abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104713485
Sorry voor de tipdump trouwens hoor, hoop dat je het niet ziet als commentaar, het is alleen maar meedenken, vind dit soort dingen altijd leuk om over na te denken en te puzzelen voor een oplossing.
Zeker bij iemand die haar paard goed kent zoals jij is dat leuk.

Ik heb het geluk een haf te hebben, als hij al een keer schrikt nog dan gaat hij tot het volgende grassprietje ;)
Heb hem zich dood zien schrikken van een trike die even lekker het gas opentrok naast hem(heerlijk aso gedrag!), gelukkig was dat aan de hand, maar bij heg 2de rondje om me heen pakte hij alweer een hap riet mee, toen gelijk ook langzamer, want van eten wil je genieten ;)

Jij hebt een paard met wat meer spirit, dat maakt het wat lastiger, die gaan wat verder ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:12:02 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104713643
Mijne is vergeleken met zijn halfbroer wel super relaxed. Dat is wel prettig. Hij is, in tegenstelling tot zijn halfbroer, wel oersterk en lomp :').

Hij is gewoon leuk en ik durf te zeggen dat Rio mijn zielsmaatje is, al kan hij daar natuurlijk niks mee :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_104737029
Ik denk wel dat ze er wat van meekrijgen, er bestaat dan ook wel een gezegde in het engels die zegt, they don't care what you know until they know that you care ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:48:34 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104738629
Ja, dat klinkt wel wijs :D. Ik denk dat het ook wel klopt, ik heb meer van hem gedaan gekregen dan de ruiters en amazones voor mij :). Maar ik ben dan ook heel goed in rust nemen en niet te overhaast dingen doen, ik denk dat het voor hem werkt.
pi_104738861
Eén van Fin z'n mokplekjes (hij heeft chronisch mok, gelukkig niet zo ernstig en altijd dezelfde paar plekjes) was helemaal aan het smetten, echt een vies nat wondje geworden. Pijnlijk ook, want hij probeerde te slaan als je eraan zat te rommelen.

Normaal laat ik zijn (overvloedige) haar het liefst zitten (het zit er niet voor niks en het beschermt tegen vuil), maar ik heb het nu toch maar een beetje schoongeknipt, ontsmet en er wat uierzalf op gedaan in de hoop dat dat helpt.

Ik wissel steeds af wat voor middeltjes ik gebruik. Tijdje Sudocrem gebruikt, ben ik niet zo wild van, tijdje vaseline gemengd met zwavelpoeder (zelfgemaakt), tijdje alleen ontsmettingsmiddel (antibacterieel & antischimmel) en nu dus uierzalf. Als er mensen zijn die nog tips hebben, graag.

Had gehoopt dat het door de prednison (die hij kreeg voor de straalkanker) minder zou worden, maar het lijkt alleen maar erger geworden. Al kan dat ook toeval zijn en gewoon door de nattigheid komen.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:53:57 #81
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104739016
Honing. Pure honing, rechtstreeks van de imker.
pi_104739184
Heb je fin na de pred een probiotica kuurtje gegeven eigenlijk?
pi_104739207
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:53 schreef Samzz het volgende:
Honing. Pure honing, rechtstreeks van de imker.
Ook geprobeerd, of althans, propolistinctuur. Heb niet het idee dat dat veel doet en als ik alle plekjes er goed mee zou willen insmeren, moet ik voor ¤ 100,- in de week aan propolis kopen. :')
pi_104739243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef erodome het volgende:
Heb je fin na de pred een probiotica kuurtje gegeven eigenlijk?
Prednison is nu aan het afbouwen, maar dat is nodig?
pi_104739258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:48 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat klinkt wel wijs :D. Ik denk dat het ook wel klopt, ik heb meer van hem gedaan gekregen dan de ruiters en amazones voor mij :). Maar ik ben dan ook heel goed in rust nemen en niet te overhaast dingen doen, ik denk dat het voor hem werkt.
Je doet je best hem te begrijpen, te weten waarom hij dingen doet, rekening te houden met hoe hij denkt en hij zich voelt, dat werkt ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 21:58:08 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104739337
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook geprobeerd, of althans, propolistinctuur. Heb niet het idee dat dat veel doet en als ik alle plekjes er goed mee zou willen insmeren, moet ik voor ¤ 100,- in de week aan propolis kopen. :')
Ik heb het over honing. Gewoon pure honing, geen propolistinctuur of wat voor meuk dan ook, pure, onbewerkte honing.

Heeft bij de schimmel die chronisch mok had wonderen verricht. Sowieso is honing een wondermiddel O+. En spotgoedkoop ook.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:59:27 #87
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104739486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Je doet je best hem te begrijpen, te weten waarom hij dingen doet, rekening te houden met hoe hij denkt en hij zich voelt, dat werkt ;)
Ja, dat denk ik ook :). Ook wij hebben onze strubbelingen, maar ik heb hem qua africhting in een jaartje van niks naar M niveau gereden, waarbij ik de vijf maanden rust mee heb geteld als trainingsperiode.

Ik ben daar best trots op :).
pi_104739510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb het over honing. Gewoon pure honing, geen propolistinctuur of wat voor meuk dan ook, pure, onbewerkte honing.

Heeft bij de schimmel die chronisch mok had wonderen verricht. Sowieso is honing een wondermiddel O+. En spotgoedkoop ook.
Okee, misschien de moeite waard om eens te proberen. Valt in elk geval makkelijker uit te spoelen dan uierzalf, dat wordt één vieze vette zooi. :')
pi_104739613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Prednison is nu aan het afbouwen, maar dat is nodig?
Persoonlijke mening!

Na antibiotica, na pred zou ik altijd probiotica geven, het geeft toch een tik in die darmflora en paarden houden dat niet zo goed in stand meer dan, veulens eten ook poep om die darmflora op peil te krijgen, zelfs volwassen paarden doen dat weleens.

Het kan iig geen kwaad om heel af en toe te zorgen dat je zeker weet dat die darmflora goed zit, heel veel problemen hangen samen met een verstoorde darmflora.
pi_104739711
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Persoonlijke mening!

Na antibiotica, na pred zou ik altijd probiotica geven, het geeft toch een tik in die darmflora en paarden houden dat niet zo goed in stand meer dan, veulens eten ook poep om die darmflora op peil te krijgen, zelfs volwassen paarden doen dat weleens.
Bij ons op stal eten veel paarden regelmatig mest. :Y

quote:
Het kan iig geen kwaad om heel af en toe te zorgen dat je zeker weet dat die darmflora goed zit, heel veel problemen hangen samen met een verstoorde darmflora.
Hij is qua spijsvertering / darmen erg gezond, nooit koliek / buikpijn e.d. :)

Kun je dat gewoon kopen ofzo? Wat zou je dan aanraden?
  woensdag 23 november 2011 @ 22:02:13 #91
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104739718
Klopt inderdaad, bij mensen ook. Mijn huid ging helemaal naar zijn grootje toen mijn darmflora verstoord was :). Mijn weerstand was ook meteen prut.
pi_104739786
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Samzz het volgende:
Klopt inderdaad, bij mensen ook. Mijn huid ging helemaal naar zijn grootje toen mijn darmflora verstoord was :). Mijn weerstand was ook meteen prut.
Zijn vacht was wat plukkerig, maar die begint al weer helemaal op te klaren, terwijl het nog afgebouwd wordt en hij er nog niet helemaal af is.
pi_104756508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bij ons op stal eten veel paarden regelmatig mest. :Y

[..]

Hij is qua spijsvertering / darmen erg gezond, nooit koliek / buikpijn e.d. :)

Kun je dat gewoon kopen ofzo? Wat zou je dan aanraden?
Je kan dat gewoon kopen bij de paardendrogist, maar ook bij de dierenarts is het wel te krijgen.
  maandag 5 december 2011 @ 20:04:43 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105222344

Mijn nieuwe hoofdstel :). Minus bakstukken, want die liggen nog op stal :').
pi_109068872
Het is hier nogal stil de laatste tijd. :+ :o

Finnegan gaat binnenkort verhuizen. Omdat hij noodgedwongen naar een stal gaat waar hij wat minder naar buiten kan dan wij eigenlijk zouden willen, zoeken we een verzorger / bijrijder. Als hier toevallig iemand meeleest die interesse heeft, dan staat mijn PM-box open. :P

Omgeving Moordrecht. :)
pi_109078773
Zo stil dat ik het topic kwijt was :)

Iedereen al volop genoten van het beter wordende weer?
Wij wel in elk geval, lekker buitenrijden!
pi_109078984
De stal waar wij nu staan heeft een buitenrijverbod uitgevaardigd ivm rhino. Beetje overdreven imo, maar goed.
pi_109079117
Ah dat is zonder met dit weer! Hopelijk is dit allemaal snel weer voorbij.
Bij ons was er alleen een vervoersverbod van paarden naar en van het terrein.

En voor zover ik begreep mag dit komend weekend wel weer gewoon.
pi_109081504
Hier ook een uitrijverbod en daar houden we ons nog wel even aan.
Eerst maar even afwachten hoe het met de uitslagen zit die nog bij het lab zijn.

Ik vind de paardenwereld veelste laks met deze nare besmettelijke ziekte, het had niet verder hoeven gaan dan 1 of 2 bedrijven als de boel echt gelijk stil gelegd was.
Overdreven vind ik het dus niet dat veel stallen nu op slot zitten, dat hadden ze eerder moeten doen en wat meer terughoudendheid op de boel weer open gooien zou ook niet verkeerd zijn.

Met weer 2 drachtige merrie's in de kudde(en de abortusvariant die rondgaat) ben ik blij dat we hier wel voorzichtig zijn, maar dat ook voor mijn eigen paardjes, de neurologische variant is niet iets waar je vrolijk van wordt.

Verder gaat het prima hier, ben wat bezig geweest met spieropbouw voor rijden, na een winter niet rijden is dat altijd wel iets wat ik nodig vind. De eerste keer heb ik al gehad met rijden weer. Wat een heerlijke haf is het toch ook, zelfs na maanden niet rijden is het niet meer dan zadel erop en wegrijden.
Maarja, het is dan niet maanden stilstaan, dat scheelt dan wel wel weer, we werken veel in de winter, alleen niet via rijden.

De pony wil ik gaan beleren voor de kar, tegen de zomer hoop ik zover te zijn dat er echt een kar achter hangt en we naar buiten kunnen, nou ja sulky dan, er gaat geen marathonkar achter, maar een trainingssulky.
Nu alleen nog even een mooie sidepull kopen voor haar voor het mennen, want het touwhalster vind ik niet geschikt voor mennen.
pi_109081675
Ja sommige zijn inderdaad te laks, bij onze stal verderop in de straat was een stal die gewoon trainingen met paarden van buitenaf liet doorgaan enzo. Dat snap ik dan weer niet.

Hebben jullie geen binnenbak dat er in de winter niet gereden wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')