abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102258231
Binnenkort gaat griekenland eruit. Eerst werd er door politici gezegd: we steunen griekenland om onze banken overeind te houden. Nu is het: we gaan dat geld direct in de banken steken (er wordt dus impliciet gezegd dat griekenland dan minder/geen geld krijgt). Naar mijn mening zegt dit nuance verschil van de NLse politiek alles. Einde euro griekenland.
  donderdag 22 september 2011 @ 14:29:02 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102260186
-4%....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 september 2011 @ 14:29:10 #128
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_102260190
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:20 schreef Blandigan het volgende:
Gerucht dat een US bank op springen staat. Morgan Stanley?
Wie weet er meer.
Er zijn er al 71 gegaan dit jaar in de VS. Kunnen er nog wel meer bij...

BNP zou op zoek gaan kapitaal in het M-O. En dan met name bij de Qatar Investment Authority

Helaas had ik zowel de bank als de SWF niet in mijn lijstje gezet:

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:55 schreef flyguy het volgende:
Oké allemaal inzetten: Welk SWF neemt vanaf nu als eerst een groot belang in een bank en welke zal dat zijn?

SWF: Abu Dhabi of Temasek, Banken: HSBC, Barclays, CS of UBS.
The more debt, the better
  donderdag 22 september 2011 @ 16:02:50 #129
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_102262792
-4.5% eraf, de midcap zelfs 5% :'(

gelukkig is mijn eigen portefeuille vandaag tot nu toe maar 3% gedaald :)
pi_102262934
Boehoe..... ome Kees krijgt weer eens gelijk... speciaal voor de mensen met de roze brillen wat entertainment :+

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102263649
Ik zat RTL-Z te kijken, en ze hadden het over chagrijnige handelaren. Waarom zou een handelaar chagrijnig zijn in deze tijd? Ten eerste staat een daling van koersen niet gelijk aan verlies, er zijn diverse technieken om van koersdalingen te profiteren. Ten tweede wordt er volgens mij juist enorm veel gehandeld, een handelaar moet daar van kunnen profiteren omdat die juist vaak een faciliterende rol in de handel heeft.
  donderdag 22 september 2011 @ 16:52:24 #132
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102264531
Wanneer word bekend of griekenland de volgende zak centen gaat krijgen,ja of nee?
Paardelul !!!
  donderdag 22 september 2011 @ 16:56:50 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102264708
quote:
Consumentenvertrouwen eurozone gedaald

BRUSSEL (AFN) - Inwoners van de eurozone hebben steeds minder vertrouwen in de economie. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die de Europese Commissie donderdag naar buiten bracht. De index die het consumentenvertrouwen in de eurozone aangeeft kwam in september uit op -18,9. In augustus was de stand nog -16,5.

Het vertrouwen wordt aangetast door hoge werkloosheid in onder meer Ierland en Spanje, de scherpe bezuinigingsmaatregelen en de tegenvallende economische groei.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102268151
Persoonlijk vind ik het een teken van verloren controle van de FED door alleen in te stemmen met operation twist. Die operatie gaat werkelijk niets uithalen op de financiele markten of de werkelijke economie en eerder averechts uitpakken op verschillende tereinen. De FED moet echter iets doen om de schijn van niet-opgebruikte speelruimte hoog te houden.

De rol van 'almachtige autoriteit' word langzaamaan vervangen door de rol van een illusionist en de financiele markten ontmaskeren die illusionist steeds meer. De FED weet dat dondersgoed, vandaar dat de FED de bal steeds meer legt bij de roep op fiscale stimulansen op de korte termijn, die wel zouden werken!

The bernanke zijn black hawk is down! :Y
pi_102271413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:52 schreef Anno2012 het volgende:
Wanneer word bekend of griekenland de volgende zak centen gaat krijgen,ja of nee?
Griekenland heeft eindelijk wat serieuze plannen om flink in de kosten te snijden dus reken maar op extra bailouts..

quote:
*GREEK PENSION CUT FOR THOSE EARNING MORE THAN EU1,200 A MONTH
*GREECE TO REDUCE TAX-FREE THRESHOLD TO EU5,000 FROM EU8,000
*GREECE TO REDUCE PENSIONS BY 40% FOR THOSE UNDER 55
*GREECE TO CUT WAGES OF 30,000 STATE WORKERS THIS YEAR
*GREECE TO CUT PENSIONS OVER EU1,200 BY 20%: STATEMENT
Zelfs zonder Grieks te zijn krijg je jeuk van deze maatregelen. Dit is echt heftig! :o
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 22 september 2011 @ 20:13:42 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102272346
Maar interessant genoeg heeft dat bericht van gisteren vandaag niet geleid tot een lagere yield op Griekse staatsleningen. De 1-yr yield blijft staan rond de 135%, dus dat impliceert nog steeds een default binnen een jaar met een recovery rate van ongeveer 40%.
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 september 2011 @ 20:46:18 #137
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102274027
Als je kijkt naar grondstoffenbedrijven zoals RIO, BHP of FCX zijn ze echt behoorlijk gedaald vanaf de top. Oliebedrijven zijn daarentegen veel minder gedaald en hebben het volgens mij zelfs een stuk beter gedaan dan de markt. RDS staat bijv op 22,8 (56wk high: 26,60) bij een AEX van 263,44.

Denken jullie dat olie en de oliebedrijven nog "aan de beurt" komen of is de oliebusiness een stuk minder cyclisch geworden?
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 22 september 2011 @ 21:05:02 #138
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102275110
pbr staat op -40 vanaf top =0 .. Rds etc zijn veul moinder cyclisch .. Die hoop ik op 17 op te kunnen pakken =)
  donderdag 22 september 2011 @ 21:38:33 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102277023
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:46 schreef JimmyJames het volgende:
Als je kijkt naar grondstoffenbedrijven zoals RIO, BHP of FCX zijn ze echt behoorlijk gedaald vanaf de top. Oliebedrijven zijn daarentegen veel minder gedaald en hebben het volgens mij zelfs een stuk beter gedaan dan de markt. RDS staat bijv op 22,8 (56wk high: 26,60) bij een AEX van 263,44.

Denken jullie dat olie en de oliebedrijven nog "aan de beurt" komen of is de oliebusiness een stuk minder cyclisch geworden?
Ja, olie komt nog aan de beurt denk ik en mijnbouwbedrijven (en alles wat met grondstoffen te maken heeft) gaan ook nog spectaculair omlaag. De reden dat ik dat denk is de relatie met de overinvestment bubble in China, gedreven door extreme stimulerings maatregelen aldaar. Het investment deel van de economische groei in China is momenteel extremer dan Japan ooit was en véél extremer dan de VS ten tijde van de huizenbubble. Dit alles wordt gedreven door een creditbubble van epische proporties, aangejaagd door de overheid en de meeste van die leningen zullen niet volledig kunnen worden terugbetaald. Dit gaat op een spectaculaire manier eindigen. Ik voorzie dan een vergelijkbare grondstoffen crash als in 2008/2009.
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 september 2011 @ 21:44:06 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102277355
quote:
'Acute herkapitalisatie 16 Europese banken'

LONDEN (AFN) - De Europese Unie lijkt vaart te zetten achter plannen om de 16 banken die deze zomer bijna faalden voor de stresstest te herkapitaliseren. Volgens een Franse topambtenaar moeten ze acuut op zoek naar kapitaal. Dat schreef de Britse zakenkrant Financial Times donderdag.

De afgelopen weken is er op de aandelenbeurzen gespeculeerd over nieuwe financieringsrondes voor Franse banken, die het meest zijn blootgesteld aan Griekenland. Onder de 16 banken bevindt zich echter geen Franse instelling.

De lijst bestaat uit Espirito Santo en Banco Portugues (Portugal), Piraeus Bank en Hellenic Postbank (Griekenland), Banco Popular Espanol, Bankinter, Caixa Galicia, BFA-Bankia, Banco Civica, Caixa Ontinyent, Banco De Sabadell (Spanje), Banco Popolare (Italië), Nova Ljubljanska (Slovenië), Marfin Popular Bank (Cyprus), Norddeutsche Landesbank en HSH Nordbank (Duitsland).
Na alle ontkenningen en "banken zijn gezond en solide" uitspraken wordt nu eindelijk het beestje bij de naam genoemd en ontstaat er enige sense of urgency. Ik verwacht dat dit pas het begin is en dat die lijst nog een stuk langer gaat worden. De aandelenmarkt heeft dat ook al een tijdje in de gaten, wat het koersverloop van de banken verklaart.
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 september 2011 @ 21:45:11 #141
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_102277436
Ik ben een totale leek, maar gaan we naar de klote?
pi_102277526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:45 schreef BeamofLight het volgende:
Ik ben een totale leek, maar gaan we naar de klote?
Jup. 20 euro voor een witbrood
pi_102277556
Als we dan al niet euros hebben ingeleverd voor schelpen
  donderdag 22 september 2011 @ 22:05:18 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102278705
Nou dat was een redelijk mooi dagje, maar we hebben minimaal nog zo'n dag nodig om überhaupt in neerwaardse richting uit de saaie korte termijn trading range te ontsnappen :O
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 september 2011 @ 22:09:24 #145
862 Arcee
Look closer
pi_102278961
WS stond even onder de lows van augustus, maar krabbelde toch nog weer op naar iets erboven.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_102282731
Ok een paar dagen geleden maakte ZH wat hilarische opmerkingen over bots die in de toekomst konden traden door een vorm van frontrunning onder de titel: HFT Breaks Speed-of-Light Barrier, Sets Trading Speed World Record

Allemaal leuk en aardig maar dan krijg je juist nu een bericht dat volgens 15.000 CERN-metingen het snelheidsrecord van licht verbroken is. Volgens ZH is deze verbroken met 19.000 timequotes in de toekomst. Ik moest er wel even om lachen! :D

quote:
CERN verbijsterd over eigen meting
Toegevoegd: donderdag 22 sep 2011, 21:28

Bij een wetenschappelijke proef in CERN bij Genève is een deeltje, een neutrino, sneller gegaan dan het licht. De onderzoekers van de internationale deeltjesversneller zijn verbijsterd, omdat ze dachten dat dat niet kon.

Ze hebben daarom de testgegevens naar collega's in de VS en Japan gestuurd en gevraagd de proef te herhalen in de hoop zo een bevestiging te krijgen.

Volgens de relativiteitstheorie van Albert Einstein kan niets sneller gaan dan het licht. Als het tegendeel wordt bewezen, betekent het dat de wetenschap de fundamentele natuurwetten moet herzien.
One man's trash, another man's treasure.
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:39:59 #147
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102286377
De beurs staat gewoon boven de natuurwetten :9~
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_102286513
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:13 schreef Arkai het volgende:
Ok een paar dagen geleden maakte ZH wat hilarische opmerkingen over bots die in de toekomst konden traden door een vorm van frontrunning onder de titel: HFT Breaks Speed-of-Light Barrier, Sets Trading Speed World Record

Allemaal leuk en aardig maar dan krijg je juist nu een bericht dat volgens 15.000 CERN-metingen het snelheidsrecord van licht verbroken is. Volgens ZH is deze verbroken met 19.000 timequotes in de toekomst. Ik moest er wel even om lachen! :D

[..]

als dat echt klopt is het echt bizar. Wat gebeurt er op dat moment met de tijd? Stel je voor: Als je op die neutrino zat en je gaat sneller dan het licht, ga je dan terug in de tijd? Of blijf je in 'dezelfde tijd' maar heb je er dan langer over gedaan? Als je er teveel over nadenkt is dat echt wazig.
  vrijdag 23 september 2011 @ 01:01:29 #149
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102286749
Kan niet kloppen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 23 september 2011 @ 01:21:57 #150
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_102287024
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Na alle ontkenningen en "banken zijn gezond en solide" uitspraken wordt nu eindelijk het beestje bij de naam genoemd en ontstaat er enige sense of urgency. Ik verwacht dat dit pas het begin is en dat die lijst nog een stuk langer gaat worden. De aandelenmarkt heeft dat ook al een tijdje in de gaten, wat het koersverloop van de banken verklaart.
Dat lijstje banken zijn ook gewoon bliksemafleiders. Banken zoals bijvoorbeeld Dexia, Commerzbank en SG hebben ook hard extra eigen vermogen nodig.
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')