abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102518589
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zaken en babyvet gaan voor ;)
Babyvet (rulez) had ook nog een paar vragen van je tegoed dus vandaar mijn opmerking. Of ben je stiekem papa geworden? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One man's trash, another man's treasure.
pi_102518681
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:10 schreef Arkai het volgende:

[..]

Babyvet (rulez) had ook nog een paar vragen van je tegoed dus vandaar mijn opmerking. Of ben je stiekem papa geworden? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hmmm, bij mijn weten heeft Arkai niks van mij tegoed, anders zou die dat dan even moeten specificeren.

yep, sort of papa geworden, alleen is de kroost al wel 18 :)
pi_102519235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hmmm, bij mijn weten heeft Arkai niks van mij tegoed, anders zou die dat dan even moeten specificeren.
Ok, ik zal het archief dan niet meer doorspitten. En wellicht heb ik er overheen gelezen..

quote:
yep, sort of papa geworden, alleen is de kroost al wel 18 :)
Nee dan is zelfs [OUD] te jong voor je! ;( Komt Dinosaur_jr niet meefokken?
pi_102519271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:30 schreef Arkai het volgende:

Nee dan is zelfs [OUD] te jong voor je! ;( Komt Dinosaur_jr niet meefokken?
only if we fok in English
  donderdag 29 september 2011 @ 17:35:26 #230
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102519390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:51 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Zeg het maar, wie heeft er de gouden tip? :P

Meer tekst:
http://www.rtl.nl/compone(...)van-een-recessie.xml

Het interview zelf:

Overigens kan je gewoon het filmpje kijken voor wat tips, hij noemt er zelf.
Deze dude is dus een grote hoax, naar het nu blijkt :')!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_102519444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
only if we fok in English
Laat hem maar komen, dan leren we hem wel Nederlands!
  donderdag 29 september 2011 @ 20:27:22 #232
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102525616
HGIC O+
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:16:49 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102541622
^ Is die gast nou nog niet gebanned? Krijg zowieso het sterke vermoeden dat het een BOT is...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:31:11 #234
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102542035
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Deze dude is dus een grote hoax, naar het nu blijkt :')!!
Dat maakt niet uit:

Het punt is dat in het Angelsaksische systeem wat we hebben, traders verworden zijn tot financiėle parasieten.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102542231
Waar kunnen we leren dat dit een hoax is?

En weten we dan ook waarom..?

Ik vind het nogal opmerkelijk dat we hem vooral horen zeggen dat de euro het niet gaat redden, niemand er in gelooft en we daarop moeten 'traden' door US bonds en treasuries te kopen.

Potje BBC-eurobashing, net als 'idiots in Brussels' incidentje wat ze daarna fabriceerden.

Met dat soort dingetjes krijg je toch gemakkelijk de aandacht tegenwoordig, en goede reclame voor de euro is het niet, dus dat komt ook weer mooi uit.

Maar goed, hebben degenen die hier van hoax roepen daar ook wat onderbouwing bij?
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:47:56 #236
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102542558
pi_102542637
levert $22 miljard op in 10 jaar tijd. :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:37:25 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102544151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:50 schreef piepeloi55 het volgende:
levert $22 miljard op in 10 jaar tijd. :')
Das echt niets inderdaad... :{ Is dat niet een teken dat de Amerikaanse overheid wel heel krap bij kas zit. Klinkt wel erg wanhopig zo. Alsof je nog oude broekzakken zit te doorzoeken voor die ene stuiver.
pi_102545250
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Das echt niets inderdaad... :{ Is dat niet een teken dat de Amerikaanse overheid wel heel krap bij kas zit. Klinkt wel erg wanhopig zo. Alsof je nog oude broekzakken zit te doorzoeken voor die ene stuiver.
Ik dek dat het hem vooral hierin zit
quote:
De verkoop is zo ongeveer de enige financiėle maatregel waarover Democraten en Republikeinen het eens zijn,
pi_102550004
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:03 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kwam trouwens nog een interessant verhaal tegen over een structured product:
http://www.iexprofs.nl/pr(...)r-koersstijging.aspx

"100% rendement zonder koersstijging" met de Philips Bonus Rendement Certificaat van RBS. Kleven natuurlijk wel de nodige nadelen aan (Philips moet niet onder de 12 euro komen bijv).
Okay, nieuwe poging nu ik het even aan de binnenkant van mijn ogen heb kunnen overschouwen (vrij naar Bassie).

disclaimer: ik rond hier een daar een beetje af (minder dan 0,1)
disclaimer: sorry voor de lengte van de post :D

koers certificaat thans 13 euro

1) Het is een vordering op RBS. Edit, dat is niet helemaal duidleijk. Thans is RBS NV de tegenpartij, en zo te zien gaat ie daar aflopen..... Daar zit dus wel een iets crediteuren risico in. Weliswaar ben je concurrent schuldeiser enzo, maar dat is niet 'geen risico'. Niet echt een showstopper, imho, maar wel om te beseffen.
/eidt/ dus geen RBS Plc., maar de overnameholding van Santander en RBS. Die zijn ze aan het herstructueren, is op zich niet slecht gekapitaliseerd. Maar wel chaotisch.

2) Er zijn twee scenario's mogelijk wb de uitkeringkant:
a) dec 2013 beur je 28 euro (noem dat even default)
b) dec 2013 beur je de tegenwaarde van een aandeel Philips op dat moment (dat is het geval als het aandeel Philips op enig moment tussen moment van uitgifte en dec 2013 onder de 12 komt. Dat heeft ie nog niet gehit, maar de kans dat dat wel gebeurt in de komende 1,5 is niet ondenkbeeldig....

3) Grappig is om te zien dat het certificaat lager noteert dan het aandeel. Dat houdt in dat het opwaartse risico van aflossing op 28 lager wordt ingeschat dan het gemis aan dividend in de tussenliggende periode (want zodra PHI door de 12 zakt, heb je synthetisch eigenlijk gewoon het aandeel PHI in handen, maar dan zonder dividendrecht)

4) Wat zou ik willen idealiter? Het neerwaartse risico afdekken, en dan kijken of er nog een positief scenario over is :) Dat gaat dus nooit volledig lukken. Het neerwaartse risico is dat ik een synthtisch aandeel PHI in handen krijg (tot 2013). Dat zou ik dan moeten afdekken door short PHI te gaan. Hoe kan ik dat doen?
- door een put optie PHI dec. 2013 te kopen? Als PHI door de 12 gaat krijg ik per dec. 2013 de waarde van een aandeel uitgekeerd. Stel dat het aandeel zakt, dan zou mijn put meer waard worden. Een verlies op de vordering wordt dan deels afgedekt door een winst op de put.
In theorie kan dat. Maar nu de premies. Nadeel is thans dat de optiespremies door de volatiliteit extreem hoog zijn. Stel dat ik een put PHI dec. 2013 @ 16 koop. Die kost nu maar liefst 5 euri.

Dan is het scenario
a) koers blijft boven 12, ik heb betaald 13 euro (certificaat) + 5 euro (optie) is 18 euro, ik beur 28 euro. 10 euro winst in 1,3 jaar, dat is ongeveer 56% is ongeveer 40% per jaar
b) koers zakt onder 12, ik heb betaald nog steeds 18, ik beur x uit de vordering, ik beur 16 - x uit de optie, totaal opbrengst 16. Verlies van 2.

Als ik dit doe met put PHI dec. 2013 @ 14 wordt
a) 13+3,75 is 16,75 vs. 28
b) 13+3,75 is 16,75 vs. 14,
ofwel hoe lager de strike, hoe groter opwaarts en neerwaarts risico

Als ik dit doe met put PHI dec. 2013 @ 18 wordt
a) 13+6,45 is 19,45 vs. 28
b) 13+6,45 is 19,45 vs. 18
dan wordt het neerwaarts risico al wat minder :)

Voor het idee put PHI dec. 2013 @ 20
a) 13+8,05 is 21,05 vs. 28
b) 13+8,04 is 21,05 vs. 20
dan is het neerwaarts risico dus nog maar 1,05 op een investering van 21,05
Maar ik krijg het risico niet weg! Series daarboven bieden nauwelijks meer bescherming, maar wel een sterk teruglopend opwaarts rendement.

Ik ga die bescherming dus alleen maar krijgen door ook een stuk van mijn potentiele winst te verkopen door een optie te schrijven.

Dus, een call optie schrijven?
Dat lost niet mijn hele probleem op, want vergeet niet dat ik een maximum opwaarts risico heb tot 28. Als ik een call schrijf heb ik een principieel onbeperkt verliesrisico :)
Dus helemaal afdekken lukt niet.

Probeer ik het eens zo
Koop put PHI dec. 2013 @ 14 om het neerwaarts risico af te dekken, cost 3,75
Schrijf call PHI dec. 2013 @ 14, opbrengst 2,30
dan is scenario
a) 13+3,75-2,3 is 14,45 vs. 28
b) 14,45 vs. 14, verlies 0,45, da's dan 3% excl. transactiekosten. Nou komen we ergens :)

alternatief:
koop put PHI dec. 2013 @16, cost 5 euro
schrijf call PHI dec. 2013@16, opbrengst 1,6
a) 13+5-1,6 is 16,4 vs. 28
b) 16,4 vs. 16, verlies is 0,4, ongeveer constant dus.

alternatief
koop put PHI dec. 2013 @ 12, cost 1,85
schrijf call PHI dec. 2013 @ 12, opbrengst 3,25
a) 13+1,85-3,25 is 11,6 vs. 28
b) 11,6 vs. 12 is winst 0,4?
Que? dus nu heb ik in beide scenario's winst (uitgezonderd transactie kosten), krijg ik nu een gratis kans op een rendement onder (a) van > 100%. Waar zit mijn fout? ;)

Vooruit, dan nog 1
koop put PHI dec 2013 @ 10, cost 1,8
verkoop call PHI dec 2013 @ 10: opbrengst 4,35
a) 13+1,8 - 4,35 is 10,55 vs. 28
b) 10,55 vs. 10 is 0,55 verlies.

Hmmm, is het kopen van een certificaat, plus kopen put dec. 2013 @ 12 en schrijven call dec. 2013 @ 12 nou het gouden ei?

Denk eens mee :)

/edit/ het is natuurlijk geen gratis kans, ik offer in elk geval potentieel gemiste rente op :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 30-09-2011 15:00:02 ]
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:37:27 #241
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102553671
je schrijft een call dus je moet dat gedekt hebben dwz. Cash (tegen 2.5% welliswaar) dus je totale investering wordt groter en je nettoredement kleiner (procentueel gezien?)

edit: maar dat laat je nog geen verlies leiden .. Zit nu nog in de trein als ik thuis ben eens kyken of ik nog iets kan adden.
pi_102553943
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:37 schreef Sokz het volgende:
je schrijft een call dus je moet dat gedekt hebben dwz. Cash (tegen 2.5% welliswaar) dus je totale investering wordt groter en je nettoredement kleiner (procentueel gezien?)

Nah, dat tel ik niet. Er staat hier altijd genoeg margin tegenover te idlen.
Dat zou voor mij niet uitmaken.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:56:54 #243
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102554374
Het gaat mij een beetje boven de pet eerlijk gezegd maar knap werk.

Ik ben benieuwd of iemand er nog een speld tussen kan krijgen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_102556190
Wat zou het geniaal zijn als naar aanleiding van je post er ineens een spike in het handelvolume van het certificaat ontstaat.. :D
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:19:12 #245
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102556549
Er was al een spike nav het artikel op IEX.

Ik las trouwens het eerste over dit certificaat op twitter: http://twitter.com/#!/JimTehupuring/status/119034473554776064
pi_102558641
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:19 schreef JimmyJames het volgende:

Ik las trouwens het eerste over dit certificaat op twitter: http://twitter.com/#!/JimTehupuring/status/119034473554776064
da's nogal sneu dan, want er zijn honderden van dit soort instrumenten uitgeven en onderhouden door RBS, Rabo, Fortis, en de hele meuk. In de regel is de pricing van dit soort instrumenten zo dat je als particulier daar niks bij te zoeken hebt (laten we zeggen dat het verloop van de bied en laat nogal curieus zijn :) ). Sterker nog, op dit soort instrumenten (reverse convertibles) is bij uitgifte vaak als tot 50% van de uitgiftekoers direct als winst geboekt, zo mispriced werden die dingen de markt in geschoten.

Het artikel op IEX vond ik nogal bagger eerlijk gezegd. Da's er meer in 'nie zeuren, 100% rendement ken hendig'. De andere helft van het verhaal (dat het op een haar na een syntetisch aandeel zonder dividendrecht is), stapt ie wel makkelijk overheen. Het is haast een voetnoot.
Nou, dat ging bijna in de broek dan, want een paar weken na dat artikel stond PHI opeens intradag op 12,01. De threshold is 12,003 :) In de prospectus staat wel slotkoers denk ik :)

Dan had ie eerder een artikel aan perp's en curieuze mtn's mogen besteden, want daar is geen marketmaker die je een oor aannaait, maar die markt is zo illiquide dat wie wat armslag en geduld heeft daar aardige slagen kan maken, aangezien wat institutionele en/of buitenlandse partijen de bodem eronderuit aan het slaan zijn (welhaast bestens).

Zie Van Lanschot bijvoorbeeld die een bod op haar perp's heeft uitgebracht deze week. Op die ene serie had je ruim 70% in een dag kunnen hebben :)

PS: ook een lul de behanger verhaal dat twitter bericht. 'Vele malen interessanter dan beleggen in een aandeel PHI'? Pardon? Een aandeel kun je tussentijds nog eens verkopen in een liquide markt, anders dan dit soort synthetische instrumenten. Je trekt dividend. Kunt calls schrijven. Ik dicht PHI toch wel wat minder uitvoerings- en kredietrisico toe dan RBS Holding N.V. waarvan maar de vraag is hoe uiteindelijk de uitsplitsing naar RBS Plc. en Banco de Santander echt gaat plaatsvinden. Ik zeg niet dat het niet interessant _kan_ zijn, als je de risico's een beetje kan hedgen ten koste van de meer opbrengst, en je flexabiliteit niet nodig hebt, maar dat twitterbericht is nogal een popiejopie verhaal :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 30-09-2011 19:41:50 ]
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:38:57 #247
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102558770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:19 schreef JimmyJames het volgende:

Ik postte dat twee weken terug ofzo al op dit forum. ;(
pi_102558945
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:38 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ik postte dat twee weken terug ofzo al op dit forum. ;(
zal wel weggevallen zijn tussen de 'vierendeel alle bankiers', 'hoeveel blikken tuinbonen heb jij in je bunker' en de 'waar kan ik een AK-47 vinden' berichten :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:44:44 #249
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_102558980
Maar dat oh zo positieve Duitsland nieuws van gisteren is nu toch ook alweer klaar, nie?
pi_102559112
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:44 schreef BeamofLight het volgende:
Maar dat oh zo positieve Duitsland nieuws van gisteren is nu toch ook alweer klaar, nie?
elke dag nieuwe visch..... :)
pi_102568152
http://www.bloomberg.com/(...)iday-on-profits.html

quote:
As a coalition led by Apple Inc. (AAPL), Google Inc. (GOOG), and Cisco Systems Inc. (CSCO) presses for a tax holiday on more than $1 trillion in offshore profits, it is turning to a well-positioned lobbyist: Jeffrey Forbes, once chief of staff to Max Baucus, chairman of the tax-writing Senate Finance Committee.

Data compiled by Bloomberg News show that Forbes is part of an army of more than 160 lobbyists, including at least 60 who once worked for a sitting member of the House or Senate, pushing for the repatriation holiday. Their job is to persuade Congress to establish a tax break estimated to cost the U.S. government $78.7 billion over the next decade.

Independent studies have found that the last time this tax break was tried, in 2004, the bargain rate for bringing home offshore profits did little to spur hiring or domestic investment. Most of the money was used to buy back stock.

“This is an issue that involves a whole lot of people hired by corporations that are pushing for those corporate interests rather than the public interest,” said James A. Thurber, director of the Center for Congressional and Presidential Studies at American University in Washington.

Though the studies found that money brought home in 2004 ended up benefiting a narrow set of shareholders, support is growing in Congress for the tax holiday as companies expand their roster of lobbyists. One case they are making is that the potential flood of cash will boost the faltering U.S. economy.

Complex Issues
“There are many issues that are very important but are complex and don’t seem of great importance to the wider public - - those are the issues primed for having people who formerly worked on the Hill or executive branch intervening in making policy,” Thurber said.

Those with Capitol Hill connections who are lobbying for the repatriation tax break include former Louisiana Representative Jim McCrery, who until 2009 was the top Republican on the U.S. House’s tax-writing Ways and Means Committee; Dena Battle, the former legislative director for that committee’s current chairman, Representative Dave Camp, a Michigan Republican; and at least four former staffers for House Speaker John Boehner.

Michael Steel, a spokesman for Boehner, an Ohio Republican, said former staff members don’t influence policy. “The speaker makes such decisions based on what is best for his constituents and the American people,” Steel said.

‘Regenerate the Economy’
Advocates for the break say a repatriation holiday would bring more than $1 trillion to the U.S. now held overseas.

“It would do much to regenerate the economy,” said Robert Livingston, a former Republican chairman of the House Appropriations Committee and speaker-designate who is now lobbying for Oracle Corp. (ORCL) “A total of $1.5 trillion from all affected U.S. companies would go a long way to pull us out of the doldrums.”
Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.
pi_102569645
'It would do much to regenerate the economy'

Ik geloof best dat na het dipje (wat er volgens mij toch binnenkort komt) dat zoiets goed is voor de aandeelwaarde van bijvoorbeeld apple. Wat ik niet zie is hoe dat de Amerikaanse economie als geheel ten goede komt. Ok ze zorgen voor werkgelegenheid maar aan de hoeveelheid cash te zien is een tax holiday voor dat soort bedrijven toch echt geen oplossing om het deficit op te lossen.
Hoe gaat dit zorgen voor nog meer extra banen?
Er stroomt alleen maar meer geld richting de grote bedrijven waar slechts een zeer klein deel van de bevolking van profiteert.
Leuk als je apple in bezit hebt maar dat zijn nou niet echt de bedrijven die hulp nodig hebben imo.

Verder een leuke tip, thanks voor de post.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102569835
Ja, die correlatie zal komen omdat alle andere beleggers even niet hebben opgelet.

Zodra ze ook dit artikel lezen zullen de prijzen van AAPL & Co zich wel los gaan maken...
pi_102570076
Ik vind de spx er trouwens belabberd bijliggen, technisch oogt het erg zwak.

De transports en de semiconductors staan op doorzakken en als dr copper gelijk krijgt staat ons nog wat spektakel te wachten.

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:58:22 #255
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102580505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
alternatief
koop put PHI dec. 2013 @ 12, cost 1,85
schrijf call PHI dec. 2013 @ 12, opbrengst 3,25
a) 13+1,85-3,25 is 11,6 vs. 28
b) 11,6 vs. 12 is winst 0,4?
Que? dus nu heb ik in beide scenario's winst (uitgezonderd transactie kosten), krijg ik nu een gratis kans op een rendement onder (a) van > 100%. Waar zit mijn fout? ;)

Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:

quote:
"Bij het bekijken merk ik dat de put PHI dec. 2013 @ 12 een biedkoers heeft van 2.5¤ en een laat van 2.65 .
Je 1.85¤ klopt dus niet.
call PHI dec. 2013 @ 12 aan een bied van 3.25 en een laat van 3.45.
Wat voor de verkoop van het synthetisch aandeel 12.75¤ betekent wanneer we enkel de biedkoersen vergelijken en 12.6¤ wanneer we voor de aankoop van de put de laatkoers hanteren.
Terwijl Philips zelf op 13,55 ¤ noteert.
Philips Bonus Rendement Certificaat aan een bied van 13.09 en een laat van 13.22.
Het Bonus Rendement Certificaat noteert dus hoger dan het synthetische aandeel tot december 2013 terwijl men ook op die 2 jaar en 3 maanden geen rente ontvangt.
Daar staat wel tegenover dat wanneer Philips gedurende deze periode niet de 12 ¤ aantikt men 28 ¤ ontvangt.
Dat betekent in feite dat de koper van deze Philips Bonus Rendement Certificaat
een optie Philips one touch 12 verkoopt met een looptijd van 2.25 jaar
+ een obligatie op RBS met een looptijd van 2.25 jaar neemt.
Wanneer we uitgaan van 3 % rente op jaarbasis voor deze obligatie betekent dit dat deze optie one touch 12 ongeveer 13.95¤ oplevert.
Er word bij aantikken van de 12¤ minstens 0.84¤ rente verloren op de 13.09 (13.09¤ over 2.25 jaar aan 3% rente is ongeveer 12.25 ¤).
Bij de huidige volatiliteit van het philips aandeel is er wel minstens 82 % kans dat de 12 word aangetikt en je dus een slechtere zaak doet dan met de gewone aandelenkoop.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de 12 ¤ zal worden aangetikt."
pi_102583186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:57 schreef Arkai het volgende:

[..]

Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.
jammer, want tax holidays zijn ook grote onzin en typisch voorbeeld van tax loopholes die Obama zou moeten sluiten. als er om de 10 jaar een tax holiday komt gaan multinationals 10 jaar geld sparen en die elke 10 jaar terughalen, zodat tot in de lengte ter dagen offshore cash tegen een lager belastingtarief de usa ingaat
pi_102583862
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:57 schreef Arkai het volgende:

[..]

Je gaat er nu vanuit dat de betreffende aandelen met een discount noteren t.o.v. hun werkelijke waarde vanwege de aanwezige offshore cash balances. Ik denk echter dat de meeste grote beleggers en analisten geen discount op buitenlandse cash aanbrengen. Het 'probleem' van de buitenlandse tegoeden is te klein ten opzichte van de overige uitdagingen waar grote bedrijven voor staan, zoals een dreigende wereldwijde recessie. Daarmee vergeleken is trapped cash bijna een luxe probleem, meer van operationele aard, waarbij de meeste beleggers er denk ik vanuit gaan dat het wel opgelost wordt op een gegeven moment.

De meest gebruikte aandelen waarderingsmethoden gaan sowieso al niet uit van activa op de balans, maar zijn geent op toekomstige earnings of cashflows. Multinationals hoeven bovendien niet te rapporteren hoe groot de buitenlandse cashtegoeden zjin, zodat dit vaak niet eens bekend is.

Veel bedrijven zoals Microsoft en Apple hebben al overtollig kasgeld in de VS en gebruiken dat nu ook niet voor noemenswaardige dividend of stock buy backs. Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.

Voor een deel van deze argumenten, nogmaals de link naar Professor Damodaran z'n betoog waarin hij geen reaktie van de markten verwacht op een tax holiday: http://aswathdamodaran.bl(...)measurement-and.html
pi_102585827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:56 schreef Radiopiet het volgende:

[..]

jammer, want tax holidays zijn ook grote onzin en typisch voorbeeld van tax loopholes die Obama zou moeten sluiten. als er om de 10 jaar een tax holiday komt gaan multinationals 10 jaar geld sparen en die elke 10 jaar terughalen, zodat tot in de lengte ter dagen offshore cash tegen een lager belastingtarief de usa ingaat
De grootste onzin is natuurlijk het US tax systeem zelf. 35% federal tax is al volstrekt non-competitatief, daar komt dan nog een state tax overheen en een notoir stugge en onbetrouwbare IRS, en meest gare belastingverdragen ooit. Gemiddeld tarief 40%. Vergelijk dat eens met NL (25%).

Het is eerder wachten totdat een grote US company een keer zijn hele zetel verplaatst.
Individuen kunnen dat niet, met een Amerikaans paspoort ben je ongeacht woonplaats voor je wereldinkomen belasting in de US of A.

Wat Obama c.s. zou moeten doen is de tarieven omlaag, maar de grondslag omhoog (in de zin van meer activiteit, minder funding buiten het land, etc). Staat politiek misschien niet cool, maar zou 'm een veelvoud aan belastinginkomsten opleveren. Thans hollen US bedrijven hun grondslag zoveel mogelijk uit ten gunste van andere landen (en vaak NL :) )

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:31 schreef jaco het volgende:

Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.

Monetaire barrieres, maar geen fiscale bij mijn weten. Of het zou een bijproduct zijn van het feit dat ze vaak in opkomende landen tax holidays hebben of een speciaal tarief behorend bij een 'special economic zone' betalen.

PS: in de belastingparagraaf van een jaarrekening onder US GAAP hoor je overigens exact te kunnen lezen hoe hoog de winsten zijn die niet gerepatrieerd zijn, en wat daar de potentiele belastingclaim over is (APB 23). Vaak worden de claim niet berekend als zijnde 'inpracticable to calculate), maar het bedrag van reserves abroad wel.

PPS: en die belastingclaim is thans _niet_ gewaardeerd in de jaarrekeningen (omdat de excess cash 'permanantly reivested abraod' wordt geacht te zijn. Elke cent die ze aanvullend als belasting betalen is dus een P&L last :) Dat wordt weleens vergeten :)
Overigens mag ik bedrijven met bergen cash wel, zeker in deze tijd :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 01-10-2011 17:29:02 ]
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:58:55 #259
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102587780
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:

Top.
-----

Wat is trouwens de reden dat de oil drillers (RIG, NE etc) zo'n slechte performance laten zien?

De oil services ETF is gewoon van 160 naar 100 gegaan in twee maanden:
http://www.google.com/finance?q=oih
Enorme underperformance vs de SP500 en de oliemaatschappijen.

De kunstmestproducenten zijn ook keihard op hun bek gegaan zeg :o
http://www.google.com/finance?q=mos
http://www.google.com/finance?q=pot

[ Bericht 11% gewijzigd door JimmyJames op 01-10-2011 20:30:16 ]
pi_102610902
Ik denk dat iedereen wel bekend is met het hackerscollectief Anonymous. Dit is een los-vaste organisatie die computers en netwerken aanvalt met vaak politieke motivaties. Zo werden bijvoorbeeld creditcard organisaties gestraft die de donaties aan Julian Assange tegenhielden.

Anonymous gaat nu ook corruptie in het bedrijfsleven aanpakken. Onder de naam Anonymous Analytics wordt als eerste het bedrijf Chaoda Modern Agriculture onder de loep genomen: http://anonanalytics.com/research

Ik heb het net doorgelezen en het research rapport is verrassend goed. De dubieuze aktiviteiten van de Chinese landbouwgigant Chaoda worden chronologisch beschreven. De schrijvers hebben duidelijk verstand van finance, accounting, juridische en landbouw technische aspecten. Hun verdachtmakingen van Chaoda zijn redelijk overtuigend.

Nou stond Chaoda al langer in het verdachtenbankje ( http://seekingalpha.com/a(...)the-price-of-a-dwarf lees vooral de comments), dus dit eerste doelpunt was voor open doel.

Het gaat echt interessant worden als Anonymous Analytics wat grotere projecten aan zou pakken. De kennis lijkt daarvoor in huis. We hebben in dit forum regelmatig zitten wachten op belastend materiaal voor Bank of America via Wikileaks. Dit bleek uiteindelijk steeds weinig voor te stellen. Het bleef vaag of er geen belastend materiaal was of dat de tijd/kennis/mankracht om het bronmateriaal te analyseren ontbrak. Het zou goed zijn als Anonymous Analytics zich verder gaat richten op deze corporate niche in het leaks circuit..

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 02-10-2011 15:01:30 ]
  zondag 2 oktober 2011 @ 15:12:53 #261
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102611767
Chaodo heb ik wel eens langs zien komen in value artikelen. Als je de boel flest kun je natuurlijk wel makkelijker een lage PE bereiken.
pi_102639533
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2011 15:12 schreef JimmyJames het volgende:
Chaodo heb ik wel eens langs zien komen in value artikelen. Als je de boel flest kun je natuurlijk wel makkelijker een lage PE bereiken.
Als je consequent goede fundamentals presenteert zoals Chaoda, dan zou je een hoge P/E notering verwachten. Tenzij de toekomst van de betreffende branche onzeker is, wat bij landbouw uiteraard niet het geval is. Ook mid- en smallcaps willen nog wel eens gunstig noteren als ze niet door professionele analisten worden gevolgd. Chaoda is echter een groot bedrijf.

Dat het al jaren met een lage P/E noteert, wijst er volgens mij op dat een deel van de beleggers de fraude al vermoeden en het aandeel vermijden. Dit zijn bijvoorbeel lokale beleggers die er beter zicht op hebben omdat ze de taal spreken en meer informatie en geruchten opvangen.
pi_102639568
De Fok!Frontpage constateerde zondagmiddag terecht :
Beurzen gaan doorslaggevende week tegemoet

Op dit moment zien we:
NIKKEI 225 8503.88 (-2.26%)
HANG SENG INDEX 16816.16 (-4.41%)

Dit voorspelt weinig goeds. In Portugal zijn ze eigenlijk al terug bij 'af'. De beursindex PSI 20 kan elk moment door het dieptepunt van maart 2009 zakken.
pi_102639844
En dan schijnt bij onze zuiderburen nog Dexia op ontploffen te staan (althans, volgens angloamerikaanse media, die de laatste tijd wel vaker geruchten de wereld in helpen die de euro moeten destabiliseren. We zulen het wel zien..)
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:19:36 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_102640132
Futures wijzen op flink lagere opening..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_102640531
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:46 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat iedereen wel bekend is met het hackerscollectief Anonymous. Dit is een los-vaste organisatie die computers en netwerken aanvalt met vaak politieke motivaties. Zo werden bijvoorbeeld creditcard organisaties gestraft die de donaties aan Julian Assange tegenhielden.

Anonymous gaat nu ook corruptie in het bedrijfsleven aanpakken. Onder de naam Anonymous Analytics wordt als eerste het bedrijf Chaoda Modern Agriculture onder de loep genomen: http://anonanalytics.com/research

Ik heb het net doorgelezen en het research rapport is verrassend goed. De dubieuze aktiviteiten van de Chinese landbouwgigant Chaoda worden chronologisch beschreven. De schrijvers hebben duidelijk verstand van finance, accounting, juridische en landbouw technische aspecten. Hun verdachtmakingen van Chaoda zijn redelijk overtuigend.

Nou stond Chaoda al langer in het verdachtenbankje ( http://seekingalpha.com/a(...)the-price-of-a-dwarf lees vooral de comments), dus dit eerste doelpunt was voor open doel.

Het gaat echt interessant worden als Anonymous Analytics wat grotere projecten aan zou pakken. De kennis lijkt daarvoor in huis. We hebben in dit forum regelmatig zitten wachten op belastend materiaal voor Bank of America via Wikileaks. Dit bleek uiteindelijk steeds weinig voor te stellen. Het bleef vaag of er geen belastend materiaal was of dat de tijd/kennis/mankracht om het bronmateriaal te analyseren ontbrak. Het zou goed zijn als Anonymous Analytics zich verder gaat richten op deze corporate niche in het leaks circuit..
Mooi plan :)

Waar kan ik MT nomineren? :P

Overigens is de related parties scam welhaast gemeengoed bij elk Chinees fonds....
Kijk bijv. naar JA Solar die op het slecht mogelijke moment productiecapaciteit overkoopt van haar grootaandeelhouder/directeur....
De KPN Quest route (een joint venture die zo gestructureerd is dat je 'm niet meeconsolideert, maar waar je wel fijn producten aan verkoopt die daar op de balans gedumpt worden) is ook erg populair aldaar.

Misschien kunnen ze een hitlist van de meest gebruikte scams kunnen publiceren, en waar je kunt vinden/herkennen. Dat zou nuttig zijn :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-10-2011 09:04:22 ]
pi_102640638
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:

[..]

[..]

Heb er nog eens over nagedacht, dit lijkt idd logisch(er). Misschien heb ik er langs gekeken met die ene optieserie, maar PHI gaat zo wild op en neer dat de koers wellicht al wat verlopen was toen ik ermee bezig was....

Maar goed, als PHI door de onderste threshold stuitert, is het certificaat totaal oninteressant. Geen dividend, extra counterparty risk,illiquide.....
Dus dan zou PHI toch wel wat verder van de 12 moeten noteren voordat ik het zou overwegen :)
pi_102640668
PS: krankzinnige volatiliteit weer vandaag zeg....
pi_102645322
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:31 schreef jaco het volgende:
Je gaat er nu vanuit dat de betreffende aandelen met een discount noteren t.o.v. hun werkelijke waarde vanwege de aanwezige offshore cash balances. Ik denk echter dat de meeste grote beleggers en analisten geen discount op buitenlandse cash aanbrengen. Het 'probleem' van de buitenlandse tegoeden is te klein ten opzichte van de overige uitdagingen waar grote bedrijven voor staan, zoals een dreigende wereldwijde recessie. Daarmee vergeleken is trapped cash bijna een luxe probleem, meer van operationele aard, waarbij de meeste beleggers er denk ik vanuit gaan dat het wel opgelost wordt op een gegeven moment.
Je opmerkingen zijn terecht maar je nuanceert niet het probleem dat het onderwerp belastingverhogingen de laatste tijd keer op keer wordt aangesneden. Eén van de meest waarschijnlijke onderdelen daarvan is een verhoging van de capital gain tax. In dat perspectief loont het dus wel degelijk voor een bedrijf om dat cash om te zetten in een buyback of dividend als dat al niet geinitieerd wordt door de aandeelhouders omdat er anders rendementsverlies optreedt.

quote:
De meest gebruikte aandelen waarderingsmethoden gaan sowieso al niet uit van activa op de balans, maar zijn geent op toekomstige earnings of cashflows.
Hier is natuurlijk ook een goede reden voor en dat is dat de boekwaarde op zich geen maatstaf is voor toekomstige winsten. Het is echter wel een belangrijke indicator voor de stabiliteit van een bedrijf en uiteindelijk vertaalt dit zich terug in een zeer sterke correlatie met de winsten van het bedrijf.

quote:
Veel bedrijven zoals Microsoft en Apple hebben al overtollig kasgeld in de VS en gebruiken dat nu ook niet voor noemenswaardige dividend of stock buy backs. Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.
Ik heb hier niet direct een mening over maar de populariteit voor buybacks kan nog wel eens veranderen als aandelenkoersen flink lager staan. We hebben het namelijk over de Amerikaanse markt en die blijft nog steeds schommelen rond haar ATH's.
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:39:58 #270
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102663178
De Dow heeft er niet zo'n zin meer in zo te zien .
pi_102667729
Weet iemand de site waar je economische gegevens kan zien die op een andere manier zijn berekend dan die van de Amerikaanse overheid? Volgens mij was het iets met freemarket, maar ik kan me de naam niet meer herineren.
pi_102667973
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef KurdKasim het volgende:
Weet iemand de site waar je economische gegevens kan zien die op een andere manier zijn berekend dan die van de Amerikaanse overheid? Volgens mij was het iets met freemarket, maar ik kan me de naam niet meer herineren.
Shadow Stats?
http://www.shadowstats.com/
pi_102668170
Jep, dat is em. Bedankt.
pi_102684292
[kwaliteitsmodus] Zet die zeepbelbeurs onderhand eens op 200 pnt, stelletje infantiele kut-yuppies [/kwaliteitsmodus]
pi_102685240
Weer -2,5%
pi_102685753
Bijna -3%. Waarom gaan we nou zo hard naar beneden. De futures in Amerika staan helemaal niet zo heel diep in het rood.
pi_102687313
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:35 schreef dvr het volgende:
En dan schijnt bij onze zuiderburen nog Dexia op ontploffen te staan (althans, volgens angloamerikaanse media, die de laatste tijd wel vaker geruchten de wereld in helpen die de euro moeten destabiliseren. We zulen het wel zien..)
Dexia wordt wel degelijk opgesplitst in een good en een bad bank.

Hip hoi.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:38:11 #278
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102687664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bijna -3%. Waarom gaan we nou zo hard naar beneden. De futures in Amerika staan helemaal niet zo heel diep in het rood.
Het verbaasd me eerder dat we steeds op hetzelfde niveau blijven hangen.... 260/270/280
USA zal een dik rode dag weer verpesten.
Paardelul !!!
pi_102688691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:28 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Dexia wordt wel degelijk opgesplitst in een good en een bad bank.

Hip hoi.
wat doet dan de koers intradag met 40% stijgen?
als ik deze link zo eens lees komen de aandeelhouders er bij ingrijpen toch bepaald niet schadeloos vanaf? http://www.tijd.be/nieuws(...)11462-3136.art?ckc=1

met name dit:
quote:
De regering beschikt nu over een noodwet die het mogelijk maakt de bank of stukken ervan te verkopen, zonder daarvoor de toestemming te moeten hebben van de raad van bestuur of de aandeelhouders. Dat laat de regering toe Dexia Bank Belgiė te nationaliseren of onmiddellijk te verkopen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:08:46 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102688967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat doet dan de koers intradag met 40% stijgen?
als ik deze link zo eens lees komen de aandeelhouders er bij ingrijpen toch bepaald niet schadeloos vanaf? http://www.tijd.be/nieuws(...)11462-3136.art?ckc=1

met name dit:

[..]

Omdat er nu dan tenminste zekerheid is?
The End Times are wild
pi_102689200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat er nu dan tenminste zekerheid is?
Welke zekerheid? Er is toch nog niks besloten?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:25:10 #282
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102698091
Het koersverloop van Ahold is vrij bizar.

http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11755/Ahold-Koninklijke.aspx

Het werd enkele weken geleden nog vrolijk met de rest gedumpt en nu stijgt het omdat het defensief is (toch al 1,2 euro erbij sinds de low eind-augustus)?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:33:02 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_102701549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:25 schreef JimmyJames het volgende:

http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11755/Ahold-Koninklijke.aspx

Het werd enkele weken geleden nog vrolijk met de rest gedumpt en nu stijgt het omdat het defensief is (toch al 1,2 euro erbij sinds de low eind-augustus)?
Irrational expectations...
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:49:34 #284
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_102702599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:25 schreef JimmyJames het volgende:
Inderdaad, heel paniekerig. Dit is bij wel meer aandelen te merken, bijvoorbeeld Unilever.

Op slechte dagen gaat alles hard omlaag. Vervolgens klimmen de degelijke bedrijven al snel weer op.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
pi_102712161
Een vierhonderd puntert op de DOW. Dat wordt weer krassen voor velen morgen :D
pi_102712303
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:49 schreef Duiker_21 het volgende:

[..]

Inderdaad, heel paniekerig. Dit is bij wel meer aandelen te merken, bijvoorbeeld Unilever.

Op slechte dagen gaat alles hard omlaag. Vervolgens klimmen de degelijke bedrijven al snel weer op.
huh? Unilever ligt juist dood voor de kast. Behoudens financials vind ik juist dat de markt weliswaar volatiel is, maar in een marge trade. In 2008 zag je alles over de hele lijn dalen, daar is nu net geen sprake van, imho. Met UN als meest sprekende voorbeeld (gingen in 2008/2008 van 20+ naar 13,5.....)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:37:49 #287
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_102713500
Amerika verpest de boel
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:07:07 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102715287
Netto gaat het al maanden zijwaarts, welliswaar met hoge volatiliteit. Enerzijds is er de angst voor een uitbreidende crisis, anderzijds, wanneer er weer wat af gaat, zijn aandelen zo goedkoop dat men ze toch niet kan laten liggen. ING een PE van 3,5. Als er geen crisis komt valt daar natuurlijk zo 100% op te verdienen.

En de DOW is natuurlijk helemaal nog niks gezakt dit jaar. Nog geen 10%. Dat is gewoon zijwaarts, stelt niks voor.

De LLLT-uptrend is nog gewoon intact. Eigenlijk heeft de DOW helemaal al niks ingeleverd tijdens de crisis. Leg dat eens langs de AEX, die van 700 naar 250 11 jaar later ging.
The End Times are wild
pi_102715833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
Netto gaat het al maanden zijwaarts, welliswaar met hoge volatiliteit. Enerzijds is er de angst voor een uitbreidende crisis, anderzijds, wanneer er weer wat af gaat, zijn aandelen zo goedkoop dat men ze toch niet kan laten liggen. ING een PE van 3,5. Als er geen crisis komt valt daar natuurlijk zo 100% op te verdienen.

Denkfout; met drie keer zoveel aandelen is het een P/E van (minimaal) 10,5. Banken zullen extreem veel vermogen moeten gaan ophalen, doen ze het niet gaan ze dicht. De verwatering zal enorm zijn.

Ik geef je meer winstkansen bij achtergestelde leningen die niet kwalificeren als kernkapitaal onder BASEL-III :) Die zullen ze namelijk inkopen.
pi_102715917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
De LLLT-uptrend is nog gewoon intact. Eigenlijk heeft de DOW helemaal al niks ingeleverd tijdens de crisis. Leg dat eens langs de AEX, die van 700 naar 250 11 jaar later ging.
AEX is dan ook een bankenindex. Groot verschil. Los dat je de US index ook eens in een andere currency zou moeten projecteren.... (of de AEX in USD)

/edit/ in 2000 kreeg je voor 1 euro nog 0,85 USD......
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:18:13 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102716008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Denkfout; met drie keer zoveel aandelen is het een P/E van (minimaal) 10,5. Banken zullen extreem veel vermogen moeten gaan ophalen, doen ze het niet gaan ze dicht. De verwatering zal enorm zijn.

Ik geef je meer winstkansen bij achtergestelde leningen die niet kwalificeren als kernkapitaal onder BASEL-III :) Die zullen ze namelijk inkopen.
Die achtergestelde leningen heb ik helaas grotendeels gedumpt. Alhoewel ze in de tussentijd ook verder gedaald zijn...
Voordeel van zoveel kernkapitaal hebben is dan wel weer dat ze geen rente meer hoeven te betalen op die perps en andere obligaties, dus dan kunnen die earnings weer wat stijgen.

Als alle banken trouwens tegelijk de markt op gaan voor vermogen, komt de wereld dan niet veel geld tekort?
The End Times are wild
pi_102716368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die achtergestelde leningen heb ik helaas grotendeels gedumpt. Alhoewel ze in de tussentijd ook verder gedaald zijn...
Voordeel van zoveel kernkapitaal hebben is dan wel weer dat ze geen rente meer hoeven te betalen op die perps en andere obligaties, dus dan kunnen die earnings weer wat stijgen.

Als alle banken trouwens tegelijk de markt op gaan voor vermogen, komt de wereld dan niet veel geld tekort?
Het is voor een groot deel vervangen door 'zacht' hybride kapitaal door hard kapitaal. Dat scheelt inderdaad rente, maar heeft ook verwatering tot gevolg. Goed voor schuldeisers, slecht voor aandeelhouders. En dat is ook helemaal de bedoeling van BASEL-III. Overigens heb ik ook niet zoveel plezier van die ASR die ik van je gekocht heb hoor :-) Die zullen ook geen premie opleveren, alleen een goed direct rendement in de tussentijd.

Mijn hoofdprobleem met financials is dat ze een volstrekt niet-onderscheidend product verkopen, waar ultiem daarom simpelweg op prijs aankomt, en wat goed schaalbaar is en makkelijk op de markt te zetten (je hebt eigenlijk alleen een bankvergunning nodig). Ervaring is dat vergaande prijserosie het gevolg is. Zelfde als luchtvaarmaatschappijen.

ik zou eigenlijk niet weten waar banken die megawinsten op langere termijn uit zouden moeten halen?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:28:55 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102716664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het is voor een groot deel vervangen door 'zacht' hybride kapitaal door hard kapitaal. Dat scheelt inderdaad rente, maar heeft ook verwatering tot gevolg. Goed voor schuldeisers, slecht voor aandeelhouders. En dat is ook helemaal de bedoeling van BASEL-III. Overigens heb ik ook niet zoveel plezier van die ASR die ik van je gekocht heb hoor :-) Die zullen ook geen premie opleveren, alleen een goed direct rendement in de tussentijd.

Mijn hoofdprobleem met financials is dat ze een volstrekt niet-onderscheidend product verkopen, waar ultiem daarom simpelweg op prijs aankomt, en wat goed schaalbaar is en makkelijk op de markt te zetten (je hebt eigenlijk alleen een bankvergunning nodig). Ervaring is dat vergaande prijserosie het gevolg is. Zelfde als luchtvaarmaatschappijen.

ik zou eigenlijk niet weten waar banken die megawinsten op langere termijn uit zouden moeten halen?
Ik heb weer 45K ASR teruggekocht op 97. Hopelijk blijft het hierbij. Ik hoop dat de koers na de renteuitgifte weer stijgt, omdat mensen dat geld gebruiken om weer obligaties bij te kopen. Dat gebeurde vorig jaar in ieder geval.

Dat onderscheidende van banken ben ik niet helemaal met je eens, maar daar hebben we het al over gehad. Maar wat zijn dan wel echt onderscheidende bedrijven? Apple? Google? ASML? Dat zijn er toch maar weinig. Verder wordt er gewoon toch veel bulk geleverd en moeten bedrijven het hebben van het efficient inrichten van hun processen.
The End Times are wild
pi_102716675
PS; vers van de pers:

Moody's verlaagt zijn rating voor Italiaanse overheidsobligaties van Aa2 tot A2 en geeft bovendien een negatieve outlook.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:29:33 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102716702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS; vers van de pers:

Moody's verlaagt zijn rating voor Italiaanse overheidsobligaties van Aa2 tot A2 en geeft bovendien een negatieve outlook.
Daar gaat de winst van de laatste uren van de DOW weer!
The End Times are wild
pi_102716779
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb weer 45K ASR teruggekocht op 97. Hopelijk blijft het hierbij. Ik hoop dat de koers na de renteuitgifte weer stijgt, omdat mensen dat geld gebruiken om weer obligaties bij te kopen. Dat gebeurde vorig jaar in ieder geval. Daar had iemand dikke vingers, of dikke paniek.

Dat onderscheidende van banken ben ik niet helemaal met je eens, maar daar hebben we het al over gehad. Maar wat zijn dan wel echt onderscheidende bedrijven? Apple? Google? ASML? Dat zijn er toch maar weinig. Verder wordt er gewoon toch veel bulk geleverd en moeten bedrijven het hebben van het efficient inrichten van hun processen.
Ik had ze nog op 93,7 en nog wat. Ik begreep er geen ruk van, had een order op 95 erin liggen, worden ze opeens gegund op 93,7. En dat waren er best wat.

Ach, 11% effectief rendement jaarlijks tot aflossen, en het enige wat niet moet gebeuren is dat ASR failliet gaat.

Een andere tip zijn trouwens de RBS RAN notes. Zijn geeneens achtergesteld, doen ongeveer 60 op dit moment (en opgelopen rente krijg je er gratiz bij), 5,5% rente als de 10 jaars > 2 jaars is, looptijd tot 2035. Lange looptijd, dus wel rente risico. Maar lopen wel vol tot 100% in 2035, en mocht RBS omstuiteren dan ben je gewoon concurrent schuldeiser. Moet raar lopen als je minder dan 60% erop zou krijgen.

PS: disclaimer: dit soort meuk is wel hoogst illiquide, dus alleen geschikt als je bereid ben de rit lang uit te zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 04-10-2011 23:38:08 ]
pi_102717176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar gaat de winst van de laatste uren van de DOW weer!
De schade lijkt mee te vallen. Geen noemenswaardige reactie op de euro en de futures in ieder geval.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:39:42 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102717233
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:38 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De schade lijkt mee te vallen. Geen noemenswaardige reactie op de euro en de futures in ieder geval.
Of iedereen die iets in de pap te brokkelen had wist het al.

Waar zie jij die futures eigenlijk?
The End Times are wild
pi_102717330
wat is de schade voor het jaar tot nu toe trouwens, LXIV?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:43:24 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102717419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat is de schade voor het jaar tot nu toe trouwens, LXIV?
Niet zo best. Qua gerealiseerd verlies valt het nog wel mee, maar ongerealiseerd is het behoorlijk. Niet zoveel als tijdens de vorige crash trouwens, nu had ik meer spreiding, meer obligaties, en bovendien is het relatief natuurlijk niet zoveel gedaald. (ING is dan 50% omlaag, maar vorige keer was dat 90%). Maar wat bij betreft heeft het ondertussen genoeg gedaald.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')