abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102166356
Hoi allemaal,

Ik zit met een aantal twijfels en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij serieuze meningen cq inzichten kunnen geven over mijn twijfels.

Ik heb een langdurige relatie met mijn huidige vriendin, we zijn nu 2 jaar bij elkaar en we willen 15 december gaan trouwen. Ik hou en geef erg om haar en persoonlijk denk ik dat zij de ware is voor mij (anders ga je uiteraard ook niet trouwen...)

Echter kwam ik er 2 weken geleden achter dat zij geen sexuele interesse meer heeft in mij. Ze heeft al langere tijd geen zin in sex en ik moest altijd hiertoe ook altijd het initiatief nemen. Het gaat nu zelfs zo ver dat het niet meer zonder hulpmiddel kan.

Volgens haar is haar libido momenteel extreem laag en is dat de reden dat ze geen zin meer in sex had de laatste weken (of wellicht zelfs wel maanden?). Ze vermoedt (of verteld mij dit) dat het veroorzaakt word door de pil en daar wil ze nu dan ook mee stoppen om te zien of het verbeterd. Ze verzekert mij echter wel dat ze nog steeds aangetrokken is tot mij, maar dat ze alleen geen zin heeft in sex door haar lage libido.

Dit maakt mij allemaal nogal onzeker. Wij passen zeer goed bij elkaar maar ik wil niet met een "maatje" het huwelijk in maar met een volwaardig partner. Ik ben er niet van overtuigd dat ze nog steeds daadwerkelijk aangetrokken is tot mij en ik weet niet hoe ik erachter moet komen of dit nou wel of niet zo is. Aangezien de effecten van de pil niet meteen effect hebben kan het ook nog wel even duren voordat ik weet of dit de boosdoener is.

Aangezien we ook al over een korte periode gaan trouwen wordt ik ook radeloos over wat ik hier mee moet. Ik moest voornamelijk even mijn verhaal kwijt en misschien dat er hier mensen zijn die waardevolle inzichten kunnen geven, want ik weet niet wat ik hier nu verder mee moet.

Groeten Henk.

[ Bericht 94% gewijzigd door Crutch op 20-09-2011 18:34:18 ]
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:20:49 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_102166453
Laat haar inderdaad proberen een tijdje met de pil te stoppen. Na een maand zou er zeker verschil moeten zijn. Zo niet, is er inderdaad wel reden voor zorg, en daar zou ik wel stellig in zijn. Als zij het niet natuurlijk krijgt dan moet ze maar wat meer d'r best doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_102166514
Kut is dit. Ik hoop voor je dat het aan de pil ligt. Ik heb dit ook gekend bij mijn ex-vriendin. Ik wilde ook nooit sex meer met haar. Achteraf kan ik alleen maar de conclusie trekken dat ik haar niet meer "aantrekkelijk" genoeg meer vond en me niet meer aangetrokken voelde tot haar op die manier. Ik wil je niet bang maken, maar hou er rekening mee dat het 1 van de oorzaken zou kunnen zijn.

Succes.
pi_102166689
Bedankt voor de reacties.

Beide punten zijn bij mij wel opgekomen. Ik ga uiteraard afwachten of de pil verschil maakt. Toch vraag ik mij af of dit mijn twijfels wel geheel zal wegnemen. (als het uberhoud al helpt).

Één ding weet ik wel zeker. Ze houd van mij en wil me absoluut niet kwijt, daarover heb ik geen twijfels. Ik ben echter bang dat zij het niet zo'n probleem zou vinden om zonder sex verder te gaan. Uiteraard gaat zoiets op lange termijn nooit goed en is dit iets wat ik ook absoluut zelf niet wil.

Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen niet gewoon eerlijk kunnen zeggen wat ze daadwerkelijk voelen en denken? ...

[ Bericht 92% gewijzigd door Crutch op 20-09-2011 18:34:41 ]
pi_102166840
Pijnlijke situatie. Even afwachten hoe het zonder de pil is. Als het nog steeds hetzelfde is zal ik er goed over nadenken en goed met haar er over praten. Want sex is gewoon heel belangrijk in een relatie. Als je geen sex heb, lijkt het meer op een broer zus relatie en dat wil je volgens mij niet. Iig sterkte ermee!
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:43:18 #6
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_102166947
Na 2 jaar relatie trouwen, waar ben je in godsnaam mee bezig vriend?
De hormonen zijn nog niet uit je benen en je weet t al zeker?

