quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Hier ook dat probleem ... net als bij u allen waarschijnlijk![]()
Heb ter inspiratie mijn muziek map gesorteerd op datum en luister nu dus naar een
'Achterhoeks Beuken 21-08-2008',SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Josh & Wesz Live @ Hardhouse Generation (Fresh FM) 21-05-2008SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trilok & Chiren FearFM - Shiverz Mythica Special 12-10-2008Thx, ik hoef me straks in de 2.5 uur durende treinreis niet meer te vervelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nomnomnomnomkijken of ik dan 2 nummers kan bedenken, met oordoppen in voel ik muziek toch wat beter.
Ik ben ook een beetje bezig om ermee te beginnen, al is het nu meer kijken naar tutorials dan echt zelf uitvoeren. Collabje over een tijdje?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zal heel lang duren voordat het iets wordt, met name vanwege weinig tijd, maar leren hoe het werkt en uiteindelijk iets produceren waar je zelf tevreden over bent, dat lijkt me wel wat.
Mijn tekeningen, foto's schilderijen zijn ook niet voor een galerie, maar het is wel relaxed om te doen.
Ik luister nu bijna 20 jaar intensief muziek, altijd een flink deel electronisch en ga 12 jaar redelijk vaak uit.
En met hulp van de meer ervaren geesten hier, moet er best iets uit kunnen komen. Eerst een beetje verder pielen met VirtualDJ is ook mooi. Makkelijke software, helaas niet installeerbaar nu.Vind ik ook, voordat je een goed geluidje hebt gemaakt is je oorspronkelijke briljante idee al weer weg...quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:09 schreef StM het volgende:
Daarnaast is zeker EHDM naar mijn mening meer wiskunde & logica als puur een kunstvorm waarbij je vrij kan kloten.![]()
In mijn kop stuiteren dat soort dingen zo gigantisch dat voor ik een idee echt in mn kop heb zitten ik het volgende al weer bedacht heb en het vorige al weer vergeten. Ik hoor een bepaald geluid en heb vaak gelijk een idee van zo en zo en met dat en dat zou het heel vet klinken. Het is alleen zo enorm frustrerend om niet te kunnen maken wat je wilquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:34 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Vind ik ook, voordat je een goed geluidje hebt gemaakt is je oorspronkelijke briljante idee al weer weg...
's nachts op bed heb ik vaak zo'n poos dat ik nog niet slaap maar wel al niet meer wakker ben. Dan kan ik hele tracks bedenken en ook helemaal in mn hoofd 'horen'. Zodra ik dan zoiets heb van dat moet ik onthouden is het weg![]()
![]()
Goed plan.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:34 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik ben ook een beetje bezig om ermee te beginnen, al is het nu meer kijken naar tutorials dan echt zelf uitvoeren. Collabje over een tijdje?
weer weg...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Zoek een manier om het te tekenen. Teken die verschillende tracks naast elkaar, comments bij de verschillende lijnen, breaks, qlimax whatever. Sampletjes verzamelen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:38 schreef StM het volgende:
[..]
In mijn kop stuiteren dat soort dingen zo gigantisch dat voor ik een idee echt in mn kop heb zitten ik het volgende al weer bedacht heb en het vorige al weer vergeten. Ik hoor een bepaald geluid en heb vaak gelijk een idee van zo en zo en met dat en dat zou het heel vet klinken. Het is alleen zo enorm frustrerend om niet te kunnen maken wat je wil
's nachts op bed heb ik vaak zo'n poos dat ik nog niet slaap maar wel al niet meer wakker ben. Dan kan ik hele tracks bedenken en ook helemaal in mn hoofd 'horen'. Zodra ik dan zoiets heb van dat moet ik onthouden is het wegThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Precies dat jaquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:38 schreef StM het volgende:
[..]
In mijn kop stuiteren dat soort dingen zo gigantisch dat voor ik een idee echt in mn kop heb zitten ik het volgende al weer bedacht heb en het vorige al weer vergeten. Ik hoor een bepaald geluid en heb vaak gelijk een idee van zo en zo en met dat en dat zou het heel vet klinken. Het is alleen zo enorm frustrerend om niet te kunnen maken wat je wilik zet al mijn ideetjes wel meteen in een google docs bestand, maar dat lukt alleen met samples, soorten geluiden kan je moeilijk beschrijven... staan wel dingen in als "tiktikdum boem", "bambam early stijl", "mysterieus deuntje" maar na een paar dagen ben ik alweer vergeten wat ik ermee bedoelde
![]()
![]()
Zoek naar associaties. "Zoevend vliegtuig", "loop een diepe groet "whooooo-geluidje" in...", "Boze Duitser die op een stalen deur staat te rammen", dat soort dingetjes.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Precies dat jaik zet al mijn ideetjes wel meteen in een google docs bestand, maar dat lukt alleen met samples, soorten geluiden kan je moeilijk beschrijven... staan wel dingen in als "tiktikdum boem", "bambam early stijl", "mysterieus deuntje" maar na een paar dagen ben ik alweer vergeten wat ik ermee bedoelde
The only limit is your own imagination
Voor melodieën heb ik dat al, ik heb een soort streepjes notatie en dan kan ik vaak nog aardig terughalen wat ik er mee bedoelquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoek een manier om het te tekenen. Teken die verschillende tracks naast elkaar, comments bij de verschillende lijnen, breaks, qlimax whatever. Sampletjes verzamelen.Het lijkt een beetje op een notenbalk maar gaat dan om de relatieve toon posities en trekt zich niks van octaven etc aan.
Dat heb ik 1x geprobeerd en gelijk opgegeven, dat heeft totaal geen nutquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Precies dat jaik zet al mijn ideetjes wel meteen in een google docs bestand, maar dat lukt alleen met samples, soorten geluiden kan je moeilijk beschrijven... staan wel dingen in als "tiktikdum boem", "bambam early stijl", "mysterieus deuntje" maar na een paar dagen ben ik alweer vergeten wat ik ermee bedoelde
Mja als er iets niet werkt bij HS....quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoek naar associaties. "Zoevend vliegtuig", "loop een diepe groet "whooooo-geluidje" in...", "Boze Duitser die op een stalen deur staat te rammen", dat soort dingetjes.
Het leukste is gewoon je DAW openen en kloten
Dit is bv van donderdag: http://84.243.238.115/dump/KL3c3x4.mp3
Gemaakt in een half uurtje, daarna 1.5 dag bezig geweest het goed geëxporteerd te krijgenOp de meeste hifi setjes klinkt het trouwens bar slecht
Ok, het is ook bar slecht, maar op goede boxen wat minder.
![]()
Zo'n dingen niet nee, maar heb er ook heel wat teksten in staan die me wel leuk lijken, of melodieën van hele andere soorten muziek waarvan ik op dat moment dan dacht dat je er wel een leuk hardstyle nummer van kan maken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:46 schreef StM het volgende:
[..]
Dat heb ik 1x geprobeerd en gelijk opgegeven, dat heeft totaal geen nut
Dit is een stuk tekst waar ik op ben gekomen wat me heel vet lijkt, maar ik heb het gevoel dat ik hem onbewust van een ander liedje heb. You love to hate me ... I'm sorry for my actions ... I wish life was like ABC ...![]()
(anderhalf) minuutje bassintro, melodietje erin en opbouwen, kick en dan samen verder uitlopen.
Hardstyle kent een makkelijke structuur. Ik onderschat de technische kant van de zaak absoluut niet en het zal jaren duren voor er iets goeds staat, maar het is wel vrij "makkelijke" muziek.The only limit is your own imagination
Precies.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Zo'n dingen niet nee, maar heb er ook heel wat teksten in staan die me wel leuk lijken, of melodieën van hele andere soorten muziek waarvan ik op dat moment dan dacht dat je er wel een leuk hardstyle nummer van kan maken.
Dat soort ideeen heb ik ook. Veel goeie nummers bevatten samples van andere artiesten of films. Daar iets op uitbreiden...
Welke software is een aanrader voor hardstyle?The only limit is your own imagination
Iedere DAW is primaJe maakt geen HS met de software, maar je vernacheld standaard geluiden net zo lang totdat ze goed klinken
Ik ben zelf nu helemaal overgestapt op cubase. Hoewel die heel onlogisch is, totdat je doorhebt hoe je moet denken.![]()
Ok, ik heb je door.
Cubase gebruikte mijn moeder al in 1995 ofzo.
Niet om hardstyle mee te maken.
Maakt eigenlijk niet uit, ik heb de meest bekende (Ableton, Fruityloops, Cubase) een beetje uitgeprobeerd en vind Cubase toch het fijnste werken, gebruiken de meeste bekende producers volgens mij ook. Download maar eens wat video's van Sonic Academy en ASK Video, met tutorials over hoe die programma's werken, dan krijg je het vanzelf wel door. Alleen gaat het eigenlijk om de VST's, en daar zijn dan weer weinig tutorials over te vinden, en ik vind het ook lastig om nou maar gewoon wat te proberen want je moet toch wel een beetje weten waar alles voor dient.. maar langzaam begint het wel te komen bij mij.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:52 schreef El_Matador het volgende:
Welke software is een aanrader voor hardstyle?![]()
quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dit is een stuk tekst waar ik op ben gekomen wat me heel vet lijkt, maar ik heb het gevoel dat ik hem onbewust van een ander liedje heb. You love to hate me ... I'm sorry for my actions ... I wish life was like ABC ...![]()
![]()
Maakt niet uit welke software al is fruityloops wel het makkelijks voor beginners
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.![]()
quote:
Deeltjesversneller, leg uit. Je bent niet Brennan Heart, dus wat bedoel je?
Uhm neequote:Op zaterdag 17 september 2011 16:57 schreef Convict het volgende:
Maakt niet uit welke software al is fruityloops wel het makkelijks voor beginnersDat hangt er maar net van af hoe je denkt. Ben je een beta/natuurkundige/programmeur/liniair denkende is cubase toch echt beter
FL is voor een beginner namenlijk enorm verwarrend door zn patternbagger, hoewel er standaard wat meer bruikbare effecten in zitten en je dus niet zelf eerst een goede verzameling aan hoeft te leggen.
Ik denk dat logic trouwens wel de DAW is met de beste basis tools.![]()
quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deeltjesversneller, leg uit. Je bent niet Brennan Heart, dus wat bedoel je?
Just as easy as 1, 2, 3.![]()
quote:
Nou, ik heb mijn kaartje voor Euphoria verkocht. Het zou mij erg verblijden als de feestgangers een extra stampje (het liefst een stuk of 2, 3) voor me plaatsen, dan voel ik me minder kut
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Zou idd goed kunnen ik vond het altijd fijn dat fl meer liet zien wat er gebeurd met geluid enzo lastig uitleggenquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:59 schreef StM het volgende:
[..]
Uhm neeDat hangt er maar net van af hoe je denkt. Ben je een beta/natuurkundige/programmeur/liniair denkende is cubase toch echt beter
FL is voor een beginner namenlijk enorm verwarrend door zn patternbagger, hoewel er standaard wat meer bruikbare effecten in zitten en je dus niet zelf eerst een goede verzameling aan hoeft te leggen.
Ik denk dat logic trouwens wel de DAW is met de beste basis tools.mja voor mij staat cubase ook op de planning maar kan nu eindelijk kwaliteid uit fl pompen en denk niebdat me die ik nu heb cubase leuk gaat vinden aangezien die best zwaar draait
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.![]()
Als je er goed mee overweg kan is het een prima DAW hoorEen DAW maakt je geluid immers niet en de recente sound engine's van alle DAW's zijn gewoon van een hoog niveau. De rest is puur smaak, maar FL wordt meestal als een beginners DAW gezien, terwijl ik het juist een lastig onding vind
(Hoewel ik het lang gebruikt hebt omdat in het begin cubase lastig te doorgronden is)
![]()
Mochten jullie trouwens eens de totaal niet onbevooroordeelde mening van een andere noob over iets op produceergebied willen hebben, laat maar weten. Kunnen we alleen maar beiden van leren![]()
![]()
Mochten jullie nu door willen gaan met dit produceer-gesprekje, ga dan por favor naar:
Produceren # 35Wat je vindt, ...![]()
vond nog een oud promo mixje van mezelf
mischien dat jullie het kunnen waarderen
http://soundcloud.com/n-effect/n-effect-promo-mix
dnb naar hardstyle naar hc
allemaal made by me
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |