Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.quote:As a coalition led by Apple Inc. (AAPL), Google Inc. (GOOG), and Cisco Systems Inc. (CSCO) presses for a tax holiday on more than $1 trillion in offshore profits, it is turning to a well-positioned lobbyist: Jeffrey Forbes, once chief of staff to Max Baucus, chairman of the tax-writing Senate Finance Committee.
Data compiled by Bloomberg News show that Forbes is part of an army of more than 160 lobbyists, including at least 60 who once worked for a sitting member of the House or Senate, pushing for the repatriation holiday. Their job is to persuade Congress to establish a tax break estimated to cost the U.S. government $78.7 billion over the next decade.
Independent studies have found that the last time this tax break was tried, in 2004, the bargain rate for bringing home offshore profits did little to spur hiring or domestic investment. Most of the money was used to buy back stock.
“This is an issue that involves a whole lot of people hired by corporations that are pushing for those corporate interests rather than the public interest,” said James A. Thurber, director of the Center for Congressional and Presidential Studies at American University in Washington.
Though the studies found that money brought home in 2004 ended up benefiting a narrow set of shareholders, support is growing in Congress for the tax holiday as companies expand their roster of lobbyists. One case they are making is that the potential flood of cash will boost the faltering U.S. economy.
Complex Issues
“There are many issues that are very important but are complex and don’t seem of great importance to the wider public - - those are the issues primed for having people who formerly worked on the Hill or executive branch intervening in making policy,” Thurber said.
Those with Capitol Hill connections who are lobbying for the repatriation tax break include former Louisiana Representative Jim McCrery, who until 2009 was the top Republican on the U.S. House’s tax-writing Ways and Means Committee; Dena Battle, the former legislative director for that committee’s current chairman, Representative Dave Camp, a Michigan Republican; and at least four former staffers for House Speaker John Boehner.
Michael Steel, a spokesman for Boehner, an Ohio Republican, said former staff members don’t influence policy. “The speaker makes such decisions based on what is best for his constituents and the American people,” Steel said.
‘Regenerate the Economy’
Advocates for the break say a repatriation holiday would bring more than $1 trillion to the U.S. now held overseas.
“It would do much to regenerate the economy,” said Robert Livingston, a former Republican chairman of the House Appropriations Committee and speaker-designate who is now lobbying for Oracle Corp. (ORCL) “A total of $1.5 trillion from all affected U.S. companies would go a long way to pull us out of the doldrums.”
Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
alternatief
koop put PHI dec. 2013 @ 12, cost 1,85
schrijf call PHI dec. 2013 @ 12, opbrengst 3,25
a) 13+1,85-3,25 is 11,6 vs. 28
b) 11,6 vs. 12 is winst 0,4?
Que? dus nu heb ik in beide scenario's winst (uitgezonderd transactie kosten), krijg ik nu een gratis kans op een rendement onder (a) van > 100%. Waar zit mijn fout?![]()
quote:"Bij het bekijken merk ik dat de put PHI dec. 2013 @ 12 een biedkoers heeft van 2.5¤ en een laat van 2.65 .
Je 1.85¤ klopt dus niet.
call PHI dec. 2013 @ 12 aan een bied van 3.25 en een laat van 3.45.
Wat voor de verkoop van het synthetisch aandeel 12.75¤ betekent wanneer we enkel de biedkoersen vergelijken en 12.6¤ wanneer we voor de aankoop van de put de laatkoers hanteren.
Terwijl Philips zelf op 13,55 ¤ noteert.
Philips Bonus Rendement Certificaat aan een bied van 13.09 en een laat van 13.22.
Het Bonus Rendement Certificaat noteert dus hoger dan het synthetische aandeel tot december 2013 terwijl men ook op die 2 jaar en 3 maanden geen rente ontvangt.
Daar staat wel tegenover dat wanneer Philips gedurende deze periode niet de 12 ¤ aantikt men 28 ¤ ontvangt.
Dat betekent in feite dat de koper van deze Philips Bonus Rendement Certificaat
een optie Philips one touch 12 verkoopt met een looptijd van 2.25 jaar
+ een obligatie op RBS met een looptijd van 2.25 jaar neemt.
Wanneer we uitgaan van 3 % rente op jaarbasis voor deze obligatie betekent dit dat deze optie one touch 12 ongeveer 13.95¤ oplevert.
Er word bij aantikken van de 12¤ minstens 0.84¤ rente verloren op de 13.09 (13.09¤ over 2.25 jaar aan 3% rente is ongeveer 12.25 ¤).
Bij de huidige volatiliteit van het philips aandeel is er wel minstens 82 % kans dat de 12 word aangetikt en je dus een slechtere zaak doet dan met de gewone aandelenkoop.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de 12 ¤ zal worden aangetikt."
jammer, want tax holidays zijn ook grote onzin en typisch voorbeeld van tax loopholes die Obama zou moeten sluiten. als er om de 10 jaar een tax holiday komt gaan multinationals 10 jaar geld sparen en die elke 10 jaar terughalen, zodat tot in de lengte ter dagen offshore cash tegen een lager belastingtarief de usa ingaatquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:57 schreef Arkai het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)iday-on-profits.html
[..]
Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.
Je gaat er nu vanuit dat de betreffende aandelen met een discount noteren t.o.v. hun werkelijke waarde vanwege de aanwezige offshore cash balances. Ik denk echter dat de meeste grote beleggers en analisten geen discount op buitenlandse cash aanbrengen. Het 'probleem' van de buitenlandse tegoeden is te klein ten opzichte van de overige uitdagingen waar grote bedrijven voor staan, zoals een dreigende wereldwijde recessie. Daarmee vergeleken is trapped cash bijna een luxe probleem, meer van operationele aard, waarbij de meeste beleggers er denk ik vanuit gaan dat het wel opgelost wordt op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:57 schreef Arkai het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)iday-on-profits.html
[..]
Die tax holiday gaat dus komen. Obama inc. gaat hier mee akkoord zonder gezichtsverlies te lijden en kan later de Republikeinen nog verwijten dat hun methodes niet werken. Wat me echter opvalt is dat er met hogere frequentie over dit onderwerp gesproken wordt maar de betreffende aandelen die keer op keer genoemd worden nauwelijks populairder worden. Zolang die bedrijven dus gewoon correleren met de index zijn dit de pareltjes om te kopen na een mogelijke dip.
De grootste onzin is natuurlijk het US tax systeem zelf. 35% federal tax is al volstrekt non-competitatief, daar komt dan nog een state tax overheen en een notoir stugge en onbetrouwbare IRS, en meest gare belastingverdragen ooit. Gemiddeld tarief 40%. Vergelijk dat eens met NL (25%).quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:56 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
jammer, want tax holidays zijn ook grote onzin en typisch voorbeeld van tax loopholes die Obama zou moeten sluiten. als er om de 10 jaar een tax holiday komt gaan multinationals 10 jaar geld sparen en die elke 10 jaar terughalen, zodat tot in de lengte ter dagen offshore cash tegen een lager belastingtarief de usa ingaat
Monetaire barrieres, maar geen fiscale bij mijn weten. Of het zou een bijproduct zijn van het feit dat ze vaak in opkomende landen tax holidays hebben of een speciaal tarief behorend bij een 'special economic zone' betalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:31 schreef jaco het volgende:
Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.
Top.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:
Als je consequent goede fundamentals presenteert zoals Chaoda, dan zou je een hoge P/E notering verwachten. Tenzij de toekomst van de betreffende branche onzeker is, wat bij landbouw uiteraard niet het geval is. Ook mid- en smallcaps willen nog wel eens gunstig noteren als ze niet door professionele analisten worden gevolgd. Chaoda is echter een groot bedrijf.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:12 schreef JimmyJames het volgende:
Chaodo heb ik wel eens langs zien komen in value artikelen. Als je de boel flest kun je natuurlijk wel makkelijker een lage PE bereiken.
Mooi planquote:Op zondag 2 oktober 2011 14:46 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat iedereen wel bekend is met het hackerscollectief Anonymous. Dit is een los-vaste organisatie die computers en netwerken aanvalt met vaak politieke motivaties. Zo werden bijvoorbeeld creditcard organisaties gestraft die de donaties aan Julian Assange tegenhielden.
Anonymous gaat nu ook corruptie in het bedrijfsleven aanpakken. Onder de naam Anonymous Analytics wordt als eerste het bedrijf Chaoda Modern Agriculture onder de loep genomen: http://anonanalytics.com/research
Ik heb het net doorgelezen en het research rapport is verrassend goed. De dubieuze aktiviteiten van de Chinese landbouwgigant Chaoda worden chronologisch beschreven. De schrijvers hebben duidelijk verstand van finance, accounting, juridische en landbouw technische aspecten. Hun verdachtmakingen van Chaoda zijn redelijk overtuigend.
Nou stond Chaoda al langer in het verdachtenbankje ( http://seekingalpha.com/a(...)the-price-of-a-dwarf lees vooral de comments), dus dit eerste doelpunt was voor open doel.
Het gaat echt interessant worden als Anonymous Analytics wat grotere projecten aan zou pakken. De kennis lijkt daarvoor in huis. We hebben in dit forum regelmatig zitten wachten op belastend materiaal voor Bank of America via Wikileaks. Dit bleek uiteindelijk steeds weinig voor te stellen. Het bleef vaag of er geen belastend materiaal was of dat de tijd/kennis/mankracht om het bronmateriaal te analyseren ontbrak. Het zou goed zijn als Anonymous Analytics zich verder gaat richten op deze corporate niche in het leaks circuit..
Heb er nog eens over nagedacht, dit lijkt idd logisch(er). Misschien heb ik er langs gekeken met die ene optieserie, maar PHI gaat zo wild op en neer dat de koers wellicht al wat verlopen was toen ik ermee bezig was....quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagd aan één van de zeldzame 'experts' op belegger.nl en hij meldt dit:
[..]
Je opmerkingen zijn terecht maar je nuanceert niet het probleem dat het onderwerp belastingverhogingen de laatste tijd keer op keer wordt aangesneden. Eén van de meest waarschijnlijke onderdelen daarvan is een verhoging van de capital gain tax. In dat perspectief loont het dus wel degelijk voor een bedrijf om dat cash om te zetten in een buyback of dividend als dat al niet geinitieerd wordt door de aandeelhouders omdat er anders rendementsverlies optreedt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:31 schreef jaco het volgende:
Je gaat er nu vanuit dat de betreffende aandelen met een discount noteren t.o.v. hun werkelijke waarde vanwege de aanwezige offshore cash balances. Ik denk echter dat de meeste grote beleggers en analisten geen discount op buitenlandse cash aanbrengen. Het 'probleem' van de buitenlandse tegoeden is te klein ten opzichte van de overige uitdagingen waar grote bedrijven voor staan, zoals een dreigende wereldwijde recessie. Daarmee vergeleken is trapped cash bijna een luxe probleem, meer van operationele aard, waarbij de meeste beleggers er denk ik vanuit gaan dat het wel opgelost wordt op een gegeven moment.
Hier is natuurlijk ook een goede reden voor en dat is dat de boekwaarde op zich geen maatstaf is voor toekomstige winsten. Het is echter wel een belangrijke indicator voor de stabiliteit van een bedrijf en uiteindelijk vertaalt dit zich terug in een zeer sterke correlatie met de winsten van het bedrijf.quote:De meest gebruikte aandelen waarderingsmethoden gaan sowieso al niet uit van activa op de balans, maar zijn geent op toekomstige earnings of cashflows.
Ik heb hier niet direct een mening over maar de populariteit voor buybacks kan nog wel eens veranderen als aandelenkoersen flink lager staan. We hebben het namelijk over de Amerikaanse markt en die blijft nog steeds schommelen rond haar ATH's.quote:Veel bedrijven zoals Microsoft en Apple hebben al overtollig kasgeld in de VS en gebruiken dat nu ook niet voor noemenswaardige dividend of stock buy backs. Tenslotte hebben een aantal opkomende landen een hoog tarief voor het exporteren van bedrijfswinsten, zodat dit de multinational nog steeds zou weerhouden om het naar de VS te repatrieren.
Shadow Stats?quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef KurdKasim het volgende:
Weet iemand de site waar je economische gegevens kan zien die op een andere manier zijn berekend dan die van de Amerikaanse overheid? Volgens mij was het iets met freemarket, maar ik kan me de naam niet meer herineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |