abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102042908
Daarnaast vind ik Nederlanders hartstikke aardige en sympathieke mensen. Heel veel bejegenen mij aardig. Niks mis mee. Dit gebeurt natuurlijk als ze mij pas leren kennen. Maar toch.
pi_102043013
ach standaard toch
1ste generatie allochtoon kut
2de generate allochtoon bagger
3de generatie allochtoon praktisch nederlands
4de generatie allochtoon vaak grotere kaaskop dan de gemiddelde blanke nederlander.
pi_102043062
Maar ik noem jullie Nederlanders, omdat ik niet weet wat ik ben. Voel mij gewoon niks. Geen Marokkaan en geen Nederlander. Ben eigenlijk staatloos. Daar veranderen twee stomme boekjes niks aan. Niet rood en niet groen. Marokkanen noem ik Marokkanen. Nederlanders idem dito.

Dit is echt niet gelogen, dit komt rechtstreeks uit mijn eigen gevoel. Hoe ik alles zie. Een tweedegeneratie persoon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:32 schreef Elusive het volgende:
ach standaard toch
1ste generatie allochtoon kut
2de generate allochtoon bagger
3de generatie allochtoon praktisch nederlands
4de generatie allochtoon vaak grotere kaaskop dan de gemiddelde blanke nederlander.
Bedankt dat je mij bagger vindt. Misschien ben ik dat ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Prive1990 op 17-09-2011 00:46:08 ]
pi_102043319
Weten jullie hoe ik mijzelf zie? Ik zie mijzelf als een tool. Deze tool probeert het zo goed mogelijk te doen, om zijn kinderen (derde generatie) een plek te kunnen geven in de samenleving die beter is dan mijzelf op dit moment. Eigenlijk leef ik nu voor mijn kinderen. En ben pas 20 jaar.
pi_102043397
Later ben ik van plan mijn kinderen zo goed mogelijk op te voeden. En op een gegeven moment ze vrij te laten. Nederlandse vriendin. Geen probleem. Wil leren van de fouten van mijn ouders. Het zal wel beter worden, maar het kost tijd. Helaas niet in mijn tijd.

Ik zal ze niet opvoeden en grootbrengen voor mijzelf, maar voor andere mensen.
pi_102043870
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:49 schreef Prive1990 het volgende:
Wat dus totaal niet aan de orde is bij ons. Deze garantie kan ik jullie garanderen.
Dit is goed om te horen, is het in ieder geval zeker.
pi_102044087
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit is goed om te horen, is het in ieder geval zeker.
Bedankt, echt waar. Zie. Jullie zijn niet verkeerd. Gewoon de dialoog aangaan.
pi_102044111
Daarnaast begrijp ik jullie angst echt wel. Al die buitenlanders, moskeen en al die media die erop los knalt dat het een lieve lust is.
pi_102044238
Maar het is jullie land. Zorg er goed voor. Kijk wat er nodig is. En over 100 jaar zeggen onze verre nakomelingen, onze voorouders waren Marokkanen/staatlozen. Dat noemen ze de tijd. Alles heeft een begin en een einde. Daarom leven wij. Als er niks gebeurde was het leven ook niks, of wel?

Maar probeer niet alles op een hoop te gooien. Kijk naar de geschiedenis. Wat er gebeurt als er verschillende bevolkingsgroepen elkaar niet kunnen uitstaan? Wat heeft het gebracht? Genocide, uitsluiting van bevolkingsgroepen, criminaliteit en wat al dan nog niet meer. Van mijzelf kan ik zeggen dat ik niemand haat. Het heeft simpelweg geen zin en het kost alleen energie. Beter kun je oplossingsgericht denken. Hoe ga je iets aanpakken.
pi_102044426
Ik merk zelf weining van problemen met allochtonen. Wel eens problemen gehad met een allochton maar die persoon was gewoon zwaar asociaal en dat vrij weining of helemaal niets te maken met het feit dat die persoon van een niet nederlandse afkomst was. Om na zo'n ervaring een hele groep mensen over een kam te scheren doe ik niet want dit was echt een uitzondering op de regel.
pi_102044555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:27 schreef ayumu het volgende:
Ik merk zelf weining van problemen met allochtonen. Wel eens problemen gehad met een allochton maar die persoon was gewoon zwaar asociaal en dat vrij weining of helemaal niets te maken met het feit dat die persoon van een niet nederlandse afkomst was. Om na zo'n ervaring een hele groep mensen over een kam te scheren doe ik niet want dit was echt een uitzondering op de regel.
Dat is positief. Ik trek het mij wel aan wat er gebeurt in de samenleving. Maar ben maar een individu. Zelf ben ik ook niet echt vrolijk van binnen. Helaas. Dingen die je voelt, maar wat lastig is om er iets mee te gaan doen. Voorbeeld laat ik achterwege. Anders ga ik te ver op persoonlijke vlak.
pi_102048481
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:20 schreef Prive1990 het volgende:
Ja, John.

In Nederland word ik gezien als buitenlander. Lichtgetint huidskleur.

In het land van mijn ouders wordt ik gezien als buitenlander. Accent als ik berbers spreek.
Ja kijk precies dit heb ik ook. Ik heb ook geen idee hoe ik mezelf moet zien? Als Nederlandse of als een buitenlander? Ik heb mezelf maar gezegd dat ik mens ben en daarmee klaar, zonder stempel van buitenlandse of nederlandse
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_102049815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:33 schreef Prive1990 het volgende:
Voel mij gewoon niks.

Je hebt in elk geval goede zelfkennis
pi_102050621
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:08 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

:') altijd weer grafopmerkingen.
pi_102051002
Octahydro-12-(hydroxymethyl)-2-imino-5,9:7,10a-dimethano- 10aH-[1,3]dioxocino[6,5-d]pyrimidine-4,7,10,11,12-pentol oplossen in Poly(2-methoxy-5-(3-7-dimethyloctyloxy)-1,4-phenylenevinylene)

Zorgen dat de goede mensen in bunkers zitten en dan verspreiden via vliegtuigen.
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_102054852
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:08 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Nee. Ik weet waar ik aan toe ben. Het is gewoon zo. In feite zitten veel buitenlanders in hetzelfde schuitje als mij. Waar liggen hun roots. Dit heeft niks te maken met jezelf kennen.

En daarnaast fokkers. Hoe zien jullie mij? Nederlander of een Marrokkaan? Ik zal een beschrijving van mijn uiterlijk geven. Lichtgetint huidskleur, spreek redelijk Nederlands en een beetje krullend haar. Slank en lang (1.88). Hoe zien jullie mij?

[ Bericht 8% gewijzigd door Prive1990 op 17-09-2011 14:43:34 ]
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:40:44 #42
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_102054923
mocro
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_102054966
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:40 schreef Fopje het volgende:
mocro
Kijk jij ziet mij als een Marokkaan. In mijn eigen land zien zij mij als buitenlander. Ik zie mij als een middengeval.
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:43:24 #44
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_102054998
haha ik zeg maar wat joh. Zou ik je persoonlijk voor moeten kennen. Je bent zoals je je voelt.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_102055081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:43 schreef Fopje het volgende:
haha ik zeg maar wat joh. Zou ik je persoonlijk voor moeten kennen. Je bent zoals je je voelt.
Oh, sorry. Misschien reageerde ik iets te serieus.
pi_102055488
Hmm, Ik heb respect voor elke mens. Marokkaan of Nederlander. Voel gewoon wat je bent
pi_102055691
Voel mij een middengeval, qua afkomst.

Maar ben gewoon een mens. Punt.
pi_102055714
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:21 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ja kijk precies dit heb ik ook. Ik heb ook geen idee hoe ik mezelf moet zien? Als Nederlandse of als een buitenlander? Ik heb mezelf maar gezegd dat ik mens ben en daarmee klaar, zonder stempel van buitenlandse of nederlandse
Ja, ik snap jou en jij mij. Gelukkig.
pi_102056403
Maar wat maakt het uit dat je staatloos bent? Je verandert er niet door als persoon. Ik voel nou ook niet echt een 'band' met Nederland, terwijl ik autochtoon ben. Ook heb ik het gevoel dat er in Nederland niet zoveel patriottisme is als in andere landen, Met name Turkije, Marokko maar ook de VS. Hun eigen land is dan altijd het beste en alles, omdat ze er geboren zijn..
pi_102056483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:30 schreef Serene het volgende:
Maar wat maakt het uit dat je staatloos bent? Je verandert er niet door als persoon. Ik voel nou ook niet echt een 'band' met Nederland, terwijl ik autochtoon ben. Ook heb ik het gevoel dat er in Nederland niet zoveel patriottisme is als in andere landen, Met name Turkije, Marokko maar ook de VS. Hun eigen land is dan altijd het beste en alles, omdat ze er geboren zijn..
Het heeft wel wat wanneer je je eigen identiteit wil vormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')