Bronquote:Als bij u een alcoholpromillage is geconstateerd tussen de 1,3 en 1,8 promille (bij beginnende bestuurders is dit vanaf 0,8 promille) moet u ook de verplichte EMA (Educatieve Maatregel Alcohol en verkeer) cursus volgen. Dit is een driedaagse cursus die u zelf moet betalen (per 1 april 2005 bedraagt dit ¤ 771,83).
OMG vertel aub dat je dit niet serieus meent. Mag ik vragen hoe je dit weet?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:24 schreef consio het volgende:
Rond de 1450-1850 euro
Met 2 weken op de deurmat
Vergeet de rijontzegging niet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:26 schreef TNA het volgende:
Voor 1.5 promille: ¤ 550,-.
Verder:
[..]
Bron
Reken dus op ruim 1300 euro.
Idd.quote:
Had ie beter een taxi voor kunnen bellenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:34 schreef Copycat het volgende:
Duur grapje. Daar gaat je drankgeld.
Enige vraag is : Hoelang heeft TS zijn rijbewijs.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
En dan zeggen dat een goed gesprek met meneer agent je heeft laten inzien dat het niet verstandig was....dat zegt genoeg over jou niveau dat je dat niet zelf kan bedenken.
Sowieso is de grens voor een beginnende bestuurder 0.2 promille, boven de 0.8 heb je een verplichte EMA cursus van 750 euro die je zelf mag betalen.
Daarnaast is de hoogste boete 600 euro als je max 1.3 hebt geblazen, dus jij zit daar nog boven zelfs.
Allemaal te vinden op de website van het OM.
Vanaf 0.9 is het pas strafbaar...quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:28 schreef TNA het volgende:
Trouwens, waarom is 0.9 de limiet volgens die agent? Voor een beginnend bestuurder is dat toch gewoon 0.2 promille?
quote:Hoeveel kost een EMA?
In 2011 kost de EMA ¤720,00. Cursisten moeten de EMA geheel zelf betalen. Het bedrag moet vooraf betaald worden.
Wat gebeurt er als iemand na het volgen van de EMA opnieuw aangehouden word?
Als iemand binnen 5 jaar na het volgen van de EMA opnieuw wordt aangehouden voor rijden onder invloed, wordt door het CBR een zwaardere maatregel zoals het onderzoek alcohol / drugs opgelegd. De kosten voor dit onderzoek bedragen ¤948,00 en komen voor eigen rekening. Het feit dat iemand blijkbaar niet heeft geleerd van de EMA, weegt dan dus mee in de beslissing van het CBR.
Brief sturen naar officier waarin je zegt dat je hem voor economische reden nodig hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:30 schreef Caland het volgende:
Als het de eerste keer is gewoon zeggen dat je hem voor je werk nodig hebt, krijg je hem altijd terug.
Dat.. Met 1.5 promille krijgen de meeste mensen de auto niet eens de weg op. Laat staan dat je nog helder kunt luisteren naar een agent.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:36 schreef DanieI85 het volgende:
Overigens is de limiet voor beginnend bestuurders ongeveer 90 ugl (= 0,2 promille). Dus weet niet of je je daarin vergist? Want 1,5 promille is heel veel, terwijl 150 ugl een stuk minder is. Dus hoeveel had je ongeveer gedronken. 15+ drankjes of een stuk of 5?
Hij zegt zelf al beginnend bestuurder te zijn in de OP?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Enige vraag is : Hoelang heeft TS zijn rijbewijs.
ik weet niet of het promille of miligram was. Laten we zeggen dat ik 3 biertjes had gedronken van 25 clquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:35 schreef -tape- het volgende:
1,5 promille, doe fucking normaal man. Straks rijd je iemand dood.
Nooit meer je rijbewijs terugkrijgen![]()
Ooh, er zat nog wat stront in mijn ogenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hij zegt zelf al beginnend bestuurder te zijn in de OP?
Krijg nou wat, die cursus is gewoon goedkoper geworden! De overheid heeft iets goedkoper gemaakt!quote:
Nou, dan lijkt 1,5 promille me niet logisch.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef akrhoogvliet het volgende:
[..]
ik weet niet of het promille of miligram was. Laten we zeggen dat ik 3 biertjes had gedronken van 25 cl
Dan was het wrs 150 µG/l, kost het je slechts 220 euro en hoef je geen cursus te volgen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef akrhoogvliet het volgende:
[..]
ik weet niet of het promille of miligram was. Laten we zeggen dat ik 3 biertjes had gedronken van 25 cl
Bespaart TS toch nog 30 euroquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef TNA het volgende:
[..]
Krijg nou wat, die cursus is gewoon goedkoper geworden! De overheid heeft iets goedkoper gemaakt!
Oh. Dat is niks.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef akrhoogvliet het volgende:
[..]
Dat valt mee. Voor dat bedrag ga ik na het stappen niet lopenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Dan was het wrs 150 µG/l, kost het je slechts 220 euro en hoef je geen cursus te volgen.
Oooww... Dan betaal je slechts ¤ 250.-quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef akrhoogvliet het volgende:
[..]
Scheelt een slok op een borrel. Maar niet achter het stuur!quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:43 schreef TNA het volgende:
Dan was het wrs 150 µG/l, kost het je slechts 220 euro en hoef je geen cursus te volgen.
Dat is een klein verschil vriendquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef akrhoogvliet het volgende:
[..]
Ze hebben bij Blik op de Weg die blaasapparatuur eens getest. Bij sommige mensen begon 'ie pas na acht biertjes te piepenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:46 schreef Caland het volgende:
Ik moest een keer blazen met 2 halve liters op als beginnend bestuurd, mocht ik doorrijden.
Blijft vaag hoe dat werkt.
Dat zijn dan ook gewoon bazen die er goed tegen kunnen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:54 schreef TNA het volgende:
[..]
Ze hebben bij Blik op de Weg die blaasapparatuur eens getest. Bij sommige mensen begon 'ie pas na acht biertjes te piepen
ik had er al spijt van dat ik hier een topic maakte. Ben blij dat ik het toch deed. Na alle bedragen die ik hier zag is 250 niks :p maar kan het kloppen dat 3 bier ongeveer rond de 250eu wordt als ik die 1,5 blaas? En weet je toevallig ook wanneer de boete op de mat valt? Is 2 weken realistisch?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:44 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Oooww... Dan betaal je slechts ¤ 250.-
http://www.om.nl/onderwer(...)66,10465,3115#keuzes
Ga er maar vanuit binnen nu en 4 weken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:02 schreef akrhoogvliet het volgende:
[..]
ik had er al spijt van dat ik hier een topic maakte. Ben blij dat ik het toch deed. Na alle bedragen die ik hier zag is 250 niks :p maar kan het kloppen dat 3 bier ongeveer rond de 250eu wordt als ik die 1,5 blaas? En weet je toevallig ook wanneer de boete op de mat valt? Is 2 weken realistisch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |