks zinvols doet met de site (en "binnenkort te koop" is niet zinvol) loop je helemaal niet. Als je nou een order of 10 per dag krijgt kun je over "lopen" spreken en dan mag je nog eens over "voor" of "achter" gaan nadenken.
In andere woorden we hebben het hier over gelijkspel, wanneer de 1 zinvol mee bezig is loopt hij of zij voor. Wat ik wil weten, een banner is nog geen officieele zaak?
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:33 #40
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102175567
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

In andere woorden we hebben het hier over gelijkspel, wanneer de 1 zinvol mee bezig is loopt hij of zij voor. Wat ik wil weten, een banner is nog geen officieele zaak?
Definieer "zinvol" en "officieel".. Want wat jij zinvol vindt is wellicht niet gelijk genoeg om zijn website te doen laten verdwijnen natuurlijk.
pi_102175923
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:25 schreef kwiwi het volgende:
Definieer "zinvol" en "officieel".. Want wat jij zinvol vindt is wellicht niet gelijk genoeg om zijn website te doen laten verdwijnen natuurlijk.
Nog sterker; er moeten nog hele bergen verzet worden wil de andere website verdwijnen. Via "officiele" weg kun je het rustig vergeten en op een andere manier is het érg onwaarschijnlijk.
pi_102182653
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:56 schreef Apekoek het volgende:

[..]
Ik baal gewoon dat iemand anders de naam heeft overgenomen
Ok. Nou, klote man! Succes met je volgende idee!

Schopje KLB?
pi_102182843
Je kunt niks doen, ook al had je er wel een site op staan. Ik snap ook echt niet waar je je druk om maakt maar goed.
pi_102184283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:03 schreef Nyce het volgende:
Je kunt niks doen, ook al had je er wel een site op staan. Ik snap ook echt niet waar je je druk om maakt maar goed.
Dat is waar, anders had ik ook die url moeten vast leggen.

Maar hoe bedoel je dat je het niet snapt? Als jij wat hebt bedacht en jij legt iets vast en wil het op termijn uitwerken dan kun je het toch wel begrijpen dat het voor jou minder goed nieuws is dat iemand anders er mee aan de haal gaat? Vergeet niet dat deze persoon mij eerst gemaild had om een bod te doen en vervolgens dat niet doet en vervolgens exacte dezelfde naam met het streepje er tussen registreert. Waarom krijg ik in dit topic het idee dat alleen de fout bij mij zou liggen? Ipv empathie en mee denken.
pi_102185040
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat is waar, anders had ik ook die url moeten vast leggen.

Maar hoe bedoel je dat je het niet snapt? Als jij wat hebt bedacht en jij legt iets vast en wil het op termijn uitwerken dan kun je het toch wel begrijpen dat het voor jou minder goed nieuws is dat iemand anders er mee aan de haal gaat? Vergeet niet dat deze persoon mij eerst gemaild had om een bod te doen en vervolgens dat niet doet en vervolgens exacte dezelfde naam met het streepje er tussen registreert. Waarom krijg ik in dit topic het idee dat alleen de fout bij mij zou liggen? Ipv empathie en mee denken.
Wees nou even realistisch, je hebt het domein 1,5 jaar en nog niks gedaan. Dus wanneer was je van plan het idee gaan uit te werken?
En je zegt dat op zijn site alleen een banner staat, dus waarom zou jij die van jou niet alsnog uitwerken?

Ik snap niet dat je kunt klagen over iemand die wel iets met een idee doet terwijl je er zelf niks mee doet, behalve 5 min. besteden om een domein te registreren.
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:59:53 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_102185225
Zie je jezelf al staan bij de rechter:

TS: "Edelachtbare, deze man maakt inbreuk op merkrecht"
rechter: "Waarom vindt u dat?"
TS: "ik heb zomaareennaam.com en die meneer heeft zomaar-een-naam.com"
rechter: "Ja, dat lijkt wel op elkaar. Wat doet u zoal met uw site?"
TS: "Ik wilde er een webshop op zetten om mijn product te verkopen, maar ik had geen tijd. Dus verhuur ik de nu site als advertentieruimte."
rechter: "Dus u vindt uw site niet belangrijk genoeg om te investeren in een werkende webshop, maar wel belangrijk genoeg om naar de rechter te stappen"
TS: "ja"
rechter: :')
TS: :{
rechter: "Aangezien u geen gebruik maakt van uw merknaam, noch de intentie heeft om dit op korte termijn te gaan doen, zie ik niet in waarom er sprake is van inbreuk op het merkrecht"
TS: :'( en paar honderd/duizend euro lichter

Als het allemaal zo belangrijk voor is, dan had je ook wel de tijd gehad om er ook wat mee te gaan doen.
So we just called him Fred
pi_102185431
Ik vind het gewoon jammer, het is inderdaad niet zo dat het once in a life time kans is maar je weet immers maar nooit. Tevens denk ik totaal niet aan officieele stappen die jullie hier beschrijven. Ik vraag alleen om advies wat je zelf als particulier kunt handhaven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:59 schreef FredvZ het volgende:
Zie je jezelf al staan bij de rechter:

TS: "Edelachtbare, deze man maakt inbreuk op merkrecht"
rechter: "Waarom vindt u dat?"
TS: "ik heb zomaareennaam.com en die meneer heeft zomaar-een-naam.com"
rechter: "Ja, dat lijkt wel op elkaar. Wat doet u zoal met uw site?"
TS: "Ik wilde er een webshop op zetten om mijn product te verkopen, maar ik had geen tijd. Dus verhuur ik de nu site als advertentieruimte."
rechter: "Dus u vindt uw site niet belangrijk genoeg om te investeren in een werkende webshop, maar wel belangrijk genoeg om naar de rechter te stappen"
TS: "ja"
rechter: :')
TS: :{
rechter: "Aangezien u geen gebruik maakt van uw merknaam, noch de intentie heeft om dit op korte termijn te gaan doen, zie ik niet in waarom er sprake is van inbreuk op het merkrecht"
TS: :'( en paar honderd/duizend euro lichter

Als het allemaal zo belangrijk voor is, dan had je ook wel de tijd gehad om er ook wat mee te gaan doen.
pi_102185511
Geef eens een link, het idee is toch al gejat.
pi_102185546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:55 schreef Nyce het volgende:

[..]

Wees nou even realistisch, je hebt het domein 1,5 jaar en nog niks gedaan. Dus wanneer was je van plan het idee gaan uit te werken?
En je zegt dat op zijn site alleen een banner staat, dus waarom zou jij die van jou niet alsnog uitwerken?

Ik snap niet dat je kunt klagen over iemand die wel iets met een idee doet terwijl je er zelf niks mee doet, behalve 5 min. besteden om een domein te registreren.
Geen 5 minuten btw, ik heb wel aan het product gewerkt en ik heb prototypen. Alleen die waren helaas niet goed genoeg op het gebied van kwaliteit. Nu heb ik een andere manier het product te laten vervaardigen alleen daar heb ik helaas nog niet weer tijd voor gehad. Vandaar. Het is dus niet wat mensen denken over registreren en klaar was kees de ict nerd.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:25:33 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_102190993
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:05 schreef Apekoek het volgende:
Ik vraag alleen om advies wat je zelf als particulier kunt handhaven.
Niets.

Je kan dreigen met juridische stappen of met een knokploeg...
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')