Het kan aan de pil liggen, maar het kan ook niet. Makkelijk excuus en kordaat antwoord van een vrouw die met haar (lust)gevoelens in de knoop ligt. Trouwdatum geprikt of niet, dit is iets dat moet worden opgelost voordat je die ring omschuift. Want weet één ding, als er lichamelijk geen aantrekking meer is gaan ze twijfelen, net zoals jij ook doet.
pi_102168900
Uitstellen dat feest, je moet eerst rust in de tent krijgen. Straks zijn de uitnodigingen verstuurd, en dan zit je er mee.

En luister 'es: het is haar probleem, zij is de enige die het kan oplossen. Jij hoeft je niet druk te maken. Hou in je hoofd een termijn aan, bijv.: 3, 4 maanden, en dan kijk je of je verbetering ziet. Zoniet, dan is de relatie toch wel voorbij, mijns inziens.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:39:46 #8
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_102169037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:18 schreef bart1977 het volgende:
Uitstellen dat feest, je moet eerst rust in de tent krijgen. Straks zijn de uitnodigingen verstuurd, en dan zit je er mee.

En luister 'es: het is haar probleem, zij is de enige die het kan oplossen. Jij hoeft je niet druk te maken. Hou in je hoofd een termijn aan, bijv.: 3, 4 maanden, en dan kijk je of je verbetering ziet. Zoniet, dan is de relatie toch wel voorbij, mijns inziens.
hier ben ik het niet zo mee eens...ze zitten samen in de relatie en hebben samen seks. Misschien ligt het wel aan de kwaliteit, maar goed dan moet ze wel haar mond open trekken.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_102169200
Niet gaan trouwen. Straks zit je met een vrouw die je niet in staat is in je behoeften te voorzien.
Doodongelukkig kun je daardoor worden.

En wat mensen zeggen van: uitstellen. Is geen optie. Je hebt best kans dat je de komende maanden dan wel plezier geeft, maar enkele tijd na het huwelijk niet meer.

Ooit zo'n vriendinnetje gehad en ondanks alle gesprekken is dat nooit goedgekomen. Pil heeft ook maar een marginale uitwerking op het libido.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102169288
Zo snel al trouwen?
pi_102169313
Ik heb ook een maandje of 2 helemaal geen zin gehad, maar dat ging vanzelf over. En dat was écht niet omdat ik me niet meer tot hem aangetrokken voelde. Het was meer dat alles zo 'normaal' werd (was op vakantie, dus dan zie je elkaar 24/7). Nu het normale leven weer is begonnen gaat het prima :) en vaak zit het in haar hoofd, maar gaat misschien vanzelf weer weg, als je haar er niet teveel over laat nadenken. En stoppen met de pil is natuurlijk ook een goed idee, haha.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:36:43 #12
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_102169642
Ik maak uit je reactie met haar op dat je dit wel enigzins met haar hebt besproken, immers zij geeft aan dat haar libido ontzettend laag is. Mag ik vragen wat jij met haar besproken hebt, en maak haar in ieder geval heel erg kenbaar waar jij mee zit en probeer er achter te komen wat er veranderd is in jullie relatie waardoor dit nu zo is. Immers, als ze de pil al 4 jaar slikt lijkt het me raar dat dit nu pas merkbaar is.
En ik wil geen ruiten in gooien, maar ik zou wel aangeven dat deze manier van seks niet het soort is wat je de rest van je leven met haar gaat willen, hoe geweldig jullie het ook samen hebben, je post maakt duidelijk dat wat je nu met haar hebt, niet is wat jij in je vrouw zoekt.

Ik moet bekennen dat deze situatie er ook een is waar ik zelf doodsbang voor ben :(

Wat bedoel je trouwens precies met
" Ze heeft al langere tijd geen zin in sex en ik moest altijd hiertoe ook altijd het initiatief nemen. Het gaat nu zelfs zo ver dat het niet meer zonder hulpmiddel kan. "
Je bedoelt dat het zonder glijmiddel niet lukt?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:40:11 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102169706
iemand vindt dit leuk op facebook...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:49:18 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102169903
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:31 schreef Henk8719 het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Beide punten zijn bij mij wel opgekomen. Ik ga uiteraard afwachten of de pil verschil maakt. Toch vraag ik mij af of dit mijn twijfels wel geheel zal wegnemen. (als het uberhoud al helpt).

