Ben jij ook zo ontzettend Eighties? Met je ontzettende outdated standaard stekeltjeshaarkapsel. Die bijna versleten jeans met daaronder een ranzig paar gympies van een aantal jaren oud, die indruk wekken ze in ieder geval. Draag jij ook nog die zeemandesigner jaren tachtig dertien-in-een-dozijn truien volgens een systeem met daaronder t-shirtjes welke naar dagdeel geordend zijn in je kledingkast, netjes op de kleuren van de regenboog natuurlijk. Rust er op jouw neus ook nog zo'n geweldige Lee Towers bril, zodat je een net wat duffe indruk maakt dan dat je zonder bril zou doen. Zou je ook weer willen dat je je jeugdjaren had doorgebracht tijdens de jaren tachtig bij het horen van de volgende woorden: Transformers, He-Man, Blur, Duran Duran, Perestroika, Glasnost en My Little Pony.
Ik wel.
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 09:46 schreef Seborik het volgende:
Hey,Rust er op jouw neus ook nog zo'n geweldige Lee Towers bril, zodat je een net wat duffe indruk maakt dan dat je zonder bril zou doen.
quote:Hey yvonne, doe je ook even meezingen met Op volle toeren met het icoontje van Ludo erbij?
Op woensdag 03 juli 2002 09:57 schreef yvonne het volgende:
Het woordje duf en suf zijn typisch jaren '80 ja
quote:Dat zeggen alle mensen die jong waren in de jaren '60.
Op woensdag 03 juli 2002 09:57 schreef yvonne het volgende:
Het woordje duf en suf zijn typisch jaren '80 ja
Voor ons is het nog altijd een hippe tijd. .
Maar zo'n geweldige tijd was het nou ook weer niet. N**ken was bv nog vrouwonvriendelijk, en de helft van de meiden liep in achterlijke gebreide fluoriscerend oranje polyestertruien. Je kon niet met je hoofd door de regen want dan stortte je met zeep geboetseerde new-wavehoofd in. Je verloor per dag zeker twee buttons.
Wel kon je volop rode lieb, gele maroc en zwarte nepal krijgen, en nederwiet rook nog gewoon naar hooi. Kaasbroodjes waren nog van die lekkere ronde. Bier was een gulden en er waren nog geen breezers; men dronk cola (niet light') of chocomel. R&B was rhythm 'n blues van lang geleden en gangstarap bestond nog niet. Marokkanen waren lieve, hardwerkende mensen met schattige kindertjes. Basketbalgympies kostten een tientje omdat nog niemand bedacht had dat je er "Allstars" op kon plakken.
Overigens was Lee Towers ook toen al de enige met zo'n lelijke bril, en Dire Straits was ook toen al voor bedaagde dertigers.
quote:me 2.
Op woensdag 03 juli 2002 11:41 schreef Mini_rulez het volgende:
Volgens mij ben ik te dom om ontzettend eighties te zijn
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 11:42 schreef Roonaan het volgende:[..]
me 2.
quote:* RuiDaSilva *zucht*
Op woensdag 03 juli 2002 11:39 schreef dvr het volgende:
Volgens mijn veel te jonge vriendin ben ik een wandelend relikwie uit de jaren 80.Maar zo'n geweldige tijd was het nou ook weer niet. N**ken was bv nog vrouwonvriendelijk, en de helft van de meiden liep in achterlijke gebreide fluoriscerend oranje polyestertruien. Je kon niet met je hoofd door de regen want dan stortte je met zeep geboetseerde new-wavehoofd in. Je verloor per dag zeker twee buttons.
Wel kon je volop rode lieb, gele maroc en zwarte nepal krijgen, en nederwiet rook nog gewoon naar hooi. Kaasbroodjes waren nog van die lekkere ronde. Bier was een gulden en er waren nog geen breezers; men dronk cola (niet light') of chocomel. R&B was rhythm 'n blues van lang geleden en gangstarap bestond nog niet. Marokkanen waren lieve, hardwerkende mensen met schattige kindertjes. Basketbalgympies kostten een tientje omdat nog niemand bedacht had dat je er "Allstars" op kon plakken.
Overigens was Lee Towers ook toen al de enige met zo'n lelijke bril, en Dire Straits was ook toen al voor bedaagde dertigers.
Wat een heerlijke tijd was dat.....
Ik ben er trots op dat ik in 81 geboren ben
quote:Nooit iets van gemerkt.
N**ken was bv nog vrouwonvriendelijk
Bovendien is dat geen Lee Towers-bril, maar een Tom Cruise Top Gun zonnebril. Zo één heb ik er ook nog. En ook die bril is ontzettend passé.
quote:Mooi he? Ik heb hem eerlijk gewonnen in een engelse arcade
Op woensdag 03 juli 2002 12:58 schreef dwerg het volgende:
Ik ben ontzettend eighties.
En de eighties zijn ontzettend passé.Bovendien is dat geen Lee Towers-bril, maar een Tom Cruise Top Gun zonnebril. Zo één heb ik er ook nog. En ook die bril is ontzettend passé.
quote:Ik heb wel een Lee Towers-bril, althans dat zeggen sommigen, zonder bril zie ik er in ieder geval 10x zo dom uit volgens bepaalde mensen, dus hij is wel positief denk ik zo. Echt eighties dus.
Op woensdag 03 juli 2002 12:58 schreef dwerg het volgende:
Ik ben ontzettend eighties.
En de eighties zijn ontzettend passé.Bovendien is dat geen Lee Towers-bril, maar een Tom Cruise Top Gun zonnebril. Zo één heb ik er ook nog. En ook die bril is ontzettend passé.
quote:Tis dat ik gister net nieuwes gympies gekocht heb, maar anders klopte het precies.
Hey,Ben jij ook zo ontzettend Eighties? Met je ontzettende outdated standaard stekeltjeshaarkapsel. Die bijna versleten jeans met daaronder een ranzig paar gympies van een aantal jaren oud.
quote:In de jaren 80 was ik nog te jong om te neuken.
Maar zo'n geweldige tijd was het nou ook weer niet. N**ken was bv nog vrouwonvriendelijk, en de helft van de meiden liep in achterlijke gebreide fluoriscerend oranje polyestertruien. Je kon niet met je hoofd door de regen want dan stortte je met zeep geboetseerde new-wavehoofd in. Je verloor per dag zeker twee buttons.
Maar neuken is in zijn algemeenheid niet altijd vrouwonvriendelijk geweest, bepaalde leden van het mannelijk geslacht hebben altijd rekening gehouden met schone dames en de behoeftes van die geweldige wezens genaamd vrouwen. Het is een fabeltje om seks in z'n algemeenheid te typeren als vrouwonvriendelijk in een bepaalde periode, hoewel je er in sommige culturen toch wel aan kan twijfelen, ik duid hier bijvoorbeeld op Sudanese gebruiken omtrent de genitalia van vrouwen, maar in z'n algemeenheid zou ik dus willen stellen dat seks niet specifiek vrouwonvriendelijk is geweest.
quote:Bah, blowen.
Wel kon je volop rode lieb, gele maroc en zwarte nepal krijgen, en nederwiet rook nog gewoon naar hooi.
quote:Nu ook nog, maar hier in Zeeland nog steeds lopen we natuurlijk 20 jaar achter.
Kaasbroodjes waren nog van die lekkere ronde.
quote:Ja, cola in ouderwetse glazen flessen.
Bier was een gulden en er waren nog geen breezers; men dronk cola (niet light') of chocomel.
En chocomel met die paashaas.
quote:Yeah, jaren 80 waren leuke muziekjaren.
R&B was rhythm 'n blues van lang geleden en gangstarap bestond nog niet.
quote:Dire Straits is altijd voor bejaarde semi-jongeren geweest.
quote:Nee, maar ik heb een leuke cover van de Pet Shop Boys en die zijn wel typisch eighties.
Op woensdag 03 juli 2002 12:15 schreef Gellarboy het volgende:
Blur is toch niet uit de 80's? Of weet ik niet van oude, obscure cd's af?
Wow! Hebben jullie nog van die ronde kaasbroodjes?? Ik bedoel dus deze:
De Enige Echte
Zo ja, dan moet en zal ik daar eens een boodschappentas vol van komen inslaan!
(Tevens gezocht: authentieke botervlinders, en versgebakken friese oranjekoek)
w.b. die vrouwonvriendelijke sex: de minirok is echt een hele tijd uit het straatbeeld geweest hoor! Sex was door de feministes van 75-85 helemaal gepolitiseerd. Alles wat met naakt, opwinding en vrouwen te maken had was Verboten; vrouwen mochten niet worden "geexploiteerd" of in "rolbevestigende" afbeeldingen worden getoond. Kijk maar eens naar de mode, de reclame en de tv-programma's van begin 80er jaren.. allemaal seksloze "Ma Doorzon"-achtige wezens. Gelukkig kwam een paar later alweer Madonna, en als je in '88 lid werd van de Viva kreeg je een vibrator kado. Zo is het tenslotte goed gekomen, en worden wij vandaag de dag tot onze onuitsprekelijke vreugde met en door sexueel zelfbewuste vrouwen om de oren geslagen. De pubers van nu beseffen niet hoe goed ze het hebben!
En over die seksualtieit ben ik het nog steeds niet eens, maar daar heb ik vanochtend al tentamen over gehad en nu even geen zin meer in.
quote:Maar Ryan3 zie jij er ook nog helemaal eighties uit?
Op woensdag 03 juli 2002 17:15 schreef Ryan3 het volgende:
Eighties?: dan zeg ik: Joy Division...
quote:Op jouw hoofd wel.
Op woensdag 03 juli 2002 13:07 schreef Ripley het volgende:
Mooi he?
quote:Oe
Hey,
Ik wel.
quote:Die hebben ze in amsterdam ook nog hoor. Iig bij simon Meijssen.
Op woensdag 03 juli 2002 16:06 schreef dvr het volgende:
> Nu ook nog, maar hier in Zeeland nog steeds lopen we natuurlijk 20 jaar achter.Wow! Hebben jullie nog van die ronde kaasbroodjes?? Ik bedoel dus deze:
De Enige Echte
[afbeelding]
Mijn dankbaarheid kent geen grenzen. Ik ga op de kortst mogelijke termijn deze Hr Meijssen van zijn gehele voorraad afhelpen en me helemaal sufschransen.
* motown kan niet wachten totdat de A Team film eindelijk uitkomt, in de tussentijd luistert hij lekker naar Duran Duran, Petshop Boys, Tears for Fears en noem maar op
En dan zijn er natuurlijk ook de politieke en economische klimaten die steeds meer aan de eighties doen denken, tja, dat is dan weer de keerzijde...
* motown krijgt bij het zien van GW Bush traumatische flashbacks te zien van Reagan
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 04-07-2002 13:35]
Zoekt op:
beenwarmers
schoudervullingen
over oversized herenoverhemd
kam om haar te touperen/wafelijzer (voor je haar)
Grote Oorbellen
Arabierensjaal
buttons van Madness/ Doe maar
platencollectie U2, simple minds Duran Duran, Stock/atkin Waterman, Talking Heads, Tears for Fears...
Kan ik er mee door????
Niet helemaal. Waar zijn je moonboots?
En tegelijkertijd U2 en DuranDuran leuk vinden, dat kan eigenlijk ook niet. Dat waren twee heel verschillende scenes. Duran en ABC en OMD en Franky-gt-HW luidden eigenlijk het einde van de punk/new wave tijd in, terwijl U2 daar op een bepaalde manier juist een opvolger van was voor alternativo's. The Cure, Simple Minds, Pretenders en UB40 kunnen wel.
S/A/Waterman was symfonisch jaren-70 gedoe, dat was in '80 gelukkig alweer uit. Wat eventueel nog net kan, is Cheap Trick. Aai wand joe toe wand mie. Ja, we moeten streng zijn.
Wat had jij voor schoolagenda? Mijne moeten nog ergens bij mijn ouders liggen (hoop dat ze ze niet lezen, hahaha). Ik herinner me een "Te Agenda" en een Doorzon Agenda, maar ik geloof dat ik in d eerste klas heel braaf met een Rijam begon met allerlei popfoto-achtige plaatjes erin.
vr.gr.,
Jaren80-politie
quote:Ik noem een: Kylie en Jason, Mel & Kim, Rick Astley. SAW is zeker wel 80's.
Op donderdag 04 juli 2002 13:52 schreef dvr het volgende:
S/A/Waterman was symfonisch jaren-70 gedoe, dat was in '80 gelukkig alweer uit
Ik had trouwens een Next Generation Tas en Agenda. God, wat was dat lelijk zeg, met al die groene en oranje vegen en gele strepen.
quote:Mijn Moonboots! die heb ik een keer weggegeven aan iemand die ging skieen!
Op donderdag 04 juli 2002 13:52 schreef dvr het volgende:
> Kan ik er mee door????Niet helemaal. Waar zijn je moonboots?
En tegelijkertijd U2 en DuranDuran leuk vinden, dat kan eigenlijk ook niet. Dat waren twee heel verschillende scenes. Duran en ABC en OMD en Franky-gt-HW luidden eigenlijk het einde van de punk/new wave tijd in, terwijl U2 daar op een bepaalde manier juist een opvolger van was voor alternativo's. The Cure, Simple Minds, Pretenders en UB40 kunnen wel.
S/A/Waterman was symfonisch jaren-70 gedoe, dat was in '80 gelukkig alweer uit. Wat eventueel nog net kan, is Cheap Trick. Aai wand joe toe wand mie. Ja, we moeten streng zijn.
Wat had jij voor schoolagenda? Mijne moeten nog ergens bij mijn ouders liggen (hoop dat ze ze niet lezen, hahaha). Ik herinner me een "Te Agenda" en een Doorzon Agenda, maar ik geloof dat ik in d eerste klas heel braaf met een Rijam begon met allerlei popfoto-achtige plaatjes erin.
vr.gr.,
Jaren80-politie
Ok, Duran Duran vond ik vreselijk idd. Maar UB40 was toen tenminste nog niet zo commercieel als nu..
Die Europe/ cheap trick 'hardrock' was ik niet zo dol op!
En ja: schoolagenda's (maar dat fenomeen bestaat nog!)
Het was juist ook wel goed om een basisagenda te hebben (van de Hema of zo) en die zelf vol te plakken met plaatjes.
Maar ik heb iig een jan jans en de kinderen agenda gehad. Die moet hier nog ergens liggen...
En wat dacht je van het beschrijven van je schooltas/rugtas of linnen tasje!!!
quote:En van je allstars
Op donderdag 04 juli 2002 14:03 schreef Ole het volgende:
En wat dacht je van het beschrijven van je schooltas/rugtas of linnen tasje!!!
quote:Of je Vans...
Op donderdag 04 juli 2002 14:07 schreef Ripley het volgende:[..]
En van je allstars
(ja ja skaters.. die waren er toen ook!!!)
en traders kopen bij CoolCat uiteraard!
eerst in rib
toen spijker
toen spijker-aansnoer hoog water
toen tuinbroeken...
quote:Ik heb momenteel dit t-shirt aan:
Ben jij ook zo ontzettend Eighties?
*eighties is *
quote:Dat zijn mijn jeugdjaren.
Hey,
Zou je ook weer willen dat je je jeugdjaren had doorgebracht tijdens de jaren tachtig bij het horen van de volgende woorden: Transformers, He-Man, Blur, Duran Duran, Perestroika, Glasnost en My Little Pony.
* Converse All Stars uittrapt*
quote:Jaja zeg het maar, "ouwe lul."
Op donderdag 04 juli 2002 20:33 schreef Raven het volgende:
zie je nou wel dat je een ouwebent Seb.
![]()
Woeps, je hebt helemaal gelijk!
ik vergiste me met Emerson Lake & Palmer
Hebben we Paul Young al gehad? Die heb ik nog eens live gezien op Torhout, hij was nog goed ook. Schijnt nu helaas in het hemelkoor te staan.
quote:De zanger Paul Young is nog springlevend.
Op donderdag 04 juli 2002 22:57 schreef dvr het volgende:
Hebben we Paul Young al gehad? Die heb ik nog eens live gezien op Torhout, hij was nog goed ook. Schijnt nu helaas in het hemelkoor te staan.
quote:Wat dacht je anders van Paul King (Love &Pride). Die heeft nog bij Tellsell cd's aangeprezen...
Op vrijdag 05 juli 2002 13:05 schreef dwerg het volgende:[..]
De zanger Paul Young is nog springlevend.
De toetsenist Paul Young (Mike & The Mechanics) is dood.
quote:check!
Op donderdag 04 juli 2002 21:07 schreef Zander het volgende:
foute kapsels
de Coolcat de hipste winkel om je kleding te kopen.
Trader spijkerbroeken (al dan niet met bleek bewerkt) met zeer nauw toelopende (hoogwater) pijpen met mega grote kontzakken die diagonaal stonden, en natuurlijk zeer strak aangesnoerd.
tuinbroeken van Trader en van Cracker jeans, hoog opgetrokken en aangsnoerd met een riem, zodat ie helemaal in je naad zat. God wat heb ik er toen zo vaak bijgelopen.
Ik heb daar mooie herinneringen aan, if I could turn back time..........
Naar GC.
quote:me 2
Op vrijdag 25 juli 2003 18:36 schreef Steve-O het volgende:
Ik ben in jaren 80 geboren daar blijft het bij
sindsdien ikke ook*
het word vast wel weer een keer mode
*sinds een paar jaar alleen nog onder witte broek, met gympen en op de fitness
Ik ben ook al oud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |