abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102485541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:03 schreef Mallet het volgende:

[..]

Omdat je graag wilde werken? Hebben ze je al werk gegeven dan?
Ja, maar ondanks dat ben ik niet gebeld...
pi_102486701
Wat matig van die reisuren bij AR :') Waarschijnlijk zeggen ze het niet van tevoren omdat dan niemand meer wil.

Ik zit betaald aan het strand. 4 uur wachttijd doden :)
pi_102487585
Sowieso, vestigingswerk op zondag?! Daar heb ik bij EW nog nooit van gehoord.
pi_102492964
Vandaag al gebeld voor vrijdag. Gouda -Almere, Almere - Houten en Breukelen - raamsdonksveer. Een passat, punto en een kia rio.
  woensdag 28 september 2011 @ 21:56:08 #280
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102493156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso, vestigingswerk op zondag?! Daar heb ik bij EW nog nooit van gehoord.
Het was ook bij AR :*
#26 || Luciano da Silva
pi_102493359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:56 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Het was ook bij AR :*
Ik zeg alleen dat ik dat bij EW nog nooit gehoord heb.
  woensdag 28 september 2011 @ 22:05:16 #282
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102493647
Is goed jonguh. Heb je al geWOBt voor je parkeerprent?
#26 || Luciano da Silva
pi_102493780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:05 schreef joppie_saus het volgende:
Is goed jonguh. Heb je al geWOBt voor je parkeerprent?
Nee, moet nog betalen, deadline die ze gesteld hebben voor betalen is pas ergens volgende maand :D
  woensdag 28 september 2011 @ 22:09:22 #284
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102493902
Ja dwaas. WOBben en betalen laat je gewoon lekker parallel lopen. Dat heeft niks met elkaar te maken. Hoe eerder je die stukken in huis hebt, hoe beter. Daarnaast moet je nu ook al bezwaar aantekenen, anders zijn die zes weken bezwaartermijn voorbij. Je snapt het nog niet helemaal he? :*
#26 || Luciano da Silva
pi_102494022
Ah, ik dacht eerst betalen voordat je alles in werking kan gaan zetten en met betalen van dingen wacht ik doorgaans tot de laatste paar dagen :P
  woensdag 28 september 2011 @ 22:21:51 #286
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102494556
Nee. Zodra je bekeuring (= beschikking) hebt ontvangen, heb je doorgaans zes weken de tijd om bezwaar in te dienen. Die gaan in op de dag van verzending van de beschikking, dus de dagtekening boven aan de brief die je krijgt met daaraan de acceptgiro, en dus niet het briefje achter de ruit.

Dan krijg je het stappenplan:
Beschikking ontvangen?
1. Bezwaar in eerste instantie, zoals dat zo mooi heet, kenbaar maken. In je bezwaar aangeven dat je bezwaar maakt en aangeven dat je de gronden van je bezwaar later toezend (leg ik later uit), en daarom heet het dus ook bezwaar in eerste instantie. Bezwaar stuur je naar de instantie die jou de beschikking heeft toegezonden, AANGETEKEND VERSTUREN IVM TERMIJNEN!

2A. WOB-verzoek sturen naar de instantie die er over gaat, in jou geval Gemeente Rotterdam (of wat is het daar bij die badkuip van jullie) over de plaatsing van de borden. Vraag op welke procedure er aan ten grondslag heeft gelegen, of het besluit rechtmatig tot stand is gekomen en de inwerkingtreding van het besluit en daarmee wanneer het betaald parkeren zijn intrede heeft gedaan of zou moeten doen. Termijn waarbinnen het bestuursorgaan op jou WOB-verzoek moet reageren is vier weken.
2B. Reageert het bestuursorgaan niet binnen vier weken op jou verzoek, dan stel je een nieuwe brief op waarin je aangeeft de termijn met veertien dagen te verlengen (is wettelijk geregeld). Is er dan ook na die veertien dagen nog niet gereageerd, treedt de wet dwangsom in werking. Zij zijn dan verplicht jou dagelijks twintig euro te betalen per dag dat zij niet reageren, en dit bedrag loopt wekelijks op. AANGETEKEND VERSTUREN IVM TERMIJNEN!

3. Bezwaartermijn is zes weken. Daarom, als jij je aan de termijnen houdt en het orgaan waaraan je het WOB-verzoek richt zich ook aan de termijnen houdt, moet je direct je bezwaarschrift in eerste instantie verzenden en ook gelijk het WOB-verzoek. Dan houd je namelijk twee weken over om je gronden te motiveren op basis van de ontvangen stukken. Ook dit aanvullende bezwaarschrift stuur je aangetekend op.

4. Boete betalen uiterlijk één week voor het verstrijken van de bezwaartermijn.

In plaats van aangetekend versturen kan je ook faxen of het verzenden per gewone briefpost. De faxdatum wordt echter niet erkend als officiële verzenddatum waardoor je gezeik kunt krijgen, en briefpost is voor eigen risico. Beter is de stukken langs te brengen om kosten te besparen, aangezien alles toch in Rotterdam zit in jou geval. Maak dan wel een kopie van de eerste pagina van je stukken en vraag hier een ontvangststempel/handtekening op.
#26 || Luciano da Silva
pi_102494631
Dan ga ik morgen maar eens betalen en een briefje schrijven :P
  woensdag 28 september 2011 @ 22:24:18 #288
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102494682
O ja, bovenstaand stappenplan geldt ook wanneer je een bekeuring hebt ontvangen voor bijvoorbeeld te hard rijden. In dat geval vraag je via de WOB bij de politie het ijkingsrapport van de flitsinstallatie op, de akte van beëdiging en aanstelling van de dienstdoende agent, de foto en meer van dat soort ongein. Met het ijkrapport kijk je of het flitsapparaat nog wel goedgekeurd was op moment van flitsen en controleer je of het nummer van de flitser overeenkomt met het nummer op je foto. Als dat namelijk niet zo is, is de boete in beginsel ongeldig. Indien de agent niet bevoegd was om te flitsen net zo. Bij de CVOM vraag je het zaakdossier op.

Je zult dan echter wel alles moeten versturen per aangetekende post, omdat je één WOB-verzoek richt aan het CVOM in Utrecht, en één aan het korps waaronder de gemeente valt waarin je de overtreding begaan bent. Dat kan in het geval van EasyWay dus in principe in heel Nederland zijn ;)
#26 || Luciano da Silva
pi_102494900
Kan je uberhaupt wel WOBben bij bekeuringen die je voor EW krijgt dan? Wat ik hoor altijd dat je alleen een mailtje krijgt dat je een boete hebt en dat het ingehouden wordt van je salaris, maar je krijgt geen beschikking binnen ofzo.
  woensdag 28 september 2011 @ 22:28:49 #290
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102494931
Oh en irritatie, ik stuur je morgen wel even mijn WOB-verzoekje. Je moet namelijk ook even wetsartikelen noemen, staat wel slim.

En onderteken je brief niet met een regenboog, een lamp, koffie en een klok, dan wordt je niet serieus genomen hehe.

Nog één tip voor iedereen: schrijf je bezwaar e.d. altijd uit naam van de kentekenhouder en doe er een machtiging bij, anders is je bezwaar e.d. niet-ontvankelijk en wordt het niet in behandeling genomen.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 28 september 2011 @ 22:30:50 #291
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_102495033
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan je uberhaupt wel WOBben bij bekeuringen die je voor EW krijgt dan? Wat ik hoor altijd dat je alleen een mailtje krijgt dat je een boete hebt en dat het ingehouden wordt van je salaris, maar je krijgt geen beschikking binnen ofzo.
Zolang je niet meer dan 30 te hard rijdt binnen de bebouwde kom (=bibeko) of 40 te hard buiten bebouwde kom (=bubeko), blijft het een M (Wet Mulder) en is je werkgever/leasemij verplicht je de mogelijkheid te geven tot bezwaar. Bovendien, na het betalen van de boete kan je bezwaar indienen mits je maar binnen de termijnen blijft. Als je de termijn gehaald hebt, maakt het niks meer uit hoe lang je er nog over doet.

Enige probleem is het terugkrijgen van je geld als je wint. Dat kon nog wel eens lang duren als het via de leasemij en EW loopt :')

Bij een T (Transactievoorstel) gaat het lastiger. Dan moet je je sowieso verantwoorden bij de rechtbank. Maar dan praat je over meer dan 40 te hard op de snelweg en 30 te hard bibeko en ben je niet meer in dienst bij EW mag je aannemen.

Hoe het met een T zit weet ik niet helemaal 100% zeker, ik heb alleen nog maar ervaring met een M, helaas.

Op het forum van flitsservice.nl zitten een aantal mensen die de methodiek tot in de puntjes beheersen en anderen met hun boete's helpen.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 28 september 2011 @ 23:31:31 #292
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_102497939
Morgen eerste rit :P Werd tijd

Iemand nog tips e.d.?:)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_102502620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:31 schreef fusionfake het volgende:
Morgen eerste rit :P Werd tijd

Iemand nog tips e.d.?:)
Rijd je auto niet tegen de vangrail! :D
pi_102503321
Ben net gebeld voor morgen. Eerst van Groningen naar Almere, en dan van Almere naar Amersfoort. Derde rit zijn ze mee bezig, die krijg ik er nog bij. Auto's zijn een Ford S-Max en een BMW 318i.
#26 || Luciano da Silva
pi_102504350
Ik heb morgen ook een net dagje, Audi A1, Audi A3, Volvo V60.
A1 en V60 zijn nieuw, A3 is einde lease
pi_102504521
Gaat snel zo te zien :D Nu ik nog!
pi_102504649
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Gaat snel zo te zien :D Nu ik nog!
En anders ik wel....................
pi_102504795
Ik werd ook al om 9 uur wakker gebeld. }:|

Morgen 2 ritten, bij de eerste is de route via Duitsland veruit de snelste. Mocht dat nou wel of niet?
pi_102504812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:04 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik werd ook al om 9 uur wakker gebeld. }:|

Morgen 2 ritten, bij de eerste is de route via Duitsland veruit de snelste. Mocht dat nou wel of niet?
Ja dat mag.
pi_102504821
Ja, via Duitsland mag. Waarheen moet je?

Rico, you've got hotmail ;)
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')