Één ding weet ik wel zeker. Ze houd van mij en wil me absoluut niet kwijt, daarover heb ik geen twijfels. Ik ben echter bang dat zij het niet zo'n probleem zou vinden om zonder sex verder te gaan. Uiteraard gaat zoiets op lange termijn nooit goed en is dit iets wat ik ook absoluut zelf niet wil.

Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen niet gewoon eerlijk kunnen zeggen wat ze daadwerkelijk voelen en denken? ...
Omdat het echt niet zo simpel ligt... wrsch houdt ze wel van je, of vindt ze je iig heel erg lief en wil ze je niet kwijt en snapt ze zelf ook niet goed waarom ze dan minder zin heeft in sex.

Jajaja, been there, done that, got the t-shirt... twice...

Ik hoop voor haar dat het probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze stopt met de pil, maar ik denk eig dat dat niet gaat gebeuren. Ten slotte had ze in het begin van jullie relatie wel zin in sex. En toen was ze ook aan de pil.

Heel eerlijk gezegd zou ik als ik jou was heeeeeeel goed bij mezelf te raden gaan. Haar idd nu vragen te stoppen met de pil (en dan zelf HEEL voorzichtig en echt consequent met condooms aan de slag gaan!!!!) om te zien of het verbetert, en dat zou echt na 1-2 maanden max al zo moeten zijn. Is het niet zo, dan zou ik geloof ik dat huwelijk toch nog even uitstellen.

Dit lijkt mij niet de juiste basis om een huwelijk mee te starten. :N
pi_102170085
Zijn er verder nog dingen met haar aan de hand TS?

Ik heb in een relatie van 3 jaar ook een periode gehad dat ik geen zin had (ongeveer 2 maanden) en toen zat ik in een depressie; dat ging weer over en daarna was het gewoon weer als vanouds.

En inderdaad, wacht maar even met n huwelijk starten.. Eerst kijken wat er nu werkelijk tussen jullie of met haar aan de hand is.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:13:02 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102170431
Hoe oud zijn jullie en waarom willen jullie na twee jaar relatie al trouwen? Wonen jullie nu samen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:14:53 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102170472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:13 schreef Lienekien het volgende:
Hoe oud zijn jullie en waarom willen jullie na twee jaar relatie al trouwen? Wonen jullie nu samen?
ja ze moeten het verbieden, minstens 10 jaar een relatie is verplicht!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:17:10 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102170535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja ze moeten het verbieden, minstens 10 jaar een relatie is verplicht!
Je moet het in de context zien.
pi_102170574
Wat ik niet goed begrijp, en ergens ook niet eerlijk vind van haar is dat ze zelf niet het initiatief neemt om een andere pil te nemen of desnoods te stoppen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:19:23 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102170586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:18 schreef Stokstaart het volgende:
Wat ik niet goed begrijp, en ergens ook niet eerlijk vind van haar is dat ze zelf niet het initiatief neemt om een andere pil te nemen of desnoods te stoppen.
Ze wil toch stoppen? Staat in de OP.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:19:33 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102170590
dus omdat er misschien wat farmacologische en/of psychische problematiek achter een facet van een relatie (een belangrijke, dat wel) zit, moet je je huwelijk maar uitstellen?... met die instelling is dat dan misschien maar beter ja...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:20:40 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102170612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet het in de context zien.
ik weet niet eens wat het woord context betekent.
Een gedicht over Maanvis
pi_102170627
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze wil toch stoppen? Staat in de OP.
Maar is dat voor of nadat TS er over is gaan 'klagen' ?
Groetjes, Ezio.
pi_102170648
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Re het volgende:
dus omdat er misschien wat farmacologische en/of psychische problematiek achter een facet van een relatie (een belangrijke, dat wel) zit, moet je je huwelijk maar uitstellen?... met die instelling is dat dan misschien maar beter ja...
Nee, omdat je niet kan neuken.
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:23:24 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102170685
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:21 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee, omdat je niet kan neuken.
dat is hetzelfde maar dan met stoere internet praat...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')