abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:39:38 #1
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_102019784
Elk jaar proberen wij een originele kaart voor de verjaardag van onze zoon te maken.
Deze kaart is dan in het thema van zijn feestje.
Natuurlijk hoort hier ook een themataart bij (deze laten we dan weer wel maken door een ander).

Doen jullie ook zoiets?
En zo ja, plaats hieronder dan de foto's van de taart met bijbehorende kaart (of andersom ;))

Ik zal het goede voorbeeld maar geven:
1 jaar : Thema apen

2 jaar : Thema boerderij

De 3e pagina heeft een klein spiegeltje waarin men zichzelf (het laatste dier) kon zien ;)

3 jaar : Thema Cars

4 jaar : Thema Bob de Bouwer

[ Bericht 0% gewijzigd door FF op 16-09-2011 15:58:04 ]
pi_102020018
ziet er erg leuk uit
maar ik denk dat er maar weinig mensen zo taart kunnen maken
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:57:45 #3
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_102020395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:46 schreef MrNiles het volgende:
ziet er erg leuk uit
De taart laten we maken hoor.
2e en 3e jaar zijn door dezelfde bakster gemaakt en die maakt in mijn ogen ook de mooiste taarten.
Dit jaar kon ze helaas niet doordat ze zwanger is en niet tegen de lucht kon.
Dus op het laatste moment (2 weken van te voren) moesten we een andere bakster vinden.

Het kost natuurlijk meer dan een standaard taart, maar je hebt dan wel iets bijzonders in huis.
En als ik omreken naar ingrediënten en arbeidsuren dan valt de prijs nog best wel mee.
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:21:23 #4
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102021287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:46 schreef MrNiles het volgende:
ziet er erg leuk uit
Tip: kijk eens naar het programma Taarten van Abel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 16 september 2011 @ 17:03:32 #5
42366 Staal
pi_102022849
Overigens heb ik zelf nooit zulke kaartjes verstuurd of taarten gemaakt.
Het is ook niet echt iets wat bij me past om dat zo te doen.

Maar zeker leuk gemaakt, TS.
Un certain jeune homme
pi_102022879
Wij hadden geen themafeest maar wel een themataart dit jaar. Gemaakt door mn buurvrouw.

:)
pi_102022933
Geweldige taart vind ik het, mignonne O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:37:44 #8
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102034425
Mja wij doen dat ook alleen dan wat makkelijker. Ik wil niet te veel moeite doen :D Dus 1ste jaar was Prinsessenfeest, 2de Mega Mindy feest, 3de Hello kitty, 4de 'bonte boel' (alles met stippen en ruitjes) Lekker simpel waar alles al klant en klaar van te koop is en zo'n taart laten we bij het taartenatelier hier in de buurt maken.
pi_102035267
Toen Mika 1 werd hadden we een Bumba thema,

De taart hebben we toen laten maken.
Toen hij 2 werd hadden we een Cars Thema,

Die taart heb ik zelf gemaakt, ik kan nog geen cake bakken dus ik vond hem redelijk gelukt.
Toen hij 3 werd hadden we een Buzz lightyear thema, toen heb ik weer een taart laten maken.
Ik heb ook altijd versiering in het thema maar op een of andere manier heb ik daar geen foto's van.
pi_102035490
Nice VT! Zijn de auto's ook geboetseerd of speelgoed ?
pi_102035797
Das gewoon speelgoed hoor, ik heb een dag gedaan over die taart. Eerst een cursus gevolgd, alles gekocht wat nodig is en er heel snel achter gekomen dat het niet mijn hobby is haha.
pi_102035975
Geweldig goed gemaakt, vt! Wow!

Wij hadden geen thema ofzo, maar omdat ze nogal gek was van Dora, hadden we een Dora-taart:

[ Bericht 57% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:48:08 ]
pi_102036162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 21:59 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Das gewoon speelgoed hoor, ik heb een dag gedaan over die taart. Eerst een cursus gevolgd, alles gekocht wat nodig is en er heel snel achter gekomen dat het niet mijn hobby is haha.
_O-

Ik vind die kaart zo lief, Miss. O+
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:07:46 #14
42366 Staal
pi_102036316
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:02 schreef miss_sly het volgende:
Geweldig goed gemaakt, vt! Wow!

Wij hadden geen thema ofzo, maar omdat ze nogal gek was van Dora, hadden we een Dora-taart:

[ afbeelding ]

mét rugzak en kaart O+
[ afbeelding ]
Die taart is onwijs knap gemaakt. Vond ze het niet sip toen jullie Dora gingen afslachten?
Un certain jeune homme
pi_102036704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:07 schreef Staal het volgende:

[..]

Die taart is onwijs knap gemaakt. Vond ze het niet sip toen jullie Dora gingen afslachten?
Nee. Had ik wel verwacht, maar ze vond het prima en heeft lekker zitten smullen. Ze wilde een voet en kaart :D
pi_102037458
Leuk gedaan FF, vooral die boerderijthemakaart!!

Mignonne, ik vind je rupsjenooitgenoegtaart geweldig! Vind je het goed als ik de foto opsla en voor volgend jaar bewaar? Een oma van Mex maakt altijd taarten en ik denk dat zij deze ook heel leuk vind! En het rupsje nooit genoegboekje is al een favoriet hier!

Wij gaan onze eerste kinderverjaardag vieren over 3 weekjes en we hebben een smurfenthema :D
Oma maakt een smurfentaart en smurfencupcakes en Mex krijgt een smurfenshirt aan, misschien nog wat versieringen erbij en een poster beneden aan de deur.
Ik weet nog niet of ik uitnodigingen ga doen, ik wil het liever niet te druk op z'n verjaardag, maar wil ook geen scheve gezichten omdat iemand niet is uitgenodigd.
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:31:08 #17
42366 Staal
pi_102037651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee. Had ik wel verwacht, maar ze vond het prima en heeft lekker zitten smullen. Ze wilde een voet en kaart :D
Ah, leuk is dat. 8-) .

Ik voel me als ouder trouwens zwaar te kort schieten hier. :@ .
Altijd taart, ballonnen, slingers etc. Maar thema heb ik echt nog nooit gedaan en dat ga ik ook allemaal niet zo perfect doen ook.

Als kind kreeg ik les van een kok in het Hilton in Amsterdam om taartjes te maken. Basis maken en bijv. handige dingetjes als roosjes van marsepein. Heel leuk vond ik dat.

Dus ik ga het dit jaar anders aanpakken en samen met de kleine de verjaardagstaart maken.

En serieus ouders, het is niet moeilijk om een mooie taart af te leveren. Dat programma taarten van Abel is ook voor ouders erg leuk om te kijken en je kunt ideeen opdoen. De Dorataart vind ik tot nu toe pas echt voor gevorderden. De rest is veel werk, zoals de Carstaart door die vlakjes marsepein.
Un certain jeune homme
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:55:44 #18
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_102041697
WOW voor die Dora-taart, dat zie je er toch niet aan af joh dat het een taart is.
Rupsje nooitgenoeg is echt een damestaart, althans zo zie ik het, met een mooi bolhoedje erop ;)

Mijn schoonmoeder is trouwens gek op knutselen en versieren. Elk jaar loopt ze maanden te knippen en te kleuren voor de slingers.
Kippetjes, BdB en aanverwanten, Carsauto's, aapjes. Alles.

Dit jaar hadden we wel heel makkelijk versiert.
Zwart/geel afzettape gekocht, zelfklevend. Plak aan de kast, plak aan de rails waar de lijstjes aan hangen en klaar.
Ballonnen opblazen en tegen de tape gooien, klaar.
Plaatjes met plakbandje voorzichtig aan de onderkant geplakt.

Zie meer foto's op http://www.xarno.nl/fotoalbum/ (en ja, ik laat alles maar over mij heen gaan)
Ik heb alleen aangegeven dat ik niet wil dat er over het kind zijn rug een strijd aangegaan wordt met andere ouders over de mooiste tractaties en verkleedpartijtjes op school enz.
  zaterdag 17 september 2011 @ 00:46:29 #19
42366 Staal
pi_102043458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:55 schreef FF het volgende:
WOW voor die Dora-taart, dat zie je er toch niet aan af joh dat het een taart is.
Rupsje nooitgenoeg is echt een damestaart, althans zo zie ik het, met een mooi bolhoedje erop ;)

Mijn schoonmoeder is trouwens gek op knutselen en versieren. Elk jaar loopt ze maanden te knippen en te kleuren voor de slingers.
Kippetjes, BdB en aanverwanten, Carsauto's, aapjes. Alles.

Dit jaar hadden we wel heel makkelijk versiert.
Zwart/geel afzettape gekocht, zelfklevend. Plak aan de kast, plak aan de rails waar de lijstjes aan hangen en klaar.
Ballonnen opblazen en tegen de tape gooien, klaar.
Plaatjes met plakbandje voorzichtig aan de onderkant geplakt.

Zie meer foto's op http://www.xarno.nl/fotoalbum/ (en ja, ik laat alles maar over mij heen gaan)
Ik heb alleen aangegeven dat ik niet wil dat er over het kind zijn rug een strijd aangegaan wordt met andere ouders over de mooiste tractaties en verkleedpartijtjes op school enz.

Je kleine man is vier jaar. Speelt er op de kleuterschool serieus al afgunst vanwege een mooi kaartje en een mooi taartje omdat oma en moeder dat leuk vinden om dat voor dat manneke te doen? :{.
Zou me er werkelijk de ballen van aantrekken. Zolang je voor jezelf weet dat je geen strijd aan het voeren bent om de perfecte moeder uit te hangen.

Je moet mijn posts trouwens ook niet verkeerd opvatten. Ik ben gewoon geen ouder die een thema maakt van een kinderfeestje maar ben een praktisch persoon en er is snel gezelligheid en ik ben door jouw topic op een leuk idee gekomen om samen een verjaardagstaart te maken.
Een themafeestje is niet meer of minder gezellig. Het is gewoon extra aandacht en liefde voor de taart en de kaart maar dat heeft niets met meer of minder liefde voor je kind te maken. Trek je er niets van aan want het slaat gewoon helemaal nergens op.
Un certain jeune homme
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:18:28 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_102050223
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:46 schreef Staal het volgende:

[..]

Je kleine man is vier jaar. Speelt er op de kleuterschool serieus al afgunst vanwege een mooi kaartje en een mooi taartje omdat oma en moeder dat leuk vinden om dat voor dat manneke te doen? :{.
Als ik de schoolpleinverhalen hoor (nu al ja ;)).

Misschien dat we een grote taartmaakworkshop moeten organiseren :)
Ik vind die 3D-taart echt heel mooi ;)
pi_102070258
We doen bij Sofie haar verjaardag waarschijnlijk geen taart, maar cupcakes. Mijn schoonzusje gaat ze maken. Ze worden in de kleuren van Sofie haar geboortekaartje. Sofie krijgt zelf een eigen "mep" taartje.
Verder nu geen thema bij het feest. Wil het ook niet te druk hebben. Opa's en oma;s en de ooms en tantes. Verder een vriendin met aanhang en de buren met de kinders.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:59:58 #22
42366 Staal
pi_102073796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:18 schreef FF het volgende:

[..]

Als ik de schoolpleinverhalen hoor (nu al ja ;)).

Misschien dat we een grote taartmaakworkshop moeten organiseren :)
Ik vind die 3D-taart echt heel mooi ;)
Dat is trouwens echt een heel leuk idee. Weet niet hoe het bij jou geregeld is maar hier organiseert de naschoolse opvang voor alle kinderen van de basisschool echt vanalles. Van eenvoudig leren tekenen tot het leren van pruiken maken. Uiteraard voor een bedrag om de kosten eruit te halen.

Bied eens een workshop aan. Dat is leuk om te doen.
Un certain jeune homme
  zondag 18 september 2011 @ 00:29:22 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_102078886
Wij doen gewoon een hema fototaart :D En soms gewoon wat fruitvlaaien van multivlaai :')
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_102079358
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Tip: kijk eens naar het programma Taarten van Abel.
En daarna naar spangas _O_
  zondag 18 september 2011 @ 00:41:54 #25
42366 Staal
pi_102079554
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 00:38 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

En daarna naar spangas _O_
Dat kijk ik ook mee. :@ .

Spangas komt ook niet eens na Taarten van Abel.
Abel is morgen 19:00 uur op Ned3
Un certain jeune homme
pi_102079764
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 00:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat kijk ik ook mee. :@ .

Spangas komt ook niet eens na Taarten van Abel.
Abel is morgen 19:00 uur op Ned3
Om 10 uur eerst Abel en daarna spangas toch? :Y
  zondag 18 september 2011 @ 01:01:42 #27
42366 Staal
pi_102080689
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 00:45 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Om 10 uur eerst Abel en daarna spangas toch? :Y
Je hebt gelijk. Dat zijn de herhalingen die op zondagmorgen worden uitgezonden inderdaad.
En als het regent kijk ik in de middag ook nog Verborgen Verhalen mee. :@ .
Un certain jeune homme
pi_102080823
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2011 01:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Dat zijn de herhalingen die op zondagmorgen worden uitgezonden inderdaad.
En als het regent kijk ik in de middag ook nog Verborgen Verhalen mee. :@ .
Ik kijk alleen zondag morgen, dus geen herhalingen voor mij :P En ja verborgen verhalen kijk ik ook :Y En ben dan ook nog bijna 30... Faal ik nu of loop ik gewoon achter???
pi_102081008
ik wil slechts even zeggen dat het onwijs leuk is wat jullie allemaal doen/gedaan hebben. ga ik definitief meenemen naar de dagen wanneer ik een ouder ben.
  zondag 18 september 2011 @ 01:12:56 #30
42366 Staal
pi_102081179
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 01:04 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Ik kijk alleen zondag morgen, dus geen herhalingen voor mij :P En ja verborgen verhalen kijk ik ook :Y En ben dan ook nog bijna 30... Faal ik nu of loop ik gewoon achter???
Zondag zijn wel de herhalingen.

Als je geen koters hebt ga je gewoon met de tijd mee. En met koters ook trouwens.
Un certain jeune homme
  zondag 18 september 2011 @ 08:55:10 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_102086446
Prachtig!

Hier niet zoveel moeite hoor :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: