quote:
Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:Kan je uberhaupt wel WOBben bij bekeuringen die je voor EW krijgt dan? Wat ik hoor altijd dat je alleen een mailtje krijgt dat je een boete hebt en dat het ingehouden wordt van je salaris, maar je krijgt geen beschikking binnen ofzo.
Zolang je niet meer dan 30 te hard rijdt binnen de bebouwde kom (=bibeko) of 40 te hard buiten bebouwde kom (=bubeko), blijft het een M (Wet Mulder) en is je werkgever/leasemij verplicht je de mogelijkheid te geven tot bezwaar. Bovendien, na het betalen van de boete kan je bezwaar indienen mits je maar binnen de termijnen blijft. Als je de termijn gehaald hebt, maakt het niks meer uit hoe lang je er nog over doet.
Enige probleem is het terugkrijgen van je geld als je wint. Dat kon nog wel eens lang duren als het via de leasemij en EW loopt

Bij een T (Transactievoorstel) gaat het lastiger. Dan moet je je sowieso verantwoorden bij de rechtbank. Maar dan praat je over meer dan 40 te hard op de snelweg en 30 te hard bibeko en ben je niet meer in dienst bij EW mag je aannemen.
Hoe het met een T zit weet ik niet helemaal 100% zeker, ik heb alleen nog maar ervaring met een M, helaas.
Op het forum van flitsservice.nl zitten een aantal mensen die de methodiek tot in de puntjes beheersen en anderen met hun boete's helpen.