abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102109105
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Mensen die zich afzijdig houden van werken, om welke reden dan ook, wíl je denk ik helemaal niet op de arbeidsmarkt. Stel je voor dat iemand met tegenzin autoremmen produceert, en daardoor zijn werk minder goed doet... ;)
Dat is eigenlijk geen reden. Gaan we dan mensen die eigenlijk hun kinderen niet op willen voeden ook verbieden om kinderen te krijgen?

Nogmaals, niemand MOET van mij werken. Maar als je de lasten van het systeem niet wilt dragen, dan moet je ook de lusten niet eisen. Sociale zekerheid is een vangnet, geen vrijblijvende voorziening. Geen recht zonder plichten. Als je dat nog niet snapt...?

quote:
Bovendien is de reden dat er uitkeringstrekkers zijn dezelfde reden dat anderen werken kunnen. De bureaucratie daarvoor levert banen.
Dat zei ik eerder al. Ik heb er mijn baan aan te danken. Maar ik ga graag iets anders zoeken hoor, als al die lamlullen als TS dan gaan werken.

quote:
Ook kan je je afvragen waar de selectie moet plaatsvinden tussen wie wel en niet arbeidsongeschikt is. Iemand die zijn benen verliest kan nog prima typen. Iemand die schizofreen is kan nog prima aardbeien plukken. Plantsoenwerk is prima te doen voor iemand met een depressie. En toch...
Dat is een ander onderwerp. Je hebt niet kunnen werken en niet willen werken en ergens raken die twee elkaar.

quote:
Je houdt er nogal een neoliberaal gedachtegoed op na voor zover ik dat kan zien.
Zou je denken ja?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zondag 18 september 2011 @ 20:06:50 #102
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102109840
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nogmaals, niemand MOET van mij werken. Maar als je de lasten van het systeem niet wilt dragen, dan moet je ook de lusten niet eisen. Sociale zekerheid is een vangnet, geen vrijblijvende voorziening. Geen recht zonder plichten. Als je dat nog niet snapt...?

Uiteindelijk kan iemand niet zomaar voor altijd en eeuwig een uitkering ontvangen.
Dus waar maak je je druk om?

Foutje :P
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_102110019
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
Maar dit topic ging er juist over dat JUIST de grote financiële instellingen en de top-inkomens parasiteren op dit systeem. Niet de kleine uitkeringstrekker ;)

Over of dat juist is of niet is nog niet eens gediscussieerd :(
  zondag 18 september 2011 @ 20:10:48 #104
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102110101
quote:
3s.gif Op zondag 18 september 2011 20:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar dit topic ging er juist over dat JUIST de grote financiële instellingen en de top-inkomens parasiteren op dit systeem. Niet de kleine uitkeringstrekker ;)

Over of dat juist is of niet is nog niet eens gediscussieerd :(
Volgens hoppa dus onjuist :P
Hij geeft voorlopig alleen nog maar af op de "klaplopers".
pi_102111065
Uit een youtubefilmpje de conclusie trekken om niet te gaan werken...

Kijk, zulke mensen hebben we nou nodig in dit land :')
  zondag 18 september 2011 @ 20:49:59 #106
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102112984
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:24 schreef boyv het volgende:

Watvoor mensen hebben we wel nodig in dit land? :P
pi_102115242
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:49 schreef heartz het volgende:

[..]

Mensen met lef en verstand, originele ideeën en de intellectuele vermogens om de boel van binnenuit te veranderen. Als je denkt dat onze samenleving met een revolutie van het volk zal veranderen, dan moet je nog lang wachten. Daarvoor hebben we het met zijn allen nog veel te goed.

En dan, inderdaad, een samenleving creëren waarin iedereen, als mens, gelijk is en er voor de echte zwakkeren wordt gezorgd. Maar ook een samenleving waarin je niet kunt verwachten dat er voor je gezorgd wordt als je profiterend langs de zijlijn gaat zitten.

Ieder mens is in potentie evenveel waard, helaas zijn sommige mensenlevens binnen elke maatschappij nutteloos.

Ik blijf de gedachte achter TVP interessant vinden, maar hoe zorg je ervoor dat iedereen meedoet? Er zullen altijd mensen zijn die wel de lusten, maar niet de lasten accepteren.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_102115545
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 16:51 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En je denkt zeker ook nog dat je hiermee een origineel en dieper inzicht hebt?

Ik had op iets originelers gehoopt. Je hebt immers genoeg tijd om na te denken de hele dag.
Zelf kun je ook enkel schelden erg origineel ben je ook niet en ik ga niet het hele forum doorspitten om iets intelligents te vinden van je ik baseer mijn mening op wat ik hier lees.
En dat ziet er zoals ik in de post melde , waar je wijselijk niet op reageerde, uit als erger dan wilders over moslims.
Erg goed opgeleid inderdaad -O-
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_102115783
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 21:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Mensen met lef en verstand, originele ideeën en de intellectuele vermogens om de boel van binnenuit te veranderen. Als je denkt dat onze samenleving met een revolutie van het volk zal veranderen, dan moet je nog lang wachten. Daarvoor hebben we het met zijn allen nog veel te goed.

En dan, inderdaad, een samenleving creëren waarin iedereen, als mens, gelijk is en er voor de echte zwakkeren wordt gezorgd. Maar ook een samenleving waarin je niet kunt verwachten dat er voor je gezorgd wordt als je profiterend langs de zijlijn gaat zitten.

Ieder mens is in potentie evenveel waard, helaas zijn sommige mensenlevens binnen elke maatschappij nutteloos.

Ik blijf de gedachte achter TVP interessant vinden, maar hoe zorg je ervoor dat iedereen meedoet? Er zullen altijd mensen zijn die wel de lusten, maar niet de lasten accepteren.
Ik werk zelf binnen de overheid, zelfs daar hebben mensen van buiten de illusie de cultuur te kunnen veranderen op klein niveau dat gaat gewoon niet lukken.
Enkel een grote gebeurtenis die de hele maatschappij omgooit gaat voor echte verandering zorgen.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_102116447
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:24 schreef boyv het volgende:

Haha ah gossie, dit is heus niet het enige. Er is superveel info te vinden. En alsof een filmpje op youtube het niet aan het juiste eind kan hebben.? Kortzichtigheid.

@hopphoppa
We have developed speed but we have shut ourselves in: machinery that gives abundance has left us in want. Our knowledge has made us cynical, our cleverness hard and unkind. We think too much and feel too little: More than machinery we need humanity; More than cleverness we need kindness and gentleness. Without these qualities, life will be violent and all will be lost.

Stukje fictie maar toch grotendeels waar.
  zondag 18 september 2011 @ 21:40:57 #111
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102116970
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 21:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik blijf de gedachte achter TVP interessant vinden, maar hoe zorg je ervoor dat iedereen meedoet?
Dus moeten we elkaar motiveren en stimuleren. Of het minstens proberen, niet?
Niet elkaar de grond in trappen.

quote:
Er zullen altijd mensen zijn die wel de lusten, maar niet de lasten accepteren.
Hoe weet jij wat de lasten van een ander zijn?
Misschien moet je gewoon accepteren dat iedereen anders is.
En dat als een ander anders denkt, je hem niet meteen de grond in gaat trappen.
pi_102117103
Volgens hem kunnen we niet boven de duisternis komen want er zullen altijd mensen zijn die t verpesten door ego-lusten.

Dat geloof ik absoluut niet. Het licht zal overwinnen!
  zondag 18 september 2011 @ 21:43:50 #113
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102117209
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:42 schreef KaleOssan het volgende:
Volgens hem kunnen we niet boven de duisternis komen want er zullen altijd mensen zijn die t verpesten door ego-lusten.

Dat geloof ik absoluut niet. Het licht zal overwinnen!
Out the darkness must come out the light. :P
Bob Marley
pi_102117638
Daar hoef je niet iemand ander zijn naam onder te zetten hoor, gewoon je eigen naam ;)
  zondag 18 september 2011 @ 22:03:31 #115
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102118848
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:49 schreef KaleOssan het volgende:
Daar hoef je niet iemand ander zijn naam onder te zetten hoor, gewoon je eigen naam ;)
Ik wou dat ik er een een dansende smiley bij kon zetten :(
pi_102121547
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:49 schreef heartz het volgende:

[..]

Bejaardenverzorgers ...
pi_102125950
Die hebben we nu nodig ja, maar wanneer alles naar boven komt zal dat zelfs niet meer nodig zijn omdat onze levensstandaard en welzijn zo hoog word en we zoveel meer kennis hebben medisch gezien en technologie waardoor mensen VEEL ouder kunnen worden en veel ziektes genezen.

www.divinecosmos.com/start-here/davids-blog/975-undergroundbases

Ja het is de US maar alles is verwant en de US is geen klein kindje.

BF: The other thing is that if you look at the statistics, you realize that 90 percent of the world’s savings was being sucked out of the system by the US military-industrial complex.

DW: How do you prove that?

BF: I was a financial journalist for 25 years. This is all public-record stuff.

DW: Ninety percent of the US budget is going to the military.

[ Bericht 1% gewijzigd door KaleOssan op 19-09-2011 00:06:46 ]
pi_102126410
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:59 schreef KaleOssan het volgende:
Die hebben we nu nodig ja, maar wanneer alles naar boven komt zal dat zelfs niet meer nodig zijn omdat onze levensstandaard en welzijn zo hoog word en we zoveel meer kennis hebben medisch gezien en technologie waardoor mensen VEEL ouder kunnen worden en veel ziektes genezen.
Ik weet het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')