Ja, is wel lullig als je eczeem krijgt en het dan niet eens vergoed wordtquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:26 schreef Qwea het volgende:
Tuurlijk, maar laat mensen dan maar ipv 220, 250 euro betalen en ga dan niet het basis pakket dusdanig uitkleden dat straks dingen zoals eczeem niet meer vergoedt worden
quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, is wel lullig als je eczeem krijgt en het dan niet eens vergoed wordt
Ik had broccoli, bloemkool en wortel, de mannen hadden erwtjes (quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:53 schreef Qwea het volgende:
ik eet broccoli en MM en Baloe wortelen
Ik heb wat broccoli afgestaan aan mijn hondquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik had broccoli, bloemkool en wortel, de mannen hadden erwtjes (). Maar ik moest ook broccoli afstaan aan mijn zoon, de bietser
Ik vind het serieus te belachelijk voor woorden. Waarom moet dat 3! ton kosten? Hosting kost geen moer tegenwoordig. Ook niet de grote pakketten. Waarom hebben ze een fulltime ict'er nodig? En reken maar niet dat de beveiliging van de fotograaf hieronder valt. Ik neem aan dat de server gewoon in redbus oid staat, dan nog. Waarom kunnen ze het niet gewoon bij een hosting bedrijf onderbrengen? Dat doet 98% van Nederland.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:31 schreef Barbaaf het volgende:
Drie ton voor een dedicated website vind ik eigenlijk niet eens zo gek, als je bedenkt dat één full-time ICT'er al een ton per jaar kost. Verder hadden ze het over foto's dacht ik, het koningshuis gaat niet een middagje in het Vondelpark met een fotograaf van om de hoek zitten, daar moet de nodige beveiliging en shit om heen. En die server staat natuurlijk niet aan een ADSL-lijntje in de meterkast van Paleis Noordeinde.
Dat gezegd hebbende, hoe de overheid de laatste tijd in het nieuws gekomen is qua ICT lijkt het er wel op dat er geen geld aan uitgegeven wordt. Of zou het er mee te maken hebben dat een zeker persoon sinds een paar maanden niet meer over de overheids-ICT zorgt
luiwammesquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:53 schreef oh-oh het volgende:
Halloooooooo, ik heb al lekker geslapen zeg
1) Een overheidssite draait niet ff in redbus.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het serieus te belachelijk voor woorden. Waarom moet dat 3! ton kosten? Hosting kost geen moer tegenwoordig. Ook niet de grote pakketten. Waarom hebben ze een fulltime ict'er nodig? En reken maar niet dat de beveiliging van de fotograaf hieronder valt. Ik neem aan dat de server gewoon in redbus oid staat, dan nog. Waarom kunnen ze het niet gewoon bij een hosting bedrijf onderbrengen? Dat doet 98% van Nederland.
1) Wat is er mis met redbus oid voor de overheid?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
1) Een overheidssite draait niet ff in redbus.
2) een goeie designer kost nog wel meer dan een ton per jaar.
3) na alle security grapjes en geintjes moet die site dus écht waterdicht zijn, dus dat stelt eisen aan de hosting, beveiliging, en bouw van de site.
Ik vind 3 ton een koopje, en das echt geen grapje. Zeker als dat incl. onderhoud, beveiliging, hosting, etc. is.
Nou gezien de laatste overheidsfails kunnen ze het niet maken om die shit gewoon op een geleased servertje in een colo te laten draaien, dat gaat echt ergens dedicated in een bunker staan ofzo lijkt mijquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
1) Wat is er mis met redbus oid voor de overheid?
2) een ton per jaar voor wat design werk? Ik vind het belachelijk.
3) Wedden dat na die 3 ton die site nog steeds niet waterdicht is.
Ik vind het belachelijk, en dat is ook echt geen grapje
Hoe is het met je crib?
Hmmz, oke. Nou ja goed, zo had ik het idd nog niet bekeken. Maar zou dat écht niet goedkoper kunnen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou gezien de laatste overheidsfails kunnen ze het niet maken om die shit gewoon op een geleased servertje in een colo te laten draaien, dat gaat echt ergens dedicated in een bunker staan ofzo lijkt mijen dat kost gewoon knaken, veul knaken.
Ik neem aan dat die site from scratch wordt opgebouwd, dus PHP, SQL, Java, weet ik wat hip is tegenwoordig in de designwereld, en die gasten zijn gewoon niet goedkoop. Voor een 'instap IT'er' betaal je al een ton per jaar, laat staan een paar gasten met goeie referenties en ervaring (want het lijkt me niet dat een paar gastjes net van school zoiets gaan doen).
Ja het gaat wel lekker, per half oktober huur opgezegd hier, dus nog ff bikkelen en dan zijn we er
quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso is overheid toch gewoon je normale uurtarief * 1,5
Of mocht ik dat nou niet hardop zeggen
quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso is overheid toch gewoon je normale uurtarief * 1,5
Of mocht ik dat nou niet hardop zeggen
fuck mequote:Op vrijdag 16 september 2011 20:01 schreef Barbaaf het volgende:
Bij m'n vorige club zat ik op de mailgateways voor twee grote overheidspartijen. Nu is dat wel wat meer dan een website maar daar factureerden we een half miljoen per maand
Nog best wat vervenquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmmz, oke. Nou ja goed, zo had ik het idd nog niet bekeken. Maar zou dat écht niet goedkoper kunnen?
Half okt, heb je nog ff! Moet je nog veel doen?
50 servers, 12 dedicated man, diverse soorten vaste lijnen, uptime van 99,999%, constant vernieuwingsproces, dat gaat hard. En we zijn nooit gehackedquote:
Waarom kan de aannemen de graftyfus met aids en ebola krijgen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nog best wat verven
Aansluitwerk in de keuken (we hebben gister aannemer gemaild dat hij de ()@-0~!()# kan krijgen)
Alle verwarmingen verven en weer ophangen
Boven laminaat leggen (afmaken)
Overal lampen ophangen
Alles inrichten
Overal gordijnen / rolgordijnen ophangen
Wasmachine aansluiting aan (laten?) leggen
Trap bekleden
Vloer gang poetsen of betegelen
Al het hang en sluitwerk vervangen (sloten, knipjes etc.)
Verhuizen
Hut in R'dam leegruimen en overbodige meuk verkopen
Ik krijg een beetje een nat slipjequote:Op vrijdag 16 september 2011 20:07 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
50 servers, 12 dedicated man, diverse soorten vaste lijnen, uptime van 99,999%, constant vernieuwingsproces, dat gaat hard. En we zijn nooit gehacked
Ik geloof dat in Maaastricht nog behoefte is aan overtollige huisraadquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nog best wat verven
Aansluitwerk in de keuken (we hebben gister aannemer gemaild dat hij de ()@-0~!()# kan krijgen)
Alle verwarmingen verven en weer ophangen
Boven laminaat leggen (afmaken)
Overal lampen ophangen
Alles inrichten
Overal gordijnen / rolgordijnen ophangen
Wasmachine aansluiting aan (laten?) leggen
Trap bekleden
Vloer gang poetsen of betegelen
Al het hang en sluitwerk vervangen (sloten, knipjes etc.)
Verhuizen
Hut in R'dam leegruimen en overbodige meuk verkopen
Nee hoor, niet als dat nog steeds over hetzelfde gaat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:08 schreef oh-oh het volgende:
Qwea als MM dat zou verdienen zou je het een stuk minder belachelijk vinden die bedragen
Waarom gebeurt dat nou nooit als ik aan vrouwen IRL vertel wat ik doequote:
30/05 was de overdrachtquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:08 schreef oh-oh het volgende:
Qwea als MM dat zou verdienen zou je het een stuk minder belachelijk vinden die bedragen
Ll, hoe lang zijn jullie al bezig? Je zal dr wel flink genoeg van hebben nu he.
Gaat oh-oh hokken?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:09 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat in Maaastricht nog behoefte is aan overtollige huisraad
Ik vergat nog overal plinten aanbrengenquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom kan de aannemen de graftyfus met aids en ebola krijgen?
Is idd nog al wat ja
Omdat de meeste vrouwen er toch geen moer van snappenquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:17 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Waarom gebeurt dat nou nooit als ik aan vrouwen IRL vertel wat ik doe![]()
Meubels sowieso niet echt, een oude bank van mn ouders staat nu hier, incl scheurquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:19 schreef Barbaaf het volgende:
Nee, een vriendin van oh-oh moet uit de crisisopvang een huis in met twee kleine kinderen en heeft helemaal -niets- behalve haar kleren. Dus als je spul over hebt als meubels, bedden weet ik wat, je kan er iemand heel blij mee maken.
laat dan even weten wat er nodig is, misschien dat ik hier nog wat heb staanquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:22 schreef oh-oh het volgende:
Morgen gaan we inventariseren wat er precies nodig is en zo
Damn wat een geklootquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
30/05 was de overdracht
En jaMaar het einde is in zicht, en ik weet waar ik het voor doe
[..]
Gaat oh-oh hokken?
[..]
Ik vergat nog overal plinten aanbrengen
Vanaf het begin al moeizaam met die gast, alles duurt lang en we moesten zelf continu aan blijven geven wanneer iets klaar moest, of dat hij ergens mee op moest schieten omdat er iets af moest zijn.
laatst dus dat gedonder met die leiding die niet goed weggewerkt was in de keuken en dat die gast onbereikbaar was (terwijl hij toegezegd had bereikbaar te zijn en zn collega's direct verder gingen zodra de keuken stond). Sowieso was het toen al dat wij echt altijd moesten bellen als hij niet geweest was, en hij echt NOOIT even van tevoren had gebeld dat het niet doorging, of hij een andere dag kwam etc. En als wij dan belden ook de meest debiele excuses, ik geloof dat zn dochtertje al 3x doodziek is geweest, en hij al 6x bij de EHBO heeft gezeten.
Dus nu met de keuken weer, toen we hem eindelijk te pakken hadden hebben we al voorwaarden gesteld, dat we willen dat alles binnen een week klaar was en hij nu gewoon gefocussed bezig zou gaan, en dat we anders er klaar mee waren en een ander zochten. Nou dat was dan goed, toen was hij alweer een week later terug dan toegezegdToen vol goede moed begonnen, schoot ook best lekker op, hoop aangesloten in de keuken, radiatoren die we nieuw hadden opgehangen, maar toen zou hij het afgelopen dinsdag afmaken (misschien nog max een halve dag werk). Dinsdag niet geweest, zonder wat te laten weten. Wij dus gebeld en voicemail achtergelaten. Niks gehoord. Donderdag weer gebeld, toen was hij onderweg, weer niks laten horen en gisteravond weer niks gebeurt. Dus hem een mailtje gestuurd dat hij de #()$( kan krijgen en zn sleutel in kan kom leveren en thats it.
Hij zou ook nog 2 ramen vervangen (de enige die niet dubbelglas zijn), die zou hij geloof ik 2 maanden terug al besteld hebben met 6 weken levertijd, maar dat was ook nog steeds onduidelijk of die er nou wel of niet waren, en daar zou hij al 10x voor bellen, maar das ook nog niet gebeurt tot op heden, dus dat kan hij ook bekijken.
Factuurtje trekken we even lekker het een en ander af aan extra kosten en spul wat nu niet gebeurt is dus, en anders mag hij het met de rechtsbijstand uitzoeken
quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
laat dan even weten wat er nodig is, misschien dat ik hier nog wat heb staan
Goed plan, kan nog aardig wat opleveren.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:20 schreef Loveless85 het volgende:
Qua witgoed is alles <3 jaar oud en nieuw gekocht, dus dat ga ik toch echt gewoon verkopen
Ja het blijven gewoon echt horkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Damn wat een geklootIk zou serieus extra geld van de factuur aftrekken voor kosten die je (zogenaamd eventueel) hebt moeten maken om vrij te krijgen van je werk enzo voor hem. Ik zou mijn tijd en belkosten iig ook vergoed willen zien.
Echt hoor, aannemers, fucking drama.
Is dat nou lekker?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:25 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een biertje koud gezet. Ik heb er zo'n trek in
Morgen BBQ van Mike zijn oude baas met ex collega's enzo
Best al oud, ik gok te taaiquote:
Ik kan daar echt niet tegen he. Bellen is toch verdomme een kleine moeite.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja het blijven gewoon echt horkenEn de vloer ligt nu in de woonkamer, zelfs de stucadoor is gewoon overal al klaar, dus ik heb gewoon geen zin dat hij nog loopt te rommelen en allemaal op z'n elfendertigst. Dus ik wacht af wat hij als factuur stuurt, daar gaat inderdaad sowieso 500 af voor dat geintje met keuken, hij heeft wel wat meer dingen gedaan dan in de offerte, maar nu dus ook wat minder wat niet alles is af, dus ik maak er wel wat moois van.
En we hebben ook gewoon zoooooo vaak gezegd dat het echt geen ramp is als iets een dagje () later werd, maar bel dan een van ons. Ik denk serieus dat hij nog nooit heeft gebeld om te zeggen dat iets vertraagd is, en wij hem zo vaak over een stuk of 10 - 15x dat dingen gewoon niet gebeurt waren terwijl het toegezegd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |