Babyvet (rulez) had ook nog een paar vragen van je tegoed dus vandaar mijn opmerking. Of ben je stiekem papa geworden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One man's trash, another man's treasure.
quote:Op donderdag 29 september 2011 17:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Babyvet (rulez) had ook nog een paar vragen van je tegoed dus vandaar mijn opmerking. Of ben je stiekem papa geworden?
hmmm, bij mijn weten heeft Arkai niks van mij tegoed, anders zou die dat dan even moeten specificeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yep, sort of papa geworden, alleen is de kroost al wel 18![]()
Ok, ik zal het archief dan niet meer doorspitten. En wellicht heb ik er overheen gelezen..quote:Op donderdag 29 september 2011 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hmmm, bij mijn weten heeft Arkai niks van mij tegoed, anders zou die dat dan even moeten specificeren.
Nee dan is zelfs [OUD] te jong voor je!quote:yep, sort of papa geworden, alleen is de kroost al wel 18
only if we fok in Englishquote:Op donderdag 29 september 2011 17:30 schreef Arkai het volgende:
Nee dan is zelfs [OUD] te jong voor je!Komt Dinosaur_jr niet meefokken?
Deze dude is dus een grote hoax, naar het nu blijktquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:51 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Zeg het maar, wie heeft er de gouden tip?
Meer tekst:
http://www.rtl.nl/compone(...)van-een-recessie.xml
Het interview zelf:
Overigens kan je gewoon het filmpje kijken voor wat tips, hij noemt er zelf.
Laat hem maar komen, dan leren we hem wel Nederlands!quote:
Dat maakt niet uit:quote:Op donderdag 29 september 2011 17:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Deze dude is dus een grote hoax, naar het nu blijkt!!
Das echt niets inderdaad...quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:50 schreef piepeloi55 het volgende:
levert $22 miljard op in 10 jaar tijd.
Ik dek dat het hem vooral hierin zitquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das echt niets inderdaad...Is dat niet een teken dat de Amerikaanse overheid wel heel krap bij kas zit. Klinkt wel erg wanhopig zo. Alsof je nog oude broekzakken zit te doorzoeken voor die ene stuiver.
quote:De verkoop is zo ongeveer de enige financiėle maatregel waarover Democraten en Republikeinen het eens zijn,
Okay, nieuwe poging nu ik het even aan de binnenkant van mijn ogen heb kunnen overschouwen (vrij naar Bassie).quote:Op donderdag 29 september 2011 11:03 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kwam trouwens nog een interessant verhaal tegen over een structured product:
http://www.iexprofs.nl/pr(...)r-koersstijging.aspx
"100% rendement zonder koersstijging" met de Philips Bonus Rendement Certificaat van RBS. Kleven natuurlijk wel de nodige nadelen aan (Philips moet niet onder de 12 euro komen bijv).
Nah, dat tel ik niet. Er staat hier altijd genoeg margin tegenover te idlen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:37 schreef Sokz het volgende:
je schrijft een call dus je moet dat gedekt hebben dwz. Cash (tegen 2.5% welliswaar) dus je totale investering wordt groter en je nettoredement kleiner (procentueel gezien?)
da's nogal sneu dan, want er zijn honderden van dit soort instrumenten uitgeven en onderhouden door RBS, Rabo, Fortis, en de hele meuk. In de regel is de pricing van dit soort instrumenten zo dat je als particulier daar niks bij te zoeken hebt (laten we zeggen dat het verloop van de bied en laat nogal curieus zijnquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:19 schreef JimmyJames het volgende:
Er was al een spike nav het artikel op IEX.
Ik las trouwens het eerste over dit certificaat op twitter: http://twitter.com/#!/JimTehupuring/status/119034473554776064
Ik postte dat twee weken terug ofzo al op dit forum.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:19 schreef JimmyJames het volgende:
Er was al een spike nav het artikel op IEX.
Ik las trouwens het eerste over dit certificaat op twitter: http://twitter.com/#!/JimTehupuring/status/119034473554776064
zal wel weggevallen zijn tussen de 'vierendeel alle bankiers', 'hoeveel blikken tuinbonen heb jij in je bunker' en de 'waar kan ik een AK-47 vinden' berichtenquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:38 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik postte dat twee weken terug ofzo al op dit forum.
elke dag nieuwe visch.....quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:44 schreef BeamofLight het volgende:
Maar dat oh zo positieve Duitsland nieuws van gisteren is nu toch ook alweer klaar, nie?
Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.quote:As a coalition led by Apple Inc. (AAPL), Google Inc. (GOOG), and Cisco Systems Inc. (CSCO) presses for a tax holiday on more than $1 trillion in offshore profits, it is turning to a well-positioned lobbyist: Jeffrey Forbes, once chief of staff to Max Baucus, chairman of the tax-writing Senate Finance Committee.
Data compiled by Bloomberg News show that Forbes is part of an army of more than 160 lobbyists, including at least 60 who once worked for a sitting member of the House or Senate, pushing for the repatriation holiday. Their job is to persuade Congress to establish a tax break estimated to cost the U.S. government $78.7 billion over the next decade.
Independent studies have found that the last time this tax break was tried, in 2004, the bargain rate for bringing home offshore profits did little to spur hiring or domestic investment. Most of the money was used to buy back stock.
“This is an issue that involves a whole lot of people hired by corporations that are pushing for those corporate interests rather than the public interest,” said James A. Thurber, director of the Center for Congressional and Presidential Studies at American University in Washington.
Though the studies found that money brought home in 2004 ended up benefiting a narrow set of shareholders, support is growing in Congress for the tax holiday as companies expand their roster of lobbyists. One case they are making is that the potential flood of cash will boost the faltering U.S. economy.
Complex Issues
“There are many issues that are very important but are complex and don’t seem of great importance to the wider public - - those are the issues primed for having people who formerly worked on the Hill or executive branch intervening in making policy,” Thurber said.
Those with Capitol Hill connections who are lobbying for the repatriation tax break include former Louisiana Representative Jim McCrery, who until 2009 was the top Republican on the U.S. House’s tax-writing Ways and Means Committee; Dena Battle, the former legislative director for that committee’s current chairman, Representative Dave Camp, a Michigan Republican; and at least four former staffers for House Speaker John Boehner.
Michael Steel, a spokesman for Boehner, an Ohio Republican, said former staff members don’t influence policy. “The speaker makes such decisions based on what is best for his constituents and the American people,” Steel said.
‘Regenerate the Economy’
Advocates for the break say a repatriation holiday would bring more than $1 trillion to the U.S. now held overseas.
“It would do much to regenerate the economy,” said Robert Livingston, a former Republican chairman of the House Appropriations Committee and speaker-designate who is now lobbying for Oracle Corp. (ORCL) “A total of $1.5 trillion from all affected U.S. companies would go a long way to pull us out of the doldrums.”
Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
alternatief
koop put PHI dec. 2013 @ 12, cost 1,85
schrijf call PHI dec. 2013 @ 12, opbrengst 3,25
a) 13+1,85-3,25 is 11,6 vs. 28
b) 11,6 vs. 12 is winst 0,4?
Que? dus nu heb ik in beide scenario's winst (uitgezonderd transactie kosten), krijg ik nu een gratis kans op een rendement onder (a) van > 100%. Waar zit mijn fout?![]()
quote:"Bij het bekijken merk ik dat de put PHI dec. 2013 @ 12 een biedkoers heeft van 2.5¤ en een laat van 2.65 .
Je 1.85¤ klopt dus niet.
call PHI dec. 2013 @ 12 aan een bied van 3.25 en een laat van 3.45.
Wat voor de verkoop van het synthetisch aandeel 12.75¤ betekent wanneer we enkel de biedkoersen vergelijken en 12.6¤ wanneer we voor de aankoop van de put de laatkoers hanteren.
Terwijl Philips zelf op 13,55 ¤ noteert.
Philips Bonus Rendement Certificaat aan een bied van 13.09 en een laat van 13.22.
Het Bonus Rendement Certificaat noteert dus hoger dan het synthetische aandeel tot december 2013 terwijl men ook op die 2 jaar en 3 maanden geen rente ontvangt.
Daar staat wel tegenover dat wanneer Philips gedurende deze periode niet de 12 ¤ aantikt men 28 ¤ ontvangt.
Dat betekent in feite dat de koper van deze Philips Bonus Rendement Certificaat
een optie Philips one touch 12 verkoopt met een looptijd van 2.25 jaar
+ een obligatie op RBS met een looptijd van 2.25 jaar neemt.
Wanneer we uitgaan van 3 % rente op jaarbasis voor deze obligatie betekent dit dat deze optie one touch 12 ongeveer 13.95¤ oplevert.
Er word bij aantikken van de 12¤ minstens 0.84¤ rente verloren op de 13.09 (13.09¤ over 2.25 jaar aan 3% rente is ongeveer 12.25 ¤).
Bij de huidige volatiliteit van het philips aandeel is er wel minstens 82 % kans dat de 12 word aangetikt en je dus een slechtere zaak doet dan met de gewone aandelenkoop.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de 12 ¤ zal worden aangetikt."
jammer, want tax holidays zijn ook grote onzin en typisch voorbeeld van tax loopholes die Obama zou moeten sluiten. als er om de 10 jaar een tax holiday komt gaan multinationals 10 jaar geld sparen en die elke 10 jaar terughalen, zodat tot in de lengte ter dagen offshore cash tegen een lager belastingtarief de usa ingaatquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:57 schreef Arkai het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)iday-on-profits.html
[..]
Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.
Je gaat er nu vanuit dat de betreffende aandelen met een discount noteren t.o.v. hun werkelijke waarde vanwege de aanwezige offshore cash balances. Ik denk echter dat de meeste grote beleggers en analisten geen discount op buitenlandse cash aanbrengen. Het 'probleem' van de buitenlandse tegoeden is te klein ten opzichte van de overige uitdagingen waar grote bedrijven voor staan, zoals een dreigende wereldwijde recessie. Daarmee vergeleken is trapped cash bijna een luxe probleem, meer van operationele aard, waarbij de meeste beleggers er denk ik vanuit gaan dat het wel opgelost wordt op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:57 schreef Arkai het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)iday-on-profits.html
[..]
Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.
De grootste onzin is natuurlijk het US tax systeem zelf. 35% federal tax is al volstrekt non-competitatief, daar komt dan nog een state tax overheen en een notoir stugge en onbetrouwbare IRS, en meest gare belastingverdragen ooit. Gemiddeld tarief 40%. Vergelijk dat eens met NL (25%).quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:56 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
jammer, want tax holidays zijn ook grote onzin en typisch voorbeeld van tax loopholes die Obama zou moeten sluiten. als er om de 10 jaar een tax holiday komt gaan multinationals 10 jaar geld sparen en die elke 10 jaar terughalen, zodat tot in de lengte ter dagen offshore cash tegen een lager belastingtarief de usa ingaat
Monetaire barrieres, maar geen fiscale bij mijn weten. Of het zou een bijproduct zijn van het feit dat ze vaak in opkomende landen tax holidays hebben of een speciaal tarief behorend bij een 'special economic zone' betalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:31 schreef jaco het volgende:
Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.
Top.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:
Als je consequent goede fundamentals presenteert zoals Chaoda, dan zou je een hoge P/E notering verwachten. Tenzij de toekomst van de betreffende branche onzeker is, wat bij landbouw uiteraard niet het geval is. Ook mid- en smallcaps willen nog wel eens gunstig noteren als ze niet door professionele analisten worden gevolgd. Chaoda is echter een groot bedrijf.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:12 schreef JimmyJames het volgende:
Chaodo heb ik wel eens langs zien komen in value artikelen. Als je de boel flest kun je natuurlijk wel makkelijker een lage PE bereiken.
Mooi planquote:Op zondag 2 oktober 2011 14:46 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat iedereen wel bekend is met het hackerscollectief Anonymous. Dit is een los-vaste organisatie die computers en netwerken aanvalt met vaak politieke motivaties. Zo werden bijvoorbeeld creditcard organisaties gestraft die de donaties aan Julian Assange tegenhielden.
Anonymous gaat nu ook corruptie in het bedrijfsleven aanpakken. Onder de naam Anonymous Analytics wordt als eerste het bedrijf Chaoda Modern Agriculture onder de loep genomen: http://anonanalytics.com/research
Ik heb het net doorgelezen en het research rapport is verrassend goed. De dubieuze aktiviteiten van de Chinese landbouwgigant Chaoda worden chronologisch beschreven. De schrijvers hebben duidelijk verstand van finance, accounting, juridische en landbouw technische aspecten. Hun verdachtmakingen van Chaoda zijn redelijk overtuigend.
Nou stond Chaoda al langer in het verdachtenbankje ( http://seekingalpha.com/a(...)the-price-of-a-dwarf lees vooral de comments), dus dit eerste doelpunt was voor open doel.
Het gaat echt interessant worden als Anonymous Analytics wat grotere projecten aan zou pakken. De kennis lijkt daarvoor in huis. We hebben in dit forum regelmatig zitten wachten op belastend materiaal voor Bank of America via Wikileaks. Dit bleek uiteindelijk steeds weinig voor te stellen. Het bleef vaag of er geen belastend materiaal was of dat de tijd/kennis/mankracht om het bronmateriaal te analyseren ontbrak. Het zou goed zijn als Anonymous Analytics zich verder gaat richten op deze corporate niche in het leaks circuit..
Heb er nog eens over nagedacht, dit lijkt idd logisch(er). Misschien heb ik er langs gekeken met die ene optieserie, maar PHI gaat zo wild op en neer dat de koers wellicht al wat verlopen was toen ik ermee bezig was....quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:
[..]
Je opmerkingen zijn terecht maar je nuanceert niet het probleem dat het onderwerp belastingverhogingen de laatste tijd keer op keer wordt aangesneden. Eén van de meest waarschijnlijke onderdelen daarvan is een verhoging van de capital gain tax. In dat perspectief loont het dus wel degelijk voor een bedrijf om dat cash om te zetten in een buyback of dividend als dat al niet geinitieerd wordt door de aandeelhouders omdat er anders rendementsverlies optreedt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:31 schreef jaco het volgende:
Je gaat er nu vanuit dat de betreffende aandelen met een discount noteren t.o.v. hun werkelijke waarde vanwege de aanwezige offshore cash balances. Ik denk echter dat de meeste grote beleggers en analisten geen discount op buitenlandse cash aanbrengen. Het 'probleem' van de buitenlandse tegoeden is te klein ten opzichte van de overige uitdagingen waar grote bedrijven voor staan, zoals een dreigende wereldwijde recessie. Daarmee vergeleken is trapped cash bijna een luxe probleem, meer van operationele aard, waarbij de meeste beleggers er denk ik vanuit gaan dat het wel opgelost wordt op een gegeven moment.
Hier is natuurlijk ook een goede reden voor en dat is dat de boekwaarde op zich geen maatstaf is voor toekomstige winsten. Het is echter wel een belangrijke indicator voor de stabiliteit van een bedrijf en uiteindelijk vertaalt dit zich terug in een zeer sterke correlatie met de winsten van het bedrijf.quote:De meest gebruikte aandelen waarderingsmethoden gaan sowieso al niet uit van activa op de balans, maar zijn geent op toekomstige earnings of cashflows.
Ik heb hier niet direct een mening over maar de populariteit voor buybacks kan nog wel eens veranderen als aandelenkoersen flink lager staan. We hebben het namelijk over de Amerikaanse markt en die blijft nog steeds schommelen rond haar ATH's.quote:Veel bedrijven zoals Microsoft en Apple hebben al overtollig kasgeld in de VS en gebruiken dat nu ook niet voor noemenswaardige dividend of stock buy backs. Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.
Shadow Stats?quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef KurdKasim het volgende:
Weet iemand de site waar je economische gegevens kan zien die op een andere manier zijn berekend dan die van de Amerikaanse overheid? Volgens mij was het iets met freemarket, maar ik kan me de naam niet meer herineren.
Dexia wordt wel degelijk opgesplitst in een good en een bad bank.quote:Op maandag 3 oktober 2011 07:35 schreef dvr het volgende:
En dan schijnt bij onze zuiderburen nog Dexia op ontploffen te staan (althans, volgens angloamerikaanse media, die de laatste tijd wel vaker geruchten de wereld in helpen die de euro moeten destabiliseren. We zulen het wel zien..)
Het verbaasd me eerder dat we steeds op hetzelfde niveau blijven hangen.... 260/270/280quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bijna -3%. Waarom gaan we nou zo hard naar beneden. De futures in Amerika staan helemaal niet zo heel diep in het rood.
wat doet dan de koers intradag met 40% stijgen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:28 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dexia wordt wel degelijk opgesplitst in een good en een bad bank.
Hip hoi.
quote:De regering beschikt nu over een noodwet die het mogelijk maakt de bank of stukken ervan te verkopen, zonder daarvoor de toestemming te moeten hebben van de raad van bestuur of de aandeelhouders. Dat laat de regering toe Dexia Bank Belgiė te nationaliseren of onmiddellijk te verkopen
Omdat er nu dan tenminste zekerheid is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat doet dan de koers intradag met 40% stijgen?
als ik deze link zo eens lees komen de aandeelhouders er bij ingrijpen toch bepaald niet schadeloos vanaf? http://www.tijd.be/nieuws(...)11462-3136.art?ckc=1
met name dit:
[..]
Welke zekerheid? Er is toch nog niks besloten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat er nu dan tenminste zekerheid is?
Irrational expectations...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:25 schreef JimmyJames het volgende:
Het koersverloop van Ahold is vrij bizar.
http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11755/Ahold-Koninklijke.aspx
Het werd enkele weken geleden nog vrolijk met de rest gedumpt en nu stijgt het omdat het defensief is (toch al 1,2 euro erbij sinds de low eind-augustus)?
Inderdaad, heel paniekerig. Dit is bij wel meer aandelen te merken, bijvoorbeeld Unilever.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:25 schreef JimmyJames het volgende:
Het koersverloop van Ahold is vrij bizar.
huh? Unilever ligt juist dood voor de kast. Behoudens financials vind ik juist dat de markt weliswaar volatiel is, maar in een marge trade. In 2008 zag je alles over de hele lijn dalen, daar is nu net geen sprake van, imho. Met UN als meest sprekende voorbeeld (gingen in 2008/2008 van 20+ naar 13,5.....)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:49 schreef Duiker_21 het volgende:
[..]
Inderdaad, heel paniekerig. Dit is bij wel meer aandelen te merken, bijvoorbeeld Unilever.
Op slechte dagen gaat alles hard omlaag. Vervolgens klimmen de degelijke bedrijven al snel weer op.
Denkfout; met drie keer zoveel aandelen is het een P/E van (minimaal) 10,5. Banken zullen extreem veel vermogen moeten gaan ophalen, doen ze het niet gaan ze dicht. De verwatering zal enorm zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
Netto gaat het al maanden zijwaarts, welliswaar met hoge volatiliteit. Enerzijds is er de angst voor een uitbreidende crisis, anderzijds, wanneer er weer wat af gaat, zijn aandelen zo goedkoop dat men ze toch niet kan laten liggen. ING een PE van 3,5. Als er geen crisis komt valt daar natuurlijk zo 100% op te verdienen.
AEX is dan ook een bankenindex. Groot verschil. Los dat je de US index ook eens in een andere currency zou moeten projecteren.... (of de AEX in USD)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
De LLLT-uptrend is nog gewoon intact. Eigenlijk heeft de DOW helemaal al niks ingeleverd tijdens de crisis. Leg dat eens langs de AEX, die van 700 naar 250 11 jaar later ging.
Die achtergestelde leningen heb ik helaas grotendeels gedumpt. Alhoewel ze in de tussentijd ook verder gedaald zijn...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Denkfout; met drie keer zoveel aandelen is het een P/E van (minimaal) 10,5. Banken zullen extreem veel vermogen moeten gaan ophalen, doen ze het niet gaan ze dicht. De verwatering zal enorm zijn.
Ik geef je meer winstkansen bij achtergestelde leningen die niet kwalificeren als kernkapitaal onder BASEL-IIIDie zullen ze namelijk inkopen.
Het is voor een groot deel vervangen door 'zacht' hybride kapitaal door hard kapitaal. Dat scheelt inderdaad rente, maar heeft ook verwatering tot gevolg. Goed voor schuldeisers, slecht voor aandeelhouders. En dat is ook helemaal de bedoeling van BASEL-III. Overigens heb ik ook niet zoveel plezier van die ASR die ik van je gekocht heb hoor :-) Die zullen ook geen premie opleveren, alleen een goed direct rendement in de tussentijd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die achtergestelde leningen heb ik helaas grotendeels gedumpt. Alhoewel ze in de tussentijd ook verder gedaald zijn...
Voordeel van zoveel kernkapitaal hebben is dan wel weer dat ze geen rente meer hoeven te betalen op die perps en andere obligaties, dus dan kunnen die earnings weer wat stijgen.
Als alle banken trouwens tegelijk de markt op gaan voor vermogen, komt de wereld dan niet veel geld tekort?
Ik heb weer 45K ASR teruggekocht op 97. Hopelijk blijft het hierbij. Ik hoop dat de koers na de renteuitgifte weer stijgt, omdat mensen dat geld gebruiken om weer obligaties bij te kopen. Dat gebeurde vorig jaar in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is voor een groot deel vervangen door 'zacht' hybride kapitaal door hard kapitaal. Dat scheelt inderdaad rente, maar heeft ook verwatering tot gevolg. Goed voor schuldeisers, slecht voor aandeelhouders. En dat is ook helemaal de bedoeling van BASEL-III. Overigens heb ik ook niet zoveel plezier van die ASR die ik van je gekocht heb hoor :-) Die zullen ook geen premie opleveren, alleen een goed direct rendement in de tussentijd.
Mijn hoofdprobleem met financials is dat ze een volstrekt niet-onderscheidend product verkopen, waar ultiem daarom simpelweg op prijs aankomt, en wat goed schaalbaar is en makkelijk op de markt te zetten (je hebt eigenlijk alleen een bankvergunning nodig). Ervaring is dat vergaande prijserosie het gevolg is. Zelfde als luchtvaarmaatschappijen.
ik zou eigenlijk niet weten waar banken die megawinsten op langere termijn uit zouden moeten halen?
Daar gaat de winst van de laatste uren van de DOW weer!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS; vers van de pers:
Moody's verlaagt zijn rating voor Italiaanse overheidsobligaties van Aa2 tot A2 en geeft bovendien een negatieve outlook.
Ik had ze nog op 93,7 en nog wat. Ik begreep er geen ruk van, had een order op 95 erin liggen, worden ze opeens gegund op 93,7. En dat waren er best wat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb weer 45K ASR teruggekocht op 97. Hopelijk blijft het hierbij. Ik hoop dat de koers na de renteuitgifte weer stijgt, omdat mensen dat geld gebruiken om weer obligaties bij te kopen. Dat gebeurde vorig jaar in ieder geval. Daar had iemand dikke vingers, of dikke paniek.
Dat onderscheidende van banken ben ik niet helemaal met je eens, maar daar hebben we het al over gehad. Maar wat zijn dan wel echt onderscheidende bedrijven? Apple? Google? ASML? Dat zijn er toch maar weinig. Verder wordt er gewoon toch veel bulk geleverd en moeten bedrijven het hebben van het efficient inrichten van hun processen.
De schade lijkt mee te vallen. Geen noemenswaardige reactie op de euro en de futures in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat de winst van de laatste uren van de DOW weer!
Of iedereen die iets in de pap te brokkelen had wist het al.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:38 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
De schade lijkt mee te vallen. Geen noemenswaardige reactie op de euro en de futures in ieder geval.
Niet zo best. Qua gerealiseerd verlies valt het nog wel mee, maar ongerealiseerd is het behoorlijk. Niet zoveel als tijdens de vorige crash trouwens, nu had ik meer spreiding, meer obligaties, en bovendien is het relatief natuurlijk niet zoveel gedaald. (ING is dan 50% omlaag, maar vorige keer was dat 90%). Maar wat bij betreft heeft het ondertussen genoeg gedaald.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat is de schade voor het jaar tot nu toe trouwens, LXIV?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |