Dat is eigenlijk geen reden. Gaan we dan mensen die eigenlijk hun kinderen niet op willen voeden ook verbieden om kinderen te krijgen?quote:Op zondag 18 september 2011 19:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Mensen die zich afzijdig houden van werken, om welke reden dan ook, wíl je denk ik helemaal niet op de arbeidsmarkt. Stel je voor dat iemand met tegenzin autoremmen produceert, en daardoor zijn werk minder goed doet...
Dat zei ik eerder al. Ik heb er mijn baan aan te danken. Maar ik ga graag iets anders zoeken hoor, als al die lamlullen als TS dan gaan werken.quote:Bovendien is de reden dat er uitkeringstrekkers zijn dezelfde reden dat anderen werken kunnen. De bureaucratie daarvoor levert banen.
Dat is een ander onderwerp. Je hebt niet kunnen werken en niet willen werken en ergens raken die twee elkaar.quote:Ook kan je je afvragen waar de selectie moet plaatsvinden tussen wie wel en niet arbeidsongeschikt is. Iemand die zijn benen verliest kan nog prima typen. Iemand die schizofreen is kan nog prima aardbeien plukken. Plantsoenwerk is prima te doen voor iemand met een depressie. En toch...
Zou je denken ja?quote:Je houdt er nogal een neoliberaal gedachtegoed op na voor zover ik dat kan zien.
Uiteindelijk kan iemand niet zomaar voor altijd en eeuwig een uitkering ontvangen.quote:Op zondag 18 september 2011 19:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nogmaals, niemand MOET van mij werken. Maar als je de lasten van het systeem niet wilt dragen, dan moet je ook de lusten niet eisen. Sociale zekerheid is een vangnet, geen vrijblijvende voorziening. Geen recht zonder plichten. Als je dat nog niet snapt...?
Maar dit topic ging er juist over dat JUIST de grote financiële instellingen en de top-inkomens parasiteren op dit systeem. Niet de kleine uitkeringstrekkerquote:Op zondag 18 september 2011 19:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
Nogmaals, niemand MOET van mij werken. Maar als je de lasten van het systeem niet wilt dragen, dan moet je ook de lusten niet eisen. Sociale zekerheid is een vangnet, geen vrijblijvende voorziening. Geen recht zonder plichten. Als je dat nog niet snapt...?
Volgens hoppa dus onjuistquote:Op zondag 18 september 2011 20:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dit topic ging er juist over dat JUIST de grote financiële instellingen en de top-inkomens parasiteren op dit systeem. Niet de kleine uitkeringstrekker
Over of dat juist is of niet is nog niet eens gediscussieerd
Watvoor mensen hebben we wel nodig in dit land?quote:Op zondag 18 september 2011 20:24 schreef boyv het volgende:
Uit een youtubefilmpje de conclusie trekken om niet te gaan werken...
Kijk, zulke mensen hebben we nou nodig in dit land
Mensen met lef en verstand, originele ideeën en de intellectuele vermogens om de boel van binnenuit te veranderen. Als je denkt dat onze samenleving met een revolutie van het volk zal veranderen, dan moet je nog lang wachten. Daarvoor hebben we het met zijn allen nog veel te goed.quote:Op zondag 18 september 2011 20:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Watvoor mensen hebben we wel nodig in dit land?
Zelf kun je ook enkel schelden erg origineel ben je ook niet en ik ga niet het hele forum doorspitten om iets intelligents te vinden van je ik baseer mijn mening op wat ik hier lees.quote:Op zondag 18 september 2011 16:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En je denkt zeker ook nog dat je hiermee een origineel en dieper inzicht hebt?
Ik had op iets originelers gehoopt. Je hebt immers genoeg tijd om na te denken de hele dag.
Ik werk zelf binnen de overheid, zelfs daar hebben mensen van buiten de illusie de cultuur te kunnen veranderen op klein niveau dat gaat gewoon niet lukken.quote:Op zondag 18 september 2011 21:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mensen met lef en verstand, originele ideeën en de intellectuele vermogens om de boel van binnenuit te veranderen. Als je denkt dat onze samenleving met een revolutie van het volk zal veranderen, dan moet je nog lang wachten. Daarvoor hebben we het met zijn allen nog veel te goed.
En dan, inderdaad, een samenleving creëren waarin iedereen, als mens, gelijk is en er voor de echte zwakkeren wordt gezorgd. Maar ook een samenleving waarin je niet kunt verwachten dat er voor je gezorgd wordt als je profiterend langs de zijlijn gaat zitten.
Ieder mens is in potentie evenveel waard, helaas zijn sommige mensenlevens binnen elke maatschappij nutteloos.
Ik blijf de gedachte achter TVP interessant vinden, maar hoe zorg je ervoor dat iedereen meedoet? Er zullen altijd mensen zijn die wel de lusten, maar niet de lasten accepteren.
Haha ah gossie, dit is heus niet het enige. Er is superveel info te vinden. En alsof een filmpje op youtube het niet aan het juiste eind kan hebben.? Kortzichtigheid.quote:Op zondag 18 september 2011 20:24 schreef boyv het volgende:
Uit een youtubefilmpje de conclusie trekken om niet te gaan werken...
Kijk, zulke mensen hebben we nou nodig in dit land
Dus moeten we elkaar motiveren en stimuleren. Of het minstens proberen, niet?quote:Op zondag 18 september 2011 21:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mensen met lef en verstand, originele ideeën en de intellectuele vermogens om de boel van binnenuit te veranderen. Als je denkt dat onze samenleving met een revolutie van het volk zal veranderen, dan moet je nog lang wachten. Daarvoor hebben we het met zijn allen nog veel te goed.
En dan, inderdaad, een samenleving creëren waarin iedereen, als mens, gelijk is en er voor de echte zwakkeren wordt gezorgd. Maar ook een samenleving waarin je niet kunt verwachten dat er voor je gezorgd wordt als je profiterend langs de zijlijn gaat zitten.
Ieder mens is in potentie evenveel waard, helaas zijn sommige mensenlevens binnen elke maatschappij nutteloos.
Ik blijf de gedachte achter TVP interessant vinden, maar hoe zorg je ervoor dat iedereen meedoet?
Hoe weet jij wat de lasten van een ander zijn?quote:Er zullen altijd mensen zijn die wel de lusten, maar niet de lasten accepteren.
Out the darkness must come out the light.quote:Op zondag 18 september 2011 21:42 schreef KaleOssan het volgende:
Volgens hem kunnen we niet boven de duisternis komen want er zullen altijd mensen zijn die t verpesten door ego-lusten.
Dat geloof ik absoluut niet. Het licht zal overwinnen!
Ik wou dat ik er een een dansende smiley bij kon zettenquote:Op zondag 18 september 2011 21:49 schreef KaleOssan het volgende:
Daar hoef je niet iemand ander zijn naam onder te zetten hoor, gewoon je eigen naam
Bejaardenverzorgers ...quote:Op zondag 18 september 2011 20:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Watvoor mensen hebben we wel nodig in dit land?
Ik weet het.quote:Op zondag 18 september 2011 23:59 schreef KaleOssan het volgende:
Die hebben we nu nodig ja, maar wanneer alles naar boven komt zal dat zelfs niet meer nodig zijn omdat onze levensstandaard en welzijn zo hoog word en we zoveel meer kennis hebben medisch gezien en technologie waardoor mensen VEEL ouder kunnen worden en veel ziektes genezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |