abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102141832

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102141864
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:

XM, ik had het bijna gekocht voor 1.50 per zakje, toen bedacht ik mij dat het bij een andere winkel 1.20 was dus heb ik het weer terug gelegd om de volgende dag dat daar te kopen...
Kut... sorry!
Ja, *(#*(*@*(, ga maar terug hoor! :{w
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102141875
:{w
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 19 september 2011 @ 16:19:56 #4
70532 loveli
N
pi_102141959
:{w
crap in = crap out
pi_102141989
Awkward high-five! :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102142177
Wat is er met Ewelina?

En las van de week iets over Marmar en haar moeder?
Worry is a misuse of imagination
pi_102142197
Ik zit echt al heel lang te SOG-gen hier :o
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 19 september 2011 @ 16:26:52 #8
70532 loveli
N
pi_102142264
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit echt al heel lang te SOG-gen hier :o
Alsof je nooit bent weggeweest.
crap in = crap out
pi_102142304
Exact :9 O+
Ja doei.
  maandag 19 september 2011 @ 16:33:30 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102142501
Ik ga weer flink lijstjes posten hier, want ik heb echt een schop onder mijn kont nodig!

Lijstje:
O: 150 mg magere kwark met 150 mg magere yogurt, 3 lepels havermout, 1 banaan, 1 pruim -> overnight
T: appel
L: tilapia met vieze saus (die ik dus niet heb opgegeten), zongedroogde tomatenpuree en spinazie. Oké geen 'supervis' maar best wel ok voor ziekenhuiseten
T: koffie met 1 praline
T: appel
T: bak met geroosterde groenten (1 selder, 1 paprika, 1 courgette)
D: cup a soup met 3 boterhammen smeerkaas light (of als ik tijd heb: groot bord met groeten, met broodje met kaas)
T: yogurtje

Shoot me!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_102142795
Zo slecht is het lijstje toch niet :? Vind 'm best netjes zelfs...
Gewoon die 3 boterhammen met smeerkaas doen trouwens! Nog veel meer groente en dan maar 1 boterham is wel te weinig.
  maandag 19 september 2011 @ 16:49:13 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102143108
Naamtopic O+

Door de groenteaanbieding van AH heb ik verdorie mijn eigenwijsheid opzij gezet en heb ik een bonuskaart :')
Maar de bloemkool, sperziebonen, tomaten, appels en druiven maken het nog iets goed.

Sjaapje, zo slecht is het toch niet? Wat vind jij er mis mee?

Lijstje:
O/L (om 13.00 uur, we waren pas 5 uur vanochtend thuis): 2 speltboterhammen met kaas, beschuit jam, gekookt ei, beker melk
T's: blokje pure choco, 200 gr wortel, appel, trosje druiven, nectarine, handje chips
D: sperziebonen, rode kool, kipshoarma met ui en champignons, wat gebakken aardappelen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? maandag 19 september 2011 @ 16:50:15 #13
70532 loveli
N
pi_102143155
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Naamtopic O+

Door de groenteaanbieding van AH heb ik verdorie mijn eigenwijsheid opzij gezet en heb ik een bonuskaart :')
Maar de bloemkool, sperziebonen, tomaten, appels en druiven maken het nog iets goed.
Als je geen bonuskaart hebt, kan de kassamiep een code aanslaan.
crap in = crap out
pi_102143188
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je geen bonuskaart hebt, kan de kassamiep een code aanslaan.
En je hoeft tegenwoordig je adresgegevens enzo niet meer af te geven. Je krijgt gewoon een kaart.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 19 september 2011 @ 16:53:03 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102143285
Kom eens per kwartaal bij de AH voor de Perla koffie. Voor de rest... neah. Ik ben volgens mij ook een van de laatsten op aarde zonder een Airmiles-kaart :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 19 september 2011 @ 16:54:36 #16
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_102143352
Nee hoor, ik heb ook geen Airmiles-kaart. Wel een bonuskaart.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_102143680
Hier nog iemand zonder airmileskaart ;)
  maandag 19 september 2011 @ 17:03:54 #18
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102143733
Ah nee, ik vond het eindelijk eens goed. Ik moet hier ganse dag weerstaan aan een berg snoep, koeken en chocolade op 10 meter afstand... Je kan mijn lijstjes van vorige week wel dromen dan.
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 19 september 2011 @ 17:04:38 #19
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_102143764
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:41 schreef V1z0R het volgende:
Zo slecht is het lijstje toch niet :? Vind 'm best netjes zelfs...
Gewoon die 3 boterhammen met smeerkaas doen trouwens! Nog veel meer groente en dan maar 1 boterham is wel te weinig.
Groenten met 3 boterhammen ook ok? Groenten O+
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_102144033
Ewelina, dikke *;
Fok!bejaarde
pi_102144086
*) De beurscoördinator hier had nog even opgezocht voor me dat er wel op een (kleinschalig niveau) Nederlands wordt gegeven in Hull! Dus net even goed doorgezocht op de website en er is inderdaad een beginnerscursus Nederlands! Meteen de coördinator even opgezocht van die cursus en ik ga er woensdagochtend als ik terug ben in Hull meteen even langs om te vragen of ze interesse heeft in een (als het moet gratis) assistente bij de werkgroepen *).

En ik wilde wel heel moeilijk een mail gaan tikken waarin ik awesome over moet komen, maar ga dan liever even langs 8-)
Ja doei.
pi_102144484
Ik raak trouwens een beetje war van de dinersuggesties van mijn collega:

• Couscoussla (couscous met sla of gewoon couscoussalade?)
• Nasitaart (sorry?)
• Champignonsoep in bladerdeeg (ik hoop dat ze ragout bedoeld)
• Shoarma spaghetti (als in een bord spaghetti + saus + broodjes shoarma erbij.)

Het lijkt me zo'n.. euh.. smaakexplosie. :')
Fok!bejaarde
  maandag 19 september 2011 @ 17:26:43 #23
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_102144681
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2011 17:21 schreef Anosmie het volgende:

• Nasitaart (sorry?)
• Shoarma spaghetti (als in een bord spaghetti + saus + broodjes shoarma erbij.)

Vooral die laatste _O- mijn slagaderen gaan al dichtzitten van het lezen alleen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_102144682
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2011 17:21 schreef Anosmie het volgende:

• Nasitaart (sorry?)

Klinkt lekker experimenteel! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 19 september 2011 @ 17:30:02 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102144841
Fuuuuuusion :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties