abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102549768
die spelfout is niet per ongeluk :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 september 2011 @ 14:32:22 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102549780
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Yup.... maar vanavond valt er wat anders op m'n bord: een verassingsdiner!!!
Kidding? Ahh, bbq ^O^
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102549827
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kidding? Ahh, bbq ^O^
Ik dacht gelijk aan een crematie... oeps :@

Geniet allemaal van de vrijdagmiddag met dit heeeeerlijke weertje :Y
Even a broken clock is right twice a day.
pi_102549903
Whehehe... nee. Het voodoo-poppetje van de collega die mijn bloed wel kan drinken heeft niet geholpen, helaas....
pi_102550089
Of had ik in het voortgangsgesprek dat ik een keer met haar had, niet moeten zeggen dat ik vond dat ze haar tijd maar een beetje uitzat (ze is 62)?

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 30-09-2011 14:48:10 ]
pi_102554430
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Of had ik in het voortgangsgesprek dat ik een keer met haar had, niet moeten zeggen dat ik vond dat ze haar tijd maar een beetje uitzat (ze is 62)?
Er zijn momenten dat je sneller moet denken dan dat je mond kan praten, om problemen te voorkomen. Dat was niet zo'n moment :D
pi_102554647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:58 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Er zijn momenten dat je sneller moet denken dan dat je mond kan praten, om problemen te voorkomen. Dat was niet zo'n moment :D
Mja...dat is gebleken... ;(

Shit happens or is made by an asshole...
pi_102554691
Ach, een BBQ en wat biertjes er tegenaan gooien en je bent het weer vergeten.
Maakt ook een smakelijk verhaal voor een BBQ ;)
pi_102554764
Nah, het gebeurde vóór m'n vakantie; vandaar m'n opmerking over het voodoo-poppetje... :') (hersenbloeding werd me blijkbaar toch niet fataal :') )

En nu hebben we een haat/liefde-verhouding, m.a.w.: ze praat niet meer. :X
pi_102554801
Maar goed... de BBQ gaan we zo aanfikken, kooltjes zijn gehaald, vlees in overvloed, dus wat mij betreft mag m'n vrouw wel weer klaar zijn met werken.
pi_102555321
Geniet ervan :Y
  vrijdag 30 september 2011 @ 20:02:22 #212
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102559703
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Nah, het gebeurde vóór m'n vakantie; vandaar m'n opmerking over het voodoo-poppetje... :') (hersenbloeding werd me blijkbaar toch niet fataal :') )

En nu hebben we een haat/liefde-verhouding, m.a.w.: ze praat niet meer. :X
Heb je iig wel een mooi onderwerp voor het volgende voortgangsgesprek; een gebrekkige communicatie :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 30 september 2011 @ 20:03:31 #213
65960 sanger
pi_102559743
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar goed... de BBQ gaan we zo aanfikken, kooltjes zijn gehaald, vlees in overvloed, dus wat mij betreft mag m'n vrouw wel weer klaar zijn met werken.
Mooi op tijd :)

Vandaag ook onverwacht de BBQ uit de garage gereden :Y Was weer lekker :) Dit jaar eigenlijk veel te weinig gedaan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:45:50 #214
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102619519
Combineren kun je leren: wachten tot de installatie en updates op de PC zijn uitgevoerd terwijl je de belastingwetten doorbladert. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 19:04:02 #215
45833 crew  Fogel
pi_102620036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:58 schreef TronCarter het volgende:

[..]

quote:
11s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja...dat is gebleken... ;(

Shit happens or is made by an asshole...
"Denken voordat je praat is als je kont afvegen voordat je naar de WC gaat", aldus Anna Anka (een domme doos overigens, maar deze uitspraak van haar -eigenlijk over haarzelf- vond ik hier wel passend).

Groeten vanuit "de hoofdstad van Europa", alwaar snode belastingwetten gesmeed worden om het leven van sommigen zuur te maken :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_102621140
Vraagje: Als ik (een deel van) mijn bedrijfsactiviteiten verkoop, komt er een bedrag aan goodwill bij te pas. Bereken je dit door met of zonder BTW?
Misschien een beetje compacte vraag, dus als er meer info nodig is, laat maar weten. :)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_102621335
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:35 schreef JumpingJacky het volgende:
Vraagje: Als ik (een deel van) mijn bedrijfsactiviteiten verkoop, komt er een bedrag aan goodwill bij te pas. Bereken je dit door met of zonder BTW?
Misschien een beetje compacte vraag, dus als er meer info nodig is, laat maar weten. :)
Volgens mij hoor je daarover de BTW over te rekenen.
Staat hier een verhaaltje over (derde alinea).
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:56:52 #218
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102625522
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:40 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Volgens mij hoor je daarover de BTW over te rekenen.
Staat hier een verhaaltje over (derde alinea).
Zoals ook in het verhaaltje staat: het is van belang of je het kunt zien als een zelfstandig bedrijfsonderdeel of niet.
  Licht Ontvlambaar zondag 2 oktober 2011 @ 21:07:44 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102626300
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

[..]

"Denken voordat je praat is als je kont afvegen voordat je naar de WC gaat", aldus Anna Anka (een domme doos overigens, maar deze uitspraak van haar -eigenlijk over haarzelf- vond ik hier wel passend).

Groeten vanuit "de hoofdstad van Europa", alwaar snode belastingwetten gesmeed worden om het leven van sommigen zuur te maken :P
Denken voordat je doet/iets zegt... Hmmm, alhoewel ik een hele snelle denker ben, is mijn tong toch meestal sneller. Niet altijd even handig :')
pi_102639781
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:56 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Zoals ook in het verhaaltje staat: het is van belang of je het kunt zien als een zelfstandig bedrijfsonderdeel of niet.
Wat zijn de consequenties als je daarin een verkeerde afweging maakt? Want uiteindelijk is het qua inkomsten voor de fiscus toch lood om oud ijzer?
pi_102639815
Goeiesmorgens!
pi_102640294
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:29 schreef TronCarter het volgende:
Goeiesmorgens!
Goedemorgen :)

Eens kijken of we deze week onderhandelingen kunnen beginnen over de verkoop van bedrijfsonderdelen. Ben benieuwd!
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:59:56 #223
65960 sanger
pi_102640545
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:35 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Eens kijken of we deze week onderhandelingen kunnen beginnen over de verkoop van bedrijfsonderdelen. Ben benieuwd!
Gaat het zo slecht met die onderdelen of wil je je meer toeleggen op je core business?
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:01:37 #224
65960 sanger
pi_102640570
Goedemorgen :W
pi_102640643
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Gaat het zo slecht met die onderdelen of wil je je meer toeleggen op je core business?
LOL, geen van 2-n eigenlijk. Er heeft zich spontaan een geïnteresseerde gemeld.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 09:13:13 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102640720
Morgen :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:23:09 #227
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102641920
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wat zijn de consequenties als je daarin een verkeerde afweging maakt? Want uiteindelijk is het qua inkomsten voor de fiscus toch lood om oud ijzer?
Je kunt een boete krijgen voor het niet afdragen van de BTW. Dat is (per saldo) de enige mogelijke consequentie. Je hebt gelijk dat het voor de fiscus geen effect heeft in de liquiditeit.
Meestal zie je dan ook dat er vooraf even overleg is met de fiscus wat betreft de inhoud van de (ver)koop zodat je e.e.a. zwart op wit hebt en geen discussie achteraf.
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:35 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Helleuwww. :W
quote:
Tsja, moet de huidige belastingvoorstellen zou ik ook snel mijn biezen pakken en maken dat ik op een hagelwit strand terecht kwam. :P
pi_102642446
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

(Partiële) staking, stakingswinst en de daarbij behorende faciliteiten (ook desinvesteringsbijtelling etc.)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:49:58 #229
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642579
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

(Partiële) staking, stakingswinst en de daarbij behorende faciliteiten (ook desinvesteringsbijtelling etc.)
Dat mogelijk ook voor de IB. Maar ik hield het bij de vraag van de BTW. :)
pi_102643066
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat ik daar zo van lees, wordt er nogal geheimzinnig gedaan over iets simpels, maar misschien mis ik wat. Ik zou adviseurs in de arm moeten nemen om stakingswinst te berekenen, lees ik overal.

Volgens mij heb ik bij verkoop van 80% van mijn bedrijfsactiviteiten simpelweg een omzet van x, zijnde verkoopprijs, in mijn p&l staan. Daar tegenover komen de boekwaardes van de verkochte activa. Het saldo daarvan, gecorrigeerd met eerder genoten investeringsaftrek, is toch gewoon IB-belast? Of zie ik het te simpel?
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:13:11 #231
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102643181
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wat ik daar zo van lees, wordt er nogal geheimzinnig gedaan over iets simpels, maar misschien mis ik wat. Ik zou adviseurs in de arm moeten nemen om stakingswinst te berekenen, lees ik overal.

Volgens mij heb ik bij verkoop van 80% van mijn bedrijfsactiviteiten simpelweg een omzet van x, zijnde verkoopprijs, in mijn p&l staan. Daar tegenover komen de boekwaardes van de verkochte activa. Het saldo daarvan, gecorrigeerd met eerder genoten investeringsaftrek, is toch gewoon IB-belast? Of zie ik het te simpel?
Als er sprake is van (gedeeltelijke) staking mag je de stakingswinst corrigeren met de stakingsvrijstelling. En zoals Maharbal al zei: afhankelijk van investeringen waar je investeringsaftrek voor hebt genoten, moet je rekening houden met desinvesteringsbijtelling.
Maar in grote lijnen heb je gelijk: de 'boekwinst' is belast in box 1.
(Of je moet kijken of je een deel in bijv. een herinvesteringsreserve kunt stoppen als je besluit om toch verder te ondernemen door iets nieuws op te zetten.)
pi_102643803
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als er sprake is van (gedeeltelijke) staking mag je de stakingswinst corrigeren met de stakingsvrijstelling. En zoals Maharbal al zei: afhankelijk van investeringen waar je investeringsaftrek voor hebt genoten, moet je rekening houden met desinvesteringsbijtelling.
Maar in grote lijnen heb je gelijk: de 'boekwinst' is belast in box 1.
(Of je moet kijken of je een deel in bijv. een herinvesteringsreserve kunt stoppen als je besluit om toch verder te ondernemen door iets nieuws op te zetten.)
Precies. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Er moet gewoon even een onderscheid gemaakt worden tussen 'gewone' jaarwinst (winst die je sowieso had genoten, zonder verkoop) en de stakingswinst. Op dat laatste zijn de stakingsfaciliteiten van toepassing etc.

De adviseurs zijn m.i. sneller nodig bij grotere overdrachten, of overdrachten met onroerende zaken of andere (fiscaal) beclaimde vermogensbestanddelen. Onroerende zaken, stille reserves, fiscale reserves. Bij zulke overdrachten spelen er meer faciliteiten, vrijstellingen (of juist niet) etc.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je zult ook moeten kijken of die resterende 20% nog een onderneming is. Anders kan dat eventueel ook verplicht naar het privé vermogen (met de bijbehorende consequenties).
pi_102647433
Helder, thanks voor de uitleg, guys ^O^
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:47:07 #234
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102678735
Voor alle dieren van alle Fok!kers die hier wel eens voorbij komen:
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:50:20 #235
45833 crew  Fogel
pi_102678802
Ik heb de cavias vanmorgen ieder een wortel gegeven. Niet vanwege dierendag, maar omdat ze teveel piepten :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_102679015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:50 schreef Fogel het volgende:
Ik heb de cavias vanmorgen ieder een wortel gegeven. Niet vanwege dierendag, maar omdat ze teveel piepten :P
Goedkopere oplossing: tik op de neus. Doe ik ook regelmatig, helpt ook prima voor de korte termijn :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:12:20 #237
65960 sanger
pi_102679375
Ohja, dierendag. Nu weet ik waarom de hond zo zenuwachtig deed vanmorgen :')
pi_102680626
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:12 schreef sanger het volgende:
Ohja, dierendag. Nu weet ik waarom de hond zo zenuwachtig deed vanmorgen :')
Weet je zeker dat dat niet is omdat er een Chinees restaurant in de buurt is geopend? :D

het hondje mag vandaag mee voor een extra lange wandeling en krijgt daarna wel wat lekkers. Dierendag is een goed excuus om wat minder te werken :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:38:47 #239
65960 sanger
pi_102683645
Ik word wat in de war gebracht hier...

Ik heb een factuur ontvangen voor een dienst zonder OB. Deze moet ik doorbelasten aan de holding. Er is geen fiscale eenheid tussen holding en werkmaatschappij voor de OB. Moet ik nu OB doorbelasten of niet?
pi_102684765
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:38 schreef sanger het volgende:
Ik word wat in de war gebracht hier...

Ik heb een factuur ontvangen voor een dienst zonder OB. Deze moet ik doorbelasten aan de holding. Er is geen fiscale eenheid tussen holding en werkmaatschappij voor de OB. Moet ik nu OB doorbelasten of niet?
Jij hebt dus een dienst afgenomen waar geen BTW voor berekende diende te worden? En dit wil je nu declareren bij je holding? Ben je dan een soort tussenpersoon? Snap ik het zo goed?

[ Bericht 2% gewijzigd door Maharbal op 04-10-2011 13:23:24 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:28:08 #241
65960 sanger
pi_102685153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Jij hebt dus een dienst afgenomen waar geen BTW voor berekende diende te worden? En dit wil je nu declareren bij je holding? Ben je dan een soort tussenpersoon? Snap ik het zo goed?
Eigenlijk ging het al fout bij de leverancier :')

Het gaat om KVK kosten waar geen BTW op zit. Die hebben de factuur verstuurd aan de werkmaatschappij ipv de holding. Dus een factuur zonder BTW ontvangen en verwerkt. Nu ben ik de factuur aan het maken voor de holding.

Dus geen tussenpersoon :)
pi_102685324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Het gaat om KVK kosten waar geen BTW op zit. Die hebben de factuur verstuurd aan de werkmaatschappij ipv de holding. Dus een factuur zonder BTW ontvangen en verwerkt. Nu ben ik de factuur aan het maken voor de holding.

Als ik zo even snel kijk (stiekem ben ik wel eens druk) dan is het volgens mij gewoon doorbelasten. Immers wordt dit gezien als een aparte transacties tussen twee ondernemers (geen OB FE), en daar laat je gewoon de normale regels op los. Dus dienst met 19% BTW zo op 't oog.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:37:25 #243
65960 sanger
pi_102685457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als ik zo even snel kijk (stiekem ben ik wel eens druk) dan is het volgens mij gewoon doorbelasten. Immers wordt dit gezien als een aparte transacties tussen twee ondernemers (geen OB FE), en daar laat je gewoon de normale regels op los. Dus dienst met 19% BTW zo op 't oog.
Dat dacht ik dus ook, maar de FD hier zegt van niet omdat de initiele dienst zonder is geweest :P
pi_102685595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar de FD hier zegt van niet omdat de initiele dienst zonder is geweest :P
De initiële dienst doet er wat dat betreft niet toe. Jij voert een aparte dienst uit door het gedoe van de KvK 'te leveren'. Je moet de regels dus gewoon op jouw situatie toepassen.

Nog een voorbeeldje: een BTW ondernemer levert een BTW-vrijgestelde dienst aan een werkmaatschappij (bijvoorbeeld een (sub)advies). De afnemer (ook ondernemer) is een werkmaatschappij van een holding. Deze afnemer neemt het advies ter harte en gebruikt het voor zijn eigen advies richting de moedermaatschappij (holding). Het feit dat de werkmaatschappij geen BTW hoefde te betalen voor het (sub)advies dat zij hebben ontvangen doet er niet toe. De werkmaatschappij rekent gewoon BTW voor het advies dat zij uiteindelijk geeft aan de holding (aangenomen dat dit advies belast is ).

Samenvatting: het zijn aparte transacties, er is immers geen FE.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:35:01 #245
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102701676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom accepteert de werkmaatschappij de factuur überhaupt? Er is immer geen dienst verleend aan de werkmaatschappij maar aan de holding. Dus de factuur is onjuist te naam gesteld.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:48:08 #246
65960 sanger
pi_102724621
Tja, waarom.. Geen idee. Dat soort dingen gebeuren en achteraf weet niemand meer waarom het gebeurt is :') Kom het nu tegen op een tussenrekening als nog te factureren en wil het gewoon weg hebben :P
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 09:49:42 #247
45833 crew  Fogel
pi_102724657
Goedemorgen!
pi_102725221
Goedemorgen!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:51:33 #249
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102726556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:48 schreef sanger het volgende:
Tja, waarom.. Geen idee. Dat soort dingen gebeuren en achteraf weet niemand meer waarom het gebeurt is :') Kom het nu tegen op een tussenrekening als nog te factureren en wil het gewoon weg hebben :P
Mijns inziens kun je het gewoon zien als een doorlopende post en hoef je geen BTW in rekening te brengen. (Zie ook hier.)

Hetzelfde geldt bijv. ook voor een leasemaatschappij die een boete doorbelast aan de berijder. Over de boete hoeft geen BTW in rekening te worden gebracht. (Als er administratiekosten in rekening worden gebracht, is hierover wel BTW verschuldigd.)
pi_102728566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Mijns inziens kun je het gewoon zien als een doorlopende post en hoef je geen BTW in rekening te brengen. (Zie ook hier.)

Hetzelfde geldt bijv. ook voor een leasemaatschappij die een boete doorbelast aan de berijder. Over de boete hoeft geen BTW in rekening te worden gebracht. (Als er administratiekosten in rekening worden gebracht, is hierover wel BTW verschuldigd.)
Ja, maar voorzover ik weet moet de factuur dan wel op naam van de holding staan. Ik begreep juist dat de factuur op naam van 'Sanger' stond, en dus niet op de holding.

Daarbij komt dat het gecompliceerder wordt doordat het een vrijgestelde prestatie betrof van de KvK. Er zijn slechts een aantal gevallen die dan als doorlopende post worden beschouw geloof ik. Even zien:

quote:
Beschouwing
De vraag of er sprake is van een doorlopende post is van belang in gevallen waarin de doorberekende bedragen, als die rechtstreeks door de derde aan de afnemer in rekening zouden zijn gebracht, niet aan de heffing van omzetbelasting zouden zijn onderworpen.
Aantekening 56.2.1 Terugbetaling telefoonkosten door afnemer
Aantekening 56.2.2 Doorberekening van portokosten
Aantekening 56.2.3 Portokosten adressenschrijfbureau
Aantekening 56.2.4 Doorberekende kantoorkosten
Aantekening 56.2.5 Terbeschikkingstelling telefoontoestel
Aantekening 56.2.6 Gelegenheid geven tot telefoneren
Aantekening 56.2.7 Kosten verlenging rijbewijs
Aantekening 56.2.8 Verbindingskosten telefoonmaatschappij
Aantekening 56.2.9 Verzekeringskosten leaseregeling
56.2.1056.2.20 Gereserveerd
Aantekening 56.2.21 Baanhuur tennisbaan
Aantekening 56.2.22 Baanhuur door ontvanger tennislessen
56.2.2356.2.30 Gereserveerd
Aantekening 56.2.31 Rentekosten projectontwikkelaar
Aantekening 56.2.32 Rentekosten leaseregeling
Aantekening 56.2.33 Door bank in rekening gebrachte rente
56.2.3456.2.40 Gereserveerd
Aantekening 56.2.41 Door kermisexploitant betaalde pacht
Ook wordt telkens gesproken van een cliënt/opdrachtgever relatie, denk aan aannemers die de leges voor de bouwvergunning/omgevingsvergunning betalen voor de opdrachtgever. Dan is er sprake van een doorlopende post. Ik vraag me af of dat hier het geval is, helemaal omdat de factuur ook fout gericht was (?).

Als de factuur wel gericht was aan de holding zou ik zelf misschien ook wel neigen naar doorlopende posten. Als dat niet het geval is, dan zeg ik nog steeds gericht aan 'Sanger', vrijgesteld. Sanger verricht de prestatie weer aan de holding.

Ik bedenk me net dat het doorbelasten van die KvK werkzaamheden door 'Sanger' aan de holding ook inderdaad best wel eens vrijgesteld kan zijn. Het mag dan wel een aparte transactie zijn, maar als hij door de KvK is vrijgesteld....dan is hij ook vrijgesteld voor 'Sanger' (immers de zelfde vrijstellingsbepalingen gelden voor deze transactie), en dus niet 19% BTW (tenzij 'Sanger' nog samengestelde diensten verricht waarin de KvK prestatie helemaal in opgaat).

Zo, genoeg relaas :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 05-10-2011 12:00:16 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:03:45 #251
65960 sanger
pi_102729025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, maar voorzover ik weet moet de factuur dan wel op naam van de holding staan. Ik begreep juist dat de factuur op naam van 'Sanger' stond, en dus niet op de holding.

Daarbij komt dat het gecompliceerder wordt doordat het een vrijgestelde prestatie betrof van de KvK. Er zijn slechts een aantal gevallen die dan als doorlopende post worden beschouw geloof ik. Even zien:

[..]

Ook wordt telkens gesproken van een cliënt/opdrachtgever relatie, denk aan aannemers die de leges voor de bouwvergunning/omgevingsvergunning betalen voor de opdrachtgever. Dan is er sprake van een doorlopende post. Ik vraag me af of dat hier het geval is, helemaal omdat de factuur ook fout gericht was (?).

Als de factuur wel gericht was aan de holding zou ik zelf misschien ook wel neigen naar doorlopende posten. Als dat niet het geval is, dan zeg ik nog steeds gericht aan 'Sanger', vrijgesteld. Sanger verricht de prestatie weer aan de holding.

Ik bedenk me net dat het doorbelasten van die KvK werkzaamheden door 'Sanger' aan de holding ook inderdaad best wel eens vrijgesteld kan zijn. Het mag dan wel een aparte transactie zijn, maar als hij door de KvK is vrijgesteld....dan is hij ook vrijgesteld voor 'Sanger' (immers de zelfde vrijstellingsbepalingen gelden voor deze transactie), en dus niet 19% BTW (tenzij 'Sanger' nog samengestelde diensten verricht waarin de KvK prestatie helemaal in opgaat).

Zijn inderdaad aan de werkmaatschappij gefactureerd :Y

Ik heb het doorbelast met BTW, geconsolideerd komt het toch op 0 uit :')

EDIT: Snel editten he :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:05:36 #252
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102729084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Alleen zijn niet alle KvK facturen vrijgesteld door te belasten. Feit is dat het goed te verdedigen is om het zonder BTW door te belasten.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Zijn inderdaad aan de werkmaatschappij gefactureerd :Y

Ik heb het doorbelast met BTW, geconsolideerd komt het toch op 0 uit :')

EDIT: Snel editten he :P
Inderdaad: vestzak, broekzak.
pi_102729138
Uiteindelijk maakt het per saldo ik niks uit, maar je wilt het toch correct doen idd :P.

Ik zou het ook gewoon hebben doorbelast volgens de normale regels voor die diensten. Daarbij misschien toch aanhaken bij het feit dat het door de KvK ook een vrijgestelde prestatie betrof....en jij niks anders doet dan die prestatie repliceren richting de holding. Dus eventueel toch vrijgesteld. Dat wilde ik met de edit zeggen :P
pi_102779042
Vandaag kwam een jeugdheld op bezoek bij m'n werk.... Allemaal soppende collega's in de buurt :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:01:30 #255
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102799877
pi_102803796
Koffie.... :r

Is het al weekend??
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:42:20 #257
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_102804204
bijna... kan zo maar eens half 5 worden dat ik nok.. als het zo rustig blijft...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:50:48 #258
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102804463
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Koffie.... :r

Is het al weekend??
Ligt eraan wanneer het weekend bij jou begint.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:51:15 #259
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102804482
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:42 schreef Nizno het volgende:
bijna... kan zo maar eens half 5 worden dat ik nok.. als het zo rustig blijft...
Moeten we weer problemen bedenken en je gaan bellen om je aan het werk te houden?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:54:09 #260
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_102804574
niet nodig ;)

heb gedelegeerd dus zit even niet in de lijn vandaag :)

En aangezien ik al bijna mn uren gemaakt heb vind ik het ook wel mooi geweest :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_102836033
:O Goedemorgen -O- Zo, weer lekker aan het werk *O*
pi_102836073
Goedemorgen mede-vroege-vogel. Aan het werk? ehhh ja helaas :'(
pi_102836181
Yep, geld verdienen lukt me nog steeds niet met niks doen, helaas....
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:46:30 #264
65960 sanger
pi_102837469
Mogguh!

Straks aan de studie, althans een voorlichtingsbijeenkomst voor mijn vervolgstudie :)
pi_102838903
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:46 schreef sanger het volgende:
Mogguh!

Straks aan de studie, althans een voorlichtingsbijeenkomst voor mijn vervolgstudie :)
Welke?
pi_103247668
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:19:33 #267
65960 sanger
pi_103249177
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Welke?
Zie hem nu pas :D

Voor een master Accountancy & Control, deeltijd aan de UvA :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:21:55 #268
65960 sanger
pi_103249320
quote:
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:22:18 #269
65960 sanger
pi_103249346
Ligt het aan mij, of is het redelijk rustig hier momenteel?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:22:32 #270
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103249368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Tof. Ik wil ergens in de komende jaren ook nog eens een master gaan doen.

Het gaat dus goed met je huidige opleiding?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_103251353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Netjes ^O^
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:37:21 #272
65960 sanger
pi_103254376
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Tof. Ik wil ergens in de komende jaren ook nog eens een master gaan doen.
Moet alleen mijn werkgever nog meekrijgen :P Tis alleen op vrijdagen overdag...

quote:
Het gaat dus goed met je huidige opleiding?
Ja super. P cum laude gehaald, en alles ruim gehaald zonder al te veel inspanning :P Ga een dubbele minor doen omdat ik anders in februari klaar ben en pas in september door kan aan de UvA. ik wil niet een half jaar niets doen, heb er een aantal gezien die daarna nooit meer begonnen :P En met de tweede minor krijg ik een deel van de premaster vrijgesteld, is een doorstroom minor.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:44:43 #273
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103254843
Goed bezig. Welke minors ga je doen?

Ik heb het bij mijn sollicitatie aangegeven dat ik graag voor mijn 30e wel aan een master wil beginnen. Daar werd gelukkig positief op gereageerd. Nu eerst maar even laten zien dat ik iets kan en de investering waard ben, ik heb nog 2 jaar de tijd om aan mijn deadline te voldoen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_103267504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:22 schreef sanger het volgende:
Ligt het aan mij, of is het redelijk rustig hier momenteel?
Of dat aan jou ligt, weet ik niet ;) , maar ik moest inderdaad even zoeken om de SC weer te vinden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:51 #275
65960 sanger
pi_103270199
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Of dat aan jou ligt, weet ik niet ;) , maar ik moest inderdaad even zoeken om de SC weer te vinden
Ik bedoelde eigenlijk meer in WGR in t algemeen :)
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 11:04:52 #276
45833 crew  Fogel
pi_103271260
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk meer in WGR in t algemeen :)
Mensen hebben geen problemen meer.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:18:49 #277
65960 sanger
pi_103271731
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Goed bezig. Welke minors ga je doen?
In ieder geval Accountancy voor BE'ers (dat is de doorstroom). De tweede ben ik nog aan het twijfelen tussen Logistiek of Business Intelligence.

quote:
Ik heb het bij mijn sollicitatie aangegeven dat ik graag voor mijn 30e wel aan een master wil beginnen. Daar werd gelukkig positief op gereageerd. Nu eerst maar even laten zien dat ik iets kan en de investering waard ben, ik heb nog 2 jaar de tijd om aan mijn deadline te voldoen.
Goed plan indd. Heb ik ook gedaan bij solli.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:51:15 #278
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103288315
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mensen hebben geen problemen meer.
Ik heb problemen genoeg. :P
Maar die zijn met alleen Werk en Geld niet Recht te breien.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:51:43 #279
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103288334
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Bedankt voor het opzoeken. Scheelt mij weer een hoop scrollen. :)
pi_103313488
Voor de mensen die 11 minuten over hebben en sollicitatie ervaring willen opdoen:

donderdag 20 oktober 2011 @ 13:18:17 #281
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103322376
Omdat december snel nadert en ik deze anders vergeet te plaatsen:
quote:
Beste Sint,
Mijn wens dit jaar is een dikke vette bankrekening en een slank lichaam.
Verwar deze twee niet met elkaar net als vorig jaar.
Dank
waarop Sint als volgt reageert:
quote:
Beste,
Je verwart je wens met je goede voornemens.
Verwar deze twee niet met elkaar net als vorig jaar.
Dank, Sint
Waar Twitter al niet goed voor is. :s)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:49:03 #282
65960 sanger
pi_103339646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef ManAtWork het volgende:
Omdat december snel nadert en ik deze anders vergeet te plaatsen:

[..]

waarop Sint als volgt reageert:

[..]

Waar Twitter al niet goed voor is. :s)
^O^
pi_103385666
quote:
Wij werven aan!

Wij bieden part-time of full-time posities in de EU.
Momenteel is onze team van specialisten is het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve manier van samenwerking met onze klant dus breiden we ons netwerk van vertegenwoordigers in heel Europa.

Wij bieden volledig betaalde trainingen om u te begeleiden door uw werk, competitief salaris, vrij werk schema en andere voordelen die uw samenwerking met ons zeer aangenaam.
Wilt u bij ons bedrijf te sluiten, moet u ervoor zorgen dat u houdt de Europese verblijf en je bezit een sterk verlangen om te werken.

Als je eenmaal hebt besloten om ons aan te sluiten, gelieve ons dan uw contactgegevens en wij nemen zo spoedig contact met u op om een interview te plannen.

Onze contactgegevens: ....@......

Hartelijk dank voor uw interesse!
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:43:50 #284
45833 crew  Fogel
pi_103385928
Google translate is verre van perfect...
pi_103387853
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef Fogel het volgende:
Google translate is verre van perfect...
Gelukkig maar, des te minder mensen trappen in dit soort onzin daardoor.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:29:45 #286
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103409481
Ik dacht dat dit een oproep van jou was nu je de toko verkocht hebt. :P
(Of zijn de onderhandelingen nog niet afgesloten?)
pi_103409786
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:29 schreef ManAtWork het volgende:
Ik dacht dat dit een oproep van jou was nu je de toko verkocht hebt. :P
(Of zijn de onderhandelingen nog niet afgesloten?)
De onderhandelingen zijn inderdaad afgesloten... :{
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:52:09 #288
45833 crew  Fogel
pi_103409833
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dus je hebt voortaan alle tijd om hier rond te hangen? :P
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:54:42 #289
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103409876
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Maar een :{ klinkt alsof er geen handtekening onder een contract is gezet,...
pi_103411369
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:54 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Maar een :{ klinkt alsof er geen handtekening onder een contract is gezet,...
Ook dat klopt
pi_103414174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:09 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ook dat klopt
Da's niet zo mooi. (waarschijnlijk een understatement....) Succes!
pi_103414222
Even een ik-vraag-maar-even-want-ik-ben-inspiratieloos-post: dinsdag ben ik jarig en het is een goede gewoonte om in onze keuken wat neer te zetten voor het hele bedrijf (man of 60 gemiddeld aanwezig over de hele dag). Iemand nog ideeën?
pi_103419737
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's niet zo mooi. (waarschijnlijk een understatement....) Succes!
Mwah, valt wel mee, hoor. Het is voornamelijk zonde van de tijd en de moeite. We gaan gewoon lekker verder waar we mee bezig waren. Het bedrijf staat niet te koop, maar deze mogelijkheid diende zich aan en dan moet je er wel even serieus naar kijken, vind ik.
pi_103419858
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Even een ik-vraag-maar-even-want-ik-ben-inspiratieloos-post: dinsdag ben ik jarig en het is een goede gewoonte om in onze keuken wat neer te zetten voor het hele bedrijf (man of 60 gemiddeld aanwezig over de hele dag). Iemand nog ideeën?
3 kratten bier? :P
Of old-school doosjes met rozijntjes? :P
pi_103421389
quote:
Saucijzen- / kroket- / worstenbroodjes?
pi_103423693
quote:
Pepernoten!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:04:01 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103431194
quote:
Limburgse vlaai ;)

Zonder gekheid, ik heb de laatste keer een lading soesjes, moorkopjes en tompoesjes uit de diepvries bij de supermarkt gehaald. Was een succes hier :) De zelfgebakken muffins het jaar ervoor ook, maar dat is meteen zoveel werk...
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:05:34 #298
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_103431278
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:34 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Saucijzen- / kroket- / worstenbroodjes?
+1
pi_103595186
U bent bij deze gewaarschuwd 8-)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)over-een-maand.dhtml

Ohja, en FH: Een beetje te laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag w/ :*

Wat heb je uiteindelijk getrakteerd?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:01:04 #300
65960 sanger
pi_103595671
Maar goed dat ik 10 november mijn winterbanden laat monteren :P Hopen dat komend weekend alles nog goed gaat in Duitsland, want dan ben ik daar een weekendje :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')