abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:57:10 #1
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051525
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 35

23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 17-09-2011 20:23:41 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:58:35 #2
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051583
Waarbij dit een van de laatste posts was...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:57 schreef Danielle_ het volgende:
Na een hele heftige periode ben ik eindelijk in staat om in het babytopic te posten. De eerste dagen na de bevalling waren nog zo rooskleurig, maar de woensdag erna sloeg alles om. Ons mannetje werd aan het begin van de middag ziek, heel erg ziek. Hij hield geen voeding meer binnen, had pijn en huilde haast ononderbroken. Ook leken zijn oogjes raar te staan... Bang dat ik een overbezorgde moeder zou zijn, durfde ik niemand te bellen. Tot een vriendin (moeder van 2) 's avonds kwam en zei dat hij er heel slecht uit zag en dat ik toch echt een dokter moest bellen, omdat ze dit niet vertrouwde.

En toen begon het... De huisartsenpost kwam en kereltje ging met ambulance met toeters en bellen naar het ziekenhuis. Ze hadden nog geen idee wat, maar er was iets goed mis met ons kleintje :'( En daar zit je dan als moeder, hulpeloos te wachten, wachten en wachten. Onderzoek zus, onderzoek zo en wij zagen ons mannetje alleen maar zieker en verdrietiger worden. En het kon nog zoveel zijn, van spierziektes tot verminderd functionerende organen. Alles kwam voorbij, alles werd genoemd, we moesten maar rekening houden met... Na dagen van onderzoek kwamen de eerste uitslagen: verminderde werking van de nieren, spierzwakte en een grote kans op een autoimmuunziekte. Z'n spierzwakte hebben we achteraf zelf al eerder bemerkt, maar het stomme is dat we daar nooit bij stil gestaan hebben. Vrijdag na de geboorte was alles heel krachtig en maandag zei ik nog tegen m'n ouders dat ik vond dat hij veel rustiger was met armen en benen.

Inmiddels is na 7 weken ziekenhuis bekend dat ons mannetje ten gevolge van een autoimmuunziekte ernstige spierzwakte heeft gekregen en dat er een ontsteking dan wel bloeding geweest moet zijn in of rond zijn nieren, waardoor deze sterk verminderd werken. Ons mannetje is vandaag 3 maanden oud en heeft de gehele medische malle molen al moeten doorlopen en krijgt al een hele rits medicijnen en ligt iedere nacht aan de dialyse... Ook heb ik moeten stoppen met bv, omdat dit de groei van de thymus stimuleert en dat waarschijnlijk de oorzaak is van de autoimmuunziekte.

Omdat dit voor mij, in principe alleenstaande moeder en zelfs nog studente (ik hoopte alweer in de schoolbanken te kunnen zitten), te zwaar blijkt heb ik samen met de vader de moeilijke keuze moeten maken om ons mannetje binnenkort niet meer volledig thuis te verzorgen. Ook nu hebben we kinderthuiszorg, maar voor 7 dagen per week is dit voor mij niet haalbaar... Begrijp me niet verkeerd, alle verpleegkundigen doen stuk voor stuk fantastisch werk! Maar m'n privacy en het gelukkige gevoel dat ik had toen ik zelf voor m'n zoontje zorgde worden zoveel minder wanneer zij van 's morgens 7 tot 's middags 1 en 's middags half 5 en 's avonds 8 bij ons zijn, om nog maar te zwijgen over het feit dat de nachten me opbreken... Hoe we dit precies gaan regelen en waar is nog niet helemaal duidelijk, vanuit het ziekenhuis en consultatiebureau zijn we met meerdere opties bezig. Maar als het maar het beste is voor ons kleintje, hoewel ik me nu al een slechte moeder voel :'(
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:59:57 #3
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051619
Danielle, wat ontzettend heftig inderdaad... ik kan me er niets bij voorstellen, het lijkt me verschrikkelijk in alle aspecten... Het enige wat ik kan doen is je een virtuele knuffel geven, een dikke :* en je verzekeren dat je geen slechte moeder bent! O+ Sterkte!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:03:22 #4
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051732
Kan iemand mij misschien wat inzicht geven in 'het spelen' van een baby?

Olivia is nu 3 maanden, maar 'spelen' kan en doet ze nog niet. Ze is inmiddels wel geïnteresseerd in de mobiel boven de box en verder pakt ze af en toe een doekje beet dat in de buurt ligt. Wel lees ik veel dat baby's rond deze leeftijd (of eigenlijk eerder) al spelen. Ik vraag me af of ik haar meer moet stimuleren of samen met haar moet spelen. Ik pak af en toe een rammelaartje en dat schudt ik dan een beetje boven haar, dan moet ze soms wel een beetje lachen, maar ze kan zelf nog niet de rammelaar beethouden.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102052127
Isis, ik heb door middel van foto's eens terug gekeken naar Puck zijn ontwikkeling. Ik vond rond die leeftijd ook dat Puck weinig nog deed t.o.v. de anderen van zijn leeftijd hier. Maar eigenlijk vlak daarna begon het te komen. Het begon met zelf een knuffel of zijn plastic sleutels pakken en hier flink op kauwen en er een beetje mee zwaaien. Vrij snel daarna vond hij onder een baby gym liggen ook wel interessant.
Er boven hangen met speelgoed hielp hier ook niks qua stimulering in eerst instantie. Puck was vrij lang content met niks doen en alleen naar de mobiel kijken.

Vergeet trouwens niet dat jouw meisje volgens mij zo'n 6 weken te vroeg geboren is toch? Dus ze is eigenlijk nog maar een klein prulletje dus dat spelen komt over een paar weekjes vanzelf :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:16:21 #6
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102054154
Thx! Ook voor het terugkijken! :)
Ja, ze is, zeker gecorrigeerd, nog een hartstikke mini, maar ik heb soms ook een beetje het idee dat het liggen in de box en staren naar die mobile haar verveelt. Maar ze zal dan wel net tussen 2 fases inzitten. Ik zal eens kijken voor die plastic sleutels voor haar, lijkt me ook wel een leuk speeltje om straks mee te beginnen. En ik zal de babygym ook maar tevoorschijn halen, wie weet! Goeie tip!

Volgens mij ook een groeispurtje ofzo hier, want vannacht kwam ze ineens om 3:15, nou dat was al heul wat weekjes geleden. Uiteindelijk nog twee uurtjes kunnen rekken met speentje en toen maar de fles gegeven. Net ook al heel 'hongerig', dus weer wat vroeger dan normaal een flink flesje gegeven met 210/7 (!) en die ging tot de laatste druppel op :o . Daarna weer onrustig en zo en nu dan eindelijk even slapen in bed :z . Voorlopig maar even voeden op verzoek, totdat ze weer een nieuw ritme heeft. :9
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102054264
Ik bedenk me net dat het helemaal niet begon met zelf zijn sleutels pakken. Dat was nog te moeilijk. Ik hield een speeltje voor zijn neus na het in de box leggen en die kon hij dan met veel moeite pakken en ging daar dan op kauwen. Als hij ze kwijt was ging hij brullen :+
Dus het is wachten op het moment dat ze reageert als je iets voor haar neus houdt dan ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102054272
Huh, Isis, flesjes van 210/7 mogen toch niet meer? Je mag toch maar maximaal 200 cc per keer geven? In verband met de niertjes? Of is dat weer veranderd?
pi_102054511
Ik verbaas mij meer over het feit dat ze zeggen dat het niet mag,
200cc of 210 lijkt me weinig verschil. Had daar nog nooit van gehoord .
pi_102054569
Danielle wat heftig zeg! :*

Hier gaat de ontwikkeling ook lekker door! Sarah heeft sinds vanmorgen door hoe ze vooruit moet kruipen :)
Hier een filmpje ervan gewoon omdat het kan, mijn supersnelle (echt haar zus was pas 2 maanden later en die heeft zowieso niet op deze manier gekropen...)

Ik weet ook niets van dat 210 niet mag... Wij geven Sarah als laatste fles vaak 210/7.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102054635
Er staat op de verpakking van nutrilon dat je nooit meer dan 200cc in 1x mag geven.
Dat er weinig verschil zit tussen 200 en 210 is waar, maar ze moeten ergens een grens trekken. Daarbij, als je 210 water neemt en daar 7 schepje bij doet, kom je al gauw op 240. Je moet dan wel de rest weer door de gootsteen spoelen.
Als je 180/6 maakt en je gooit niets weg, zit je ook op 200 á 210 cc.
pi_102054674
Wauw Sarah, snelle!! Knap ook, ziet er uit alsof ze nooit anders heeft gedaan.
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:39:32 #13
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102054880
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:19 schreef danic het volgende:
Huh, Isis, flesjes van 210/7 mogen toch niet meer? Je mag toch maar maximaal 200 cc per keer geven? In verband met de niertjes? Of is dat weer veranderd?
Ow, helemaal niet over nagedacht :@ ... Ze had zo'n erorme trek, dat ik dacht ik maak een grotere fles... Ben nu even gaan Googlen en volgens het 'schema' mag ze nog niet eens 5 * 180, dat mag pas vanaf 6 kilo. Nu zegt ons CB dat je gewoon moet geven waar ze behoefte aan heeft en dat ze best wat in te halen heeft, maar 210 in 1 keer kan inderdaad slecht zijn voor de niertjes. Dat doen we dus maar niet meer. Ik kijk het wel even aan, misschien is het over een paar dagen weer minder... Maarrrr, als iemand nog tips heeft voor mijn hongerige smurf, dan zijn deze van harte welkom! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102054936
Je hebt ook nutrilon forte, is dat misschien iets? Daar zitten niet meer calorieën in, maar de eiwitten zijn anders, speciaal voor hongerige baby's.
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:43:11 #15
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102054993
Ja misschien wel... Ik kijk het nig heel even aan en misschien dat ik er anders zo'n schepje Forte bij doe. Thx!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102055377
Ik snap dat niet zo. Zeker als ze vaste voeding krijgen is de flesvoeding + brood en rijstwafels in principe veel te zwaar. Het zout in producten is heel erg belastend.Waarom dan zo strikt met flesvoeding?
pi_102055615
Omdat de nieren anders in 1x teveel te verwerken krijgen en dat dat niet goed ervoor is.
Maar ze krijgt nog geen vast voedsel, dus dat is helemaal niet aan de orde.
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:08:38 #18
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102055684
Heb trouwens even de Nutrilon infolijn gebeld omdat ik twijfelde of je Omneo (dat krijgt ze namelijk ivm darmkrampjes) wel mag mengen met Forte. Maar dat wordt niet geadviseerd. Zij adviseren om de Omneo half/half te gaan mengen met Standaard, dus dat ga ik maar proberen. Kan sowieso geen kwaad voor de portemonnee :P , scheelt bijna 4 euro per verpakking geloof ik.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102055787
Eva krijgt ook half/half. We waren aan het overstappen op de omneo omdat de standaard voor haar heel moeizaam ging, maar halverwege de overstap dronk ze ineens als een trein.
Daarbij was het kostentechnisch inderdaad ook een meevaller.
pi_102055935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:06 schreef danic het volgende:
Omdat de nieren anders in 1x teveel te verwerken krijgen en dat dat niet goed ervoor is.
Maar ze krijgt nog geen vast voedsel, dus dat is helemaal niet aan de orde.
Ja ik snap wel waarom het geen goed idee is.
Maar ik vind het gewoon een beetje apart dat een CB en mensen dus wel hameren op flesvoeding en je weinig hoort over zout (wat met massa's in sommige producten zit).

Niet zo zeer een aanval op jullie meer wat betreft de producten in de schappen.
pi_102056053
Oh oké, dan was ik je even kwijt. Eerst had je het over de hoeveelheid voeding en daarna over het zout, ik snapte het verband al niet zo. Lijkt mij een heel ander onderwerp vandaar.
pi_102056193
Danic een pop-up restaurant is een "restaurant" op een locatie waar normaal geen restaurant is en is maar eenmalig. Bijvoorbeeld je gaat uit eten in een museum of in een fabriek. Ik heb nu ook nog geen idee precies waar we terecht gaan komen en wat we gaan eten. We hebben ons opgegeven en krijgen een smsje met de tijd en locatie waar we verwacht worden.
Ik laat wel weten hoe het was ;).
pi_102056219
Mag Floris trouwens in de OP 21 juli
pi_102056320
wat leuk liedjes! orgineel :)

En wat die voeding betrefd ben ik het wel met Pvoess eens. Tijdens de flesvoeding zijn ze best erg op de hoeveelheden, maar als je kindje dan mee mag gaan eten dan hebben ze het niet meer over wat waarin te veel zit enzo.. Ik snapte de link wel :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102056640
Ja dat bedoel ik dus. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')