abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102137307
Isegrim, beterschap nog. Ik wist eigenlijk niet dat straalkanker echt te genezen was.
pi_102137432
Er doen allerlei verhalen de ronde over straalkanker. Het woord klinkt dramatischer dan het is.

Straalkanker is geen kanker maar een ontsteking. Heel zelden moet een paard worden opgegeven wegens straalkanker. Vaak genezen paarden, vaak ook niet, maar kunnen ze er prima mee leven. Kwestie van goed onder controle houden. Finnegan heeft nergens last van, geen pijn. Hij is nu aan de prednison en wordt 2x per week uitgesneden. Dit gaan we een poosje (maand of twee) volhouden om te kijken of we het helemaal weg kunnen krijgen. Zo niet, dan wordt het een kwestie van blijvend goed in de gaten houden. Maar last heeft hij er dus niet van. Een paard kán er wel pijn van krijgen en kreupel van worden, maar dat hoeft dus niet. Bij Fin woekert het gelukkig niet snel, dus het is goed in toom te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 19-09-2011 14:17:43 ]
pi_102137640
Er is veel te behandelen tegenwoordig.
Ik weet nog dat mijn merrie een hoefscheur had die mooi glimlachte richting de kroonrand(oude, onbehandelde hoefzweer).
Hele verhalen over horror-uitkomsten hebben we aan moeten horen, een heel aantal waren ervan overtuigd dat een enkeltje slager de enige uitkomst zou zijn.

De hoefsmeden bij de kliniek dachten er anders over, die vonden het wel meevallen en zeiden dat het heel goed te behandelen was.
Ze heeft een weekje op dat kleine stukje moeten staan, daarna nog een tijd voorzichtig met harde ondergronden, maar 3 maanden later was er niets meer waar we rekening mee hoefde te houden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 19 september 2011 @ 14:25:55 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_102138129
Ah, nieuw topic.

Ik zit naast de stal van m'n paard in het zonnetje en ik word aan alle kanten driftig besnuffeld :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_102138791
Je telefoon wordt tenminste niet opgegeten, dat is al heel wat ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_102139691
@ Isegrim, het leek inderdaad best goed te gaan. Hopen dat dat ook zo blijft!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102139782
Zou de volgende TS er een reeksje van willen maken? ;)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_102145155
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tamashii het volgende:
@ Isegrim, het leek inderdaad best goed te gaan. Hopen dat dat ook zo blijft!
Hij heeft er tot nu toe überhaupt weinig last van gehad. Ergens maakt dat het vervelender, want hij snapt niet waarom hij op stal staat. Hij heeft ook eens met een flinke hoefzweer op stal gestaan en toen was hij blij dat hij rust had en niet hoefde te lopen. Maar nu voelt hij zich verder prima, dus is denk ik lastiger voor hem. Maar hij mag hopelijk gauw weer de gewenningsstal in. :)
pi_102145378
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zou de volgende TS er een reeksje van willen maken? ;)
Daar heb ik op geklikt. Ik kreeg dezelfde titel (met 14 ipv 13) en de OP uit het vorige topic. Dat krijg je alleen als je nieuw deel openen aan klikt, dus weet niet wat er is misgegaan.

Het was mij niet eens opgevallen, maar hiervoor moet je in fb zijn daar kunnen ze er iets aan doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 17:44:41 ]
pi_102145587
Volgens mij als het nog geen 'officiële' reeks is, moet een modje het de eerste keer doen ofzo.
  maandag 19 september 2011 @ 18:06:45 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_102146272
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:48 schreef erodome het volgende:
Je telefoon wordt tenminste niet opgegeten, dat is al heel wat ;)
Hij heeft het wel geprobeerd :7.
  donderdag 22 september 2011 @ 10:24:50 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_102253231
Sinds een week ben ik weer aan het rijden omdat Rio meer dan twee weken stil heeft gestaan omdat hij aan het hoesten was.

Nu zit het zo, hij had voor een paard een relatief aparte hoest, alsof er wat in zijn keel vast zat. Hij heeft twee weken met een middeltje van de DA op stal gestaan. En na een week ging het heel goed, de tweede week nog een kuchje gehoord en hem daarom nog een derde week stil laten staan waaron hij niks gehoest heeft.

Nu ben ik afgelopen weekend begonnen met rijden. Heel rustig, veel stappen, weinig draven en geen galop. Nu, wanneer meneer zich opwindt, begint hij weer te hoesten. Niet zoals het was, maar toch wel hoesten. Maar alleen als hij zich opwindt. Dat probeer ik dus zoveel mogelijk te voorkomen, maar helemaal lukt dat niet.

Wat moet ik hier nu mee -O-. Ik kan hem wel weer een paar weken stil zetten, maar op stal, in de weide en onder het zadel doet hij niks, alleen dus als hij zich opwindt. Zouden het naweeen zijn van het hoesten of kan ik er beter weer een dierenarts bij halen?
pi_102290595
Ik zou zeker de DA even bellen en even vragen of het naweeen zijn of niet.
Zou hem niet stil zetten als hij verder niet steeds hoest, maar gewoon heel rustig weer wat gaan doen, maar wel zover mogelijk zien te verkomen dat hij weer gaat hoesten.

Maar goed, ik ben dan vaak ook erg voorzichtig met dit soort zaken, dan denk ik bij mezelf bellen kan geen kwaad, dan weet ik daarna of het nodig is dat de dierenarts nog komt.
  vrijdag 23 september 2011 @ 10:40:05 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_102291569
Ik heb inderdaad gisteren de DA gebeld en het hem voorgelegd. Hij denkt dat het naweeen zijn, juist alleen omdat hij het doet als hij zich opwindt (dan krult hij zich helemaal op in de hals.

Ik heb met hem afgesproken gewoon te rijden (wel met beleid) en als Rio eind volgende week nog steeds hoest, komt hij langs :).
pi_102291957
Hopen dan maar dat het niet nodig is dat de dierenarts weer komt, rio een sjaaltje om en weer lekker wat gaan doen ;)
pi_102369660
Psychopaard vandaag. :') Blokje om wezen fietsen, ging allemaal prima, hij was alleen wat traag. Zijn we bijna bij stal, wordt 'ie ineens hélemaal maf. Staart omhoog à la arabier (doet hij echt nooit! :o ), kop erop, dribbelen. Dus ik roep 'm tot de orde en hij begint weer wat normaler te lopen, sprint 'ie er ineens als een idioot vandoor, in volle rengalop, er was echt geen houden aan. Vervolgens de hele kudde in de hit actief in rep en roer, halve stampede. :')

Gelukkig geen ongelukken, hij is zo 't stalterrein op gerend en daar stonden ze al op 'm te wachten want ze hadden gezien dat hij voorbij kwam denderen aan de andere kant van de sloot. :')

En waar 't nou door kwam? :? In het landje waar we voorbij kwamen was een paardje flink uit z'n dak aan het gaan, maar normaal reageert hij daar niet echt op... Hij was echt compleet bezweet, schuim stond 'm op de borst.
  FOK!fotograaf zondag 25 september 2011 @ 23:51:31 #17
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_102384618
tvp, omdat ik meer meelees dan post :P
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 26 september 2011 @ 15:38:55 #18
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_102400156
Rio heeft een AB-kuurtje van de dierenarts gekregen. Lichte infectie aan de luchtwegen :).
pi_102455550
Wat hebben wij toch een tof paard. *O*

Toen wij hem ruim een jaar geleden ophaalden, wilde hij écht de trailer niet op. Met veel geduld stond hij er na drie kwartier toch op.

Dus toen een stalgenoot aanbood om Fin & mij a.s. maandag naar het strand toe te rijden, zei ik dat ik dan eerst wel ff wilde oefenen met de trailer (hij is sinds het ophalen nooit meer in een trailer geweest).

Dus vandaag trailer neergezet om te oefenen. Clicker in de aanslag, emmer brokjes in de aanslag, spannend spannend...!

Loopt 'ie er meteen zonder enige aarzeling op. :') :D *O* Ik heb 'm er drie keer opnieuw op gezet, geen enkel probleem, volkomen relaxed. O+

Toch wel ergens goed voor, al dat grondwerk. ;)
pi_102463785
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:22 schreef Isegrim het volgende:
Wat hebben wij toch een tof paard. *O*

Toen wij hem ruim een jaar geleden ophaalden, wilde hij écht de trailer niet op. Met veel geduld stond hij er na drie kwartier toch op.

Dus toen een stalgenoot aanbood om Fin & mij a.s. maandag naar het strand toe te rijden, zei ik dat ik dan eerst wel ff wilde oefenen met de trailer (hij is sinds het ophalen nooit meer in een trailer geweest).

Dus vandaag trailer neergezet om te oefenen. Clicker in de aanslag, emmer brokjes in de aanslag, spannend spannend...!

Loopt 'ie er meteen zonder enige aarzeling op. :') :D *O* Ik heb 'm er drie keer opnieuw op gezet, geen enkel probleem, volkomen relaxed. O+

Toch wel ergens goed voor, al dat grondwerk. ;)
Haha echt geweldig dit :D
pi_102464148
Ik was er superblij mee, had het echt niet verwacht en dacht wel wat overredingskracht nodig te zullen hebben. :Y
pi_102488812
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik was er superblij mee, had het echt niet verwacht en dacht wel wat overredingskracht nodig te zullen hebben. :Y
Je moet gewoon visualiseren dat het in 1x goed gaat, dat vangt ie op en dan denkt ie Hee, zo kan het ook :D Naja, iets dergelijks maar je snapt mn punt O-)
pi_102492145
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Psychopaard vandaag. :') Blokje om wezen fietsen, ging allemaal prima, hij was alleen wat traag. Zijn we bijna bij stal, wordt 'ie ineens hélemaal maf. Staart omhoog à la arabier (doet hij echt nooit! :o ), kop erop, dribbelen. Dus ik roep 'm tot de orde en hij begint weer wat normaler te lopen, sprint 'ie er ineens als een idioot vandoor, in volle rengalop, er was echt geen houden aan. Vervolgens de hele kudde in de hit actief in rep en roer, halve stampede. :')

Gelukkig geen ongelukken, hij is zo 't stalterrein op gerend en daar stonden ze al op 'm te wachten want ze hadden gezien dat hij voorbij kwam denderen aan de andere kant van de sloot. :')

En waar 't nou door kwam? :? In het landje waar we voorbij kwamen was een paardje flink uit z'n dak aan het gaan, maar normaal reageert hij daar niet echt op... Hij was echt compleet bezweet, schuim stond 'm op de borst.
Dat heb ik ook een keer gehad en wat de oorzaak nou was? Misschien die vrouw met het kinderzitje achterop. Altijd een reden om je van je beste kant te laten zien.
Het was stiekem wel leuk om te zien, want ze ging echt showen met haar staart zowat verticaal.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_102492228
Dit was ook best tof om te zien, en te horen vooral, die hoeven op het betonweggetje, kataklop, kataklop!
pi_102504732
Zo ooit een jogger in het bos tegengekomen die zich in heel fel geel had gehuld.
Alhoewel er vaak zat joggers lopen was dit blijkbaar erg verdacht, ben toen maar even afgestapt snel.
Zag die jogger echt kijken van tjee weer zo'n paard dat niet netjes is ;) Loop je daar met je normaal erg brave paard ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')